Lediga jobb Sigma Recruit AB i Skövde

Se alla lediga jobb från Sigma Recruit AB i Skövde. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Skövde som finns inom det yrket.

Strategisk Utvecklingschef till Skövde Energi

Ansök    Mar 29    Sigma Recruit AB    Administrativ chef
Brinner du för att leda och driva utvecklingsfrågor i den framtida energisektorn? Vill du vara med att skapa morgondagens tekniska och affärsmässiga energilösningar ovh genom det göra vår region än mer attraktiv för tillväxt? Då kan detta vara tjänsten för dig! Din vardag Du har en betydande roll i utvecklingen av framtidens energisystem. Accelerationen i omställningen av energibranschen fortsätter att utmana tekniska system och gamla affärsmodeller. U... Visa mer
Brinner du för att leda och driva utvecklingsfrågor i den framtida energisektorn? Vill du vara med att skapa morgondagens tekniska och affärsmässiga energilösningar ovh genom det göra vår region än mer attraktiv för tillväxt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Din vardag

Du har en betydande roll i utvecklingen av framtidens energisystem. Accelerationen i omställningen av energibranschen fortsätter att utmana tekniska system och gamla affärsmodeller. Utvecklingsfrågorna är många inom hela energisektorn. Mindre och mellanstora energibolag har inte ensamt möjlighet att utveckla verksamheten i den takt som sannolikt kommer att krävas, varför samverkan mellan flera parter kommer att vara nyckeln till framgång. Den ökade elektrifieringstakten är en prioriterad fråga för att vi skall uppnå ett fossilfritt samhälle. Långsiktiga utvecklingsplaner för både elnät och kraftvärme behöver tas fram föratt möta en ökad elanvändning. Därför bygger nu Skövde Energi upp en funktion som vi kallar för "StrategiskUtveckling Energi" med syftet att arbeta med utvecklingsfrågor baserat på den omställning som nuaccelererar snabbt.

Dina huvudsakliga uppgifter kan tex vara:

- Leda och driva utvecklingsfrågor
- Utveckla en prioriterad strategisk masterplan
- I ett regionalt perspektiv utveckla såväl tekniska som affärsmässiga lösningar
- Leda och driva förstudier och test-miljöer i olika utvecklingsprojekt i olika partsammansättningar
- Genom ett brett nätverk agera lyhört och medverka i liknande utvecklingsgrupper inom hela den svenska energibranschen
- Bevaka och i viss mån delta aktivt i det regionala och kommunala utvecklingsarbetet som har påverkan på framtida energifrågor
- Bevaka och ha god kännedom om regler och lagstiftning som driver utveckling av energisektorn

Vi ser gärna att du besitter följande kvalifikationer och erfarenhet:

- Senior erfarenhet av energibranschen (dock inget krav)
- God förståelse och uppfattning av energibranschen strategiska utmaningar
- Senior ledarskapsförmåga
- Stort nätverk inom såväl energibranschen och dess intressenter
- Affärskunskap
- Kunskap om regionen
- Erfarenheter att leda projekt och komplexa organisationer
- Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift

Som person söker vi dig som är driven, prestigelös och har en god kommunikationsförmåga. Du är en person som motiveras av att alltid uppnå dina mål och möjligheten att driva dina projekt i mål. Du har ett stort intresse för alla delarna under ditt ansvar och har inga problem med att jobba lika bra självständigt som tillsammans med andra. Tjänsten rapporterar direkt till VD.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Skövde Energi med Nexer Recruit och du kommer att bli anställd hos Skövde Energi. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730-429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-04-30. Visa mindre

Chef Företagsutveckling till IDC

Ansök    Mar 29    Sigma Recruit AB    Administrativ chef
IDC söker en Chef Företagsutveckling Är du en kompetent ledare med stor erfarenhet från den tillverkande industrin och drivs av en vilja till ständig utveckling? Vill du arbeta tillsammans med 160 ledande industribolag i Skaraborg och bistå dem på deras fortsatta resa in i framtiden? Din vardag Som Chef Företagsutveckling arbetar du operativt med att hjälpa företag i deras utveckling och utmaningar. Du är en god ledare som ingår i IDCs ledningsgrupp ... Visa mer
IDC söker en Chef Företagsutveckling

Är du en kompetent ledare med stor erfarenhet från den tillverkande industrin och drivs av en vilja till ständig utveckling? Vill du arbeta tillsammans med 160 ledande industribolag i Skaraborg och bistå dem på deras fortsatta resa in i framtiden?

Din vardag

Som Chef Företagsutveckling arbetar du operativt med att hjälpa företag i deras utveckling och utmaningar. Du är en god ledare som ingår i IDCs ledningsgrupp och leder ett team som brinner för att stärka den tillverkande industrin. Ditt team består idag av ca 10 medarbetare som du har ett personalansvar över. Du rapporterar i denna befattning direkt till VD. Som medarbetare är du en del av en grupp människor med kompletterande personligheter och olika kompetenser. På IDC värdesätts att alla ska känna sig som en del i en gemenskap, här utvecklas vi tillsammans!

Dina ansvarsområden är bland andra:

- Planering, ledning och utveckling av arbetet inom funktionen Företagsutveckling.
- Samordning och planering av kontakter, aktiviteter och besök hos företag.
- Produktionsutveckling och coachning genom nära samarbete med företagen enligt processen behovsinventering, analys, planering och genomförande av åtgärder.
- Kompetensutveckling av personal och organisation i företag.
- Transferering av nya tekniker och metoder till företag utifrån vad som jobbas fram i den parallella funktionen Tillämpad Innovation.
- Coachning av företag i affärsutveckling med stöd från Ekonomi, affärsutveckling och administration.

Din kompetensprofi

. God ledarförmåga och ledaregenskaper.

· Relevant akademisk utbildning är meriterande.
· Dokumenterad god erfarenhet av personalledning i chefsbefattning.
· Djup erfarenhet från tillverkande industri.
· Kunskap om, och erfarenhet från, produktionstekniskt förbättringsarbete.
· God kunskap om produktionsledning.
· Logistikkunskap
· God förståelse för affären i ett företag.
· Erfarenhet av förändringsledning och god förståelse för transformativa processer.
· ETDBW = Easy To Do Business With.
· Drivande i företagskontakter.
· Grundläggande kännedom om de 3 hållbarhetskriterierna sociala, ekonomiska och ekologiska.

SÖK TJÄNSTEN IDAG

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730-429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-04-12. Visa mindre

Planerare till Skövde Energi

Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? Vi letar efter dig som vill få möjlighet att växa i en bransch som ständigt utvecklas och satsar inför framtiden. Hos oss kan du påverka och utveckla din egen roll och arbetssätt. Skriver du dessutom under på vikten av att vara lyhörd, kunnig och trovärdig? Då måste du lova att läsa vidare och söka jobbet! Din vardag Som planerin... Visa mer
Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? Vi letar efter dig som vill få möjlighet att växa i en bransch som ständigt utvecklas och satsar inför framtiden. Hos oss kan du påverka och utveckla din egen roll och arbetssätt. Skriver du dessutom under på vikten av att vara lyhörd, kunnig och trovärdig? Då måste du lova att läsa vidare och söka jobbet!

Din vardag

Som planeringstekniker/planeringsingenjör ingår du i affärsområde Elnät. Inom affärsområdet finns planeringstekniker, driftansvarig och mättekniker. Planeringstekniker/planeringsingenjör rapporterar till affärsområdeschefen, men har nära samarbete med affärsområde Kraftvärme och olika stödfunktioner. Skövde Energi har ca 21 000 anslutna elnätskunder och ca 1 800 anslutna fjärrvärmekunder.

Som planeringstekniker/planeringsingenjör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att:

- Arbeta med planering, projektering, beredning och inköp
- Ansvara för anslutningsärenden genom hela processen från kundförfrågan till avslut såsom teknikfrågor, m.m
- Hålla kontakt och föra tekniska diskussioner med elinstallatörer, konsulter och fastighetsägare
- Erbjuda elteknisk rådgivning
- Arbeta med bygglovsansökningar
- Arbeta i nätinformationssystem med nätberäkningar

Vem är du

Vi söker dig som är lösningsorienterad och har förmågan att skapa goda kundrelationer. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Som person är du duktig på att planera och prioritera arbetsuppgifter efter belastning och du trivs med att ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Vidare är du strukturerad, ordningsam, självständig och kostnadsmedveten i ditt arbete.

För tjänsten behöver du ha gymnasieutbildning inom el eller kompetens som bedöms lika värdefull. Tjänsten kräver också att du har B-körkort. Du kommer eventuellt ingå i vår beredskap vilket innebär att du under beredskapsveckan måste bo relativt nära Skövde.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Skövde Energi med Nexer Recruit och du kommer att bli anställd hos Skövde Energi. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730-429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-04-30.

För fackliga frågor kontakta:

Alexander Johdet (Vision) [email protected] eller 0500-49 85 15 Visa mindre

Systemadministratör till InExchange

Ansök    Mar 12    Sigma Recruit AB    Databasadministratör
Vill du vara del av ett av Sveriges snabbast växande företag? Vill du ha möjlighet att visa framfötterna och växa inom organisationen hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Din vardag Vi söker ytterligare en systemadministratör till kontoret i Skövde. Som person är du noggrann, ansvarsfull, och har viljan att lära. Du är glad, driven, nyfiken och brinner för ny teknik. Du är socialt kompetent och trivs med att ha människor omkring dig och förstår vikten... Visa mer
Vill du vara del av ett av Sveriges snabbast växande företag? Vill du ha möjlighet att visa framfötterna och växa inom organisationen hos en av Sveriges bästa arbetsgivare?

Din vardag
Vi söker ytterligare en systemadministratör till kontoret i Skövde. Som person är du noggrann, ansvarsfull, och har viljan att lära. Du är glad, driven, nyfiken och brinner för ny teknik. Du är socialt kompetent och trivs med att ha människor omkring dig och förstår vikten av att tillhandahålla en god service.

Som systemadministratör hos InExchange ansvarar du för drift och underhåll av en snabbt växande IT-infrastruktur; nätverk, datorer, servrar, med mera. Du kommer, i ett samarbete inom R&D, att delta i ett löpande utvecklingsarbete för att förbättra IT-infrastrukturen, samt ge support till medarbetare och kunder. InExchange arbetar i en internationell miljö – språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vem är du

- Stort intresse av säkerhet.
- Stort intresse av struktur, dokumentation och automatisering.
- Goda kunskaper inom övervakning, nätverk och datainfrastruktur.
- Goda kunskaper inom scripting som till exempel PowerShell.
- Goda kunskaper av molntjänster som till exempel Azure och AWS.
- Erfarenhet av virtualisering.
- Erfarenhet av containerlösningar.
- Erfarenhet av Databashantering till exempel MS .
- Erfarenhet av webbservrar till exempel Nginx och IIS.
- Bakgrund i Windows och Linux administration.
- Högskoleutbildning inom Datavetenskap eller motsvarande kunskaper. Certifieringar är meriterande.

Detta erbjuder InExchange dig

- En fantastisk arbetsmiljö i fräscha lokaler
- Utvecklande arbetsuppgifter
- Kompetenta och engagerade kollegor som bollplank
- Goda möjligheter till egen utveckling

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta Magnus Fagerberg på [email protected] eller på telefon 0730-429034

Uppdraget är en rekrytering, du kommer bli anställd på InExchange i Skövde.

Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 2021-03-31. Visa mindre

Kontorsenhetschef till Lots Ekonomi AB i Skövde

Ansök    Mar 10    Sigma Recruit AB    Administrativ chef
Nu söker vi dig som har dokumenterat goda kunskaper inom redovisning och som är beredd att gå in i en arbetsledande roll. Lots Ekonomi förstärker sin skaraborgsenhet med en egen Kontorsenhetschef då Koncernchefen tidigare ansvarat även för denna befattning. Den här tjänsten är perfekt för dig som tycker att personal, kompetens och kunder är det bästa som finns! Är du också intresserad av företagsledningsarbete och gillar ny teknik tycker vi att du ska sö... Visa mer
Nu söker vi dig som har dokumenterat goda kunskaper inom redovisning och som är beredd att gå in i en arbetsledande roll. Lots Ekonomi förstärker sin skaraborgsenhet med en egen Kontorsenhetschef då Koncernchefen tidigare ansvarat även för denna befattning.

Den här tjänsten är perfekt för dig som tycker att personal, kompetens och kunder är det bästa som finns! Är du också intresserad av företagsledningsarbete och gillar ny teknik tycker vi att du ska söka tjänsten redan idag!

Din vardag

I den här rollen kommer du i första hand att se till att alla medarbetare trivs och känner sig delaktiga i företagets verksamhet samt att våra kunder är nöjda! Du leder verksamheten i din enhet och deltar i företagsledningens mer övergripande och strategiska arbete.

Skaraborgsenheten med 30 medarbetare fördelade på kontoren i Skövde, Tibro, Mariestad och Skara blir din enhet. Placeringsort är vid vårt centralt belägna Skövdekontor.

I jobbet ingår till exempel ansvar för;

* personal

* resultat och budget

* arbetsmiljö

* kvalitet

* utvecklingsarbete

* internadministration

* kommunikation

* kundbesök och offerering

Och att vara redovisningskonsult med egna kunder.

Vem är du?

Lots Ekonomi söker dig som är erfaren, självgående och snabblärd Chef/Redovisningskonsult med ett stort intresse för ledarskap, digitalisering, förändringsledning samt har god kommunikationsförmåga. För att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du har goda materiella redovisningskunskaper, ledarskapserfarenhet samt är strukturerad och positiv. Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta i liknande roller. Du har självklart goda kunskaper inom bokslut och årsredovisning K2/K3, koncernredovisning, affärs- och skatterådgivning och deklarationsarbete för både fysiska och juridiska personer. Vi förväntar oss att du har minst 5 års erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå. Har körkort och kan flytande svenska i tal och skrift.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Lots Ekonomi med Nexer och du kommer att bli anställd hos Lots Ekonomi. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-03-24. Visa mindre

Administration och kontorsansvarig till Västerhuset

Är du en lösningsorienterad, strukturerad och social person som trivs med att vara spindeln i nätet och att få vara en del av ett framgångsrikt team? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och där du får ta stort eget ansvar? Då kan jobbet som Administration & Kontorsansvarig vara det du är ute efter. Sök jobbet idag och bli en del av teamet på Västerhuset inom kort! Din vardag Vi söker en administration/kontorsans... Visa mer
Är du en lösningsorienterad, strukturerad och social person som trivs med att vara spindeln i nätet och att få vara en del av ett framgångsrikt team? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och där du får ta stort eget ansvar? Då kan jobbet som Administration & Kontorsansvarig vara det du är ute efter.

Sök jobbet idag och bli en del av teamet på Västerhuset inom kort!

Din vardag

Vi söker en administration/kontorsansvarig till vårt kontor i Skövde med ansvar för kontakter med hyresgäster, aviseringar, hyresavtal. Tjänsten innehåller även att svara på inkommande mailförfrågningar, serviceanmälningar samt inkommande telefonsamtal. Tjänsten ställer höga krav på flexibilitet och bemötande. Inriktningen på verksamheten är mot kommersiella lokaler men även samhällsfastigheter. Du rapporterar till Ekonomiansvarig.

Vem är du?

För att lyckas på Västerhuset är det viktigt att du är prestigelös och kommunikativ. Du har god känsla för kundvård, kundsupport och uppskattar utmaningar i arbetet. Du bör ha erfarenhet från att jobba i affärssystem då det förekommer arbetsuppgifter såsom tex fakturering. För att passa i rollen krävs det att du är bekväm med att ta egna initiativ och inte väntar på att någon ska säga åt dig vad du ska göra. Du är en driven individ som är tydlig och konstruktiv i din kommunikation. Vi ser att du är kunnig och intresserad av den digitala utvecklingen då vi arbetar i många branschspecifika programvaror och system.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Västerhuset med Nexer Recruit och du kommer att bli anställd hos Västerhuset. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-03-21.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Erfaren redovisningskonsult till Ludvig & Co

Ansök    Feb 22    Sigma Recruit AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och göra skillnad? Trivs du med att arbeta i en roll med stort ansvar där ditt viktigaste uppdrag är att hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter. Vi söker nu en erfaren och självgående redovisningskonsult som vill vara med i utvecklingen av vårt kontor i Skövde.  Din vardag I nära samarbete med våra kunder kommer du genom uppdrags- och kundansvar arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, främst mot enskilda företag.... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Trivs du med att arbeta i en roll med stort ansvar där ditt viktigaste uppdrag är att hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter.

Vi söker nu en erfaren och självgående redovisningskonsult som vill vara med i utvecklingen av vårt kontor i Skövde. 

Din vardag
I nära samarbete med våra kunder kommer du genom uppdrags- och kundansvar arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, främst mot enskilda företag. Förutom att ansvara för redovisning, bokslut, deklarationer och ekonomisk rådgivning till dina kunder ingår det också att:


• Ge löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning
• Med din kompetens stötta och hjälpa dina kollegor i sina kunduppdrag
• Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning
• Bidra till kors- och merförsäljning


På kontoret i Skövde blir du en del av ett team på ca 8 medarbetare. Du kommer rapportera till kontorschefen, Ylva Hallström, som beskriver sin verksamhet så här:
” Vårt team drivs av ett starkt engagemang och vilja att leverera det bästa. Jag som ledare ser möjligheter och drivs av att lyfta vårt team tillsammans med våra kunders utveckling mot framgång. Vi vill ge våra kunder tid och energi med fokus på utveckling för en ljusare framtid. Nu växlar vi upp för att kunna hjälpas åt och möta framtiden.”

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning samt minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningskonsult i en rådgivande roll. Det är ett plus om du är auktoriserad redovisningskonsult men inget krav. Erfarenhet av redovisningsarbete med enskilda firmor och av säsongsarbete är extra meriterande. Du talar och skriver svenska flytande och hanterar engelska väl. B-körkort är ett krav.

För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Som person är du noggrann, engagerad och serviceinriktad. Du har lätt för att skapa förtroende och bygga goda relationer med andra. Du är bekväm i kundkontakter, är lösningsfokuserad och kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar.  Vidare har du en god kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Sist men absolut inte minst; du måste ha VILJAN att vara med i förändring.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 15 mars.  

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Ludvig & Co
Ludvig & Co är Sveriges största rådgivningsföretag med drygt 70 000 kunder och cirka 1 300 medarbetare på 130 orter. Ludvig & Co är marknadsledande och Sveriges största ekonomiska rådgivare till landets skogsägare inom rådgivning, ekonomi. Vi är även Sveriges största förmedlare av jord- och skogsfastigheter. Grundat av Ludvig Nanneson 1918 har vi i över 100 år hjälpt våra kunder.

Ludvig & Co i Skövde har funnits på orten sedan 1977. Här hittar du en stor bredd av rådgivare med specialistkompetens inom allt från skog och lantbruk till konsultföretag och hantverkare. Vi jobbar med samtliga företagsformer och har erfarenhet från de flesta branscher.

För oss är det viktigt att alltid vara genuin och professionell i kundmötet och att vi arbetar med ett stort engagemang för det vi gör. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

Läs mer på https://ludvig.se/ Visa mindre

Produktionsledare till Skövde Slakteri

Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och du får ta stort eget ansvar? Som Produktionsledare på Skövde Slakteri kommer du främst att arbeta leda och fördela arbetet på de båda slaktlinjerna av Nöt/Gris, förbättringsarbete och kvalitetssäkring. Det här jobbet är dessutom helt rätt för dig som vill ha möjlighet att avancera inom samma företag. Vänta inte med din ansökan! Din Vardag Som Produktionsledare kommer du att lägga stö... Visa mer
Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och du får ta stort eget ansvar? Som Produktionsledare på Skövde Slakteri kommer du främst att arbeta leda och fördela arbetet på de båda slaktlinjerna av Nöt/Gris, förbättringsarbete och kvalitetssäkring. Det här jobbet är dessutom helt rätt för dig som vill ha möjlighet att avancera inom samma företag. Vänta inte med din ansökan!

Din Vardag

Som Produktionsledare kommer du att lägga störst fokus på att leda och fördela det dagliga produktionsarbetet. Löpande inför och under varje dag rapportera till planering och expedition om dagens prognostiserade utfall för att möjliggöra en så precision säker planering som möjligt. Du kommer att ta beslut så att livsmedelssäkerheten säkerställs och uppsatta produktionsmål nås. Tjänsten är på heltid

I jobbet ingår till exempel att

* leda produktionsmöten

* hålla medarbetar- och lönesamtal

* analysera utfall och resultat

* coacha och stötta medarbetare på arbetsplatsen

* göra riskanalyser.

Vem är du?

Vi välkomnar framför allt dig med goda kunskaper inom Livsmedelsbranschen och inom slakterinäringen. Vi ser att du har erfarenhet av arbetsledning, projektplanering och kvalitetssäkring. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete i en ledande position och arbete inom slakteribranschen. Om du har erfarenhet av liknande arbete, har utbildning i ledarskap och behärskar andra språk utöver svenska och engelska ser vi det som meriterande.

Vi önskar att du

* har fullständig gymnasieutbildning

* har kunskap i att leda och stötta andra i deras arbete

* har grundläggande HACCP kunskaper (Livsmedel)

* har goda slakt och köttkunskaper

* har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

* har goda kunskaper inom livsmedelshygien

* har utbildning i det systematiska arbetsmiljöarbetet

* har B-körkort.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Skövde Slakteri med Nexer Recruit och du kommer att bli anställd hos Skövde Slakteri. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-03-25. Visa mindre

Erfaren redovisningskonsult till Ludvig & Co

Ansök    Dec 23    Sigma Recruit AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och göra skillnad? Trivs du med att arbeta i en roll med stort ansvar där ditt viktigaste uppdrag är att hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter. Vi söker nu en erfaren och självgående redovisningskonsult som vill vara med i utvecklingen av vårt kontor i Skövde.  Din vardag I nära samarbete med våra kunder kommer du genom uppdrags- och kundansvar arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, främst mot enskilda företag.... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Trivs du med att arbeta i en roll med stort ansvar där ditt viktigaste uppdrag är att hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter.

Vi söker nu en erfaren och självgående redovisningskonsult som vill vara med i utvecklingen av vårt kontor i Skövde. 

Din vardag
I nära samarbete med våra kunder kommer du genom uppdrags- och kundansvar arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, främst mot enskilda företag. Förutom att ansvara för redovisning, bokslut, deklarationer och ekonomisk rådgivning till dina kunder ingår det också att:


• Ge löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning
• Med din kompetens stötta och hjälpa dina kollegor i sina kunduppdrag
• Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning
• Bidra till kors- och merförsäljning


På kontoret i Skövde blir du en del av ett team på ca 8 medarbetare. Du kommer rapportera till kontorschefen, Ylva Hallström, som beskriver sin verksamhet så här:
” Vårt team drivs av ett starkt engagemang och vilja att leverera det bästa. Jag som ledare ser möjligheter och drivs av att lyfta vårt team tillsammans med våra kunders utveckling mot framgång. Vi vill ge våra kunder tid och energi med fokus på utveckling för en ljusare framtid. Nu växlar vi upp för att kunna hjälpas åt och möta framtiden.”

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning samt minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningskonsult i en rådgivande roll. Det är ett plus om du är auktoriserad redovisningskonsult men inget krav. Erfarenhet av redovisningsarbete med enskilda firmor och av säsongsarbete är extra meriterande. Du talar och skriver svenska flytande och hanterar engelska väl. B-körkort är ett krav.

För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Som person är du noggrann, engagerad och serviceinriktad. Du har lätt för att skapa förtroende och bygga goda relationer med andra. Du är bekväm i kundkontakter, är lösningsfokuserad och kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar.  Vidare har du en god kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Sist men absolut inte minst; du måste ha VILJAN att vara med i förändring.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 31 januari.  

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Ludvig & Co
Ludvig & Co är Sveriges största rådgivningsföretag med drygt 70 000 kunder och cirka 1 300 medarbetare på 130 orter. Ludvig & Co är marknadsledande och Sveriges största ekonomiska rådgivare till landets skogsägare inom rådgivning, ekonomi. Vi är även Sveriges största förmedlare av jord- och skogsfastigheter. Grundat av Ludvig Nanneson 1918 har vi i över 100 år hjälpt våra kunder.

Ludvig & Co i Skövde har funnits på orten sedan 1977. Här hittar du en stor bredd av rådgivare med specialistkompetens inom allt från skog och lantbruk till konsultföretag och hantverkare. Vi jobbar med samtliga företagsformer och har erfarenhet från de flesta branscher.

För oss är det viktigt att alltid vara genuin och professionell i kundmötet och att vi arbetar med ett stort engagemang för det vi gör. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

Läs mer på https://ludvig.se/ Visa mindre

Planeringstekniker/Planeringsingenjör till Skövde Energi

Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? Vi letar efter dig som vill få möjlighet att växa i en bransch som ständigt utvecklas och satsar inför framtiden. Hos oss kan du påverka och utveckla din egen roll och arbetssätt. Din vardag Som planeringstekniker/planeringsingenjör ingår du i affärsområde Elnät. Inom affärsområdet finns planeringstekniker, driftansvarig och mätt... Visa mer
Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? Vi letar efter dig som vill få möjlighet att växa i en bransch som ständigt utvecklas och satsar inför framtiden. Hos oss kan du påverka och utveckla din egen roll och arbetssätt.

Din vardag

Som planeringstekniker/planeringsingenjör ingår du i affärsområde Elnät. Inom affärsområdet finns planeringstekniker, driftansvarig och mättekniker. Planeringstekniker/planeringsingenjör rapporterar till affärsområdeschefen, men har nära samarbete med affärsområde Kraftvärme och olika stödfunktioner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:

- Arbeta med planering, projektering, beredning och inköp
- Ansvara för anslutningsärenden genom hela processen från kundförfrågan till avslut såsom teknikfrågor, offerter och juridiska frågor
- Hålla kontakt och föra tekniska diskussioner med elinstallatörer, konsulter och fastighetsägare
- Erbjuda elteknisk rådgivning
- Ansvara för besiktning av elanläggningar
- Nätberäkning

Du är den på företaget som håller dig uppdaterad på föreskrifter, standarder och regelverk. Du ska även arbeta med företagets egenkontrollprogram och utbildningsplanering.

Vem är du?

Vi söker dig som är lösningsorienterad och har förmågan att skapa goda kundrelationer. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Som person är du duktig på att planera och prioritera arbetsuppgifter efter belastning och du trivs med att ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Vidare är du strukturerad, ordningsam, självständig och kostnadsmedveten i ditt arbete.

För tjänsten behöver du ha gymnasieutbildning inom el eller kompetens som bedöms lika värdefull. Tjänsten kräver också att du har B-körkort. Du kommer eventuellt ingå i vår beredskap vilket innebär att du under beredskapsveckan måste bo relativt nära Skövde.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Sigma Recruit, vid frågor om tjänsten kontakta Magnus Fagerberg på [email protected] eller 0730-429034.

För fackliga frågor kontakta:

Alexander Johdet (Vision) [email protected] eller 0500-49 85 15

Välkommen med din ansökan redan idag! Vi behöver den senast 2021-01-13.

Tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Teamledare till Västgöta-Data

Ansök    Dec 23    Sigma Recruit AB    Nätverkstekniker
Vill du arbeta i ett innovativt företag i tillväxt och där engagemang och kreativitet värderas högt? Vill du arbeta i ett företag med platt organisation, korta beslutsvägar och med värderingar som Offensiva, Drivande och Kompetenta? Vi söker nu en teamledare till vår supportfunktion som vill leda och driva våra kundprojekt samt utveckla och utöka vår kundbas. Din vardag På Västgöta-Data arbetar vi i projektform med såväl små som stora projekt och skr... Visa mer
Vill du arbeta i ett innovativt företag i tillväxt och där engagemang och kreativitet värderas högt? Vill du arbeta i ett företag med platt organisation, korta beslutsvägar och med värderingar som Offensiva, Drivande och Kompetenta?

Vi söker nu en teamledare till vår supportfunktion som vill leda och driva våra kundprojekt samt utveckla och utöka vår kundbas.

Din vardag
På Västgöta-Data arbetar vi i projektform med såväl små som stora projekt och skräddarsydda kundlösningar. Som teamledare ansvarar du för hela projektprocessen, från start till slut. Det är du som avgör om det är du själv som tar dig an projektet eller koordinerar och fördelar arbetsuppgifterna internt för att därefter följa upp med både medarbetare och kund.

Rollen innebär mycket kundkontakt och du är ett av våra ansikten utåt. Du arbetar aktivt för att förstå kundens arbetsprocesser och behov för att sedan kunna omsätta detta till den lösning som är bäst för kunden.

I rollen ingår att:


• installera och sätta upp nätverkssystem och serverlösningar som i vissa fall är kundspecifika anpassningar.
• lösa problem med nätverk
• supporta och designa lösningar tillsammans med utvecklarteamen
• vara rådgivande i mötet med kund och föreslå lösningar
• agera kundsupport vid behov
• fånga upp nya kunder och agera på varma leads

Tjänsten är placerad i Skövde och du arbetar dagtid.


Vem söker vi?
Du har minst 2 års yrkeserfarenhet inom nätverksinstallation eller likvärdig erfarenhet. Du har en utbildning inom nätverks- och systemadministration.  

Krav att kunna:


• Office 365
• Exchange-server
• Hyper-V
• Kryptering
• Säker systemkommunikation
• Brandvägg och NAT
• Skript-språk (Linux och Windows)
• SSH

Meriterande:


• Olika Microsoft- och Cisco-certifikat
• AWS
• Databaser och databashantering
• C#
• Node JS
• PHP

System att kunna:


• Windows
• Panda
• Linux
• Win AD
• PowerShell

 

Du uttrycker dig mycket väl i både svenska och engelska såväl i tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Som person motiveras du av en roll där du får arbeta varierat med projekt i olika faser och alltid med ett stort engagemang i varje projekt. Du är social, utåtriktad, driven och nyfiken. Du har lätt för att skapa kontakt och förtroende. Du är trygg i dig själv och är en prestigelös lagspelare med ett genuint intresse för nya tekniker. Vidare är du engagerad, ansvarsfull och noggrann samt har en mycket god problemlösningsförmåga.

 
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon
0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31 januari.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

 

Om Västgöta-Data
Vi erbjuder smarta lösningar, tillgänglighet, sekretess, integritet och spårbarhet avseende kunders IT-system. Vårt åtagande sträcker sig från support och drift av servrar och klienter till säkerhetsrevision och programvaror (ProVide) för säker kommunikation av affärskritisk data. Vi hjälper även kunder med systemutveckling och integration av analyssystem och verksamhetssystem, ofta involverande komplexa databaser, antingen i projektform eller med resurskonsulter.

ProVide är vår huvudprodukt men förutom att utveckla ProVide-servern kan vi också utveckla system med ny teknik där vi samutvecklar patent eller implementerar helt nya idéer.

Läs mer på https://vastgotadata.se/ och https://www.provideserver.com/ Visa mindre

Medarbetare till Billinge Färg

Ansök    Nov 25    Sigma Recruit AB    Innesäljare
Har du drivet att med förstklassig service vara delaktigt i att förverkliga våra kunders drömmar och visioner? Vill du bli ett proffs på våra produkter och genom din kunskap bidra till en utomstående kundupplevelse för våra kunder? Nu söker vi en serviceinriktad medarbetare till vår verksamhet i Skövde. Vi erbjuder dig utmaningen att vara med i företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli Skövdes bästa färghandel. Den gemensamma mot... Visa mer
Har du drivet att med förstklassig service vara delaktigt i att förverkliga våra kunders drömmar och visioner? Vill du bli ett proffs på våra produkter och genom din kunskap bidra till en utomstående kundupplevelse för våra kunder?

Nu söker vi en serviceinriktad medarbetare till vår verksamhet i Skövde.

Vi erbjuder dig utmaningen att vara med i företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli Skövdes bästa färghandel. Den gemensamma motivatorn är att vi brinner för kundmötet och är oerhört stolta över vår butik.

Din vardag
Som medarbetare hos oss är ditt viktigaste uppdrag att se, förstå och lösa kundens behov. Inledningsvis kommer du hantera varor och stötta försäljningen i butik mot både privat- och yrkeskunder. Genom hög service, ett lyhört kundbemötande och stor flexibilitet hjälper du både kunder och kollegor i våra två butiker Skövde och Mariestad.

I rollen ingår också att:

- Ta emot och packa upp varor i både butik och lager
- Lämna ut beställda varor för upphämtning samt skicka beställda varor till kund
- Hantera administrativa uppgifter såsom registrera inleveranser i system, skapa ordrar, svara i telefon och på e-post med mera
- Hantera kassan
- Bidra till att det är ordning och reda i butiken

Tjänstens placering är i Skövde men du kommer även stötta upp i vår butik i Mariestad. Kundleveranser sker över hela Skaraborg med omnejd. Det är en heltidstjänst och schemalagt kvälls- och helgarbete ingår. Du rapporterar till vår butikschef.

Vem söker vi?
Du som söker har gärna några års erfarenhet av att arbeta i butik med integrerat butiklager. Du har med fördel erfarenhet från handel inom färg och inredning eller dagligvaruhandeln och har du erfarenhet från e-handel är detta ett stort plus. God fysik krävs då arbetet innehåller dagliga tunga lyft.

Du har mycket god datorvana och kan hantera både beställningssystem och kassasystem. Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift och kan även hantera engelska på en god nivå. B-körkort är ett krav och erfarenhet av truckkörning är ett plus.

Som person är du engagerad, lösningsfokuserad och har hög servicekänsla. I mötet med kund är du kommunikativ, lyhörd och skapar förtroende. Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra. Du trivs med att ta stort eget ansvar, din initiativförmåga är hög och du kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning och du har en vilja att ständigt lära dig mer.

Vi värderar de personliga egenskaperna högt.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl.

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 16 december.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

HR-generalist till Cementa

Har du erfarenhet av att arbeta självständigt med frågor inom HR? Vill du utvecklas i din yrkesroll och samtidigt vara med och påverka inom en stor organisation? Vill du arbeta både operativt och strategiskt i en bred HR-roll där du driver och utvecklar HR-arbetet? Vi söker nu en självdriven och lyhörd HR-generalist till vår verksamhet i Skövde. Din vardag I rollen ingår självklart flera utmanande arbetsuppgifter såsom att aktivt arbeta med employer b... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta självständigt med frågor inom HR? Vill du utvecklas i din yrkesroll och samtidigt vara med och påverka inom en stor organisation? Vill du arbeta både operativt och strategiskt i en bred HR-roll där du driver och utvecklar HR-arbetet?

Vi söker nu en självdriven och lyhörd HR-generalist till vår verksamhet i Skövde.

Din vardag
I rollen ingår självklart flera utmanande arbetsuppgifter såsom att aktivt arbeta med employer branding och bidra till utveckling av våra HR-system, men främst kommer du arbeta med verksamhetens dagliga HR-frågor där du stöttar fabrikens chefer i deras olika frågeställningar inom HR.

Du kommer t. ex. att:

- verka för att policys och regelverk utvecklas och efterlevs
- hjälpa cheferna med vägledning i arbetsrättsliga frågor
- ha löpande kontakt med facket
- rekrytera nya medarbetare
- delta i rehabilitering och genomföra främjande insatser
- administrera i våra HR-system som t. ex. HR Globe, CatalystOne och ReachMee

Ditt ansvarsområde är fabriken i Skövde där du är placerad. Du bidrar i den lokala ledningsgruppen och du har daglig kontakt med fabrikschefen i Skövde. Du rapporterar till HR-chefen för Cementa AB och ingår i HR-gruppen för HeidelbergCement Northern Europe.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR-området och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete, gärna från en koncern, större företag eller kommun. Du har god kunskap inom arbetsrätt och kan arbeta självständigt med både rekrytering och rehabilitering. Det är ett plus om du har erfarenhet av förändringsarbete och utveckling av HR-system. Vidare har du mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du strukturerad, proaktiv och kan prioritera ditt arbete. Du är trygg i dig själv, har en stark egen drivkraft och du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. I rollen är det viktigt att du agerar affärsdrivet och vågar ta plats samtidigt som du är lyhörd.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon
0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 13 december.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Medarbetare till Billinge Färg

Ansök    Nov 23    Sigma Recruit AB    Innesäljare
Medarbetare till Billinge Färg AB Har du drivet att med förstklassig service vara delaktigt i att förverkliga våra kunders drömmar och visioner? Vill du bli ett proffs på våra produkter och genom din kunskap bidra till en utomstående kundupplevelse för våra kunder? Nu söker vi en serviceinriktad medarbetare till vår verksamhet i Skövde. Vi erbjuder dig utmaningen att vara med i företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli Skövdes ... Visa mer
Medarbetare till Billinge Färg AB

Har du drivet att med förstklassig service vara delaktigt i att förverkliga våra kunders drömmar och visioner? Vill du bli ett proffs på våra produkter och genom din kunskap bidra till en utomstående kundupplevelse för våra kunder?

Nu söker vi en serviceinriktad medarbetare till vår verksamhet i Skövde.

Vi erbjuder dig utmaningen att vara med i företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli Skövdes bästa färghandel. Den gemensamma motivatorn är att vi brinner för kundmötet och är oerhört stolta över vår butik.

Din vardag
Som medarbetare hos oss är ditt viktigaste uppdrag att se, förstå och lösa kundens behov. Inledningsvis kommer du hantera varor och stötta försäljningen i butik mot både privat- och yrkeskunder. Genom hög service, ett lyhört kundbemötande och stor flexibilitet hjälper du både kunder och kollegor i våra två butiker Skövde och Mariestad.

I rollen ingår också att:

- Ta emot och packa upp varor i både butik och lager
- Lämna ut beställda varor för upphämtning samt skicka beställda varor till kund
- Hantera administrativa uppgifter såsom registrera inleveranser i system, skapa ordrar, svara i telefon och på e-post med mera
- Hantera kassan
- Bidra till att det är ordning och reda i butiken

Tjänstens placering är i Skövde men du kommer även stötta upp i vår butik i Mariestad. Kundleveranser sker över hela Skaraborg med omnejd. Det är en heltidstjänst och schemalagt kvälls- och helgarbete ingår. Du rapporterar till vår butikschef.

Vem söker vi?
Du som söker har gärna några års erfarenhet av att arbeta i butik med integrerat butiklager. Du har med fördel erfarenhet från handel inom färg och inredning eller dagligvaruhandeln och har du erfarenhet från e-handel är detta ett stort plus. God fysik krävs då arbetet innehåller dagliga tunga lyft.

Du har mycket god datorvana och kan hantera både beställningssystem och kassasystem. Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift och kan även hantera engelska på en god nivå. B-körkort är ett krav och erfarenhet av truckkörning är ett plus.

Som person är du engagerad, lösningsfokuserad och har hög servicekänsla. I mötet med kund är du kommunikativ, lyhörd och skapar förtroende. Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra. Du trivs med att ta stort eget ansvar, din initiativförmåga är hög och du kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning och du har en vilja att ständigt lära dig mer.

Vi värderar de personliga egenskaperna högt.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl.

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 16 december.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Erfaren redovisningskonsult till Ludvig & Co

Ansök    Nov 17    Sigma Recruit AB    Redovisningsekonom
Vill du vara med och göra skillnad? Trivs du med att arbeta i en roll med stort ansvar där ditt viktigaste uppdrag är att hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter. Vi söker nu en erfaren och självgående redovisningskonsult som vill vara med i utvecklingen av vårt kontor i Skövde. Din vardag I nära samarbete med våra kunder kommer du genom uppdrags- och kundansvar arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, främst mot enskilda företag. ... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Trivs du med att arbeta i en roll med stort ansvar där ditt viktigaste uppdrag är att hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter.

Vi söker nu en erfaren och självgående redovisningskonsult som vill vara med i utvecklingen av vårt kontor i Skövde.

Din vardag
I nära samarbete med våra kunder kommer du genom uppdrags- och kundansvar arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, främst mot enskilda företag. Förutom att ansvara för redovisning, bokslut, deklarationer och ekonomisk rådgivning till dina kunder ingår det också att:

- Ge löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning
- Med din kompetens stötta och hjälpa dina kollegor i sina kunduppdrag
- Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning
- Bidra till kors- och merförsäljning

På kontoret i Skövde blir du en del av ett team på ca 8 medarbetare. Du kommer rapportera till kontorschefen, Ylva Hallström, som beskriver sin verksamhet så här:
” Vårt team drivs av ett starkt engagemang och vilja att leverera det bästa. Jag som ledare ser möjligheter och drivs av att lyfta vårt team tillsammans med våra kunders utveckling mot framgång. Vi vill ge våra kunder tid och energi med fokus på utveckling för en ljusare framtid. Nu växlar vi upp för att kunna hjälpas åt och möta framtiden.”

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning samt minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningskonsult i en rådgivande roll. Det är ett plus om du är auktoriserad redovisningskonsult men inget krav. Erfarenhet av redovisningsarbete med enskilda firmor och av säsongsarbete är extra meriterande. Du talar och skriver svenska flytande och hanterar engelska väl. B-körkort är ett krav.

För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Som person är du noggrann, engagerad och serviceinriktad. Du har lätt för att skapa förtroende och bygga goda relationer med andra. Du är bekväm i kundkontakter, är lösningsfokuserad och kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Sist men absolut inte minst; du måste ha VILJAN att vara med i förändring.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 13 december.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Projektledare till Västgöta-Data

Ansök    Nov 16    Sigma Recruit AB    Projektledare, IT
Vill du arbeta i ett innovativt företag i tillväxt och där engagemang och kreativitet värderas högt? Vill du arbeta i ett företag med platt organisation, korta beslutsvägar och med värderingar som Offensiva, Drivande och Kompetenta? Vi söker nu en projektledare till vår supportfunktion som vill leda och driva våra kundprojekt samt utveckla och utöka vår kundbas. Din vardag På Västgöta-Data arbetar vi i projektform med såväl små som stora projekt och ... Visa mer
Vill du arbeta i ett innovativt företag i tillväxt och där engagemang och kreativitet värderas högt? Vill du arbeta i ett företag med platt organisation, korta beslutsvägar och med värderingar som Offensiva, Drivande och Kompetenta?

Vi söker nu en projektledare till vår supportfunktion som vill leda och driva våra kundprojekt samt utveckla och utöka vår kundbas.

Din vardag
På Västgöta-Data arbetar vi i projektform med såväl små som stora projekt och skräddarsydda kundlösningar. Som projektledare ansvarar du för hela projektprocessen, från start till slut. Det är du som avgör om det är du själv som tar dig an projektet eller koordinerar och fördelar arbetsuppgifterna internt för att därefter följa upp med både medarbetare och kund.

Rollen innebär mycket kundkontakt och du är ett av våra ansikten utåt. Du arbetar aktivt för att förstå kundens arbetsprocesser och behov för att sedan kunna omsätta detta till den lösning som är bäst för kunden.

I rollen ingår att:

- installera och sätta upp nätverkssystem och serverlösningar som i vissa fall är kundspecifika anpassningar.
- lösa problem med nätverk
- supporta och designa lösningar tillsammans med utvecklarteamen
- vara rådgivande i mötet med kund och föreslå lösningar
- agera kundsupport vid behov
- fånga upp nya kunder och agera på varma leads

Tjänsten är placerad i Skövde och du arbetar dagtid.

Vem söker vi?
Du har minst 2 års yrkeserfarenhet inom nätverksinstallation eller likvärdig erfarenhet. Du har en utbildning inom nätverks- och systemadministration.

Krav att kunna:

- Office 365
- Exchange-server
- Hyper-V
- Kryptering
- Säker systemkommunikation
- Brandvägg och NAT
- Skript-språk (Linux och Windows)
- SSH

Meriterande:

- Olika Microsoft- och Cisco-certifikat
- AWS
- Databaser och databashantering
- C#
- Node JS
- PHP

System att kunna:

- Windows
- Panda
- Linux
- Win AD
- PowerShell

Du uttrycker dig mycket väl i både svenska och engelska såväl i tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Som person motiveras du av en roll där du får arbeta varierat med projekt i olika faser och alltid med ett stort engagemang i varje projekt. Du är social, utåtriktad, driven och nyfiken. Du har lätt för att skapa kontakt och förtroende. Du är trygg i dig själv och är en prestigelös lagspelare med ett genuint intresse för nya tekniker. Vidare är du engagerad, ansvarsfull och noggrann samt har en mycket god problemlösningsförmåga.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon
0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 6 december.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Miljöansvarig yttre miljö till Cementa

Ansök    Okt 12    Sigma Recruit AB    Miljöingenjör
Nu har du chansen att få Skövdes hetaste miljöjobb. Att få arbeta med miljöfrågor på en cementfabrik innebär att du blir en viktig kugge med möjlighet att påverka och vara en del av såväl det lokala miljöarbetet som det högt prioriterade arbetet med cementindustrins klimatomställning. Din vardag Som miljöansvarig hos oss ansvarar du för alla fabrikens aktiviteter inom miljöområdet och du har som uppdrag att hålla avdelningarna uppdaterade om hur de ska... Visa mer
Nu har du chansen att få Skövdes hetaste miljöjobb. Att få arbeta med miljöfrågor på en cementfabrik innebär att du blir en viktig kugge med möjlighet att påverka och vara en del av såväl det lokala miljöarbetet som det högt prioriterade arbetet med cementindustrins klimatomställning.

Din vardag
Som miljöansvarig hos oss ansvarar du för alla fabrikens aktiviteter inom miljöområdet och du har som uppdrag att hålla avdelningarna uppdaterade om hur de ska efterleva miljökraven. Du arbetar mestadels inne på fabriksområdet men i tjänsten ingår även miljöansvar för vår kalkstenstäkt och våra marker där biologisk mångfald är ett ledord.

Du kommer vara en del av Cementas centrala miljöteam som samarbetar i övergripande frågor och du kommer att utveckla ett internt nätverk inom koncernen. I rollen ingår att stötta och informera kollegor och avdelningschefer genom din expertis och du kommer ha möjlighet att påverka beslut inom organisationen. Du kommer även arbeta med att kommunicera miljöarbetet i olika externa sammanhang såsom myndigheter, närboende och närsamhället i övrigt.


Rollen som miljöansvarig spänner över en rad ansvarsområden:


• Efterlevnad av tillstånd
• Myndighetsrapportering och myndighetskontakt
• Kommunikation internt och externt
• ISO-certifikatet för miljö med revisioner
• Samverkan och närboende
• Handeln med utsläppsrätter
• Miljömätningar
• Markanvändning och biologisk mångfald


Tjänsten är placerad i Skövde och du rapporterar till fabrikschefen.


Vem är du?
Du som söker har master- eller civilingenjörsexamen inom relevant område, gärna inom miljö eller energi. Vi ser även att du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med miljöfrågor från en processindustri eller liknande verksamhet.

Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska mycket väl i såväl tal som skrift. Engelska är vårt koncernspråk.

Som person är du analytisk men inte rädd att fatta de beslut som krävs för att lösa uppgiften. Miljöfrågorna som drivs på fabriken kräver noggranna avväganden och välgrundade beslut. Då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt krävs det att du har en god kommunikativ förmåga och att du har lätt för att skapa goda relationer. Du är en utåtriktad person med drivkraft och engagemang samtidigt som du är lyhörd för din omgivning.

För att lyckas i rollen krävs noggrannhet och att du är duktig på att strukturera ditt arbete. Du känner dig bekväm med att ta initiativ och agerar med självförtroende. Du delar med dig av din expertis och sakkunskap och utvecklar hela tiden din profession.

Om Cementa
Cementa är ett av Sveriges största byggmaterialföretag och ingår i den internationella koncernen HeidelbergCement. Vi tillverkar och marknadsför cement samt erbjuder kunskap om användning av cementbaserade produkter. Tillverkning sker i våra fabriker i Slite på Gotland och i Skövde – platser där det finns god tillgång på det för cementtillverkning viktiga råmaterialet kalksten. I Degerhamn på Öland producerar vi injekteringscement.

Cement är nyckelingrediensen i betong, som är grunden för hållbara byggnader och välfungerande infrastruktur. Cementa är ett högteknologiskt företag och vi verkar för en minskad klimatpåverkan i byggandet.

Totalt är vi ca 355 anställda och omsätter drygt 2,2 mdkr

Läs mer på www.cementa.se

 
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon
0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 1 november.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

IDC söker en Chef för avdelningen tillämpad innovation

Ansök    Sep 14    Sigma Recruit AB    Administrativ chef
IDC West Sweden AB är ett utvecklingsbolag som ägs av, och finns till för, människorna i Skaraborgs tillverkande industri. Vårt uppdrag är att stärka konkurrenskraften och lönsamheten för Skaraborgs tillverkande industriföretag. Vi ägs av cirka 160 tillverkande industriföretag i Skaraborg, och drivs utan eget vinstintresse – all eventuell vinst återinvesteras i verksamheten för att göra nytta för våra delägare. Vår modell bygger på att ge industriföretag... Visa mer
IDC West Sweden AB är ett utvecklingsbolag som ägs av, och finns till för, människorna i Skaraborgs tillverkande industri. Vårt uppdrag är att stärka konkurrenskraften och lönsamheten för Skaraborgs tillverkande industriföretag. Vi ägs av cirka 160 tillverkande industriföretag i Skaraborg, och drivs utan eget vinstintresse – all eventuell vinst återinvesteras i verksamheten för att göra nytta för våra delägare.

Vår modell bygger på att ge industriföretag hjälp till självhjälp genom coachning och långsiktigt lärande. Det gör vi genom att ge av den kunskap, den erfarenhet, den kompetens och de kontaktnät vi under ett årtionde byggt upp. Det som krävs av våra delägarföretag är en vilja att utvecklas – för en hållbar framtida industri.

Vi söker just nu dig som vill jobba som chef för avdelningen Tillämpad Innovation tillsammans med oss.

DITT UPPDRAG

Som Chef för avdelningen Tillämpad Innovation arbetar du operativt med att hjälpa företag i deras utveckling. Du är en god ledare som ingår i IDCs ledningsgrupp och leder ett team som brinner för att stärka den tillverkande industrin.

Med en god omvärldskunskap samordnar avdelningen aktiviteter som leder till att resultat från forskning, innovation och produkt- och processutveckling kommer till nytta i tillverkande företag. Andra viktiga delar i avdelningens arbete är att driva IDCs aktiviteter och event inom ramen för ASSAR Industrial Innovation Arena och Material ConneXion Skövde.

DIN KOMPETENSPROFIL:

- Goda ledaregenskaper, entreprenörsanda och stark drivkraft.
- Akademisk utbildning, företrädelsevis på Doktorsnivå.
- Erfarenhet från forskning, utveckling och innovation.
- Kunskap om produktionsfilosofier.
- Kunskap om digitalisering, AI och relaterade verktyg.
- Kunskap om logistik-, process-, och produktionsflöden, samt analys av dessa.
- Förståelse för produkt- och produktionsutveckling med agila metoder.
- Kunskap om, och intresse för innovationsledning, förändringsledning och förbättringsarbete.
- Erfarenhet av forskningssamverkan och implementation av forskningsresultat i industriföretag och andra typer av verksamhet.
- Förståelse för affärsmodeller.
- Förmåga till omvärldsanalys och att omsätta detta till potential i olika branscher inom tillverkande industri.
- Erfarenhet från att driva samverkan mellan aktörer från olika domäner.
- Förmåga att driva strategisk utveckling.
- ETDBW = Easy To Do Business With.
- Förmåga att samverka och bygga nätverk inom forskning och innovation.

OM OSS

I vårt arbete med att skapa en mångfaldig organisation strävar vi efter att utveckla vårt team genom att rekrytera kvinnor och män med olika bakgrund och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi arbetar kontinuerligt med vår egen organisationsutveckling. När du söker ett jobb hos oss är det viktigt att du är intresserad av hållbarhet ur alla dimensioner – social, ekonomisk och ekologisk. Och att du vill utvecklas i frågor som mångfald, jämställdhet och inkludering för att kunna delta i vårt utvecklingsarbete och dela vår värdegrund.

Här kan du läsa mer om oss på IDC, våra medarbetare och vår verksamhet.

SÖK TJÄNSTEN IDAG

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Sigma Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730-429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2020-09-30.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Miljöansvarig yttre miljö till Cementa

Nu har du chansen att få Skövdes hetaste miljöjobb. Att få arbeta med miljöfrågor på en cementfabrik innebär att du blir en viktig kugge med möjlighet att påverka och vara en del av såväl det lokala miljöarbetet som det högt prioriterade arbetet med cementindustrins klimatomställning. Din vardag Som miljöansvarig hos oss ansvarar du för alla fabrikens aktiviteter inom miljöområdet och du har som uppdrag att hålla avdelningarna uppdaterade om hur de ska ... Visa mer
Nu har du chansen att få Skövdes hetaste miljöjobb. Att få arbeta med miljöfrågor på en cementfabrik innebär att du blir en viktig kugge med möjlighet att påverka och vara en del av såväl det lokala miljöarbetet som det högt prioriterade arbetet med cementindustrins klimatomställning.

Din vardag
Som miljöansvarig hos oss ansvarar du för alla fabrikens aktiviteter inom miljöområdet och du har som uppdrag att hålla avdelningarna uppdaterade om hur de ska efterleva miljökraven. Du arbetar mestadels inne på fabriksområdet men i tjänsten ingår även miljöansvar för vår kalkstenstäkt och våra marker där biologisk mångfald är ett ledord.

Du kommer vara en del av Cementas centrala miljöteam som samarbetar i övergripande frågor och du kommer att utveckla ett internt nätverk inom koncernen. I rollen ingår att stötta och informera kollegor och avdelningschefer genom din expertis och du kommer ha möjlighet att påverka beslut inom organisationen. Du kommer även arbeta med att kommunicera miljöarbetet i olika externa sammanhang såsom myndigheter, närboende och närsamhället i övrigt.

Rollen som miljöansvarig spänner över en rad ansvarsområden:

- Efterlevnad av tillstånd
- Myndighetsrapportering och myndighetskontakt
- Kommunikation internt och externt
- ISO-certifikatet för miljö med revisioner
- Samverkan och närboende
- Handeln med utsläppsrätter
- Miljömätningar
- Markanvändning och biologisk mångfald

Tjänsten är placerad i Skövde och du rapporterar till fabrikschefen.

Vem är du?
Du som söker har master- eller civilingenjörsexamen inom relevant område, gärna inom miljö eller energi. Vi ser även att du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med miljöfrågor från en processindustri eller liknande verksamhet.

Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska mycket väl i såväl tal som skrift. Engelska är vårt koncernspråk.

Som person är du analytisk men inte rädd att fatta de beslut som krävs för att lösa uppgiften. Miljöfrågorna som drivs på fabriken kräver noggranna avväganden och välgrundade beslut. Då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt krävs det att du har en god kommunikativ förmåga och att du har lätt för att skapa goda relationer. Du är en utåtriktad person med drivkraft och engagemang samtidigt som du är lyhörd för din omgivning.

För att lyckas i rollen krävs noggrannhet och att du är duktig på att strukturera ditt arbete. Du känner dig bekväm med att ta initiativ och agerar med självförtroende. Du delar med dig av din expertis och sakkunskap och utvecklar hela tiden din profession.

Om Cementa
Cementa är ett av Sveriges största byggmaterialföretag och ingår i den internationella koncernen HeidelbergCement. Vi tillverkar och marknadsför cement samt erbjuder kunskap om användning av cementbaserade produkter. Tillverkning sker i våra fabriker i Slite på Gotland och i Skövde – platser där det finns god tillgång på det för cementtillverkning viktiga råmaterialet kalksten. I Degerhamn på Öland producerar vi injekteringscement.

Cement är nyckelingrediensen i betong, som är grunden för hållbara byggnader och välfungerande infrastruktur. Cementa är ett högteknologiskt företag och vi verkar för en minskad klimatpåverkan i byggandet.

Totalt är vi ca 355 anställda och omsätter drygt 2,2 mdkr

Läs mer på www.cementa.se

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon
0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 1 november.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Kund och marknadsansvarig till Västerhuset AB

Ansök    Okt 2    Sigma Recruit AB    Innesäljare
Är du en självgående, relationsskapande och lösningsfokuserad person som drivs av att göra riktigt bra affärer och att få vara en del av ett framgångsrikt team? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och där du får ta stort eget ansvar? Då kan jobbet som Kund och Marknadsansvarig vara det du är ute efter. Sök jobbet idag och bli en del av teamet på Västerhuset inom kort! Om tjänsten Vi söker en kund/marknadsansvari... Visa mer
Är du en självgående, relationsskapande och lösningsfokuserad person som drivs av att göra riktigt bra affärer och att få vara en del av ett framgångsrikt team? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och där du får ta stort eget ansvar? Då kan jobbet som Kund och Marknadsansvarig vara det du är ute efter.

Sök jobbet idag och bli en del av teamet på Västerhuset inom kort!

Om tjänsten

Vi söker en kund/marknadsansvarig till vårt kontor i Skövde med ansvar för marknadsföring och uthyrning av våra vakanta ytor. Tjänsten innehåller även ansvar för framtagande av säljmaterial, prospektering och uppsökande av nya och befintliga hyresgäster. Inriktningen på verksamheten är mot kommersiella lokaler men även samhällsfastigheter. Du är direkt underställd VD.

Vem är du?

För att lyckas på Västerhuset är det viktigt att du är prestigelös och kommunikativ. Du har god känsla för försäljning, kundvård och kundsupport och uppskattar utmaningar i arbetet. För att passa i rollen krävs det att du är bekväm med att ta egna initiativ och inte väntar på att någon ska säga åt dig vad du ska göra. Du är en driven entreprenör som lever för att skapa nya innovativa affärer och lösningar till kund.

Sök tjänsten idag!

I den här rekryteringen samarbetar Västerhuset med Sigma Recruit och du kommer att bli anställd hos Västerhuset. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2020-10-18.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget

Västerhuset äger och förvaltar fastigheter i Jönköping och Skövde. Västerhuset är en mycket stabil förvaltare med stark finansiell grund och långsiktigt ägande. Våra kunder är såväl offentliga verksamheter som privata företag. Västerhuset agerar för en långsiktig och hållbar utveckling – hållbara fastigheter, ansvarsfulla affärer och engagemang för världen vi lever i. Vi är med och skapar förutsättningar för näringslivet i regionen. Visa mindre

Redovisningsekonom till Billinge Färg

Ansök    Aug 31    Sigma Recruit AB    Redovisningsekonom
Har du några års erfarenhet av redovisning, ekonomi och lönehantering? Trivs du med att arbeta i en bred roll med mycket frihet men också stort ansvar? Vill du arbeta i ett växande företag med platt organisation och korta beslutsvägar? Vi söker nu en självgående och engagerad redovisningsekonom och löneadministratör till våra butiker i Skövde och Mariestad. Din vardag Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred tjänst där du ansvarar för företag... Visa mer
Har du några års erfarenhet av redovisning, ekonomi och lönehantering? Trivs du med att arbeta i en bred roll med mycket frihet men också stort ansvar? Vill du arbeta i ett växande företag med platt organisation och korta beslutsvägar?

Vi söker nu en självgående och engagerad redovisningsekonom och löneadministratör till våra butiker i Skövde och Mariestad.

Din vardag
Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred tjänst där du ansvarar för företagets löpande ekonomi samt lönehantering där du självständigt ansvarar för den löpande löneprocessen från början till slut.

I rollen ingår:

- Löpande redovisning
- Avstämningar av balans- och resultatkonton
- Moms- och skatteredovisning
- Fakturering
- Hantering av dagskassor, presentkort och tillgodokvitton
- Kund- och leverantörsreskontra
- Månads- och kvartalsbokslut
- Förberedelser till årsbokslut
- Löner
- Övriga administrativa arbetsuppgifter

Tjänstens placering är i Skövde, du ansvarar för att hantera ekonomi och lönearbete för båda våra butiker och du rapporterar till VD.

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av självständigt redovisnings- och ekonomiarbete. Vi ser gärna att du även har viss erfarenhet av löneadministrativt arbete. Du har mycket god datorvana och kan med fördel hantera MS Office samt att du har vana att arbeta i något ekonomi- och lönesystem. Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift.

Som person är du noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att ta eget ansvar. Du är social, utåtriktad, har lätt för att samarbeta och skapar goda relationer med andra. Du kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar, har en stor initiativförmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna men kan samtidigt driva frågor på egen hand när så krävs.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 6 september.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Billinge Färg
Billinge Färg är en privatägd färgbutik som ingår i Nordens största färghandelskedja Colorama. Vi säljer till både konsumenter och proffskunder. Butiken har varit verksam sedan 1967 och är väl etablerad på den lokala marknaden. Vi är 20 anställda och har en omsättning på 48 miljoner SEK. Från 2016 har vi också en butik i Mariestad för proffskunder.

Vår affärsidé är att tillhandahålla ändamålsenliga produkter och tjänster till våra kunder som behöver förnyelse i och på husets alla ytor. Våra kunder ska möta oss och en butik som bidrar till skaparanda och som förverkligar drömmar. Vi har alltid ett positivt kundbemötande, stor tillgänglighet och en hög kunskapsnivå. Det gör att våra kunder ska bli det som är viktigast för oss – en lojal återkommande mycket nöjd kund - vår ambassadör.

Vår värdegrund bygger på KUNDFOKUS, INSPIRATION, KVALITET OCH ANSVAR.

Läs mer på www.colorama.se/billingefarg Visa mindre

Redovisningsekonom till Billinge Färg

Ansök    Aug 17    Sigma Recruit AB    Redovisningsekonom
Har du några års erfarenhet av redovisning, ekonomi och lönehantering? Trivs du med att arbeta i en bred roll med mycket frihet men också stort ansvar? Vill du arbeta i ett växande företag med platt organisation och korta beslutsvägar? Vi söker nu en självgående och engagerad redovisningsekonom och löneadministratör till våra butiker i Skövde och Mariestad. Din vardag Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred tjänst där du ansvarar för företag... Visa mer
Har du några års erfarenhet av redovisning, ekonomi och lönehantering? Trivs du med att arbeta i en bred roll med mycket frihet men också stort ansvar? Vill du arbeta i ett växande företag med platt organisation och korta beslutsvägar?

Vi söker nu en självgående och engagerad redovisningsekonom och löneadministratör till våra butiker i Skövde och Mariestad.

Din vardag
Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred tjänst där du ansvarar för företagets löpande ekonomi samt lönehantering där du självständigt ansvarar för den löpande löneprocessen från början till slut.

I rollen ingår:

- Löpande redovisning
- Avstämningar av balans- och resultatkonton
- Moms- och skatteredovisning
- Fakturering
- Hantering av dagskassor, presentkort och tillgodokvitton
- Kund- och leverantörsreskontra
- Månads- och kvartalsbokslut
- Förberedelser till årsbokslut
- Löner
- Övriga administrativa arbetsuppgifter

Tjänstens placering är i Skövde, du ansvarar för att hantera ekonomi och lönearbete för båda våra butiker och du rapporterar till VD.

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av självständigt redovisnings- och ekonomiarbete. Vi ser gärna att du även har viss erfarenhet av löneadministrativt arbete. Du har mycket god datorvana och kan med fördel hantera MS Office samt att du har vana att arbeta i något ekonomi- och lönesystem. Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift.

Som person är du noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att ta eget ansvar. Du är social, utåtriktad, har lätt för att samarbeta och skapar goda relationer med andra. Du kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar, har en stor initiativförmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna men kan samtidigt driva frågor på egen hand när så krävs.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 6 september.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Billinge Färg
Billinge Färg är en privatägd färgbutik som ingår i Nordens största färghandelskedja Colorama. Vi säljer till både konsumenter och proffskunder. Butiken har varit verksam sedan 1967 och är väl etablerad på den lokala marknaden. Vi är 20 anställda och har en omsättning på 48 miljoner SEK. Från 2016 har vi också en butik i Mariestad för proffskunder.

Vår affärsidé är att tillhandahålla ändamålsenliga produkter och tjänster till våra kunder som behöver förnyelse i och på husets alla ytor. Våra kunder ska möta oss och en butik som bidrar till skaparanda och som förverkligar drömmar. Vi har alltid ett positivt kundbemötande, stor tillgänglighet och en hög kunskapsnivå. Det gör att våra kunder ska bli det som är viktigast för oss – en lojal återkommande mycket nöjd kund - vår ambassadör.

Vår värdegrund bygger på KUNDFOKUS, INSPIRATION, KVALITET OCH ANSVAR.

Läs mer på www.colorama.se/billingefarg Visa mindre

Redovisningsekonom till Billinge Färg

Ansök    Aug 17    Sigma Recruit AB    Redovisningsekonom
Har du några års erfarenhet av redovisning, ekonomi och lönehantering? Trivs du med att arbeta i en bred roll med mycket frihet men också stort ansvar? Vill du arbeta i ett växande företag med platt organisation och korta beslutsvägar?   Vi söker nu en självgående och engagerad redovisningsekonom och löneadministratör till våra butiker i Skövde och Mariestad. Din vardag Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred tjänst där du ansvarar för föret... Visa mer
Har du några års erfarenhet av redovisning, ekonomi och lönehantering? Trivs du med att arbeta i en bred roll med mycket frihet men också stort ansvar? Vill du arbeta i ett växande företag med platt organisation och korta beslutsvägar?  

Vi söker nu en självgående och engagerad redovisningsekonom och löneadministratör till våra butiker i Skövde och Mariestad.

Din vardag
Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred tjänst där du ansvarar för företagets löpande ekonomi samt lönehantering där du självständigt ansvarar för den löpande löneprocessen från början till slut.

I rollen ingår:


• Löpande redovisning
• Avstämningar av balans- och resultatkonton
• Moms- och skatteredovisning
• Fakturering
• Hantering av dagskassor, presentkort och tillgodokvitton
• Kund- och leverantörsreskontra
• Månads- och kvartalsbokslut
• Förberedelser till årsbokslut
• Löner
• Övriga administrativa arbetsuppgifter


Tjänstens placering är i Skövde, du ansvarar för att hantera ekonomi och lönearbete för båda våra butiker och du rapporterar till VD.

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av självständigt redovisnings- och ekonomiarbete. Vi ser gärna att du även har viss erfarenhet av löneadministrativt arbete. Du har mycket god datorvana och kan med fördel hantera MS Office samt att du har vana att arbeta i något ekonomi- och lönesystem.  Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift.

Som person är du noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att ta eget ansvar. Du är social, utåtriktad, har lätt för att samarbeta och skapar goda relationer med andra. Du kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar, har en stor initiativförmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna men kan samtidigt driva frågor på egen hand när så krävs.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post, [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 6 september.  

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Billinge Färg
Billinge Färg är en privatägd färgbutik som ingår i Nordens största färghandelskedja Colorama. Vi säljer till både konsumenter och proffskunder. Butiken har varit verksam sedan 1967 och är väl etablerad på den lokala marknaden. Vi är 20 anställda och har en omsättning på 48 miljoner SEK.  Från 2016 har vi också en butik i Mariestad för proffskunder.

Vår affärsidé är att tillhandahålla ändamålsenliga produkter och tjänster till våra kunder som behöver förnyelse i och på husets alla ytor. Våra kunder ska möta oss och en butik som bidrar till skaparanda och som förverkligar drömmar. Vi har alltid ett positivt kundbemötande, stor tillgänglighet och en hög kunskapsnivå. Det gör att våra kunder ska bli det som är viktigast för oss – en lojal återkommande mycket nöjd kund - vår ambassadör.

Vår värdegrund bygger på KUNDFOKUS, INSPIRATION, KVALITET OCH ANSVAR.

Läs mer på www.colorama.se/billingefarg Visa mindre

Produktionschef till Skövde Energi

Skövde Energi söker Produktionschef Kraft & Värme Tycker du att det är viktigt att ditt arbete faktiskt gör skillnad? Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? I så fall bör du titta närmare på denna tjänst som Produktionschef Kraft & Värme hos Skövde Energi. Förutom att vistas i nyrenoverade, trivsamma och fräscha lokaler får du genom denna tjänst också arbeta tillsammans... Visa mer
Skövde Energi söker Produktionschef Kraft & Värme

Tycker du att det är viktigt att ditt arbete faktiskt gör skillnad? Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? I så fall bör du titta närmare på denna tjänst som Produktionschef Kraft & Värme hos Skövde Energi. Förutom att vistas i nyrenoverade, trivsamma och fräscha lokaler får du genom denna tjänst också arbeta tillsammans med engagerade och härliga kollegor i en bransch som ständigt utvecklas och satsar inför framtiden. Låter det här som en arbetsplats för dig? Välkommen med din ansökan!

Att jobba som Produktionschef Kraft & Värme

Att arbeta på Skövde Energi innebär möjligheten att vara med på en spännande resa mot ett klimatsmart samhälle och samtidigt få lära dig hur energibranschen fungerar. Det dagliga arbetet består främst av att ansvara för arbetsmiljö, säkerhet och ansvara för driftsäkerhetsarbetet i energiproduktionen. Förutom det kommer du även att ansvara för personalplanering och -utveckling, ansvara för utveckling och uppföljning i enlighet med framtagna nyckeltal, leda och övervaka av hela tillverkningsprocessen, säkerställa att nödvändiga rutiner finns på plats och efterlevs och vara med och effektivisera arbetssätt och organisation. Tjänsten är på heltid.  

Vem söker vi?

Till rollen som Produktionschef Kraft & Värme söker vi framförallt dig som är en engagerad och organiserad person som motiveras av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att ha varierande arbetsuppgifter. Att arbeta med stort fokus på hållbarhet i alla led är en självklarhet för dig. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt behöver du ha erfarenhet av produktionsplanering, arbetsledning och helst industriell produktion. Utöver det är det en stor fördel om du har erfarenhet av arbete i underhållssystem och har erfarenhet av ledarskap.

Sök tjänsten idag!

I den här rekryteringen samarbetar Skövde Energi med Sigma Recruit och du kommer att bli anställd hos Skövde Energi. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730-429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2020-08-20.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Skövde Energi

Vi på Skövde Energi arbetar utifrån omtanke. Vår omtanke om människa, samhälle och klimat skapar kraft att växa. Kraft för våra kunder och ägare, och inte minst våra medarbetare. På Skövde Energi förser vi boende och företag i kommunen med klimatsmart energi. Vi producerar hållbar el och fjärrvärme och ansvarar för elnätsdistribution inom Skövde tätort. Våra ägare är kommunens invånare genom Skövde Stadshus AB. Det innebär bland annat att all vår avkastning återinvesteras i företaget eller i Skövde kommuns olika verksamheter. Vi har 20 600 kunder och är 56 medarbetare. Förra året såg vi och våra kunder till att koldioxidutsläppen på jorden minskade med 102 000 ton. Tillsammans skapar vi ett klimatsmartare Skövde! Visa mindre

Produktionschef till Skövde Energi

Ansök    Jul 26    Sigma Recruit AB    Administrativ chef
Skövde Energi söker Produktionschef Kraft & Värme Tycker du att det är viktigt att ditt arbete faktiskt gör skillnad? Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? I så fall bör du titta närmare på denna tjänst som Produktionschef Kraft & Värme hos Skövde Energi. Förutom att vistas i nyrenoverade, trivsamma och fräscha lokaler får du genom denna tjänst också arbeta tillsammans... Visa mer
Skövde Energi söker Produktionschef Kraft & Värme

Tycker du att det är viktigt att ditt arbete faktiskt gör skillnad? Vill du vara med och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? I så fall bör du titta närmare på denna tjänst som Produktionschef Kraft & Värme hos Skövde Energi. Förutom att vistas i nyrenoverade, trivsamma och fräscha lokaler får du genom denna tjänst också arbeta tillsammans med engagerade och härliga kollegor i en bransch som ständigt utvecklas och satsar inför framtiden. Låter det här som en arbetsplats för dig? Välkommen med din ansökan!

Att jobba som Produktionschef Kraft & Värme

Att arbeta på Skövde Energi innebär möjligheten att vara med på en spännande resa mot ett klimatsmart samhälle och samtidigt få lära dig hur energibranschen fungerar. Det dagliga arbetet består främst av att ansvara för arbetsmiljö, säkerhet och ansvara för driftsäkerhetsarbetet i energiproduktionen. Förutom det kommer du även att ansvara för personalplanering och -utveckling, ansvara för utveckling och uppföljning i enlighet med framtagna nyckeltal, leda och övervaka av hela tillverkningsprocessen, säkerställa att nödvändiga rutiner finns på plats och efterlevs och vara med och effektivisera arbetssätt och organisation. Tjänsten är på heltid.

Vem söker vi?

Till rollen som Produktionschef Kraft & Värme söker vi framförallt dig som är en engagerad och organiserad person som motiveras av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att ha varierande arbetsuppgifter. Att arbeta med stort fokus på hållbarhet i alla led är en självklarhet för dig. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt behöver du ha erfarenhet av produktionsplanering, arbetsledning och helst industriell produktion. Utöver det är det en stor fördel om du har erfarenhet av arbete i underhållssystem och har erfarenhet av ledarskap.

Sök tjänsten idag!

I den här rekryteringen samarbetar Skövde Energi med Sigma Recruit och du kommer att bli anställd hos Skövde Energi. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730-429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2020-08-20.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Skövde Energi

Vi på Skövde Energi arbetar utifrån omtanke. Vår omtanke om människa, samhälle och klimat skapar kraft att växa. Kraft för våra kunder och ägare, och inte minst våra medarbetare. På Skövde Energi förser vi boende och företag i kommunen med klimatsmart energi. Vi producerar hållbar el och fjärrvärme och ansvarar för elnätsdistribution inom Skövde tätort. Våra ägare är kommunens invånare genom Skövde Stadshus AB. Det innebär bland annat att all vår avkastning återinvesteras i företaget eller i Skövde kommuns olika verksamheter. Vi har 20 600 kunder och är 56 medarbetare. Förra året såg vi och våra kunder till att koldioxidutsläppen på jorden minskade med 102 000 ton. Tillsammans skapar vi ett klimatsmartare Skövde! Visa mindre

InExchange söker systemadministratör

Vill du vara del av ett av Sveriges snabbast växande företag? Vill du ha möjlighet att visa framfötterna och växa inom organisationen hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? InExchange är marknadsledande och har innovativa tjänster för att effektivisera och förenkla den elektroniska affärskommunikationen, bland annat faktureringsprocesser för våra kunder runt om i världen. Vi är i dagsläget cirka 100 personer och har vårt huvudkontor beläget i centrala Sk... Visa mer
Vill du vara del av ett av Sveriges snabbast växande företag? Vill du ha möjlighet att visa framfötterna och växa inom organisationen hos en av Sveriges bästa arbetsgivare?

InExchange är marknadsledande och har innovativa tjänster för att effektivisera och förenkla den elektroniska affärskommunikationen, bland annat faktureringsprocesser för våra kunder runt om i världen. Vi är i dagsläget cirka 100 personer och har vårt huvudkontor beläget i centrala Skövde i fräscha och rymliga lokaler.

Om tjänsten
Vi söker ytterligare en systemadministratör till kontoret i Skövde. Som person är du noggrann, ansvarsfull, och har viljan att lära. Du är glad, driven, nyfiken och brinner för ny teknik. Du är socialt kompetent och trivs med att ha människor omkring dig och förstår vikten av tillhandahålla en god service.

Som systemadministratör hos InExchange ansvarar du för drift och underhåll av en snabbt växande IT-infrastruktur; nätverk, datorer, servrar, med mera. Du kommer att delta i ett löpande utvecklingsarbete för att förbättra IT-infrastrukturen, samt ge support till medarbetare och kunder. InExchange arbetar i en internationell miljö – språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vi söker dig som har:

- Stort intresse av säkerhet.
- Stort intresse av struktur, dokumentation och automatisering.
- Goda kunskaper inom övervakning, nätverk och datainfrastruktur.
- Goda kunskaper inom scriptning som till exempel PowerShell.
- Erfarenhet av virtualisering och lagring ibland annat Hyper-V.
- Erfarenhet av kontainerlösningar som till exempel Kubernetes, Docker och OKD.
- Erfarenhet av Databashantering till exempel MS .
- Erfarenhet av molntjänster som till exempel Azure, AWS och Google Cloud.
- Erfarenhet av webbservrar till exempel Nginx och IIS.
- Bakgrund i Windows och Linux administration.
- Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/certifieringar är meriterande.

Detta får du av oss:

- En fantastisk arbetsmiljö i fräscha lokaler
- Utvecklande arbetsuppgifter
- Kompetenta och engagerade kollegor som bollplank
- Goda möjligheter till egen utveckling

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta Magnus Fagerberg på [email protected] eller på telefon 0730-429034

Uppdraget är en rekrytering, du kommer bli anställd på InExchange i Skövde.

Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 2020-03-08. Visa mindre

Teknisk säljare till Jernbro

Har du ett genuint tekniskt intresse, stor teknisk förståelse och tycker det är intressant och viktigt att hålla sig uppdaterad om ny teknik? Brinner du för kombinationen av teknisk försäljning och kundfokuserade lösningar? Sök då tjänsten hos oss! Vill du arbeta i ett teknikföretag med korta beslutsvägar, där vi arbetar i tajta team och där du har stora möjligheter att påverka din framtid? Sök då tjänsten hos oss! Vi söker nu en teknisk säljare till vår... Visa mer
Har du ett genuint tekniskt intresse, stor teknisk förståelse och tycker det är intressant och viktigt att hålla sig uppdaterad om ny teknik? Brinner du för kombinationen av teknisk försäljning och kundfokuserade lösningar? Sök då tjänsten hos oss! Vill du arbeta i ett teknikföretag med korta beslutsvägar, där vi arbetar i tajta team och där du har stora möjligheter att påverka din framtid? Sök då tjänsten hos oss!

Vi söker nu en teknisk säljare till vårt affärsområde Automation med fokus på kundspecifika automationslösningar baserade på AGV-koncept.

Din vardag
Som teknisk säljare hos oss arbetar du i huvudsak med projektförsäljning. Våra kunder finns inom tillverkande industri med produktions- monterings- och interna logistikprocesser där våra lösningar hjälper till att sy ihop processerna. Varje projekt är kundunikt.

Du har det övergripande ansvaret för kundrelationen. Genom din nyfikenhet och dina ingående tekniska frågor skaffar du dig, ofta tillsammans med en tekniker, djup kunskap om och förståelse för kundens verksamhet och behov.

I din roll ingår det bland annat att:

- ha hela säljansvaret från första kontakt med kund
- hjälpa nya och befintliga kunder att hitta rätt lösning för verksamhetens behov
- ta fram offerter och affärsförslag
- aktivt delta i hela projektet från idé till färdig installation och överlämning
- tillsammans med våra ingenjörer vara tekniskt stöd och ge teknisk rådgivning till kund

Tjänsten är placerad i Skövde, ditt arbetsområde är Sverige men du kan också få uppdrag utanför Sveriges gränser om dina kunder har verksamhet internationellt.

Vem är du?
Vi söker dig som är van att driva projekt där många personer är involverade i beslutsprocessen. Då du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt är det viktigt att du har en mycket god kommunikationsförmåga och kan anpassa dig utifrån diskussionsämne. Dina kontaktpersoner hos kunderna är ofta tekniskt kunniga såsom tekniker, ingenjörer, underhållspersonal och produktionspersonal men även andra kontaktytor inom företaget kommer vara aktuella som t ex inköp och VD.

Din profil:

- Du är utbildad maskiningenjör, gärna från högskolan, eller har likvärdig yrkeserfarenhet inom maskin- och/eller produktionsteknik
- Du har några års erfarenhet från produktionstekniskt arbete inom tillverkande industri
- Du har erfarenhet av projektledning av både stora och små projekt
- Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
- Du har mycket god kunskap av olika system och Officepaketet, främst Excel
- Du har B-körkort vilket är ett krav

Vi ser också att du har några års erfarenhet av teknisk försäljning eller projektförsäljning.

Som person är du engagerad, socialt utåtriktad och har förmågan att skapa och behålla långsiktiga kundrelationer. Du har ett starkt fokus på att hjälpa kunden och ser god service till kunden och våra samarbetspartners som en självklar del i arbetet. Vidare har du en god förståelse för nya idéer, är lösningsorienterad och har en känsla för att omsätta teorier till praktisk kundnytta. Du är proaktiv i ditt tillvägagångssätt och har stor initiativförmåga. Det är också viktigt med ett strukturerat arbetssätt och att du trivs med och kan hantera ett stort eget ansvar. Detta i kombination med ett stort intresse för teknik och att få saker slutförda, kommer göra att du lyckas som säljare hos oss!

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post [email protected] eller telefon 0730-42 83 82.

Varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 15 mars.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Jernbro
Jernbro Industrial Services är marknadsledande inom industriservice, f n med en omsättning på ca 1,4 miljarder, 900 anställda och verksamhet på 26 orter.

Varje dag, året om, hjälper vi svensk industri att producera säkrare, mer effektivt och mera hållbart. Med djup ingenjörs- och utförarkompetens inom underhåll och övriga teknikdiscipliner som mekanik, el, automation och energi bidrar vi till utveckling och effektivisering av våra kunders verksamhet och därigenom till ökad konkurrenskraft.

Vi finns lokalt och nära med specifika kunskaper om våra kunders olika processer och utmaningar. Bland Jernbros många kunder finns små och medelstora lokala företag och stora internationella koncerner verksamma inom verkstad, stål, livsmedel, plast & gummi, trä, papper & massa, gruvor samt energi. Vi följer också med våra kunder ut i världen på projektbasis och levererar även nyckelfärdiga automationslösningar.

Läs mer på www.jernbro.com Visa mindre