Lediga jobb som Marknadskommunikatör i Skövde

Se lediga jobb som Marknadskommunikatör i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör inrikt. foto/film/sociala medier T 2

Ansök    Apr 11    Försvarsmakten    Marknadskommunikatör
Göta trängregemente är Sveriges logistikregemente. Det innebär att vi skapar förutsättningar för armén att fortsätta försvara Sverige och våra allierade. Vi för armén framåt! Nu söker vi en kommunikatör. Tillsammans med kommchef utgör tjänsten regementets komm-tjänst. I rollen är du underställd kommchefen och bidrar till att främst genomföra men även planera och utvärdera regementets kommunikation. Detta kräver en kommunikatör med social förmåga som kan ge... Visa mer
Göta trängregemente är Sveriges logistikregemente. Det innebär att vi skapar förutsättningar för armén att fortsätta försvara Sverige och våra allierade. Vi för armén framåt! Nu söker vi en kommunikatör. Tillsammans med kommchef utgör tjänsten regementets komm-tjänst. I rollen är du underställd kommchefen och bidrar till att främst genomföra men även planera och utvärdera regementets kommunikation. Detta kräver en kommunikatör med social förmåga som kan gestalta vår verksamhet genom foto, film och text för publicering i våra sociala medie-konton, intranät samt andra kanaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du har till uppgift att förmedla budskap och information till särskilda målgrupper i utvalda kanaler. Detta görs genom kommunikationsinsatser som sker där verksamheten sker. Det är därför inte ovanligt att under förmiddagen besöka ett förband ute i fält, för att under eftermiddagen befinna sig på kontoret. Arbete i fält kan upplevas såväl fysiskt som mentalt krävande. Arbetet handlar främst om att fotografera, filma, skriva och publicera för regementets digitala kanaler. Du ska också vara delaktig i genomförande av mätning, utvärdering och utveckling av befintliga kanaler. En viktig egenskap för att lyckas är social förmåga då uppgiften kräver mycket kontakt med många människor. I arbetet ingår det att vara bekväm att prata inför större grupper om kommunikationsinsatser eller i utbildande syfte. 

Övriga arbetsuppgifter


• Ansvara för utrustningen för foto och film
• Ansvara för förbandets bildbank och bildhantering
• Utvecklar regementets närvaro på våra sociala medie-kanaler
• Delta i olika kommunikationsprojekt

Kvalifikationer


• Du har universitets- eller högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, eller utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• Du har goda kunskaper i foto och film
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort

Meriterande kvalifikationer


• Tidigare tjänstgöring i Försvarsmakten

Personliga egenskaper

Vi tänker att du är en utåtriktad person som har en hög social kompetens. Du har ett genuint intresse för Försvarsmakten och vårt uppdrag samt en teknisk kompetens inom foto och film. Som kommunikatör på regementet väntar en varierande roll, förändrade förutsättningar och snabba beslut är inte ovanliga. För att kommunicera vår verksamhet behöver den följas, ofta på nära håll. Att trivas med att arbeta med människor är därför en förutsättning för att kunna berätta om vad de gör. Det förutsätter dessutom att du är trygg i dig själv och ödmjuk inför uppgiften att ställa de frågor som krävs för att förstå verksamheten. Du är bra på att ta egna initiativ och har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.

Sysselsättningsgrad: Heltid

Arbetsort: Skövde

Individuell lönesättning

Tjänsteresor förkommer i tjänsten, främst inrikes men även utrikes kan förekomma.

Kvälls och helgtjänstgöring förekommer

Tillträde sker enligt överenskommelse

Befattningen är för närvarande placerad på Göta trängregemente T 2 i Skövde, där du också kommer att krigsplaceras

Frågor

Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av:

Caroline Cederlöf, HR-generalist

Upplysningar om tjänsten besvaras av:

Victor Hilding, Kommunikationschef

Fackliga representanter

OFR/O Martin Zetterman

Seko Claes Andersson

OFR/S Johan Törling

Saco Ulf Granlöf

Samtliga nås via växeln, 0500-46 50 00

Välkommen med din ansökan senast 2025-05-05 

Din ansökan ska innehålla ett personligt brev som beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV. Vid intervjun ska du kunna uppvisa betyg på genomförda utbildningar. Portfolio bestående av bilder/film kommer att efterfrågas vid intervjun.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Förbandets motto är: Logistik- vårt ansvar
Göta Trängregemente tillhör armén och är det enda förbandet i hela Försvarsmakten som enbart jobbar med logistik. Logistik är ett samlingsbegrepp för förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst, transporttjänst och försvarsmedicin. Det innebär att regementet ser till att de stridande förbanden får det stöd de behöver för att lösa sina uppgifter, exempelvis mat, vatten, ammunition och drivmedel. Med våra sjukvårdsförmågor tar vi hand om de skadade och med våra transportförmågor ser vi till att förbanden kommer till rätt plats vid rätt tidpunkt.

Göta Trängregemente utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Förband som är omedelbart användbara vid insatser, såväl nationella som internationella.
Vid Göta Trängregemente finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola, som utbildar logistikofficerare för hela Försvarsmakten.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Kommunikatör

Ansök    Mar 20    Försvarsmakten    Marknadskommunikatör
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig? Läs vidare! Markstridsskolans (MSS) roll är att tillsammans med övriga delar av armén skapa förutsättningar för att markstridsförbanden skall kunna lösa sina tilldelade uppgi... Visa mer
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig? Läs vidare!

Markstridsskolans (MSS) roll är att tillsammans med övriga delar av armén skapa förutsättningar för att markstridsförbanden skall kunna lösa sina tilldelade uppgifter på bästa sätt nationellt såväl som internationellt.
MSS löser även uppgifter för hela Försvarsmakten såsom utveckling och anskaffning av soldatburen utrustning, eldhandvapen och understödsvapen. Inom ramen för detta utbildar Markstridsskolan Försvarsmaktens blivande chefer med hjälp av avancerade utbildningsanläggningar och med en gedigen kunskap.

Befattningen erbjuder

Som kommunikatör är du en del av Markstridsskolans stab, som leder och inriktar arbetet inom Markstridsskolan. Du bidrar med din kompetens, erfarenhet och ditt engagemang vid alla våra arbetsplatser. Hos oss får du stort eget ansvar, ett kompetent och välkomnande arbetslag samt personlig kompetensutveckling.

Markstridsskolan leder och samordnar en omfattande verksamhet både nationellt och internationellt. Nu söker vi en kommunikatör som under kommunikationschefens ledning ska bidra till att Markstridsskolan når uppsatta kommunikativa målsättningar utifrån fastställda planer. Markstridsskolans stab är för närvarande cirka 20 medarbetare fördelade på 7 avdelningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Befattningen innebär att under kommunikationschefens ledning kommunicera Markstridsskolans verksamhet såväl internt som externt. I ditt arbete som kommunikatör ingår en stor del av samverkan och samarbete inom det egna förbandet, inom Armén och inom Försvarsmakten.

Exempel på arbetsuppgifter

· Producera text, bild, video och informationsmaterial utifrån fastställda mål, planer och strategier

· Delta i planering och samordning av kommunikationstjänsten för de övningar som Markstridsskolan ansvarar för

· Utveckla Markstridsskolans kommunikationskanaler såsom intranät, webbplats och sociala medier

· Stödja förbandsledningen och garnisonen i intern och extern kommunikation

· Agera mediakontakt samt stödja Markstridsskolans medarbetare i deras kontakter med media

· Stödja Försvarsstabens och Arméstabens kommunikationsavdelningar i intern och extern kommunikation

· Samarbeta med Försvarsmaktens annons- och produktionsbyråer

 
KRAV Kvalifikationer

· Högskoleutbildning inom kommunikation och/eller media, eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig

· Mycket goda kunskaper i bild- och videoframställning, inklusive redigering av bild, video och layout i t.ex. Photoshop,  Premiere Pro, Indesign

· Mycket god vana att administrera, hantera och skapa engagemang i sociala medier

· Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

· Goda kunskaper i MS Office

· Körkort B (Manuell växel)

 
MERITERANDE

· Erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete

· Kännedom om Försvarsmaktens verksamhet

· God allmänbildning och intresse för samhällsfrågor



Personliga egenskaper

Som person har du gott omdöme, hög integritet och handlingskraft. Du är självgående, initiativtagande, strukturerad och har resultatfokus. Du är duktig på att både skapa och bibehålla goda relationer, du sätter laget före jaget, är prestigelös och hjälsam till ditt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten är civil

Anställningsform: Tillsvidareanställning med eventuellt sex månaders provanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Arbetsort: Skövde

Tillträdesdatum: Snarast enl. överernskommelse

Resor inom Sverige förekommer. MSS verksamhet är geografiskt delad mellan Skövde och Kvarn (Östergötland).


För upplysningar om befattningen

Övlt Jan-Åke Andersson jan-ake.andersson @mil.se, 070-673 50 11

Alf Johansson, kommunikationschef, [email protected], 072 387 99 25


För information om rekryteringsprocessen

Victoria Jungert, HR-generalist, [email protected], 070-265 54 69

Fackliga företrädare nås via växeln 0500-465 00 00
Officersförbundet, Freddy Wozny
Försvarsförbundet, Britt Dahlman
SEKO, David Vinberg

Välkommen med din ansökan senast 2025-04-21. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Markstridsskolan är en armégemensam skola för utveckling, utbildning och träning av arméns krigsförband. Markstridsskolan utbildar officerare och specialistofficerare, planerar och genomför övningar och tränar krigsförbanden i avancerade stridsträningsanläggningar.
I nära samarbete med arméstaben och övriga förband utvecklar Markstridsskolan typförband, förmågor, metoder och materiel. Inom ramen för hela Försvarsmaktens tillväxt spelar Markstridsskolan en viktig roll i den pågående moderniseringen av armén.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.
Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass.
Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands.
Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Varje tjänst som är tillsvidare inleds med 6 månaders provanställning, så till vida du inte redan är anställd i Försvarsmakten.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

DIGITAL MARKNADSKOMMUNIKATÖR TILL CEDOC

Cedoc söker en kreativ och drivande Digital Marknadskommunikatör som vill stärka deras närvaro på marknaden och skapa engagerande marknadsföring. Hos oss på Cedoc brinner vi för att skapa säkra arbetsplatser och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får utvecklas och göra skillnad! DIN VARDAG I denna roll kommer du att vara nyckelpersonen för vår marknadsföring. Du leder och utvecklar våra marknadsföringsstrategier och ser till att våra kampanjer når ut... Visa mer
Cedoc söker en kreativ och drivande Digital Marknadskommunikatör som vill stärka deras närvaro på marknaden och skapa engagerande marknadsföring. Hos oss på Cedoc brinner vi för att skapa säkra arbetsplatser och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får utvecklas och göra skillnad!
DIN VARDAG
I denna roll kommer du att vara nyckelpersonen för vår marknadsföring. Du leder och utvecklar våra marknadsföringsstrategier och ser till att våra kampanjer når ut. Din uppgift är att skapa engagerande innehåll för våra sociala medier, nyhetsbrev och webbplats, samt samarbeta med både externa och interna team för att säkerställa bästa resultat. Med din kreativitet tar du fram material som både inspirerar och engagerar vår målgrupp. Du blir spindeln i nätet för vår digitala närvaro och ser till att vi alltid ligger steget före inom digital marknadsföring.
VEM ÄR DU?
Vi vet att du kommer lyckas i denna roll om dutrivs i det lilla bolaget där vi arbetar prestigelöst och tillsammans fokuserar på att skapa en öppen och inkluderande kultur som gör att alla kan bidra på sitt sätt.Vi söker dig som har erfarenhet av marknadsföring, gärna inom SaaS. Du är kreativ och initiativrik och har ett öga för att skapa engagerande innehåll. Du är skicklig på att kommunicera och har gärna erfarenhet av CMS-system som WordPress, Adobe Creative Cloud. Erfarenhet av webbredigering och videoredigering är ett plus!
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av att skapa och implementera marknadsplaner och strategier.
Förmåga att utveckla och driva vår digitala närvaro.
Erfarenhet av att producera marknadsmaterial och utbildande innehåll.
Stark kompetens inom varumärkesbyggande och employer branding.
Erfarenhet av att arbeta datadrivet med leadsgenerering och optimering.
VILL DU VETA MER?

Tycker du att detta låter som något för dig? Då vill vi gärna höra från dig! Cedoc samarbetar med Nexer Recruit i denna rekrytering, så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Karlström på telefonnummer +46 703020273 eller via e-post [email protected] Amanda Eksell på telefonnummer +46 707434173 eller via e-post [email protected]ör mer information. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-09-22.
Om CedocCedoc bistår industrier runtom i Sverige och världen med en programvara för riskbedömning, dokumentation och CE-märkning av maskiner. Det gör vi för att öka maskinsäkerheten, minska risker och olyckor och i förlängningen rädda liv, så att fler människor kan komma hem efter jobbet. Cedoc har drygt 700 kunder och vår målgrupp är främst tillverkande industri. Våra 8 anställda jobbar tätt, är prestigelösa och jordnära. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet. Cedoc är en del av den familjeägda industrikoncernen Proton Group. Visa mindre

Digital Marknadskommunikatör

Ansök    Sep 12    Proton Group AB    Marknadskommunikatör
Vi rekryterar nu Digital Marknadskommunikatör. I denna rekrytering samarbetar vi med Nexer recruite. För mer information se https://lediga-jobb.nexerrecruit.com/jobs/4934423-digital-marknadskommunikator-till-cedoc?promotion=1137585-arbetsformedlingen Visa mer
Vi rekryterar nu Digital Marknadskommunikatör.

I denna rekrytering samarbetar vi med Nexer recruite. För mer information se https://lediga-jobb.nexerrecruit.com/jobs/4934423-digital-marknadskommunikator-till-cedoc?promotion=1137585-arbetsformedlingen Visa mindre

Community Manager

About us Coffee Stain Studios is the largest team under the Coffee Stain brand, where our journey began back in 2010. We've recently launched?Satisfactory 1.0 after a highly successful Early Access period, with over 6 million copies sold as of today. Micromanaging is not our style, so everyone needs to take responsibility for their own work. We want everyone to feel like they’re contributing to the?final product?and thrive towards always becoming better at... Visa mer
About us
Coffee Stain Studios is the largest team under the Coffee Stain brand, where our journey began back in 2010. We've recently launched?Satisfactory 1.0 after a highly successful Early Access period, with over 6 million copies sold as of today.
Micromanaging is not our style, so everyone needs to take responsibility for their own work. We want everyone to feel like they’re contributing to the?final product?and thrive towards always becoming better at what they do.
Your work
At Coffee Stain, we believe it’s important to humanize players and developers in the work that we do. As a community manager, you will help build human connections between the development team and our community to make sure that information, feedback, and concerns are relayed in a way that makes all parties feel heard.
You’ll be an active participant in discussions on forums and social media, and function as one of our primary “faces” of the game and our studio. You’ll appear on camera in both pre-recorded videos and live streams. You’ll also take part in other marketing activities and help in the planning and production of content for our media channels related to the development of Satisfactory. Most of the communication held both in the office and on our platforms will be in English.
These are things you’ll do on the job
Produce and appear on live streams and videos
Shoot and edit video and photo content
Engage with- and care for the community on a day-to-day basis
Manage communications through various social media platforms such as YouTube, Twitch, Discord, Twitter, Facebook, Steam forums etc.
Coordinate with devs to keep yourself up to date with the development of Satisfactory
Write announcements and content posts based on information gained from communications with stakeholders, PR agency, marketing etc.
Help troubleshoot and solve game related issues directly with players
Smile with your eyes. Or not. You’ll know when.

Should-haves
Experience in streaming any type of game content and basic video editing skills.
Experience in working with filmmaking equipment
An understanding of how people within video game communities interact with one another
A personal interest in keeping up with the games industry in general (state of the industry, release dates, events, reviews etc.)
Strong familiarity with multiple social media platforms

Nice-to-haves
Prior experience working as a community manager
Technical experience with setting up bots for Discord or similar platforms
A portfolio of informative and/or entertaining texts in long or short form (blogs, stories, manuscripts etc.)



The main hard-hitting beats of our communication until Satisfactory 1.0 have been our video and stream content on YouTube and Twitch respectively. Moving forwards, we intend for these channels to keep on being the backbone of the community managers. That’s why we’re looking for someone who’s both a good fit in the office as well as more accustomed to video editing and filming than one might perhaps expect from a role like this.
We’re also open to other skills or means of creating content which you may bring to the table and want to develop further. Simply put, we have plenty of stuff for you to engage with, but we are flexible with what you have to offer!
Having prior experience playing Satisfactory is not a requirement, but it is a big plus as you will need to get quite involved with the ins-and-outs of the game to be able to communicate with our audience in this role.
Practical info
The position is a permanent, full-time, 40 hours per week job on-site.
You will spend most of your worktime at our office on Hertig Johans gata in Skövde. Working from home is ok on occasion.
At our office we have a casual workplace environment including bicycle parking, our own amazing in-office gym, game- and chill-out zones and more. There are also plenty of in-office hangouts and parties.
You’ll be working with a friendly team that consists of both Swedish and International people. We get plenty of self-development opportunities; tutorials, creative time, participation in various industry conferences and events, and moments to just pick each other's brains.
Our office is constantly supplied with breakfast, snacks, fruit, tea and coffee to keep your energy up. There’s a kitchen which you may use at your convenience.
Coffee Stain Studios is part of a family of several studios, creating a network of over a hundred talented game creators. We talk, throw parties, and support each other professionally. We like the combination of being a relatively small team in our studio combined with the gain belonging to a big, warm community, being able to share invaluable knowledge and experiences with our colleagues.
Perks of being a Coffee Stainer
We offer competitive salaries with excellent benefits. We try to follow the Collective Agreement as close as we can, which means payments to your pension fund and insurances. We also believe that a healthy body leads to a healthy mind, so everybody gets time off to work out. On top of that, in Sweden there is an allowance called Friskvårdsbidrag that covers extra activities related to your well-being, like gym subscriptions, swimming, massage etc., which you’ll have access to. There is also an option to book massage sessions at the office.
On top of all that you get to work with an awesome team in an amazing and very spacious office!
You can take a closer look at some of our fabulous crew on our YouTube channel:?Coffee Stain YouTube Channel
We look forward to hearing from you!
To apply?we want you to produce a video where you introduce yourself to the community as the studio's new community manager. We’ll be looking at how you communicate with the audience, your skills in editing and how you get your message across. The video doesn’t have to be perfect; we’re just hoping to get a taste of who you are!
Upload the video to a video hosting service (e.g. as an unlisted YouTube video) and send us the link. If you have a resumé we would appreciate it if you sent that in as well as well as a few lines about yourself. Visa mindre

Community Manager

We are looking for a Community Manager! About Coffee Stain Studios Coffee Stain Studios is the biggest development team under the Coffee Stain brand and it's where it all started back in 2010.?For the last five years we've been developing Satisfactory. The game has been quite the success in Early Access but there are still things we want to add and finalize before the final release. Micromanaging is not our style, so everyone needs to take responsibility o... Visa mer
We are looking for a Community Manager!
About Coffee Stain Studios
Coffee Stain Studios is the biggest development team under the Coffee Stain brand and it's where it all started back in 2010.?For the last five years we've been developing Satisfactory. The game has been quite the success in Early Access but there are still things we want to add and finalize before the final release.
Micromanaging is not our style, so everyone needs to take responsibility over their own work. We want everyone to feel like they’re contributing to the end product and thrive towards always becoming better at what they do.
Diversity is something we encourage and support. Not only does creativity thrive when different backgrounds and perspectives are brought together, we also grow as people. Coffee Stain Studios has grown more diverse over the recent years, but we still believe we can improve more.
Role Description
As a Community Manager att Coffee Stain you will be responsible for a lot of things. It's important that you have a good understanding of where the game is today and where we want to take it. We are looking for a community manager that can help out where needed.
With us you will
• Keep a close eye on and support the community
• Define and build our social-media presence from the ground
• Work as a bridge between developers and community
• Assist in collecting bug reports and feature requests
We want you to
• Have a good sense of how to communicate with the community through different channels
• Be able to work in a structured and systematic way
• Have a genuine interest in the type of game we make
It’s a plus if you
• Have prior CM experience
• Have skills in producing social-media content, such as TikTok and Youtube (provide samples!)
• Have prior professional experience of social-media content production
• Have prior experience of the game industry
Even if you don't fit the description 100% you're more than welcome to apply!
Practical info
The position is permanent, full-time, 40 hours per week.
You will spend the majority of your worktime at the office.
You’ll be working with a friendly team that consists of both Swedish and International people.
Coffee Stain Studios is part of a family of several studios, creating a network of over a hundred talented game creators. We talk, throw parties, and support each other professionally. We like the combination of being a relatively small team in our studio combined with the gain belonging to a big, warm community, being able to share invaluable knowledge and experiences with our colleagues.
Perks of being a Coffee Stainer
We offer competitive salaries with excellent benefits. We try to follow the Collective Agreement as close as we can, which means payments to your pension fund and insurances. We also believe that a healthy body leads to a healthy mind, so everybody gets time off to work out. In Sweden there is a well-being allowance called Friskvårdsbidrag that covers extra things like gym subscriptions, swimming, massage etc.
On top of all that you get to work with an awesome team in an amazing office!
We look forward to hearing from you! Visa mindre

Marknadsansvarig

Nu söker vi en ny marknadsstjärna till vårt kontor i Göteborg eller Skövde. Som marknadsansvarig hos oss kommer du få vara med på en rolig utvecklingsresa i ett bolag under tillväxt. Du kommer ha en nyckelroll i arbetet att driva Elektroautomatiks marknadsarbete framåt. ---------- DIN ARBETSROLL ---------- Du ansvarar för hemsidan och det webbredaktionella arbetet kring denna. För utvecklingsarbeten och rådgivning tar du hjälp av vår webbyrå. Du tar fram... Visa mer
Nu söker vi en ny marknadsstjärna till vårt kontor i Göteborg eller Skövde. Som marknadsansvarig hos oss kommer du få vara med på en rolig utvecklingsresa i ett bolag under tillväxt. Du kommer ha en nyckelroll i arbetet att driva Elektroautomatiks marknadsarbete framåt.


---------- DIN ARBETSROLL ----------
Du ansvarar för hemsidan och det webbredaktionella arbetet kring denna. För utvecklingsarbeten och rådgivning tar du hjälp av vår webbyrå.
Du tar fram och publicerar engagerande content som syns på hemsidan, i nyhetsbrev och på LinkedIn. I framtagandet av content kommer du samarbeta såväl med dina kollegor internt som med våra externa partners.
Du ansvarar för vår grafiska profil och skapar efter behov olika typer av material. Du är vår rådgivande expert internt och stöttar våra affärsområdesansvariga i hur och var de ska synas.
I rollen har du också en viktig funktion när det gäller våra events, både externa och interna. Du är den som projektleder dessa från början till slut. Exempel på event är frukostträffar, mässor och introduktionsdagar för våra nyanställda.

Du rapporterar till CFO men jobbar internt med affärsområdesansvariga, ledningsgruppen och VD som befinner sig på våra kontor i Göteborg, Skövde och Kungsör. Resor mellan orterna förekommer. Vi har högt i tak och du kommer att ha stor möjlighet att påverka ditt arbete och bidra med egna idéer.
Beroende på var du bor så finns det möjlighet att utgå från antingen Göteborg eller Skövde.


---------- VEM ÄR DU? ----------
Du har relevant eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av en liknande yrkesroll i en B2B-miljö.
Du har erfarenhet av webbredaktionellt arbete och känner dig bekväm med att jobba i vår CMS-plattform som ligger i WordPress.
Du är duktig på det skrivna språket och har en bra känsla för hur du kan anpassa innehållet för de olika kanalerna.
Du har ett öga för bild och form, och det är meriterande om du har erfarenhet av enklare bild- och filmredigering.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med externa byråer och leverantörer.

Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och är självständig i ditt arbete. Som person är du ansvarsfull, flexibel och lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst.


---------- INFORMATION OM TJÄNSTEN ----------
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg eller Skövde
Arbetstid: Dagtid
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan: Sista ansökningsdatum är 31/1, men intervjuer sker löpande.



---------- OM ELEKTROAUTOMATIK ----------
Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. Vi är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden från idé till slutgiltig produktion. Utöver ren automation kan vi även erbjuda våra kunder AGV:er, konsulter, maskiner, service och utbildning genom våra avdelningar EA Mobile Robotics, EA Consultant, EA Machine, EA Service och EA Academy.
Vårt mål är att effektivisera och kvalitetssäkra kundernas produktion och logistik genom smarta automationslösningar. Vi har hög kompetens och är ett engagerat lag som levererar.


---------- HÅLL KONTAKTEN MED OSS ----------
Vi vill gärna ha med dig i vårt nätverk. Besök och följ oss gärna på LinkedIn och Facebook så missar du inte framtida jobbmöjligheter. Visa mindre

Kommunikatör och marknadsassistent

Ansök    Jan 22    Ls Jobbet AB    Marknadskommunikatör
Är du en självgående och lösningsfokuserad kommunikatör, med god samarbetsförmåga och sinne för struktur och analys? Nu finns möjligheten till en tillsvidaretjänst som kommunikatör och marknadsassistent hos oss. Som kommunikatör hos Skövdebostäder tar du plats i ett mindre team med tre kommunikatörer och får en variationsrik och spännande arbetsvardag. Kommunikatörerna har det övergripande ansvaret för kommunikationsfrågor och arbetar operativt med daglig... Visa mer
Är du en självgående och lösningsfokuserad kommunikatör, med god samarbetsförmåga och sinne för struktur och analys? Nu finns möjligheten till en tillsvidaretjänst som kommunikatör och marknadsassistent hos oss.
Som kommunikatör hos Skövdebostäder tar du plats i ett mindre team med tre kommunikatörer och får en variationsrik och spännande arbetsvardag. Kommunikatörerna har det övergripande ansvaret för kommunikationsfrågor och arbetar operativt med dagliga kommunikationsinsatser. De har också en nyckelroll i att utveckla kommunikationen både internt och externt till såväl hyresgäster som Skövdebor i allmänhet. Som kommunikatör på Skövdebostäder arbetar du med många olika områden och din roll kommer att omfatta att flertalet olika uppgifter inom kommunikation.Vi producerar rörligt material till våra kanaler och kunskaper kring detta är meriterande. Men för att komplettera gruppen söker vi nu dig som också är villig att arbeta med marknadsundersökningar, enkäter och sammanställningar av resultat och analysunderlag.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna varierar från stort till smått och kan till exempel vara att:
Skapa och planera innehåll i organisationens olika kanaler.
Planera, skapa, bearbeta, publicera och underhålla innehåll på intranät och externwebb.
Stötta organisationen i olika kommunikationsfrågor eller projekt.
Stötta kvalitetsutveckling av kundkommunikation.
Produktion av kommunikationsmaterial – rörligt material, trycksaker, digitala nyhetsbrev, pressmeddelanden, hyresgästkommunikation, trapphusinformation, hyresgästtidning med mera.
Beställa arbeten och material från reklam- och mediebyråer.
Bevaka användningen av organisationens grafiska profil.
Utveckla organisationens kommunikationskanaler.
Utbilda organisationen i kommunikation.
Omvärldsbevaka branschen och lokalsamhället.
Skapa, genomföra och sammanställa undersökningar till intressenter.
Sammanställa data som vi har till beslutsunderlag.
Enklare analyser av data kring bostadskö, uthyrning etc.

Utbildning och kompetens
Vi söker dig som har
Kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande.
Kunskaper i Adobes programvaror inom Creative Cloud – Photoshop, Illustrator och InDesign.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Förmåga att uttrycka dig väl i skrift. Också i kombination med foto och rörligt material.
Kunskap i digitala system för webb och intranät - gärna Wordpress och Sharepoint.
Mycket goda kunskaper i svenska språket
Goda kunskaper i engelska

Meriterande kompetenser
Kunskaper i Adobes Premiere
Erfarenhet av utskicksverktyg så som Ungapped
Erfarenhet av att skapa enkäter
Erfarenhet av sammanställning och analyser av undersökningsmaterial
Erfarenhet av marknadsföring

För att trivas hos oss tror vi att du är lyhörd, kommunikativ, kreativ, lösningsorienterad och flexibel. Du har en förmåga att göra rätt prioriteringar och har känsla för språk, färg och form. I rollen behöver du vara bra på att samarbeta och snabbt kunna sätta dig in i nya digitala verktyg och program. Dessutom kommer känsla för struktur och analys att vara hjälpsamt och kvalificera dig väl för rollen.
Varaktighet och kontakt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillsättning efter överenskommelse. Lön enligt överenskommelse. Tjänsten regleras enligt Fastigos kollektivavtal, K-avtalet. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Lina Eklund Svensson, chef för marknad och utveckling på telefon 0500-47 74 04 eller mejl [email protected] Facklig företrädare för Vision är Ann-Kristin Essgren, 0500-47 74 99.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast den 7 februari 2024. Urval kan komma att göras under ansökningstiden.
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.
Krav
Kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande.
B-körkort

Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder
Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå.
Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 120 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.


Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 53 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen. Den påverkar hur vi jobbar, hur vi fattar beslut och hur vi bemöter människor. Därför uppmuntrar vi nya initiativ och idéer som kan förbättra verksamheten. Vi är förändringsbenägna, nyfikna och söker aktivt ny kunskap och nya idéer. Vi ger också stor frihet till våra medarbetare att ta ansvar för och utveckla sitt arbetsområde.
Vi hoppas du vill bli en av oss! Visa mindre

Senior marknadskommunikatör

Ansök    Maj 30    Skövde kommun    Marknadskommunikatör
Next Skövde är ett kommunalt bolag helägt av Skövde kommun, vars affärsidé är att bolaget aktivt skall bidra till att Skövde mitt i Skaraborg är utvecklande och attraktivt att besöka, leva och verka i. Besök oss gärna på www.nextskovde.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en senior marknadskommunikatör med inriktning på skrivande, projektledning och digital kommunikation. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde snarast och med tjänstgöringsgrad 100%. ... Visa mer
Next Skövde är ett kommunalt bolag helägt av Skövde kommun, vars affärsidé är att bolaget aktivt skall bidra till att Skövde mitt i Skaraborg är utvecklande och attraktivt att besöka, leva och verka i. Besök oss gärna på www.nextskovde.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en senior marknadskommunikatör med inriktning på skrivande, projektledning och digital kommunikation. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde snarast och med tjänstgöringsgrad 100%.
Hos oss kommer du att:
• Skriva texter för olika sammanhang som magasin, webb, sociala kanaler, press
• Självständig planera och genomföra kommunikation för evenemang och kampanjer
• Producera webbsidor i EPI-server och Wordpress
• Kommunicera i digitala kanaler och sociala medier
• Producera grafiskt material för digitala kanaler och print
• Ha kontakt med leverantörer och samarbetspartners
• Ta fram statistik för digitala kanaler genom Google Analytics
• Arbeta med digital marknadsföring genom Google, Facebook, Youtube
• Vid behov bemanna Turistcenter


KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har en relevant utbildning och minst fem års erfarenhet från liknande uppgifter.

Du jobbar självständigt och kan leda egna kommunikationsprojekt. Du är operativ men har även förmåga till strategiskt tänkande kring kommunikation. Det är en fördel om du även har kunnande inom foto och film och erfarenhet från offentlig verksamhet. Visa mindre

Community Manager

Stunlock Studios is seeking a qualified Community Manager to assist our Marketing Team. As the Community Manager, you are interested in a career in marketing, community building and want to roll up your sleeves to help build a new Stunlock game! Together, we will foster and manage our community outreach by developing positive relationships with our players and create fans for life. What you will do Closely collaborate with the marketing team to plan, cre... Visa mer
Stunlock Studios is seeking a qualified Community Manager to assist our Marketing Team. As the Community Manager, you are interested in a career in marketing, community building and want to roll up your sleeves to help build a new Stunlock game! Together, we will foster and manage our community outreach by developing positive relationships with our players and create fans for life.


What you will do
Closely collaborate with the marketing team to plan, create, and execute social media strategies.
Be responsible and manage our social media channels, such as Facebook, Twitter, Instagram, and Official Discord Server. This includes planning and creation of content, daily handling of DMs/inquiries, and performance reviews of our activities.
Be the voice of the studio for the community and the voice of our community for the studio.
Research and report on worldwide community/marketing trends and topics.
Actively participate in the planning and execution of compelling community- and marketing campaigns.
Gather feedback from the community and facilitate a professional collaboration with our development teams.
Work with our influencers and community creators to maintain a good relationship and provide them with content.
Revise important announcements in English to ensure the correct use of the language.





What we’re looking for
Essential
Experience in community management and customer communication.
Excellent English language skills.
Strong written, verbal, and interpersonal communication skills.
Experience and practical knowledge with all major social media platforms.
You strive for customer satisfaction.
Genuine dedication to service.
You are passionate about learning the ins-and-outs of marketing and customer relations.
Collaborative, creative, and analytically driven to connect game developers and players.
You are an avid games enthusiast with an understanding of gaming communities and good knowledge of the games industry.



Bonuses
Experience working in Photoshop
Experience working with video editing
Experience working with streaming Visa mindre

Community Manager

The successful game studio that kept its indie soul is expanding to Gothenburg. Join us as we once again build one of the best workplaces in Sweden! The project Coffee Stain is looking for new colleagues to help build our brand-new Gothenburg office from the ground up. The team will be developing a game on the Roblox platform. The game has already seen some years of development by just a few developers and has a comfortable degree of commercial success. H... Visa mer
The successful game studio that kept its indie soul is expanding to Gothenburg. Join us as we once again build one of the best workplaces in Sweden!
The project
Coffee Stain is looking for new colleagues to help build our brand-new Gothenburg office from the ground up. The team will be developing a game on the Roblox platform. The game has already seen some years of development by just a few developers and has a comfortable degree of commercial success. However, now is the time when we will start expanding the team, to add features and get the game to a level of quality that the developers so far have only been able to wish for.
Like most Roblox games this game is built around social interactions and roleplaying between players, to which it adds elements of home building and modern-life simulation. An essential part of the gameplay is the possibility to build complex and inspired homes. To maintain and increase the game’s popularity we will expand and refine the backdrops and props that serve the roleplaying and the life simulation. This means we will be creating furniture, house-building parts, vehicles, picnic areas, even little towns! Furthermore, the creation of fun and engaging minigames, along with refinement of the core elements of the game, such as the real-life-job simulation and the house editor, will keep us occupied for the foreseeable future. It is our hope and vision that every team member will be a driving force in the game direction, so that the mix of our different skills and perspectives result in unexpected awesomeness!
Being part of this studio from day zero means there will be ample opportunity to take on big responsibilities and grow together with the studio. What we will be doing and how we will do it are still in many ways up in the air. And you as our colleague will be an important part of forming that vision and putting it into action!
What we are looking for
We think all our applicants are excited about making great games in collaboration with other talented game makers. We all want to grow and develop our skills, but we also know that to achieve that growth and development, we need each other. We do our best to stay sharp, we also give each other a helping hand when we see colleagues struggle. We understand that no single person has all the answers, and that a game-creating enterprise needs a strong team spirit to succeed.
Your actions as a team member are going to play a key part. Building a culture of constructive collaboration takes a great deal of implicit trust, personal responsibility, and sometimes a lot of patience. To grow with us you will have to be OK with not every detail of our workflow being fixed at the outset. Rather, we want you to be excited about us figuring things out together along the way.
We need all our team members to be
Trustworthy
Dependable
Communicative
Collaborative
Self-driven


With us you will
Keep a close eye on and support the community
Define and build our social-media presence from the ground
Work as a bridge between developers and community
Assist in collecting bug reports and feature requests


We want you to
Have a good sense of how to communicate with the community through different channels
Be able to work in a structured and systematic way
Have a genuine interest in the type of game we make


It’s a plus if you
Have prior CM experience
Have skills in producing social-media content, such as TikTok and Youtube (provide samples!)
Have prior professional experience of social-media content production
Have prior experience of the game industry


Working at Coffee Stain Gothenburg
In a Coffee Stain studio we afford each other a great deal of freedom and trust. We believe individual autonomy is essential to a meaningful professional life. We want to stay proud of the high quality of our collective work, and we understand that high quality takes time and dedication, but also some slack. We don’t micromanage, we don’t rush to meet deadlines, and we certainly don’t crunch. We are family-friendly and make sure everyone keeps a healthy work/life balance, because at the end of the day we want everyone to feel joy and inspiration at work for the long haul. We welcome all genders, sexualities, backgrounds, beliefs, ethnicities, and ages, and see diversity as not only fair but also beneficial and ultimately profitable.

We offer
Competitive salaries and excellent benefits, often exceeding collective agreements
Occupational pension
A nice office in central Gothenburg, right next to Domkyrkan
Wellness grant and exercise during work hours
Top-up of parental benefit
Flexible work hours and option to partially work from home
Days when you can be creative on your own terms
Lots of freedom, responsibility, and room to grow


The new Gothenburg studio is part of a family of several studios, creating a network of over a hundred talented game creators. We talk, throw parties, and support each other professionally. For us as a fledgling studio, this means not only getting the nice feeling of belonging to a big, warm community, but also being able to draw on the invaluable experiences of many who have already made the journey that we are now about to embark on.
We look forward to hearing from you! Visa mindre

Senior marknadskommunikatör till Next Skövde

Ansök    Apr 27    Skövde kommun    Marknadskommunikatör
Next Skövde är ett kommunalt bolag helägt av Skövde kommun, vars affärsidé är att bolaget aktivt skall bidra till att Skövde mitt i Skaraborg är utvecklande och attraktivt att besöka, leva och verka i. Besök oss gärna på www.nextskovde.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en senior marknadskommunikatör med inriktning på skrivande och digital kommunikation. Hos oss kommer du att: • Skriva texter för olika sammanhang som magasin, webb, sociala kanaler, press ... Visa mer
Next Skövde är ett kommunalt bolag helägt av Skövde kommun, vars affärsidé är att bolaget aktivt skall bidra till att Skövde mitt i Skaraborg är utvecklande och attraktivt att besöka, leva och verka i. Besök oss gärna på www.nextskovde.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en senior marknadskommunikatör med inriktning på skrivande och digital kommunikation.
Hos oss kommer du att:
• Skriva texter för olika sammanhang som magasin, webb, sociala kanaler, press
• Producera webbsidor i EPI-server och Wordpress
• Kommunicera i digitala kanaler och sociala medier
• Producera grafiskt material för digitala kanaler och print
• Ha kontakt med leverantörer och samarbetspartners
• Arbeta med digital marknadsföring genom Google, Facebook, Youtube

Tjänsten är ett vikariat på ett år med tillträde snarast och med tjänstgöringsgrad 100%.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har en relevant utbildning och minst fem års erfarenhet från liknande uppgifter.
Du är operativ men har även förmåga till strategiskt tänkande kring kommunikation.
Det är en fördel om du även har kunnande inom foto och film och erfarenhet från offentlig verksamhet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan! Besök oss gärna på www.nextskovde.se Visa mindre

Marknadskoordinator & Hållbarhetssamordnare

Länsförsäkringar Skaraborg Nu söker vi en ny kollega till vår Marknadsavdelning på kontoret i Skövde.  Om jobbet Som Marknadskoordinator & Hållbarhetssamordnare kommer du arbeta med bolagets kommunikation både i text samt den grafiska utformningen av trycksaker och digitala kampanjer. I tjänsten ingår projektledning och koordinering av marknadsaktiviteter, arbete med tidningen Hemmaplan samt bevaka och samordna bolagets hållbarhetsarbete. En del i tjän... Visa mer
Länsförsäkringar Skaraborg

Nu söker vi en ny kollega till vår Marknadsavdelning på kontoret i Skövde. 

Om jobbet
Som Marknadskoordinator & Hållbarhetssamordnare kommer du arbeta med bolagets kommunikation både i text samt den grafiska utformningen av trycksaker och digitala kampanjer. I tjänsten ingår projektledning och koordinering av marknadsaktiviteter, arbete med tidningen Hemmaplan samt bevaka och samordna bolagets hållbarhetsarbete. En del i tjänsten är också att skapa innehåll till nyhetsbrev och dialoger i våra befintliga mailutskick samt skriva artiklar till vår tidning.

Du kommer även ansvara för upphandling av profilprodukter, bistå vid planering av mässor och events samt ansvara för omskyltning av våra kontor och foliering av tjänstebilar.

I övrigt kommer du delta i marknadsavdelningens olika aktiviteter och medverka i utformning av vår marknadsplan.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha relevant kompetens och flerårig erfarenhet av att jobba professionellt med marknadskommunikation och/eller projektledning på byrå eller Inhouse. Du har goda kunskaper i Adobes program InDesign och Photoshop och kan leverera tryckfärdiga original. Ha ett stort intresse och gärna erfarenhet inom hållbarhetsområdet.

Du behöver vara strukturerad, ha god samarbetsförmåga och gilla att det i perioder är mycket på agendan. Att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav.

I övrigt behövs en flexibilitet och anpassningsförmåga samt en vilja och ett driv att själv utvecklas och vidareutbilda sig i takt med att vår marknadsavdelning förändras. Rollen kan komma att förändras utifrån dina förmågor eller att teamet gör förflyttningar i takt med samtiden.

Om oss
Länsförsäkringar Skaraborg är ett kundägt bolag som erbjuder försäkring, bank och fastighetsförmedling i Skaraborg. För oss som arbetar i bolaget blir uppdraget tydligt eftersom kundnytta och ägarnytta är samma sak.
För oss är det viktigt med nöjda kunder som valt att skydda, spara och låna på hemmaplan. Det skapar värde som på olika sätt kommer våra ägare, det vill säga våra kunder till godo.

Mer information
Personalrepresentant: Christer Danielsson 0500 77 70 55

Sista ansökningsdag: 2021-12-12 Visa mindre

Vi söker en medarbetare till vår marknadsavdelning

InExchange skapar dagens och morgondagens lösningar för ett hållbart samhälle. Vi gör det genom engagemang, kreativitet och glädje. Vi är marknadsledande inom elektronisk affärskommunikation. Vår önskan är att alla företag ska kunna skicka och ta emot alla sina affärsdokument digitalt och vi levererar transaktionslösningar som används världen över. Stora steg är tagna, men målet är att nå ännu längre. I dag är vi över 100 anställda och blir gärna fler. Vi ... Visa mer
InExchange skapar dagens och morgondagens lösningar för ett hållbart samhälle. Vi gör det genom engagemang, kreativitet och glädje.
Vi är marknadsledande inom elektronisk affärskommunikation. Vår önskan är att alla företag ska kunna skicka och ta emot alla sina affärsdokument digitalt och vi levererar transaktionslösningar som används världen över. Stora steg är tagna, men målet är att nå ännu längre.
I dag är vi över 100 anställda och blir gärna fler. Vi erbjuder en stimulerande framtid på vårt företag med spännande arbetsuppgifter.
Vi behöver förstärka vår marknadsavdelning och söker nu en initiativrik och kreativ person som kan ingå i vårt team.
Vi arbetar främst i digitala kanaler, både med inbound- och outbound marketing. Vi söker dig som vill lära mer om våra kunders beteenden och behov för att tillsammans med oss skapa en fantastisk kommunikation. Vi arbetar ofta från idé och produktion till uppföljning.
Din roll blir i huvudsak att jobba med hypoteser och insikter utifrån data. Du bidrar utifrån detta med idéer och förslag på förbättringar för att kontinuerligt optimera kampanjer, webbplatsbesök och konverteringar.
Vi är ett litet team på marknadsavdelningen vilket innebär att du även får vara medverkande i planering och genomförande av andra marknadsaktiviteter. I uppgifterna ingår även att producera en del av det material som publiceras.
Du behärskar
- SEO
- WordPress
- Google Analytics
- Marketing Automation-verktyg
- Annonsplattformar så som Google, Facebook och Linkedin.
- Adobe Creative Suite
InExchange arbetar i en internationell miljö. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Vem är du?
Du har ett genuint intresse för marknadsföring och kommunikation, du har några års erfarenhet av digital marknadsföring främst mot B2B-marknaden. Du har en högskoleutbildning inom digital marknadsföring eller motsvarande.
Kunskap och intresse för grafiskt arbete är meriterande.
Som person är du nyfiken och lösningsorienterad. Du håller dig ajour med lagar och nya trender inom digital kommunikation. Du sätter stort värde i att alltid leverera hög kvalitet och har förmågan att tänka utanför ramarna. Vi ser att du är en teamspelare och tycker om att arbeta med både löpande uppgifter och större projekt. Att du är lyhörd och trivs att arbeta tillsammans med andra är en självklarhet.
Är du intresserad?
Har du frågor eller funderingar kring rollen hos oss är du välkommen att kontakta marknadschef Maria Biederbeck på mejladress [email protected]
Sista ansökningsdag är 9 januari 2022 men vänta inte med att skicka in din ansökan då vi intervjuar löpande. Visa mindre

Mio söker Kampanjprojektledare marknad

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 55 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har 72 butiker runt om i Sverige samt försäljning på nätet. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Mio är under snabb förändring och växer i hög takt. Varje dag strävar vi efter att leverera ett bättre... Visa mer
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 55 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har 72 butiker runt om i Sverige samt försäljning på nätet.

Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Mio är under snabb förändring och växer i hög takt. Varje dag strävar vi efter att leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio



Till Mios servicekontor i Tibro söker vi nu en Kampanjprojektledare!

I rollen som Kampanjprojektledare planerar och driver du Mios kampanjer. Du är en del av Mios marknadsavdelning och rapporterar till Kampanjansvarig. 

I arbetsuppgifterna ingår att:

• Utifrån fastlagd marknadsplan ansvara för utvecklingen och framtagningen av Mios kampanjer, både centralt och lokalt, i såväl extern media som i butik.
• Planera och utveckla kampanjkommunikationen via interna och externa samarbetspartners
• Säkerställa att alla kampanjer stämmer överens med Mios kärnvärden
• Säkerställa att tidsplaner och budget för produktion hålls
• Kontinuerligt följa upp och utvärdera kampanjutfall
 
Din bakgrund:

Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och har jobbat med kampanjer. Du har en högskoleutbildning eller har tillägnat dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett kommersiellt synsätt och är van vid att arbeta med kommunikation utifrån ett säljdrivande perspektiv oberoende av kanal.
 
Din profil:
 
Du är en ambitiös, strukturerad och driven person med känsla för kommersiell marknadskommunikation och långsiktigt varumärkesbyggande. Du har lätt för att samarbeta, är ansvarsfull, effektiv, van att jobba mot deadlines, serviceinriktad och noggrann. Att du gillar och tycker om att arbeta i en snabb och förändringsbenägen organisation tar vi för givet.
 
Känner du igen dig i beskrivningen?
I så fall, tveka inte utan ansök direkt då vi håller intervjuer löpande. 
 
För att söka klickar du på knappen nedan, laddar upp CV och Personligt brev, gärna i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
 
I denna rekrytering samarbetar Mio med Retail Recruitment. Frågor kan ställas till Malin Karlsson, 0705-08 43 40, [email protected] Visa mindre

Grafisk designer/kommunikatör

Vi söker en formstark kommunikatör som ska vara med och utveckla bolagets varumärke i alla kanaler och gentemot alla kundgrupper, för fortsatt framgång på marknaden. Om jobbet Du kommer att jobba med bolagets kommunikation både den grafiska utformningen av trycksaker samt skapa och följa upp digitala kampanjer med displayannonsering. Skapa innehåll till sociala medier främst Linkedin och Facebook samt se till att få engagemang och kontinuerlig närvaro på d... Visa mer
Vi söker en formstark kommunikatör som ska vara med och utveckla bolagets varumärke i alla kanaler och gentemot alla kundgrupper, för fortsatt framgång på marknaden.
Om jobbet
Du kommer att jobba med bolagets kommunikation både den grafiska utformningen av trycksaker samt skapa och följa upp digitala kampanjer med displayannonsering. Skapa innehåll till sociala medier främst Linkedin och Facebook samt se till att få engagemang och kontinuerlig närvaro på dessa plattformar. Skapa innehåll till nyhetsbrev och dialoger i våra befintliga mail-utskick. Du kommer även att skriva artiklar till vår tidning samt ansvara för PR och pressutskick.
I rollen ingår planering och genomförande av aktiviteter utifrån gemensamt framtagen marknadsplan och löpande beställningar samt att egenhändigt sätta samman kampanjplaner. Du har i din roll kontakt med många olika beställare inom företaget.
Som kommunikatör och designer är du en av medarbetarna på vår marknadsavdelning och stöttar även i övriga säljdrivande och relationsskapande marknadsaktiviteter.
Tjänsten är ett vikariat på heltid tom 2022-03-31.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant kompetens och flerårig erfarenhet av att jobba professionellt med design- och marknadskommunikation på byrå eller Inhouse. Du ska ha mycket goda kunskaper i Adobes program, specifikt InDesign och Photoshop och kan leverera tryckfärdiga original. Du är van vid att jobba i Facebook Ads Manager, har kunskap om webbadministration samt SEO- och SEM-optimering. Meriterande om du har arbetat i programmet Bannerflow. Du kan uppföljning och analys.
Marknadsföringsområdet är i ständig förändring och du behöver gilla och ta ansvar för att löpande lära dig nya saker. Du bidrar också till utvecklingen av bolagets marknadsföring.
Du är kreativ, flexibel och självgående. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga och gillar att det i perioder är mycket på agendan. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
Du delar självklart våra kärnvärden – att vara nära, enkla och engagerade.
Om oss
Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra. Visa mindre

Mio söker Kampanjprojektledare marknad

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 55 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har 72 butiker runt om i Sverige samt försäljning på nätet. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Mio är under snabb förändring och växer i hög takt. Varje dag strävar vi efter att leverera ett bättre... Visa mer
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 55 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har 72 butiker runt om i Sverige samt försäljning på nätet.

Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Mio är under snabb förändring och växer i hög takt. Varje dag strävar vi efter att leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio



Till Mios servicekontor i Tibro söker vi nu en Kampanjprojektledare!

I rollen som Kampanjprojektledare planerar och driver du Mios kampanjer. Du är en del av Mios marknadsavdelning och rapporterar till Kampanjansvarig. 

I arbetsuppgifterna ingår att:

• Utifrån fastlagd marknadsplan ansvara för utvecklingen och framtagningen av Mios kampanjer, både centralt och lokalt, i såväl extern media som i butik.
• Planera och utveckla kampanjkommunikationen via interna och externa samarbetspartners
• Säkerställa att alla kampanjer stämmer överens med Mios kärnvärden
• Säkerställa att tidsplaner och budget för produktion hålls
• Kontinuerligt följa upp och utvärdera kampanjutfall
 
Din bakgrund:

Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och har jobbat med kampanjer. Du har en högskoleutbildning eller har tillägnat dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett kommersiellt synsätt och är van vid att arbeta med kommunikation utifrån ett säljdrivande perspektiv oberoende av kanal.
 
Din profil:
 
Du är en ambitiös, strukturerad och driven person med känsla för kommersiell marknadskommunikation och långsiktigt varumärkesbyggande. Du har lätt för att samarbeta, är ansvarsfull, effektiv, van att jobba mot deadlines, serviceinriktad och noggrann. Att du gillar och tycker om att arbeta i en snabb och förändringsbenägen organisation tar vi för givet.
 
Känner du igen dig i beskrivningen?
I så fall, tveka inte utan ansök direkt då vi håller intervjuer löpande. 
 
För att söka klickar du på knappen nedan, laddar upp CV och Personligt brev, gärna i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
 
I denna rekrytering samarbetar Mio med Retail Recruitment. Frågor kan ställas till Malin Karlsson, 0705-08 43 40, [email protected] Visa mindre

Vi söker en Digital kommunikatör

Till vårt huvudkontor i Skövde söker vi en vikarierande Digital kommunikatör med kunskap om grafisk produktion som vill vara med och utveckla vårt visuella uttryck och förvalta ett väl etablerat varumärke. Du tillhör marknadsavdelningen som förvaltar och utvecklar vår digitala- och fysiska kommunikation. Då vi samarbetar nära Toyota och Lexus kräver det en förmåga att kunna skapa en enhetlig kommunikation som baseras på flera olika grafiska profiler. Linds... Visa mer
Till vårt huvudkontor i Skövde söker vi en vikarierande Digital kommunikatör med kunskap om grafisk produktion som vill vara med och utveckla vårt visuella uttryck och förvalta ett väl etablerat varumärke. Du tillhör marknadsavdelningen som förvaltar och utvecklar vår digitala- och fysiska kommunikation. Då vi samarbetar nära Toyota och Lexus kräver det en förmåga att kunna skapa en enhetlig kommunikation som baseras på flera olika grafiska profiler.
Lindströms Bil är ett företag som hela tiden vill framåt och vi försöker att utmana oss själva och marknaden när det kommer till att hitta nya sätt att kommunicera på. Vår verksamhet genomsyras av det som inom Toyota-världen kallas för ”Kaizen” – ständig förbättring – och vi är nyfikna och kreativa.
Ditt uppdrag bygger på att upprätthålla och förbättra vår kommunikation och du kommer arbeta med många kontaktytor inom hela vår organisation.
Du kommer att arbeta med:
Företagets digitala kommunikation
Planera och producera material till våra digitala kanaler så som hemsida, sociala medier m.m.
Vara delaktig i planering och genomförande av kampanjer
Produktion av annonser, butiksskyltning, internkommunikation
Digitalt material



Om dig
Vi söker dig som är utbildad inom grafisk formgivning eller likvärdigt och är van att jobba med såväl digital kommunikation som tryckt media. Du har ett kravställande förhållningssätt med erfarenhet av digital kommunikation och förstår de olika kanalernas syften och styrkor utifrån ett Omni-perspektiv. Vi hoppas att du har erfarenhet av webbdesign och har du arbetat med Wordpress är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper inom Photoshop, InDesign och Illustrator med en god känsla för formgivning, kunna trycksaksproduktion och bildhantering.
För att lyckas i den här rollen behöver du kunna se lösningar där andra ser problem, klara av att självständigt planera och driva ditt arbete framåt mot deadlines och trivas med att ha flera projekt igång samtidigt. Du behöver också förstå sambandet mellan marknadsföring och försäljning.
B-körkort och mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig, är ett krav för den här tjänsten.


Anställningsform
Tjänsten avser ett vikariat under ca 1,5 år med tillträde under oktober #jobbjustnu. Lön enligt överenskommelse. Anställningen omfattas av kollektivavtal.


Ansökan
Skicka dina ansökningshandlingar innehållande CV, personligt brev och din portfolio till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 2020-09-06 Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor och för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Marknadschef, Jerker Gustavsson, på telefon 0725-26 17 82.


Om oss
Lindströms Bil är ett familjeföretag med körglädje i generna! Vi är drygt 150 medarbetare på sex anläggningar i Västra Sverige. På samtliga orter erbjuds våra kunder bilförsäljning, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. Vi är en auktoriserad återförsäljare för Toyota och Lexus där våra kunniga medarbetare är specialister på dessa märken.
Vår affärsidé är att kunna erbjuda kunden ett tryggt, säkert och enkelt bilägande.
Vi vill att du ska få lika mycket energi som du ger energi till ditt arbete. Vi vill att du ska känna stolthet över att du är en del av Lindströms Bil och en lojalitet och gemenskap med dina arbetskamrater och våra gäster. Förutom ett intressant arbete erbjuder vi dig en spännande och social arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
Vår vision är att uppfylla Toyotas mål på BRIT – ”Best Retailer in Town” och vi vill att du är med på den resan! Visa mindre

Mio söker en Kampanjprojektledare

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalit... Visa mer
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.
Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med
riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.




Till Mios servicekontor i Tibro söker vi nu en Kampanjprojektledare!
 
I rollen som Kampanjprojektledare planerar och driver du Mios kampanjer. Du är en del av Mios marknadsavdelning och rapporterar till Kampanjansvarig. 
 
I arbetsuppgifterna ingår att:

• Utifrån fastlagd marknadsplan ansvara för utvecklingen och framtagningen av Mios kampanjer, både centralt och lokalt, i såväl extern media som i butik.
• Planera och utveckla kampanjkommunikationen via interna och externa samarbetspartners.
• Säkerställa att alla kampanjer stämmer överens med Mios kärnvärden
• Säkerställa att tidsplaner och budget för produktion hålls.
• Kontinuerligt följa upp och utvärdera kampanjutfall. 
 
Din bakgrund:
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och har jobbat med kampanjer. Du har en högskoleutbildning eller har tillägnat dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett kommersiellt synsätt och är van vid att arbeta med kommunikation utifrån ett säljdrivande perspektiv oberoende av kanal.

 
Din profil:
Du är en ambitiös, strukturerad och driven person med känsla för kommersiell marknadskommunikation och långsiktigt varumärkesbyggande. Du har lätt för att samarbeta, är ansvarsfull, effektiv, van att jobba mot deadlines, serviceinriktad och noggrann. Att du gillar och tycker om att arbeta i en snabb och förändringsbenägen organisation tar vi för givet.
 
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss på Mio är det viktigt att ha möjlighet till att utvecklas och prestera som individ samtidigt som det är viktigt att kunna vara en lagspelare.Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord:  Affärsmässighet, laget, passion och kunskap. 


 
Känner du igen dig i beskrivningen?
I så fall, tveka inte utan ansök direkt då vi håller intervjuer löpande. 
 
För att söka klickar du på knappen ansök här, laddar upp CV och Personligt brev, gärna i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
I denna rekrytering samarbetar Mio med Retail Recruitment. Frågor kan ställas till rekryteringskonsult Malin Karlsson, 0705-08 43 40, [email protected]
 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mio söker en Kampanjprojektledare

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalit... Visa mer
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.
Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med
riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.




Till Mios servicekontor i Tibro söker vi nu en Kampanjprojektledare!
 
I rollen som Kampanjprojektledare planerar och driver du Mios kampanjer. Du är en del av Mios marknadsavdelning och rapporterar till Kampanjansvarig. 
 
I arbetsuppgifterna ingår att:

• Utifrån fastlagd marknadsplan ansvara för utvecklingen och framtagningen av Mios kampanjer, både centralt och lokalt, i såväl extern media som i butik.
• Planera och utveckla kampanjkommunikationen via interna och externa samarbetspartners.
• Säkerställa att alla kampanjer stämmer överens med Mios kärnvärden
• Säkerställa att tidsplaner och budget för produktion hålls.
• Kontinuerligt följa upp och utvärdera kampanjutfall. 
 
Din bakgrund:
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och har jobbat med kampanjer. Du har en högskoleutbildning eller har tillägnat dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett kommersiellt synsätt och är van vid att arbeta med kommunikation utifrån ett säljdrivande perspektiv oberoende av kanal.

 
Din profil:
Du är en ambitiös, strukturerad och driven person med känsla för kommersiell marknadskommunikation och långsiktigt varumärkesbyggande. Du har lätt för att samarbeta, är ansvarsfull, effektiv, van att jobba mot deadlines, serviceinriktad och noggrann. Att du gillar och tycker om att arbeta i en snabb och förändringsbenägen organisation tar vi för givet.
 
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss på Mio är det viktigt att ha möjlighet till att utvecklas och prestera som individ samtidigt som det är viktigt att kunna vara en lagspelare.Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord:  Affärsmässighet, laget, passion och kunskap. 


 
Känner du igen dig i beskrivningen?
I så fall, tveka inte utan ansök direkt då vi håller intervjuer löpande. 
 
För att söka klickar du på knappen ansök här, laddar upp CV och Personligt brev, gärna i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
I denna rekrytering samarbetar Mio med Retail Recruitment. Frågor kan ställas till rekryteringskonsult Malin Karlsson, 0705-08 43 40, [email protected]
 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Flamebait’s Looking for a Marketing and Community Manager!

Ansök    Maj 23    Flamebait AB    Marknadskommunikatör
The six-man team of Flamebait is looking to expand! We value creative freedom, experimentation and the swift death of our darlings. Flexibility and the ability to change direction fast is something we strongly believe in. Flamebait released Passpartout: The Starving Artist in 2017 and Verlet Swing in 2018, currently working on the newly announced Forge And Fight. We’re looking for a Marketing and Community Manager to join us in our adventure!You’ll be work... Visa mer
The six-man team of Flamebait is looking to expand! We value creative freedom, experimentation and the swift death of our darlings. Flexibility and the ability to change direction fast is something we strongly believe in. Flamebait released Passpartout: The Starving Artist in 2017 and Verlet Swing in 2018, currently working on the newly announced Forge And Fight. We’re looking for a Marketing and Community Manager to join us in our adventure!You’ll be working on-site (also open to off-site solutions) in Skövde with the tight-knit team, doing marketing and community things. As we’re a small team you should expect a dynamic work place where tasks that aren’t strictly related to marketing may fall upon your shoulders. We value everyone’s opinions and input so this is the workplace where you can truly shape the games we work on.What you’ll do:Work together with us in establishing and developing the Flamebait brand and our style of communicationEnsure our external communication is consistent and effectiveMaking sure our marketing materials are on point and consistentManaging our Social Media (Facebook, Twitter, Reddit and the like) and making sure we actively participate in online discussionsBecome an established member of the community, having a high level of trust and respectEstablish and enforce mutual respect and helpfulness in our communities as well as interact directly with members to promote a good feeling and settle disputesCreate and maintain community focused events, contests etc.Work together with us to promote big releases to the community and the worldBuild relationship with press and influencersTogether with other team members attend game related conferences and exhibitionsHandle support requests from our playersWork with us to create new and interesting gamesThe requirements:Great social skillsStrong communication skillsAn affinity for taking initiative and working independentlyA strong interest in games, game communities and social mediaIt’s a plus if you know graphics design and/or have experience with image/video editingGreat skill in English, both in speaking and writingHere’s what you’d get out of it:$$$ (also known as salary, or economic compensation for work performed)An 80’s double-exposure photograph of yourselfAt least one (1) but not limited to one (1) Flamebait Hoodie to be used at your own pleasureCool office, own chair and allPaid gym membershipA chance to work with a up and coming team that just loves creating weird gamesDetails:The job is full-time preferably on site here in Skövde starting as soon as possible. We’re also open to off-site solutions. Send your application to [email protected]. It’s a good idea to include a resume and a cover letter. Visa mindre

Inspiratör inom entreprenörskap

Brinner du för att inspirera och hjälpa andra och har ett stort intresse för entreprenörskap? Drivhuset Skaraborg söker inför ht19 en inspiratör som kan hjälpa oss att nå ut till fler studenter runt om i Skaraborg.OM OSS:Drivhuset Skaraborg hjälper studenter runt om i regionen att förverkliga sina idéer. Varje år arbetar vi med tusentals studenter och är med och startar många nya företag och andra initiativ. Vi erbjuder vägledning, utbildning och nätverkan... Visa mer
Brinner du för att inspirera och hjälpa andra och har ett stort intresse för entreprenörskap? Drivhuset Skaraborg söker inför ht19 en inspiratör som kan hjälpa oss att nå ut till fler studenter runt om i Skaraborg.OM OSS:Drivhuset Skaraborg hjälper studenter runt om i regionen att förverkliga sina idéer. Varje år arbetar vi med tusentals studenter och är med och startar många nya företag och andra initiativ. Vi erbjuder vägledning, utbildning och nätverkande för att utveckla fler entreprenöriella individer och framtidens företag.ARBETSUPPGIFTER:Under kommande läsår 19/20 behöver vi nå ut till nya studenter på lärosäten runt om i Skaraborg. Dina arbetsuppgifter blir att informera och inspirera studenter genom att:· Marknadsföra Drivhuset Skaraborg till studenter och personal på lärosäten· Föreläsa och hålla i workshops· Ha motiverande möten med studenter som vill förverkliga idéer· Skapa olika event med en Wow-faktorDIN PROFIL:Vi söker dig som har förmågan att inspirera andra och få dem att våga tro på sig själva och sin affärsidé. Du har erfarenhet av att hålla i föreläsningar och workshops. Vi tror att du har lätt att skapa och bygga relationer med olika människor, är öppen för att lära dig nya saker och är orädd för att prova dig fram. Det är viktigt att du gillar att arbeta i en dynamisk verksamhet där arbetsdagar ser olika ut och att du lätt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är meriterande om du själv har drivit ett eget företag, arbetat med event, försäljning, marknadsföring och/eller stöttat entreprenörer. Ett stort plus är också om du har ett nätverk inom näringslivet i Skaraborg.FÖRUTSÄTTNINGAR:· Eftergymnasial utbildning· Erfarenhet av att hålla i föreläsningar och workshops· Förmåga att inspirera och informera andra· Flerårig arbetslivserfarenhet· B-körkort och gärna tillgång till egen bilTILLTRÄDE: AugustiORT: Skaraborg med huvudkontor i SkövdeANSTÄLLNINGSFORM: 50–100% avtalad visstidsanställningSISTA ANSÖKNINGSDAG: 12 juli, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.ANSÖKAN: Skicka din ansökan till [email protected] din ansökan önskar vi att du beskriver varför du är som klippt och skuren för att arbeta med studenter.FRÅGOR: Har du frågor om ansökan kontakta [email protected] Visa mindre

Jula söker E-handelskoordinator

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. E-handelskoordinator Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik? Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel u... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

E-handelskoordinator
Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik?
Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel under våren 2017. Vi vill ta ytterligare kliv i att utveckla e-handeln och söker nu en e-handelskoordinator till vårt e-handels team .
 
 
Det här gör man som E-handelskoordinator
I rollen som E-handelskoordinator är du med och skapar en stark e-handel utifrån Julas koncernövergripande riktlinjer. Du jobbar dagligen med produktexponering, visningslogik, kampanjer och hålla det digitala kundvarvet snyggt, fräscht och säljande. Du jobbar löpande med att analysera kundbeteenden för att förbättra kundupplevelsen. I rollen ingår även en viss omvärldsanalys och trendbevakning där du har stor möjlighet att påverka.
 
Du ingår i ett e-handelsteam som består av e-handelsspecialister på våra andra marknader Norge och Polen samt rapporterar till e-Commerce manager. Teamet arbetar primärt med digital försäljning och är även delaktiga i utvecklingsprojekt rörande e-handeln.
 
I rollen samverkar du med kampanjteam, inköpsavdelning och marknadsavdelning för att hålla den digitala marknaden aktuell och på så sätt stödja kundens köpresa, både online och offline.
 
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av e-handel i någon form och därmed kunskap och förståelse för hur försäljningen på nätet kan påverkas. Kanske har du arbetat med eller studerat e-handel? Vi ser också gärna att du har arbetat inom detaljhandeln. Jula ser e-handeln som en väldigt viktig kompletterande köpkanal till våra 100 varuhus där rollen som E-handelskoordinator hjälper fler kunder att hitta Jula, varpå det är viktigt att kunna förstå verksamhetens helhet.
 
Vi ser det som en fördel att du har vana av Google Analytics. Erfarenhet av EPI-server eller annat CMS är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift. Är du själv är en hemmafixarare och bekant med vårt sortiment är det ett stort plus!
 
 
Det här är du som person
Som E-handelskoordinator är det viktigt att du får energi av att driva försäljningen framåt. Du brinner för att förstå digital försäljning. Du har en analytisk förmåga och kan väva ihop statistik, omvärldsanalys och planerade kampanjer till ett tydligt och säljande budskap till Julas kunder.  
 
Du har ett intresse och öga för hur exponering i det digitala mediet sker på bästa sätt. Du kan arbeta självständigt men trivs i samarbete med andra. Du har ett nyfiket förhållningssätt till utmaningar och lösningar.
 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och utgår från Julas huvudkontor i Skara. Det finns möjlighet att utgå från annan ort men med möjlighet att vara på plats i Skara ett par dagar i veckan.


Så här Söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid! Sista ansökningsdagen är 29/2 2020.

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, [email protected] Visa mindre