Lediga jobb som Personalchef/HR-chef i Skövde

Se lediga jobb som Personalchef/HR-chef i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

HR-CHEF TILL SKÖVDE SLAKTERI

Ansök    Jul 20    Nexer Recruit AB    HR-chef
Vill du ha en roll där du både får skapa struktur och bygga kultur? Är du trygg i arbetsrätt men också vass på att få andra att trivas, växa och vilja stanna kvar? Då kanske du är Skövde Slakteris nya HR-chef, ett företag där människan och framtiden står i fokus.   DIN VARDAG Som HR-chef blir du en central del av verksamheten, du jobbar både strategiskt och operativt, alltid med målet att skapa en trygg, utvecklande och effektiv arbetsmiljö. Hos Skövde Sla... Visa mer
Vill du ha en roll där du både får skapa struktur och bygga kultur? Är du trygg i arbetsrätt men också vass på att få andra att trivas, växa och vilja stanna kvar? Då kanske du är Skövde Slakteris nya HR-chef, ett företag där människan och framtiden står i fokus.  
DIN VARDAG Som HR-chef blir du en central del av verksamheten, du jobbar både strategiskt och operativt, alltid med målet att skapa en trygg, utvecklande och effektiv arbetsmiljö.
Hos Skövde Slakteri får du bland annat:
Leda hela rekryteringsprocessen (kollektivanställda & tjänstemän)
Samarbeta tätt med avdelningschefer i personalplanering och onboarding
I nära samarbete säkerställa utbildningar i t.ex. hygien, arbetsmiljö och HACCP 
Driva det systematiska arbetsmiljöarbetet (SAM) tillsammans med produktion och skyddsombud
Utveckla policies för lön, frånvaro, förmåner och arbetsklimat
Ha huvudansvaret för HR-systemet (Huma) och leverantörskontakter
Organisera teamaktiviteter, engagemangssatsningar och APT
Följa upp produktionstimmar och bidra till smarta bemanningslösningar

Du har en bred roll med stort förtroende och möjlighet att verkligen påverka, både människor och processer.
VEM ÄR DU? Vi söker dig som trivs i en bred HR-roll där du får växla mellan strategiska frågor och daglig operativ stöttning. Du gillar struktur, men också att skapa en god känsla på arbetsplatsen.
Vi ser gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning inom HR/personalvetenskap alternativt motsvarande i arbetslivserfarenhet
Flera års erfarenhet från en liknande roll, gärna inom tillverkning/livsmedel
Goda kunskaper inom arbetsrätt, arbetsmiljö och kollektivavtal
Erfarenhet av rekrytering, facklig samverkan och medarbetarutveckling
Ett tryggt, coachande och lösningsfokuserat arbetssätt

Du gillar att skapa ordning och utveckla processer, men du har också ett varmt hjärta för människorna bakom siffrorna.
VILL DU VETA MER?
I den här rekryteringen samarbetar Skövde Slakteri med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Skövde Slakteri. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson via e-post stefan.larsson@nexergroup.com alternativt Amanda Eksell via e-post: amanda.eksell@nexergroup.com. Vi närmar oss ledighet, vilket kan innebära att återkoppling på din ansökan dröjer något längre än vanligt. Sista ansökningsdag är 10 augusti – men vänta inte för länge, vi planerar att påbörja intervjuer under första delen av augusti. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Skicka gärna ett mail, så svarar vi så snart vi har möjlighet.
Vi önskar dig en fin sommar så länge!
OM SKÖVDE SLAKTERI Skövde Slakteri är landets största privatägda slakteri och en del av familjeägda Ögrengruppen. Vår toppmoderna anläggning i Skövde hanterar hela produktionskedjan – från slakt till paketering. Vi jobbar enbart med svenskt kött och sätter kvalitet och hållbarhet i fokus. Här möts tradition och innovation för att säkerställa den höga kvalitet som är vårt signum. Visa mindre

Consultant Manager till Uniflex i Skövde!

Ansök    Feb 18    Uniflex AB    HR-chef
Brinner du för att skapa relationer och utveckla affärsmöjligheter? Trivs du i en varierad miljö med högt tempo? Vi söker dig som vill bidra till vår fortsatta framgång och bli del av ett av Sveriges största rekryterings och bemanningsbolag! Om tjänsten I rollen som Consultant Manager väntar en vardag fylld av nya, spännande utmaningar! Du kommer att ansvara för att utveckla och stötta våra konsulter i deras uppdrag genom regelbundna avstämningar, medarbet... Visa mer
Brinner du för att skapa relationer och utveckla affärsmöjligheter? Trivs du i en varierad miljö med högt tempo? Vi söker dig som vill bidra till vår fortsatta framgång och bli del av ett av Sveriges största rekryterings och bemanningsbolag!
Om tjänsten
I rollen som Consultant Manager väntar en vardag fylld av nya, spännande utmaningar! Du kommer att ansvara för att utveckla och stötta våra konsulter i deras uppdrag genom regelbundna avstämningar, medarbetarsamtal och frågor om kompetensutveckling. Dessutom har du ansvar för hela rekryteringsprocessen, från urval och intervjuer till anställning.
Rollen kräver ett starkt ansvarstagande och innefattar självständigt arbete med affären och kvaliteten i fokus, ofta mot utmanande tidsramar. Du kommer att ha daglig kontakt med kandidater, konsulter och kunder via telefon, digitala plattformar och personliga möten, och ditt arbete bidrar till att stärka oss som bolag och våra kundrelationer.


Vem är du?
Vi söker dig som är målinriktad och har ett starkt driv för att utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, konsulter och kandidater. Med ett lösningsfokuserat arbetssätt och en vilja att möta utmaningar arbetar du effektivt och självständigt. Eftersom våra kunder ibland bedriver verksamhet under varierande arbetstider krävs flexibilitet och ansvarskänsla. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med högt tempo och uppskattar att ha kontakt med många olika människor varje dag. Med en positiv inställning och ett starkt servicefokus bidrar du till en god arbetsmiljö och skapar mervärde för dina kollegor och våra kunder.
Hos oss sätts höga mål, och vi arbetar kontinuerligt med att följa upp resultat och KPI varje vecka – detta är en del av vår strävan att ständigt utvecklas och förbättras. Du blir en viktig del av en kultur där både resultat och trivsel prioriteras, där vi siktar högt och har roligt på vägen. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö som präglas av engagemang och entreprenörsanda, och vi söker nu någon som vill vara med och bidra till vår tillväxtresa tillsammans med oss och våra framtida kollegor.
Körkort är ett krav, samt eftergymnasial utbildning inom HR eller liknande. Tidigare erfarenhet av rekrytering eller arbete inom bemanning eller rekrytering är meriterande.
Om verksamheten
Välkommen till vår värld av möjligheter. Vi är en del av en börsnoterad koncern med resurser som stödjer din framgång. Vår kultur präglas av Passion and Execution, där vår inre glöd och handlingskraft driver oss framåt. Vi utmanar hela tiden oss själva, delar kunskap och värnar om varandra och våra kunder. Hos oss kan du förvänta dig förmåner som ett fördelaktigt provisionssystem, kontinuerlig kompetensutveckling, karriärvägar, tjänstepension och omfattande försäkringslösningar. Vi tror på att bygga varma relationer, främja en positiv teamkänsla och att stötta varandra genom både framgångar och motgångar. Hos oss får du möjligheten att växa – en plats där passion och resultat går hand i hand. A world where people matter – powerd by tech.
Vi ser fram emot att lära känna dig och höra mer om vad just du kan bidra med! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Global Manager within Product & Process Engineering

Ansök    Apr 18    Aurobay Sweden AB    HR-chef
Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence. As a Global Manager within Product & Process Engineering, either for machining area or for assembly area (two positions), you will ensure process driven product development and develop and ma... Visa mer
Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence.
As a Global Manager within Product & Process Engineering, either for machining area or for assembly area (two positions), you will ensure process driven product development and develop and manage manufacturing and verification methods to ensure cost efficient and quality assured processes.
What we offer
In addition to a competitive salary, a great location in Skövde, and a genuine work-life balance, we provide the following benefits:
A yearly wellness contribution of SEK 5 000 for your physical and mental wellbeing.
A personal and professional development scheme to support your growth.
Additional pension funding.
Competitive additional and full coverage insurance.

Skills and Experience
You have leadership experience where you work with empowering your employees in an everchanging environment where you embrace the unknown.
Deep understanding of IATF 16949 core tools Engineering knowledge and experience.
Manufacturing engineering knowledge and experience.
Good understanding of Production Processes.
Bachelor’s degree in mechanical engineering, Industrial Engineering, or related field.

Your role at Aurobay
As a Global Manager for Product and Process Engineering you will:
Effectively manage business operations and resources, including performance steering to ensure optimal outcomes. Facilitate seamless collaboration and communication between external partners and internal stakeholders for enhanced efficiency and productivity.
Take accountability for ensuring the team possesses the necessary capabilities to deliver expected results. Foster a coaching and supportive environment to empower team members in achieving their objectives effectively.
Actively contribute to fostering teamwork and collaboration within the Product & Process management team. Play a key role in its development and collective success.

Equal opportunities employer
We are an equal opportunities employer. We encourage candidates from underrepresented groups to apply, especially women, people from ethnic minority backgrounds, and people with disabilities. Research has shown that women and people from ethnic minority backgrounds are less likely to apply if they don't match 100% of the criteria. As a company, we value diversity and are committed to creating an inclusive environment. If you believe you have the skills and passion to excel in this role, we would love to hear from you. Let's explore the possibilities together.
How to apply
Deadline to submit your application is 30th of April but the selection process will be running continuously. Please note that due to GDPR, we do not accept applications via email. We can’t wait to see what you can bring to our team!
Questions
If you have any additional questions regarding the position, you are welcome to contact recruiting manager Marie Gonzaga, marie.gonzaga@aurobay.com.
For questions regarding the recruitment process please contact Recruiter Felicia Eriksson, felicia.eriksson@aurobay.com.
Questions concerning trade union:
Unionen: Ordf Joakim Dahlin, joakim.dahlin@aurobay.com, +46 734 630 172
Ledarna: Ordf Håkan Modigh, hakan.modigh@aurobay.com,+46 733 333 801
Akademikerna: Ordf. Fredrik Fantenberg, fredrik.fantenberg@aurobay.com, +46 728 889 790
IF Metall: Ordf Marko Borg Peltonen, marko.borg.peltonen@aurobay.com, +46 733 333 764 Visa mindre

Global Manager within Product & Process Engineering

Ansök    Apr 15    Aurobay Sweden AB    HR-chef
Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence. As a Global Manager within Product & Process Engineering, either for machining area or for assembly area (two positions), you will ensure process driven product development and develop and ma... Visa mer
Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence.
As a Global Manager within Product & Process Engineering, either for machining area or for assembly area (two positions), you will ensure process driven product development and develop and manage manufacturing and verification methods to ensure cost efficient and quality assured processes.
What we offer
In addition to a competitive salary, a great location in Skövde, and a genuine work-life balance, we provide the following benefits:
A yearly wellness contribution of SEK 5 000 for your physical and mental wellbeing.
A personal and professional development scheme to support your growth.
Additional pension funding.
Competitive additional and full coverage insurance.

Skills and Experience
You have leadership experience where you work with empowering your employees in an everchanging environment where you embrace the unknown.
Deep understanding of IATF 16949 core tools Engineering knowledge and experience.
Manufacturing engineering knowledge and experience.
Good understanding of Production Processes.
Bachelor’s degree in mechanical engineering, Industrial Engineering, or related field.

Your role at Aurobay
As a Global Manager for Product and Process Engineering you will:
Effectively manage business operations and resources, including performance steering to ensure optimal outcomes. Facilitate seamless collaboration and communication between external partners and internal stakeholders for enhanced efficiency and productivity.
Take accountability for ensuring the team possesses the necessary capabilities to deliver expected results. Foster a coaching and supportive environment to empower team members in achieving their objectives effectively.
Actively contribute to fostering teamwork and collaboration within the Product & Process management team. Play a key role in its development and collective success.

Equal opportunities employer
We are an equal opportunities employer. We encourage candidates from underrepresented groups to apply, especially women, people from ethnic minority backgrounds, and people with disabilities. Research has shown that women and people from ethnic minority backgrounds are less likely to apply if they don't match 100% of the criteria. As a company, we value diversity and are committed to creating an inclusive environment. If you believe you have the skills and passion to excel in this role, we would love to hear from you. Let's explore the possibilities together.
How to apply
Deadline to submit your application is 30th of April but the selection process will be running continuously. Please note that due to GDPR, we do not accept applications via email. We can’t wait to see what you can bring to our team!
Questions
If you have any additional questions regarding the position, you are welcome to contact recruiting manager Marie Gonzaga, marie.gonzaga@aurobay.com.
For questions regarding the recruitment process please contact Recruiter Felicia Eriksson, felicia.eriksson@aurobay.com.
Questions concerning trade union:
Unionen: Ordf Joakim Dahlin, joakim.dahlin@aurobay.com, +46 734 630 172
Ledarna: Ordf Håkan Modigh, hakan.modigh@aurobay.com,+46 733 333 801
Akademikerna: Ordf. Fredrik Fantenberg, fredrik.fantenberg@aurobay.com, +46 728 889 790
IF Metall: Ordf Marko Borg Peltonen, marko.borg.peltonen@aurobay.com, +46 733 333 764 Visa mindre

Lindströms Bil söker HR-ansvarig

Om du gillar bredden av det operativa i vardagen, till det strategiska framåtblickandet, förstår vikten av samarbete och är bra på att skapa hållbara relationer kan det vara dig vi söker som HR-ansvarig till Lindströms Bil. Vi är i dagsläget ca 200 anställda på 6 olika orter som dagligen jobbar för att överträffa våra gäster förväntningar. Som HR-ansvarig har du en central roll i att fortsätta utveckla vår HR-funktion. Du erbjuds ett brett och varierat ar... Visa mer
Om du gillar bredden av det operativa i vardagen, till det strategiska framåtblickandet, förstår vikten av samarbete och är bra på att skapa hållbara relationer kan det vara dig vi söker som HR-ansvarig till Lindströms Bil. Vi är i dagsläget ca 200 anställda på 6 olika orter som dagligen jobbar för att överträffa våra gäster förväntningar.

Som HR-ansvarig har du en central roll i att fortsätta utveckla vår HR-funktion. Du erbjuds ett brett och varierat arbete med många kontaktytor där du stöttar våra olika verksamheter i alla HR-relaterade frågor såsom arbetsrätt och förhandling, kompetensförsörjning och rekrytering, lön, rehabilitering, arbetsmiljö mm.

I tjänsten ingår även strategisk HR-arbete såsom processutveckling, implementering av nya arbetssätt, employer branding, omvärldsbevakning och förbättringsarbete för maximal affärsnytta.

Du ingår i koncernens ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi söker efter dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och relevant utbildningsbakgrund. För rollen krävs mycket goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal, erfarenhet av fackliga förhandlingar samt arbetsmiljöarbete.

Du är en självgående och resultatorienterad person som trivs med att ta initiativ och att driva egna projekt, är van att hantera både strategiska och operativa frågor och har förmågan att se helheten samtidigt som du kan fokusera på detaljerna.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha högt engagemang och hög integritet, du behöver vara prestigelös och beredd att jobba hands-on om så behövs.

Tjänsten är placerad i Skövde alt Jönköping och du förväntas ha hög närvaro på alla våra anläggningar varför B-körkort är ett krav. Du behöver ha hög digital kompetens och ha goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.

Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Johan Gustafsson, vVd, 0500-100 136.

Urval sker löpande.

Vi erbjuder dig

-
En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan.

-
Förmånsbil - Du har tillgång till Toyotas toppmoderna modellprogram.

-
Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid.

-
Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt.

-
Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag.

-
Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig.

-
Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.

-
Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning.

-
Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande. Visa mindre

Konsultchef | Skövde | Experis

Ansök    Dec 5    Experis AB    Personalchef/HR-chef
Brinner du för att utveckla innovativa personallösningar och människor? Är du nyfiken på att vara med på en spännande förändringsresa? Vill du arbeta i en öppen och prestigelös företagskultur som uppmuntrar engagemang och delaktighet? Då är Experis arbetsplatsen för dig! Arbetsbeskrivning Experis söker en ny konsultchef till vårt härliga team i Skövde. Hos oss på Experis har vi dock ett nationellt tänk och du kommer arbeta nära och samarbeta med härliga ... Visa mer
Brinner du för att utveckla innovativa personallösningar och människor? Är du nyfiken på att vara med på en spännande förändringsresa? Vill du arbeta i en öppen och prestigelös företagskultur som uppmuntrar engagemang och delaktighet? Då är Experis arbetsplatsen för dig!

Arbetsbeskrivning

Experis söker en ny konsultchef till vårt härliga team i Skövde. Hos oss på Experis har vi dock ett nationellt tänk och du kommer arbeta nära och samarbeta med härliga kollegor runt om i hela Sverige.

Som konsultchef hos oss på Experis erbjuder vi dig ett varierande, utvecklande och stimulerande arbete där du dagligen får träffa och samarbeta med kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du blir ansvarig chef för en grupp konsulter och driver affärens utveckling framåt tillsammans med kollegorna på kontoret och runt om i hela Sverige.

I dina arbetsuppgifter ingår det att attrahera IT-talanger på marknaden och genomföra hela rekryteringsprocessen och även anställa och vidareutveckla konsulten. Du ansvarar för att stötta konsulten i sitt uppdrag och i sin karriär genom karriärsamtal och kompetensutveckling. Du är en viktig nyckel för att hjälpa Experis att vara det bästa konsultbolaget på marknaden.

Vi har en dedikerad People and Culture avdelning som stöttar med nya innovativa lösningar. De ger dig också möjligheten att delta i många spännande projekt där varje individ kan vara i de projekt som man brinner för.

Vi välkomnar dig in i en givande och omväxlande arbetsmiljö med härliga kollegor där ingen dag är den andra lik!

Vem är du?

Du är en självgående person som drivs och motiveras av att skapa och utveckla relationer, framförallt med våra konsulter men även med kunder och samarbetspartners. Vi tror därför att du är relationsskapande och lösningsfokuserad som person. Hos oss får du mandat att lägga upp din vardag så som det passar dig och möjlighet att engagera dig och driva frågor som du brinner för.

Du är en person som drivs av att arbeta i ett sammansvetsat team som arbetar prestigelöst tillsammans, där man mäts på Experis resultat nationellt och Teamets framgångar och inte de individuella. Hos Experis är teamets och varje enskild individs utveckling i fokus och vi samarbetar tätt tillsammans och har ett "laget före jaget" mindset.

Fem egenskaper som vi värderar högt; Professionell, Självgående, Engagerad, Prestigelös och Förtroendeingivande. Vi lägger stor vikt vid din personlighet. - mycket annat bygger vi gärna på genom vår erfarenhet i branschen och genom våra utbildningsverktyg.

Krav för tjänsten:

* Du har god kunskap och erfarenhet av konsultbranschen
* Du trivs och klarar av att lägga upp din egen vardag och arbeta med eget ansvar
* Du har ett professionellt, säljande och förtroendeingivande förhållningssätt i alla dina affärsrelationer
* Du drivs av att jobba i team och vara en del av ett bolag som är i en förändringsresa
* Du engagerar dig extra för att själv utvecklas och bli den bästa chefen för dina konsulter
* Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.


Meriterande:

* Du har erfarenhet av HR, personalansvar eller personalledning i någon form.
* Du har en eftergymnasial utbildning som relaterar till rollen
* Tidigare arbetslivserfarenhet från IT-bolag eller IT-konsultbranschen


Om Experis

Experis är ett starkt värderingsstyrt bolag med en lång historia både i Sverige men även internationellt. Du hittar oss på över 50 orter i Sverige och i dryga 80 länder i världen. Vi är ledande inom strategisk kompetensförsörjning och har varit verksamma inom IT-branschen i över 55 år.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.

Vi på Experis är experter på att matcha rätt IT-kompetens med rätt tjänst. Vi erbjuder skräddarsydda personallösningar och uppdrag inom Business Transformation, Cyber Security, Digital Workspace, Cloud & Infrastructure och Enterprise Applications. Vi kan både re-skilla befintliga personal eller up-skilla ny personal eller konsulter genom vårt Experis Academy program.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People
Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge
Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation
Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Ansökan

Ansök med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök nu". Då vi arbetar med ett löpande urval ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Jula söker HR business partner

Jula Sverige har idag 64 varuhus. Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta inom retail och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig!     HR-business partner   Som HR-business partner kommer du arbeta med alla förekommande HR frågor och att stödja Regionchefer samt varuhuschefer inom tre regioner genom att ge dem de bäs... Visa mer
Jula Sverige har idag 64 varuhus. Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta inom retail och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig!  
 
HR-business partner
 
Som HR-business partner kommer du arbeta med alla förekommande HR frågor och att stödja Regionchefer samt varuhuschefer inom tre regioner genom att ge dem de bästa förutsättningarna för att kunna fatta beslut som går i linje med Julas chefsroll och värdegrund Julaandan. Du rapporterar till HR-chef och tillhör HR avdelningen på Julas huvudkontor i Skara. 
 
Det här gör man som HR-businesspartner 
Som HR- businesspartner inom Jula AB kommer du främst att arbeta med att stödja tre Regionchefer samt ca 30 st Varuhuschefer i tre regionerna Norr, Mellan och Stockholm. Du stöttar dem inom HR relaterade områden såsom arbetsrätt, hälsa och rehabilitering, rekrytering, förhandlingar och övriga personalfrågor. En stor del kommer också handla om att handleda workshops om bland annat ledarskap. Rollen som HRBP bygger på att stärka cheferna i sitt ledarskap genom att ha förmåga att bidra med flera olika perspektiv, se till helheten för Julas bästa samt agera affärsmässigt utifrån verksamhetens behov. 
 
I din roll kommer du även att vara engagerad i utvecklingsarbetet kring våra HR-processer, stödja och ibland själv driva vissa av de projekt som avdelningen ansvarar för. I tjänsten ingår även viss administration så som avtalsskrivning och stöd vid schemaläggning. 
 
Arbetet är varierande och sker både självständigt med mycket egenansvar och tillsammans med kollegor från den egna avdelningen som idag består av ytterligare 7 st personer. Tillsammans arbetar vi med att driva Julas värderingsarbete i enlighet med uppsatta mål utifrån Julas Chefsroll och Julaandan.
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
 

• Vi söker dig som har högskoleexamen från relevant HR-/PA-utbildning samt några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna från Retail- eller Servicebranschen.
• Du bidrar med en bred HR-kompetens och har vana av att arbeta självständigt inom olika HR-processer.
• Vi ser positivt på om du har erfarenhet av arbete med schemaläggning och/eller är insatt i Detaljhandelsavtalet.
• På Jula är koncernspråket engelska och du behöver därför behärska både svenska och engelska väl i tal och skrift.
 
Det här är du som person
Vi söker dig som har ett högt engagemang och som trivs med variation och utveckling. Vi ser att du har ett coachande förhållningssätt och kan se nyttan med att aktivt arbeta med feedback. Du trivs med att stödja chefer för att skapa bättre förutsättningar i deras chefskap. Vi vill att du är drivande, initiativrik och lyhörd samt tycker om att skapa nya förtroendeingivande relationer. Du visar en god affärsmässig förståelse för HR-området och kan leverera ett arbete med hög kvalité.
 
Som vår nya kollega kommer du in i en liten och snabbfotad grupp som har en rolig och varierande vardag fylld av möjligheter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Eftersom du kommer arbeta mot våra varuhus så kan du utgå från något av Julas varuhus i Västerås, Stockholmsområdet eller från huvudkontoret i Skara. Vi räknar med att du kommer att resa ca 2 dagar i veckan och någon dag i månaden kommer möten att ske på Julas huvudkontor i Skara. 
 
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka!. Vi tillömpar fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I samband med denna rekrytering samarbetar Jula med Retail Recruitment.
 
Välkommen till Jula!


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Visa mindre

HR-chef

Ansök    Nov 18    Försvarsmakten    Personalchef/HR-chef
HR-chef   Göta trängregemente T 2 är det enda logistikregementet i Försvarsmakten. Göta trängregemente i Skövde utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Regementet är Försvarsmaktens kompetenscentrum för logistikledning och inrymmer även Försvarsmaktens logistik och motorskola. Vid förbandet tjänstgör ca 400 kontinuerligt anställda officerare, civilanställda och soldater. Till dessa kommer ca 350 värnpliktiga och en stor mängd tidvis tjänstgörande p... Visa mer
HR-chef
 

Göta trängregemente T 2 är det enda logistikregementet i Försvarsmakten. Göta trängregemente i Skövde utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Regementet är Försvarsmaktens kompetenscentrum för logistikledning och inrymmer även Försvarsmaktens logistik och motorskola. Vid förbandet tjänstgör ca 400 kontinuerligt anställda officerare, civilanställda och soldater. Till dessa kommer ca 350 värnpliktiga och en stor mängd tidvis tjänstgörande personal.

 

Nu söker vi en HR-chef till T 2. HR-avdelningen består av Stf HR-chef, HR-generalist, Rekryteringskoordinator, Rekryteringsofficer, Arbetsmiljöhandläggare, HR-handläggare, HR-administratör och yrkesinformatörer. Det finns även HR-resurser på övriga enheter som ingår i HR-funktionen och funktionsleds av HR-chefen.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

 

Ditt uppdrag som HR-chef är att leda, driva och implementera HR-frågor. Du är delaktig i att utveckla, planera och följa upp HR-arbetet, vilket du gör i nära samarbete med cheferna. Du kommer att arbeta strategiskt, men också operativt utifrån verksamhetens behov. Du ser till att lagar och förordningar, riktlinjer och fastställda policys efterföljs. I rollen som HR-chef ingår att förhandla med fackförbunden i HR-relaterade frågor. Du ger också stöd till chefer i alla typer av HR-frågor.

 

Kvalifikationer

 

Du är akademiskt utbildad inom personalvetenskap/Human Resource Management eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.

 

Du innehar B-körkort.

 

Meriterande

 


• Flerårig chefs- och/eller ledarerfarenhet
• Förhandlingserfarenhet
• God kunskap inom det arbetsrättsliga området (personaljuridik)
• Erfarenhet av Försvarsmakten eller annan statlig verksamhet

 

Personliga egenskaper

 

För att trivas i rollen som HR-chef är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Som person är du tydlig, driven och prestigelös. Du har förmågan att snabbt skapa dig en bild av verksamheten och dess syfte och mål. Du visar god förståelse för verksamhetens behov och kan leverera resultat med hög kvalitet. Du är van att hantera både enklare och mer komplexa uppgifter. Du har ett självständigt arbetssätt, men kan också leda arbetsgrupper. Du trivs med att vara stöd och bollplank till chefer. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen som HR-chef.

 

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Övrigt

 

Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas.

 

Befattningen är placerad i regementsstaben på Göta trängregemente i Skövde.

 

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Stabschef Jan-Erik Olsson, tfn 073-361 30 14 alternativt jan-erik.olsson@mil.se

 

Fackliga representanter

 

SACO – Ulf Granlöf

OFR/O – Martin Zetterman

SECO – Lola Ahlgren

OFR/S -  Helena Astanius

 

Samtliga nås via växeln, 0500-46 50 00

 

Sista ansökningsdag

 

Välkommen med din ansökan senast 2022-12-11. Din ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du motsvarar de efterfrågade kompetenserna och ett CV (i pdf-format). Ansökningar kommer enbart att tas emot via Försvarsmaktens hemsida.

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Förbandets motto är: Logistik- vårt ansvar
Göta Trängregemente tillhör armén och är det enda förbandet i hela Försvarsmakten som enbart jobbar med logistik. Logistik är ett samlingsbegrepp för förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst, transporttjänst och försvarsmedicin. Det innebär att regementet ser till att de stridande förbanden får det stöd de behöver för att lösa sina uppgifter, exempelvis mat, vatten, ammunition och drivmedel. Med våra sjukvårdsförmågor tar vi hand om de skadade och med våra transportförmågor ser vi till att förbanden kommer till rätt plats vid rätt tidpunkt.

Göta Trängregemente utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Förband som är omedelbart användbara vid insatser, såväl nationella som internationella.
Vid Göta Trängregemente finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola, som utbildar logistikofficerare för hela Försvarsmakten.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Jula söker HR business partner

Jula Sverige har idag 64 varuhus. Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta inom retail och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig!     HR-business partner   Som HR-business partner kommer du arbeta med alla förekommande HR frågor och att stödja Regionchefer samt varuhuschefer inom tre regioner genom att ge dem de bäs... Visa mer
Jula Sverige har idag 64 varuhus. Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta inom retail och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig!  
 
HR-business partner
 
Som HR-business partner kommer du arbeta med alla förekommande HR frågor och att stödja Regionchefer samt varuhuschefer inom tre regioner genom att ge dem de bästa förutsättningarna för att kunna fatta beslut som går i linje med Julas chefsroll och värdegrund Julaandan. Du rapporterar till HR-chef och tillhör HR avdelningen på Julas huvudkontor i Skara. 
 
Det här gör man som HR-businesspartner 
Som HR- businesspartner inom Jula AB kommer du främst att arbeta med att stödja tre Regionchefer samt ca 30 st Varuhuschefer i tre regionerna Norr, Mellan och Stockholm. Du stöttar dem inom HR relaterade områden såsom arbetsrätt, hälsa och rehabilitering, rekrytering, förhandlingar och övriga personalfrågor. En stor del kommer också handla om att handleda workshops om bland annat ledarskap. Rollen som HRBP bygger på att stärka cheferna i sitt ledarskap genom att ha förmåga att bidra med flera olika perspektiv, se till helheten för Julas bästa samt agera affärsmässigt utifrån verksamhetens behov. 
 
I din roll kommer du även att vara engagerad i utvecklingsarbetet kring våra HR-processer, stödja och ibland själv driva vissa av de projekt som avdelningen ansvarar för. I tjänsten ingår även viss administration så som avtalsskrivning och stöd vid schemaläggning. 
 
Arbetet är varierande och sker både självständigt med mycket egenansvar och tillsammans med kollegor från den egna avdelningen som idag består av ytterligare 7 st personer. Tillsammans arbetar vi med att driva Julas värderingsarbete i enlighet med uppsatta mål utifrån Julas Chefsroll och Julaandan.
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
 

• Vi söker dig som har högskoleexamen från relevant HR-/PA-utbildning samt några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna från Retail- eller Servicebranschen.
• Du bidrar med en bred HR-kompetens och har vana av att arbeta självständigt inom olika HR-processer.
• Vi ser positivt på om du har erfarenhet av arbete med schemaläggning och/eller är insatt i Detaljhandelsavtalet.
• På Jula är koncernspråket engelska och du behöver därför behärska både svenska och engelska väl i tal och skrift.
 
Det här är du som person
Vi söker dig som har ett högt engagemang och som trivs med variation och utveckling. Vi ser att du har ett coachande förhållningssätt och kan se nyttan med att aktivt arbeta med feedback. Du trivs med att stödja chefer för att skapa bättre förutsättningar i deras chefskap. Vi vill att du är drivande, initiativrik och lyhörd samt tycker om att skapa nya förtroendeingivande relationer. Du visar en god affärsmässig förståelse för HR-området och kan leverera ett arbete med hög kvalité.
 
Som vår nya kollega kommer du in i en liten och snabbfotad grupp som har en rolig och varierande vardag fylld av möjligheter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Eftersom du kommer arbeta mot våra varuhus så kan du utgå från något av Julas varuhus i Västerås, Stockholmsområdet eller från huvudkontoret i Skara. Vi räknar med att du kommer att resa ca 2 dagar i veckan och någon dag i månaden kommer möten att ske på Julas huvudkontor i Skara. 
 
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka!. Vi tillömpar fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I samband med denna rekrytering samarbetar Jula med Retail Recruitment.
 
Välkommen till Jula!


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Visa mindre

HR-chef

Habilitering & Hälsa erbjuder specialiserad vård och stöd till personer som har en varaktig funktionsnedsättning; som nedsatt förmåga att kommunicera, se, höra eller röra sig. Målet är att bibehålla och utveckla funktionsförmågan, skapa förutsättningar för en god hälsa och möjlighet att aktivt delta i samhället. Vill du göra skillnad för personer som har en funktionsnedsättning? Välkommen till Habilitering & Hälsa, en del av Västra Götalandsregionen. Tills... Visa mer
Habilitering & Hälsa erbjuder specialiserad vård och stöd till personer som har en varaktig funktionsnedsättning; som nedsatt förmåga att kommunicera, se, höra eller röra sig. Målet är att bibehålla och utveckla funktionsförmågan, skapa förutsättningar för en god hälsa och möjlighet att aktivt delta i samhället. Vill du göra skillnad för personer som har en funktionsnedsättning? Välkommen till Habilitering & Hälsa, en del av Västra Götalandsregionen. Tillsammans har vi kraft att förändra.



Beskrivning
Förvaltningen har ca 1 100 medarbetare och är en geografiskt spridd verksamhet i Västra Götalandsregionen.

Förvaltningskansliet finns i Skövde och Göteborg. Båda arbetsplatserna tillämpar aktivitetsbaserat arbetssätt.


Arbetsuppgifter
Som HR-chef företräder du arbetsgivaren och är direkt underställd förvaltningschef, ingår i förvaltningens ledningsgrupp och ledningsstab. Ledningsgruppens medlemmar ska samverka för att skapa helhetssyn och god samverkan i planering och genomförande av arbetsuppgifter samt bistå förvaltningschefen med att utveckla förvaltningen. Tillsammans med övriga chefer på förvaltningskansliet ansvarar HR-chef för att en nära samverkan mellan verksamheterna inom förvaltningen utvecklas och att beslut genomförs.
Som HR-chef leder och utvecklar du det HR-strategiska arbetet i enlighet med Västra Götalandsregionens och förvaltningens styrdokument samt förvaltningsövergripande vision och mål. HR-chef har ett sammanhållet ansvar för verksamhet, ekonomi och personal inom sitt uppdrag, vilket inkluderar arbetsmiljö, kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling inom HR-funktionen.
Som HR-chef ansvarar du för att HR utvecklas på ett positivt sätt med stöd och styrning till verksamhetschefer och enhetschefer genom att leda, driva och förbättra såväl strategiska som operativa frågor inom förvaltningens HR-processer samt leda det fackliga arbetet inom förvaltningen.
Vi erbjuder dig ett intressant, utvecklande och självständigt arbete i en kunskapsdriven och hälsofrämjande organisation. Arbetet drivs tillsammans med ett engagerat och kunnigt HR-team som består av nio medarbetare - HR-strateger, HR-specialister och studierektor. Medarbetarna är placerade i Skövde och Göteborg vilket innebär att leda på distans kommer vara en viktig del.
Som HR-chef ingår du också i olika funktionsgrupper/nätverk som tar ansvar för helheten och ska kunna driva och ansvara för Västra Götalandsregionens gemensamma arbeten eller HR-processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning personal- och beteendevetenskap eller annan adekvat inriktning. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av chefskap och att självständigt leda en HR-funktion. Erfarenhet av arbete som chef i en politiskt styrd organisation är en merit.
Du har en god självkännedom och är trygg i din chefs- och arbetsgivarroll. Du är mål- och resultatorienterad, kommunikativ, det vill säga uttrycker dig tydligt och strukturerat och anpassar din kommunikation till målgruppen. Med en humanistisk grundsyn för du en öppen dialog är lyhörd och skapar förtroendefulla relationer. Du är utvecklingsorienterad, intresserad av digitala arbetssätt och inspirerar och skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling utifrån ett hälsofrämjande förhållningssätt. Du har förmågan att utifrån en helhetssyn aktivt verka utifrån regionens värdegrund, verksamhetsidé och de strategier som bidrar till ett arbetssätt som gynnar verksamhetens resultat och kvalitet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Inom Habilitering & Hälsa strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Vi erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. Resor förekommer i tjänsten.

Intervjuer kommer hållas i Skövde den 25 oktober och i Göteborg den 26 oktober.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Praktikplats med möjlighet till extraarbete!

Ansök    Nov 2    Manpower AB    Personalchef/HR-chef
Är du student på universitet/högskola och söker efter en utvecklande praktikplats, där du får möjligheten att lära dig bemanningsbranschen från grunden? Delar du vår passion för människor och trivs att arbeta i ett högt tempo? Vi söker nu en person som vill utföra sin praktikplats hos oss för att sedan kunna arbeta extra vid sjukdom och semester. Hur är det att praktisera som konsultchef? Som praktiserande konsultchef hos oss kan vi erbjuda dig ett var... Visa mer
Är du student på universitet/högskola och söker efter en utvecklande praktikplats, där du får möjligheten att lära dig bemanningsbranschen från grunden? Delar du vår passion för människor och trivs att arbeta i ett högt tempo? Vi söker nu en person som vill utföra sin praktikplats hos oss för att sedan kunna arbeta extra vid sjukdom och semester.

Hur är det att praktisera som konsultchef?

Som praktiserande konsultchef hos oss kan vi erbjuda dig ett varierande, utvecklande och stimulerande arbete där du både självständigt och tillsammans med gruppens kollegor ansvarar för konsultaffärer inom vårt varumärke Manpower Group. Du kommer tillhöra ett öppet och framåtlutat team på fem konsultchefer som tillsammans arbetar med alla våra kunder kring Skaraborg. Vi verkar i en värderingsstyrd organisation med mycket värme och stark gemenskap.

Vanliga uppgifter som en konsultchef utför är:

* ha god kontinuerlig kontakt med dina konsulter och kontinuerligt följa upp uppdragen hos dina kunder, samt skapa förutsättningar för att dina konsulter motiveras och utvecklas i sina roller
* identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem som affärspartner
* arbeta med hela HR-processen vilket innebär bland annat att ha personalansvar för ett antal konsulter, vilket även innebär att du arbetar med anställning, introduktion, utveckling och uppföljning av konsulter

aktivt bygga kandidatnätverk med relevanta kandidater för vår verksamhet och förväntas hålla dig à jour med marknaden och trender samt ansvara för uppdragsprocessen mot kund med uppdragsförfrågan, sökning, matchning och presentation av rätt kompetens, genomförande och uppföljning och kommunikation

Vad krävs för att bli aktuell för en praktik hos oss?

För att trivas och lyckas hos oss söker vi dig som är en driven person som tar för dig i arbetet. Som person är du initiativtagande, självgående, målinriktad och har fallenhet för att anamma ny kunskap. Vidare är du relationsskapande och kan arbeta i en dynamisk verksamhet.

Utöver det vill vi att du uppfyller följande:

* Studerar första eller andra året inom HR eller likvärdig utbildning.
* Du ska ha möjlighet att praktisera några dagar i veckan under en längre period.
* Vara tillgänglig för extra arbete- och sommarjobb
* Vara flytande i svenska i tal och skrift
* God data/systemvana
* Har goda kunskaper i Office-paketet
* Har körkort och tillgång till egen bil

Har du även tidigare erfarenhet av lager/logistik/ industri eller industribranschen är detta ett stort plus!

Introduktion:

Vi tycker det är viktigt att du får en bra start hos oss! Du kommer därför få en grundlig introduktion där du bland annat får lära dig flera olika system och hur vi arbetar på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt. Arbetstiderna är måndag till fredag 8-17 med flexibilitetsmöjligheter.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en stimulerande och flexibel praktikplats där du har stort eget inflytande och blir en del av ett företag som påverkar arbetsmarknaden både lokalt och globalt. Vi är måna trivseln på vår arbetsplats. Dessutom har vi kul på jobbet och du kommer bli en del av ett team med kompetenta kollegor.

Om Manpower

På Manpower brinner vi för att hjälpa individer och företag att hitta varandra.
Vi är Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag med över 65 års erfarenhet och närvaro på 50 orter över hela landet. www.Manpower.se är en av Sveriges största jobbsajter med mer än 100.000 besökare i månaden. Vår kandidatbank innehåller cirka 250.000 CV:n och över 10.000 kandidater väljer att registrera sitt CV hos oss varje månad. Vi är en del av ett internationellt lag i över 80 länder. Som kund hos oss får du del av vår samlade expertkunskap om arbetslivet. På så sätt hjälper vi er att bli framgångsrika. Vi kallar det Innovative Workforce Solutions. När världen vill ha svar om framtidens arbetsmarknad och framtiden för kandidater och arbetssökande, då finns ManpowerGroup.

Allt vårt arbete utgår från våra värderingar; People, Knowledge och Innovation.

Klicka på länken nedan för att ta del av vårt erbjudande och utvecklingsmöjligheter inom ManpowerGroup:

https://www.youtube.com/watch?v=VOnHWyWAIno&feature=youtu.be

Så här söker du praktikplatsen;

Ansökningsprocessen startar omgående. Urval och intervjuer kommer hållas löpande. Frågor besvaras av konsultchefen Julia Isberg, julia.isberg@manpower.se

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR Director

HR Director, Powertrain Production Plant, Skövde Beatrice is moving on to new challenges within Volvo and this means that an amazing position opens up for you here in sunny Skövde. One of the universe's fundamental forces dominates every moment of our existence:Gravity. It keeps us close to the ground, gives us muscles and is also all about profundity, importance and significance. Our organization spins and spirals, taking us in directions we never dre... Visa mer
HR Director, Powertrain Production Plant, Skövde


Beatrice is moving on to new challenges within Volvo and this means that an amazing position opens up for you here in sunny Skövde.


One of the universe's fundamental forces dominates every moment of our existence:Gravity. It keeps us close to the ground, gives us muscles and is also all about profundity, importance and significance. Our organization spins and spirals, taking us in directions we never dreamt of, sowe need you– to gravitate and bring us together so that we can continue developing together. You radiate passion, dynamic balance and diversity.


Speaking about gravity…our plant is “the center of gravity” and a complete fascination. The fact that more than 10.000 engines and components leave our plant every day is a masterpiece of professional companionship and collaboration. As HR Director in our Skövde plant, you are the balance artist who gravitate when things start spinning to fast. We need you tokeep the organization healthy and in balance. We also need you to see to that we are inconstant improving motion, truly driving prosperity by protecting human rights and aiming tobe safer and fossil free. You love the challenges our high pace and result oriented environment brings.


The HR team are changing the world every day! It is a requirement to work in this team. They are dedicated super moms and super dads, environmental promoters, animal lovers and football supporters. Your first team - the Skövde plant management team – is brilliant! And consists of 13 team members with approximately 3500 fantastic people reporting to them. The position is located at the plant in Skövde. It is a social job with a true intellectual challenge. We care about people, growth, excellence and results.


What we absolutely need you to do
Act as a trusted leader and coach our organization to make the impossible possible
Be prepared to take the lead for the whole plant
Be proactive - we move too fast to be reactive
Influence the continuous improvement- and learning culture
Speak up, influence to create positive change
Manage your boss, when needed. We are all human

The ticket to ride
Be able to run a profitable lemonade stand
Understand how to embrace diversity and leverage
Be able to deal with the issues that arise when navigating in unknown terrain
Communicate so everyone can understand what you’re trying to say
Understanding that humans are pattern-sensing and meaning-making creatures

If you are looking for a challenge in a place where you can make a difference and if you are passionate about making things better for our organization, employees, and humanity, you are most welcome with your application. We need it latest April 3rd.


For more information please contact:
Rickard Lundberg, Plant Director, tel: +46 790624378
Nina Werthén Öhman, HR Director GTO, tel:+ 46 765 535823 Visa mindre

Personalchef till Divisionskaderstaben

Ansök    Sep 8    Försvarsmakten    Personalchef/HR-chef
Ta chansen att få vara med i den yttersta spetsen i utvecklingen av den nya arméns förmåga när divisionsnivån åter implementeras. Division införs åter som en ny ledningsnivå i armén där divisionsstaben är en del i denna. Som en del av divisionsstaben kommer en divisionskaderstab med kontinuerligt tjänstgörande personal att rekryteras under hösten-22 med placering på MSS i Skövde. Divisionskaderstabens främsta uppgifter är att: • Rekrytera och utveckla k... Visa mer
Ta chansen att få vara med i den yttersta spetsen i utvecklingen av den nya arméns förmåga när divisionsnivån åter implementeras. Division införs åter som en ny ledningsnivå i armén där divisionsstaben är en del i denna. Som en del av divisionsstaben kommer en divisionskaderstab med kontinuerligt tjänstgörande personal att rekryteras under hösten-22 med placering på MSS i Skövde.

Divisionskaderstabens främsta uppgifter är att:


• Rekrytera och utveckla krigsförbandet 1.divsionsstaben
• Stödja utveckling och samordning av typförbandet Division och dess förband inom armén
• Genomföra Försvarsplanering.

Om Divisionskaderstaben
Divisionskaderstaben består av totalt sju befattningar av kontinuerligt tjänstgörande personal med placering på MSS i Skövde. Befattningarna i divisionskaderstaben omfattar stabschef, planeringsofficer, stridsledningsofficer, stabsofficer logistik, personalchef, ställföreträdande ledningssystemchef och stabsassistent. Staben kommer att jobba heltid med uppgiften att implementera och utveckla divisionsstab och division inom armén.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som personalchef i divisionskaderstaben leder och samordnar du rekrytering, bemanning och långsiktig personalförsörjning. Du ansvarar för personaladministration, samordnar behov av utbildning och stödjer i uppgifter att utveckla arbetsvillkor. Vidare leder och samordnar du personalutveckling, personalavveckling och lönebildning.

I krigsstaben ingår du i divisionens logistiklag.

Kvalifikationer


• Specialistofficer OR 8 alt. Yrkesofficer OF 2-3
• Genomfört HSOU alt. TakA/FHS SOU/HOP
• Dokumenterad erfarenhet från personalarbete vid bataljon/brigad/regementsstab
• Akademisk eller annan jämförbar utbildning inom HR-området
• Körkort lägst klass B
• Användarfärdighet i MS Office 2016
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Personliga egenskaper
Du har lätt för att ta initiativ och ansvar i varje given situation. Du har en god förmåga till nätverkande och ser nyttan med detsamma. Du skapar ett användbart nätverk med kontakter och relationer och använder detta för att uppnå mål. Din samarbetsförmåga är mycket god, så till vida du har en hög grad av integritet och ödmjukhet inför andras erfarenheter och åsikter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande



• Tidigare placering vid fältstab vid bataljon/brigad eller högre
• Användarfärdighet i PRIO med särskild kunskap i SAP GIU-modul

Övrigt
Befattningsnivå/kategori: OR 8
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad:Heltid
Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger
Arbetsort: Skövde (Resor nationellt och internationellt förekommer)
Tillträdesdatum: 2022-12-01 eller enligt överenskommelse

För upplysningar om befattningen kontakta:
Övlt Tommy Sjödén, tommy.sjoden@mil.se, 070 999 87 36 

För information om rekryteringsprocessen kontakta:
Kn Patrik Ståhl, HR- Chef patrik.stahl@mil.se 070 281 70 11

Fackliga företrädare nås via växeln 0500-465000:
Officersförbundet, Birger Andersson
Försvarsförbundet, Helena Astanius
SEKO, Lola Ahlgren

Välkommen med din ansökan senast 2022-10-16. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Markstridsskolan är en armégemensam skola för utveckling, utbildning och träning av arméns krigsförband. Markstridsskolan utbildar officerare och specialistofficerare, planerar och genomför övningar och tränar krigsförbanden i avancerade stridsträningsanläggningar. I nära samarbete med arméstaben och övriga förband utvecklar Markstridsskolan typförband, förmågor, metoder och materiel. Inom ramen för hela Försvarsmaktens tillväxt spelar Markstridsskolan en viktig roll i den pågående moderniseringen av armén.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Personalledningschef Skaraborg

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se Vårt erbjudande? Vill du vara med på vår förändringsresa? Vi i... Visa mer
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se
Vårt erbjudande?
Vill du vara med på vår förändringsresa? Vi inför nu en ny roll som Personalledningschef där du kommer att få stor möjlighet att påverka Nobinas affär och den utveckling vi står inför. Du kommer in i en spännande utvecklingsfas mot ett proaktivt och enhetligt arbetssätt vilket innefattar utveckling av personal, effektiv och kvalitetssäkrad uppföljning och tydlig målstyrning.  
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en arbetsledande position, kanske har du tidigare arbetat som avdelningschef, enhetschef, arbetsledare eller personalchef? 
Rollen som Personalledningschef 
Som Personalledningschef ansvarar du ytterst för att trafikområdet är bemannat med rätt antal förare, som har rätt kompetens och förutsättningar för att bidra till trafikområdets mål. Du ansvarar för att leda och utveckla trafikområdets gruppchefer som i sin tur är ansvariga för ca 70 förare uppdelade på 13 bussdepåer i trafikområde Skaraborg. I nära dialog coachar, leder och utvecklar du ditt team och arbetar aktivt med att bygga upp en kultur utifrån våra värderingar där kundnöjdhet och service till resenären är i fokus.? ? 
Du har helhetsansvaret för att personalledningsarbetet drivs kostnadsmedvetet, effektivt och hållbart. I arbetet ingår även uppföljning av rehabilitering, avvikelser, kundsynpunkter och nyckeltal samt det yttersta ansvaret för trafikområdet rekryterings och utbildningsarbete. 
I trafikområdets ledningsgrupp representerar du ansvarsområde personal och är aktivt delaktig i att utveckla trafikområdets verksamhet framåt. Du rapporterar till trafikområdets Affärschef och är i din roll rådgivande till övriga chefer på området inom personalfrågor. 
Personliga egenskaper?? 
Vi söker dig som har; 
En stark passion för personalutveckling 
God förmåga att leda andra 
Resultatet i fokus och har förmågan att se till helheten och verksamhetens affär 
Förmågan att arbeta strukturerat och analytiskt 
Förmåga att prioritera, delegera och styra mot uppsatta mål 
God kommunikativ förmåga som skapar delaktighet och engagemang i trafikområdet 
Stark drivkraft och ansvarstagande 
Förmåga att bygga och utveckla goda relationer 
Kvalifikationer 
Vi ser att du har; 
Erfarenhet av att arbeta som ledare, gärna i en personalintensiv bransch 
God kunskap inom arbetsrätt 
Erfarenhet av att arbetat med förändringsledning 
Stor förståelse för affären och erfarenhet av att jobba mål- och resultatinriktat. 
Arbetat både operativt och strategiskt 
Meriterande kvalifikationer: 
Erfarenhet av att leda andra ledare 
Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. PA-området 
Nobina är ett värderingsdrivet företag som arbetar inkluderande med människor med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tror på styrkan i mångfald och vi värdesätter och välkomnar alla. 
Om tjänsten???
Tjänsten är på heltid med stationeringsort i Skövde.  
För frågor om tjänsten kontakta Affärschef André Sellén på andre.sellen@nobina.sealt. 0500 40 61 19
Fackliga kontaktpersoner 
Åsa Löwner, SACO, asa.lowner@nobina.se08-410 653 68 
Lars Alm, Unionen, lars.alm@nobina.se070-740 32 54 
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast den 24 november men vänta inte med att söka då urval sker löpande.  
Välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Gruppchef till Manpower Matchning

Ansök    Mar 10    Manpower AB    Personalchef/HR-chef
Manpower Matchning har ett mål - att framgångsrikt matcha arbetssökande till nya jobb eller studier. Vi är marknadsledande och störst i Sverige inom tjänsten Stöd och Matchning, och som en del av Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag ManpowerGroup är vi experter på att matcha kompetens och har tiotusentals arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Som Gruppchef inom Manpower Matchning ansvarar du för att aktivt driva den dagliga kontak... Visa mer
Manpower Matchning har ett mål - att framgångsrikt matcha arbetssökande till nya jobb eller studier. Vi är marknadsledande och störst i Sverige inom tjänsten Stöd och Matchning, och som en del av Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag ManpowerGroup är vi experter på att matcha kompetens och har tiotusentals arbetsgivare över hela landet som våra kunder.

Som Gruppchef inom Manpower Matchning ansvarar du för att aktivt driva den dagliga kontakten med kunder, kandidater, arbetsmarknadskonsulter och övriga anställda samt att se till att den operativa verksamheten lever upp till vad som avtalats. I rollen ingår även uppgifter som rapportering samt att verka för ett bra samarbete med ManpowerGroups övriga verksamhet. Rollen innebär att man aktivt deltar i olika nationella forum för att utveckla erbjudandet. Du ska utifrån vår metodik för chefer och med vår vision som mål och metodik ansvara för att leda och styra din verksamhet. Tjänsten är placerad i Skövde, Borås eller Jönköping.
Vi söker
För att lyckas bra i rollen ser vi gärna att du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet inom branschen och gärna i en ledande befattning. Det är meriterande om du har erfarenhet av omställningsarbete. Som gruppchef för Arbetsmarknadskonsulter och Karriärvägledare bedriver du ett nära och coachande ledarskap där du tillämpar ManpowerGroups Leadership Success Model. Du kommer coacha och driva gruppen i de operativa arbetsuppgifterna samt maximera effekten av gruppens arbete genom att fatta beslut och genomföra nödvändiga prioriteringar.
Du kommer upprätthålla kontakt med Arbetsförmedlingen på regionens leveransorter samt ser till att vi marknadsför oss mot arbetssökande på orten, enligt riktlinjer i förfrågningsunderlaget. Du har en god förståelse för verksamheten och dess leverans och är naturbegåvning för att skapa nya kontakter. Utöver detta är du bl.a. ansvarig för kundvård för såväl nya som gamla kunder.
Genom din förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift och coachande ledarskap skapar du personlig utveckling och delaktighet bland dina medarbetare.
Du rapporterar till närmaste chef Elisabeth Wennström.
Kompetenskrav
* Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. För att en utbildning ska godkännas måste huvudinriktningen på utbildningen vara något av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
* Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag du tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2:
* Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
* Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi eller karriärvägledning. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag du tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.
Din utveckling hos oss
Det är din egen drivkraft och din ambition som bestämmer hur långt du ska gå inom ManpowerGroup. Kompetenskarriär hos oss innebär att vi stöttar dig i din utveckling genom att hela tiden fylla på med erfarenhet och kunskap. Arbetet i vardagen tillsammans med olika talangprogram, över 4 500 interaktiva utbildningar och föreläsningar samt regelbundna utvecklingssamtal hjälper dig att växa i din roll. Vi vill alltid framåt och söker hela tiden nya sätt att lösa problem för våra kunder och kandidater på en arbetsmarknad som ständigt förändras. Vill du utvecklas tillsammans med oss och se hur bra du kan bli?
Som anställd inom ManpowerGroup kommer du att vara del av ett internationellt företag med över 30 000 kollegor i 80 länder. Bara i Sverige så är vi 600 anställda på fler än 45 orter som tillsammans hjälper över 10 000 kandidater till nya jobb varje år.
Så här söker du jobbet
Sök tjänsten via ansökningslänken och registrerat CV på www.manpower.se. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mejl!
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta gärna Claudia Baronescu på claudia.baronescu@manpower.se. Urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en engagerad HR Chef till XR Bolagen!

XR Koncernen är i ett expansivt skede och i takt med att de växer behövs fler mycket duktiga medarbetare. Vi är på jakt efter dig som vill vara en del av ett engagerat och kompetent team! Som HR Chef har du ett övergripande ansvar för såväl operativa som strategiska HR-frågor. Organisationen är rörlig och snabbfotad och arbetsuppgifterna varierande beroende på koncernens behov. Den viktigaste delen omfattar det operativa arbetet där du fokuserar på stö... Visa mer
XR Koncernen är i ett expansivt skede och i takt med att de växer behövs fler mycket duktiga medarbetare. Vi är på jakt efter dig som vill vara en del av ett engagerat och kompetent team!

Som HR Chef har du ett övergripande ansvar för såväl operativa som strategiska HR-frågor. Organisationen är rörlig och snabbfotad och arbetsuppgifterna varierande beroende på koncernens behov.

Den viktigaste delen omfattar det operativa arbetet där du fokuserar på stöttning till chefer och medarbetare gällande: utveckla rutiner, personalvård och trivsel till att driva arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar.

Övergripande ansvar

- Främja och driva processer inom HR-området
- Utveckla internkommunikationen inom XR koncernen
- Utveckla processer och arbetssätt så att affärerna stöds maximalt
- Driva och uppgradera verksamhetssystemet inom koncernen
- Arbeta enligt FRESH



I rollen ingår även ett visst personal- och budgetansvar. Tjänsten innebär tillgänglighet på plats både i Skövde och Lidköping samt i viss omfattning Mariestad och Tibro.

Som HR chef ingår du i koncernens ledningsgrupp och driver områdets frågor där. Du rapporterar direkt till styrelseordförande.



Kvalifikationer

Vi söker dig med en akademisk utbildning och som har erfarenhet av HR-arbete i minst fem år. För rollen krävs kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal, erfarenhet av fackliga förhandlingar och arbetsmiljöarbete. Vidare vill vi att du har kunskap och erfarenhet av personal- och kompetensutveckling.

Du hanterar Officepaketet och har svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet från HRM-system, vi har Kontek HRM.

Körkort B krävs för tjänsten.



Om dig

Vi gillar att du har en hög servicekänsla och att du brinner för att arbeta både strategiskt och operativt med frågor inom HR området. Med din långa erfarenhet kan du arbeta mer hands on och drivande för att kunna stöttar chefer och medarbetare i deras arbete.

Du har ett stort engagemang och vill ha en hög närvaro och tillgänglighet i verksamheten. Självklart är du strukturerad, ordningsam och allt som krävs för rollen men framförallt är du FRESH!



Vi erbjuder

Här får du verka i ett framgångsrikt och värderingsstyrt företag, där våra värdeord: flexibilitet, respekt, eget engagemang, samarbete och helhetssyn genomsyrar verksamheten.

Om du blir en av oss, kommer du att få en spännande framtid i en snabbfotad verksamhet, där det självklart finns förbättringspotential - det ser vi som en utmaning. När vi utmanas utvecklas vi och det är det som driver oss. Vi vill att du får utrymme att fortbilda dig inom uppdateringar inom HR-området och även inom personlig utveckling.

Rollen vi erbjuder är omfattande och med mycket varierande arbetsuppgifter i en växande och expansiv koncern. Vi sitter i fina och nyrenoverade lokaler med gott om utrymme.



Om oss

XR koncernen erbjuder kvalitativa och flexibla kundlösningar inom logistik, transport, frakt, anläggningstjänster och miljöhantering. Med kontor i Skövde och Lidköping har vi Skaraborg som utgångspunkt och hela Norden som marknad.

Vi har nära samarbete med våra kunder och arbetar med anpassade lösningar. Ingen kund är vare sig för liten eller för stor – oavsett behov är det vårt mål att leverera effektiva, lönsamma lösningar. Vi är en komplett partner som kan utföra flera steg i försörjningskedjan för att underlätta för våra kunder.

Moderbolaget, XR Bolagen, har en stabsavdelning med specialister och funktioner för kvalité och miljö, controlling, ekonomi och HR. Staben tillhandahåller dotterbolagen med stöd och kompetens inom respektive områden så att affärerna stöds maximalt.

Vår kultur är förankrad i den skaraborgska myllan, där enkel och rak kommunikation och sunt förnuft får råda med snabba beslutsvägar från styrelsen ner till den anställde.

Läs mer: www.xr.nu

Vill du bli en av oss? Vi hoppas det och ser fram emot din ansökan!

I denna rekrytering har XR Bolagen valt att samarbeta med Flodin.

Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se

För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 0733 25 52 33 eller Magnus Lorentsson 0733 25 52 38.

Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.

Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Skaraborgs regemente, P4 söker sektionschef till HR-avdelningen

Ansök    Apr 15    Försvarsmakten    Personalchef/HR-chef
HR-avdelningen är under organisationsförändring och kommer att delas upp i två sektioner. HR-chefen blir tillika avdelningschef och således sektionschefernas närmste chef. Vid HR-avdelningen arbetar både militär och civil personal med fokus att stödja P 4 chefer i HR-relaterade ärenden. Om befattningen Som sektionschef vid HR-avdelningen kommer du att arbetsleda det operativa arbetet vid en av sektionerna på avdelningen. Detta innebär bl a att leda och f... Visa mer
HR-avdelningen är under organisationsförändring och kommer att delas upp i två sektioner. HR-chefen blir tillika avdelningschef och således sektionschefernas närmste chef. Vid HR-avdelningen arbetar både militär och civil personal med fokus att stödja P 4 chefer i HR-relaterade ärenden.

Om befattningen

Som sektionschef vid HR-avdelningen kommer du att arbetsleda det operativa arbetet vid en av sektionerna på avdelningen. Detta innebär bl a att leda och fördela arbete inom olika processer inom HR-området så som rekryteringsåtgärder, arbetsmiljöprocesser, rehabiliteringprocesser, veteran och anhörigstödsaktiviteter samt administration av personal- och lönebeslut. Sektionschefen är tillika handläggare i HR-relaterande ärenden och stödjer chefer inom flera områden. Du kommer vara närmsta chef och ha arbetsgivaransvaret över personalen inom din sektion.

Kvalifikationer


• Akademisk examen inom HR alternativt kompetens och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Dokumenterad och aktuell erfarenhet av operativt personalarbete inom HR-området
• Dokumenterad och aktuell erfarenhet i att ansvara och leda projekt och utvecklingsarbeten
• B-körkort

Meriterande


• Aktuell erfarenhet från ledande befattning med personalansvar
• Aktuell erfarenhet av HR-arbete i statlig verksamhet, företrädesvis i Försvarsmakten
• Kunskap om Försvarsmaktens regelverk
• Goda kunskaper i MS Officepaket och Outlook
• God administrativ förmåga


Personliga egenskaper

Du ska ha en god ledarskapsförmåga och vara trygg i Ditt ledarskap. Som sektionschef kommer du möta och leda medarbetare med mycket varierande erfarenheter och perspektiv varför lyhördhet är viktigt. Du ska kunna ta egna initiativ likväl utföra uppgifter på order. Arbetet sker nära dina kollegor inom HR-funktionen. Du kommer också ingå i andra arbetsgrupper och forum på olika nivåer inom P4 och på garnisonen där du är bekväm i att föra talan för framförallt HR-funktionens arbete. Därav är det viktigt att du har en god social- och samarbetsförmåga och är en förtroendeingivande person. Som chef måste Du vara ett föredöme och en aktiv företrädare av Försvarsmaktens värdegrund. Som sektionschef kan du arbeta i enskilda uppgifter men också ha god förmåga till att se och agera utifrån helheten inom sektionens ansvarsområden.

Försvarsmakten eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhället och arbetar aktivt med mångfald och jämställdhet. Vi ser gärna en sökande som bidrar till detta.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Anställningen

Det är en civil heltidsanställning tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsorten är Skövde men tjänsteresor till andra orter kan förekomma.

Kontaktperson

Om Du vill du veta mer om befattningen är Du välkommen att kontakta HR-chef Marcus Rönnqvist eller HR-avdelningschef Lina Kahlin, båda nås via växeln 0500-46 50 00.

 

Fackliga företrädare

SEKO Lola Ahlgren, OFR/S Helena Astanius, OFR/O Björn Sandén, samtliga nås via växeln 0500-46 50 00.

 

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2021-05-09.

Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför just du är bäst lämpad för denna anställning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Skaraborgs regemente, P 4, är ett stort regemente med flera enheter och har sin huvudort i Skövde. Till regementet hör 2:a brigadstaben, 41:a och 42:a pansarbataljonerna, 1:a tungtransportkompaniet och ett brigadspaningskompani. Sommaren 2021 börjar vi också utbilda inom artilleri. Vi verkar på övningsfält från Älvdalen i norr till Remmene i söder och samverkar med andra organisationen och myndigheter för att låta Sverige vara i fred.

Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

HR enhetschef

Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens ... Visa mer
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats.



Skaraborgs sjukhus har ca 4500 medarbetare varav ca 160 är chefer i verksamheten.

Vi verkar för ett tillitsskapande och hälsofrämjande ledarskap och medarbetarskap och är angelägna om att balans i livet mellan arbete och fritid är viktigt.

HR-enheten är en sammanhållen enhet som tillsammans samarbetar och samverkar såväl inom Skaraborgs sjukhus som inom Västra Götalandsregionen (VGR).

HR-enheten har en central roll i organisationen där arbetet syftar till att stödja sjukhusets uppdrag och mål samt säkerställa ett kompetent och kvalitetssäkrat HR-stöd till sjukhusets chefer.

På HR-enheten arbetar idag ca 25 personer uppdelat på befattningarna HR-konsult, HR-specialist och HR-strateg. HR-konsulterna arbetar med stöd till cheferna i våra verksamhetsområden i alla förekommande HR-frågor. Specialister och strateger arbetar inom de av Västra Götalandsregionen fastställda HR-processerna arbetsrätt, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, ledarskap samt lön.

Det strategiska arbetet inom samtliga områden ska stärka arbetsgivarvarumärket där målet är att vi tillsammans i Västra Götalandsregionen ska bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Arbetsuppgifter

Det övergripande ansvaret för HR har HR-chef, till vilken enhetschef HR är direktrapporterande. Som enhetschef har du ansvar för att samordna HR-arbetet på SkaS. Du har verksamhets-, ekonomi- och personalansvar för HR-enheten och att leda enheten i arbetet som gemensamt kvalificerat stöd till verksamheten kommer vara en viktig del av dina arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning samt erfarenhet som chef och erfarenhet av HR-arbete. Har du erfarenhet av chefs-/HR-arbete inom såväl privata som politiskt styrda organisationer, ser vi det som en merit.

Ditt ledarskap präglas av fokus på samarbete, värdegrund och dialog. Du har god förmåga att fatta och genomföra beslut, samt ser en glädje i att se och hjälpa människor att utvecklas. Du är trygg i dig själv och din roll, tydlig, lösningsfokuserad och har en god förmåga att skapa och vårda förtroendefulla relationer. Vi förutsätter att du har initiativkraft och uthållighet i ditt arbete, självständigt kan driva processer och utvecklingsarbete samtidigt som du gillar att samarbeta med andra samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tillsammans gör vi skillnad!

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

INTERIM HR-CHEF

Just nu söker vi en interim HR-chef till ett bolag i Västergötland. I denna roll som Interim HR-chef arbetar du övergripande med HR-frågor där du driver och utvecklar projekt inom området samt stödjer affärsprocesserna. Det dagliga arbetet innefattar hela bredden inom HR så som, lönefrågor, kompetensförsörjning, arbetsrätt m.m. Du agerar bollplank och stöd till cheferna i bolaget. För att passa för uppdraget har du relevant utbildning samt många års erfare... Visa mer
Just nu söker vi en interim HR-chef till ett bolag i Västergötland.
I denna roll som Interim HR-chef arbetar du övergripande med HR-frågor där du driver och utvecklar projekt inom området samt stödjer affärsprocesserna. Det dagliga arbetet innefattar hela bredden inom HR så som, lönefrågor, kompetensförsörjning, arbetsrätt m.m. Du agerar bollplank och stöd till cheferna i bolaget.
För att passa för uppdraget har du relevant utbildning samt många års erfarenhet av både operativt och strategiskt HR-arbete.
Uppdraget startar snarast möjligt och pågår i ca 6 månader.
Har du frågor om interimsuppdraget är du välkommen att kontakta Helen Einarson Lundin på 036-330 09 00. Du anmäler ditt intresse genom att registrera ditt CV här på denna sida och koppla ihop det med uppdraget. Visa mindre

HR Manager

Ansök    Okt 30    Paroc AB    Personalchef/HR-chef
HR Manager Rollen som HR Manager Vi söker nu en driven och professionell HR Manager till vårt team i Skövde. I rollen som HR Manager arbetar du nära cheferna med ett stödjande och rådgivande förhållningssätt i olika HR-processer. Tjänsten utgår från Skövde men eftersom vår hemmamarknad omfattar hela Skandinavien, samt att vi är en del i en global koncern, kommer du även att verka utanför Sveriges gränser vilket medför en del resor. Du ser HR som en... Visa mer
HR Manager

Rollen som HR Manager

Vi söker nu en driven och professionell HR Manager till vårt team i Skövde.

I rollen som HR Manager arbetar du nära cheferna med ett stödjande och rådgivande förhållningssätt i olika HR-processer. Tjänsten utgår från Skövde men eftersom vår hemmamarknad omfattar hela Skandinavien, samt att vi är en del i en global koncern, kommer du även att verka utanför Sveriges gränser vilket medför en del resor.

Du ser HR som en viktig del i bolagets möjligheter att nå sina mål genom att både vara en stödjande och utmanande funktion som verkar proaktivt och nära verksamheten. Liksom oss motiveras du av det du kan åstadkomma i tätt samarbete med de chefer du jobbar närmast. Det är ditt ansvar att driva och utveckla HR-arbetet inom ditt ansvarsområde och du förväntas vara med och utveckla HR-arbetet inom Paroc – även på Europanivå.

 

Arbetsuppgifter

Coacha och stödja chefer inom alla typer av HR-frågor
Arbetsmiljöfrågor, hälsa och friskvård
Rekryteringar, främst av tjänstmannapositioner
Fackliga relationer, arbetsrätt och förhandlingar
Kompetensutveckling
Performance- och Talent management
Organisationsutveckling
Compensation & benefits
Utveckling av HR-processer


 

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för HR och som har en klar bild över vad man kan uppnå med ett effektivt och utvecklande HR-arbete. Du är självständig i ditt sätt att arbeta och ser en tydlig koppling mellan HR, effektivitet och lönsamhet. Ansvar motiverar dig och du är inte rädd för att ta dig an nya uppgifter.

Du kan visa på tydliga resultat och erfarenheter från ditt arbete i tidigare roller och har en gedigen kunskap inom HR-området med minst 5 års erfarenhet från liknande roller. Du arbetar systematiskt med reflektion och självlärande för att utveckla dig i HR-rollen. Att arbeta med varierande uppgifter, i ett högt tempo och i en föränderlig vardag motiverar dig. Som person är du tillitsväckande med stor integritet och professionalitet.

Erfarenhet från arbete i internationell miljö och tillverkande industri är meriterande och då vår vardag präglas av internationella kontakter så är, utöver svenska språket, goda kunskaper i engelska ett krav såväl skriftligt som muntligt.

Stor vikt läggs vid att hitta rätt personlighet till vårt team.

 

Vad kan Paroc erbjuda dig?

Paroc, som en del i det globala bolaget Owens Corning, förenar en stolt tradition och nära kollegiala relationer med storföretagets internationella möjligheter och ambitioner. Det finns goda möjligheter till utveckling och till tätt samarbete med våra internationella kollegor i främst Europa men även globalt. Den Skandinaviska HR-avdelningen består av totalt fem personer inom HR/lön, så det finns goda möjligheter till att arbeta brett inom flera olika ämnesområden. Du rapporterar direkt till HR Manager för Skandinavien och det finns ett tätt och förtroendefullt samarbete inom hela teamet.

 

Ansökningstiden löper ut 1/12, men vi förbehåller oss möjligheten till löpande rekrytering, så skicka in din ansökan redan idag!

För ytterligare frågor kring tjänsten kontaktar du Niclas Renström, HR Manager Skandinavien, på niclas.renstrom@owenscorning.com eller tel 0705-74 22 34. Visa mindre

Head of HR Silverspin

Företagsinformation Silverspin is a swedish tech company based in Skövde. Our specialty is, with the overall commitment to the customer, innovative and competitive development of web technology for the iGaming industry. Silverspin is a part of Jackpotjoy Group. At Silverspin we are willing, fast to learn and always open to new ideas. We pride ourselves on our knowledge, professionalism and innovation. We have a fun, but “get it done”-work environment that... Visa mer
Företagsinformation
Silverspin is a swedish tech company based in Skövde. Our specialty is, with the overall commitment to the customer, innovative and competitive development of web technology for the iGaming industry. Silverspin is a part of Jackpotjoy Group.
At Silverspin we are willing, fast to learn and always open to new ideas. We pride ourselves on our knowledge, professionalism and innovation. We have a fun, but “get it done”-work environment that encourage motivation and self-learning. We also consider ourselves to be a bunch of cool, unique and funny individuals with a great sense of humor. Our family feeling has been the core of our business since the start and it’s growing stronger every day.

Find out more at www.silverspin.com


Tjänstebeskrivning
Why would you want to work with us?
There are a million reasons, of course. Flexible work hours, breakfast every morning, casual dress code and a great new office in the center of Skövde are a few of them. Not to mention the job itself.

This is what you’ll be doing
We are looking for a candidate to lead the region’s HR agenda executing strategic management projects and managing HR related communication processes. As a member of the Senior HR Team, you will be expected to lead the following areas for their region, together with the support of the rest of the Global HR function:

• HR Strategy – supporting the CHRO with the creation and implementation of people strategies that attract, develop and retain employees, whilst also support the organization’s short and long term business needs.
• Organizational Design and Development – pro-actively contribute to and shape the established organizational culture and structure to drive superior performance and represent people issues/considerations when discussing and planning business activities.
• Performance and Talent Development – drive the achievement of business goals through objective and development plan setting, calibration and talent development, design compensation and benefits structures for employees relevant to each location in the region.
• Employee Engagement – establish and maintain effective win-win working relationships with managers and employees through an environment that fosters communication and co-operation. Promote a culture that is productive, open, empowering and safe, coaching others to behave and make decisions accordingly. Analyzing trends and metrics within the HR department with a focus on improving working relationships, morale and increasing both productivity and retention.
• Talent Acquisition – providing a first-class experience in talent acquisition, best practice across the full end to end recruiting and onboarding cycle, driving the local employer branding strategies and supporting the teams with content generation, entry to award recognition schemes and appropriate tone of voice for the local talent markets.
• Leadership – a confident and inspiring leader to a team of HR professionals. Able to represent the HR team and challenges they face with integrity and business acumen.


Kvalifikationer
This is what we ask of you
Not only does this role require someone with excellent local HR knowledge, expertise in executing complex organizational design and development strategies – interpersonal skills are equally important. As our head of HR, you will be a big part of helping us maintain our family feeling, healthy work environment and positive work culture.

If you feel that you have what it takes, don’t hesitate to apply!

The role is centred in Skövde, with regular travel required to Stockholm and occasionally to our other global offices.

Contact
In this recruitment, Silverspin collaborates with the recruitment company Premier. You will be employed by Silverspin.

Please apply by September 27 though we recommend you to submit your application as soon as possible as we work with ongoing selection.

Apply by register your CV for the role on Premier's website, www.premier.se. If you have any questions, please contact recruitment consultant, Petra Sivefäldt, tel. +46 500-27 14 20 or e-mail petra.sivefaldt@premier.se. Visa mindre