Lediga jobb som Kvalitetskoordinator i Skövde

Se lediga jobb som Kvalitetskoordinator i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Nu utökar vi teamet med ytterligare en Kvalitetskoordinator till Arcus!

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktig... Visa mer
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Om tjänsten
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att säkerställa utmärkt kvalitet och effektivitet? Nu utökar vi vårt team ytterligare!

Vi på Arcus söker en engagerad och resultatinriktad Kvalitetskoordinator för att leda och stärka vårt kvalitetsarbete. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår personal följer gällande avtal och bidra till att förbättra våra processer och resultatredovisningssystem.

Huvudsakliga ansvarsområden

• Ledning av Arcus regionala kvalitetsarbete genom att säkerställa konsekvent och korrekt efterlevnad av avtal, arbetssätt och metoder.
• Utföra kontroller i våra administrativa system samt utbilda medarbetare i områden där förbättring behövs.
• Följa upp och säkerställa att Arcus resultatredovisningar och rapportering är noggrant och i linje med våra system. Stödja vid uppföljning av resultat.
• Stötta ledningen vid implementering av förändringar i verksamheten kopplade till avtalsuppdateringar, arbetssätt och nyheter från myndigheter.
• Arbeta enligt metoder framtaga av Arcus för att säkerställa enhetliga arbetssätt och processer.
• Främja samverkan mellan olika affärsområden och aktivt bidra till Arcus övergripande utveckling och synergier.

Meriterande

• Arbetat inom webbstödet KA och Mina sidor för fristående aktörer (FA).
• Arbetat i olika deltagarsystem, exempelvis Workbuster.
• Väl bekant med Officepaketet

Kvalifikationer och egenskaper

• Relevant utbildning och erfarenhet inom kvalitetsstyrning och processförbättring.
• Stark analytisk förmåga och noggrannhet i arbete med system och resultatredovisning.
• Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor för att arbeta med olika nivåer av organisationen.
• Förmåga att driva och implementera förändringar och förbättringar.
• Självgående och initiativrik med förmåga att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö.
• Engagemang för att uppnå högsta kvalitet och ständig förbättring.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Omfattning
100%

Tjänstgöringsort
Skövde

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-13. Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Kontaktperson
Avtalschef: Sara Yaghi
E-post: [email protected]
HR: [email protected]

Om du är en passionerad och driven individ som vill spela en avgörande roll i att förbättra kvaliteten och effektiviteten hos Arcus, så ser vi fram emot din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk dokumentkoordinator | Jefferson Wells | Skövde

Ansök    Jun 22    Experis AB    Kvalitetskoordinator
Har du en teknisk bakgrund och vill vidare i din karriär? Är du dessutom van vid att lära ut, och utveckla och ta egna beslut? Då kan detta vara ett uppdrag för dig. Vi på Jefferson Wells söker just nu en dokumentkoordinator till vår kund i Skövde. Här får du möjlighet att utvecklas inom ett välkänt företag och ha ansvar för dokumenthantering. Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan! Placering: Skövde Uppdrag: konsultuppdrag på ett år, med mö... Visa mer
Har du en teknisk bakgrund och vill vidare i din karriär? Är du dessutom van vid att lära ut, och utveckla och ta egna beslut? Då kan detta vara ett uppdrag för dig. Vi på Jefferson Wells söker just nu en dokumentkoordinator till vår kund i Skövde. Här får du möjlighet att utvecklas inom ett välkänt företag och ha ansvar för dokumenthantering. Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan!

Placering: Skövde
Uppdrag: konsultuppdrag på ett år, med möjlighet till förlängning
Start: 14 augusti
Omfattning: heltid



Om jobbet som Dokument koordinator

Som dokumentkoordinator hos vår kund i Skövde kommer du ansvarar för att organisera och hantera teknisk dokumentation. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter bestå av att vara ett stöd i företagets ledningssystem och dokumenthanteringsnätverk. Du kommer att vara aktiv i att utveckla och upprätthålla ledningssystemet och säkerställa strukturer kring dokumenthanteringen. Något som är extra roligt med jobbet är att du får vara med och bygga upp det lokala nätverket inom dokumenthantering samt utbilda, samordna och bidra med din expertkunskap i ledningssystemet.



I rollen kommer du att jobba med att identifiera och implementera förbättringar av dokumenthanteringsprocesserna och systemen. Du har även som ansvarsområde att säkerställa att dokumenthantering uppfyller interna och externa lagar, standarder och normer (specifikt ISO/IATF-standarder) samt kontinuerligt informera organisationen om förändringar inom ledningssystemet.



Det är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund, där du kommer vara placerad på deras fina kontor i Skövde.





Vem är du?

Vi på Jefferson Wells söker dig som har ett tekniskt intresse och tycker det är kul att samordna och koordinera processer och system. Du har med fördel erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom exempelvis processledning och systemhantering. Vidare för att lyckas i denna roll behöver du ha god systemvana och specifikt erfarenhet av Microsoft Office och Microsoft Visio, samt en god förståelse för affärsdrift, processer och strategisk inriktning. Du kommer att jobba med att dokumenthanteringen uppfyller lagar och standarder och vi ser därför det som nödvändigt att du kunskaper inom detta, det är extra meriterande med kunskaper inom specifikt ISO 9001/14001 och IATF 16949. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.



Vad kan vi erbjuda dig?

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som tillsvidareanställd konsult eller genom ditt eget företag. Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.



Din karriär och utveckling är viktig för oss och givetvis får en personlig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Kontakt och ansökan

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kvalitetskoordinator sökes till Arcus!

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktig... Visa mer
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Om tjänsten
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att säkerställa utmärkt kvalitet och effektivitet? Vi på Arcus söker en engagerad och resultatinriktad Kvalitetskoordinator för att leda och stärka vårt kvalitetsarbete. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår personal följer gällande avtal och bidra till att förbättra våra processer och resultatredovisningssystem.

Huvudsakliga ansvarsområden

• Ledning av Arcus regionala kvalitetsarbete genom att säkerställa konsekvent och korrekt efterlevnad av avtal, arbetssätt och metoder.
• Utföra kontroller i våra administrativa system samt utbilda medarbetare i områden där förbättring behövs.
• Följa upp och säkerställa att Arcus resultatredovisningar och rapportering är noggrant och i linje med våra system. Stödja vid uppföljning av resultat.
• Stötta ledningen vid implementering av förändringar i verksamheten kopplade till avtalsuppdateringar, arbetssätt och nyheter från myndigheter.
• Arbeta enligt metoder framtaga av Arcus för att säkerställa enhetliga arbetssätt och processer.
• Främja samverkan mellan olika affärsområden och aktivt bidra till Arcus övergripande utveckling och synergier.



Meriterande

• Arbetat inom webbstödet KA och Mina sidor för fristående aktörer (FA).
• Arbetat i olika deltagarsystem, exempelvis Workbuster.
• Väl bekant med Officepaketet

Kvalifikationer och egenskaper

• Relevant utbildning och erfarenhet inom kvalitetsstyrning och processförbättring.
• Stark analytisk förmåga och noggrannhet i arbete med system och resultatredovisning.
• Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor för att arbeta med olika nivåer av organisationen.
• Förmåga att driva och implementera förändringar och förbättringar.
• Självgående och initiativrik med förmåga att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö.
• Engagemang för att uppnå högsta kvalitet och ständig förbättring.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Omfattning
100%

Tjänstgöringsort
Skövde

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-18. Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Kontaktperson
E-post: [email protected]

Om du är en passionerad och driven individ som vill spela en avgörande roll i att förbättra kvaliteten och effektiviteten hos Arcus, så ser vi fram emot din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en mångsidig koordinator till Driftenheten

Ansök    Maj 31    Skövde kommun    Kvalitetskoordinator
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor service. Vårt fokus ligger på att sköta underhåll av olika slag och att leverera de tjänster som beställaren efterfrågar. Vi spelar en stor roll i olika grundläggande funktioner i samhället och människors vardag. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som... Visa mer
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor service. Vårt fokus ligger på att sköta underhåll av olika slag och att leverera de tjänster som beställaren efterfrågar. Vi spelar en stor roll i olika grundläggande funktioner i samhället och människors vardag.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!

ARBETSUPPGIFTER
Vår uppgift är att sköta driften och underhållet av Skövde kommuns allmänna platser och utemiljöer. I din roll som koordinator kommer du att vara verksamhetsledarnas högra hand genom att i huvudsak koordinera, administrera, kvalitetsmäta och följa upp de specifika uppdrag som uppkommer hos oss i samband med växlingarna av de fyra årstiderna: Vårstäd, Gräs, Löv och Snö. Du kommer också ha en aktiv roll i att driva förbättringsarbeten och ha ett engagemang i våra övriga verksamhetsnära uppdrag och i vår utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lyhörd, självgående och ansvarstagande. Du har vana av att arbeta i olika datasystem, där GiS, CAD och BM-System är särskilt meriterande. Stor erfarenhet av siffervana där din noggrannhet gett dig en skarp blick för differenser i data.

Du är bekväm i att samarbeta med flera olika kollegor och kunder, har naturlig fallenhet för struktur och ordning, men samtidigt en flexibilitet och följsamhet i de ofta tvära kast som uppkommer. En stor tydlighet i din kommunikation är en förutsättning, både i tal och skrift/presentation.

En ekonomisk utbildning och erfarenhet är önskvärd, eller det som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Erfarenhet och intresse av skogs- och/eller parkskötsel med dess maskiner är meriterande.

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper då du kommer att hamna i ett glatt och entusiastiskt gäng!

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Vi söker en mångsidig koordinator till Driftenheten

Ansök    Maj 31    Skövde kommun    Kvalitetskoordinator
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom sektor Service. Vårt fokus ligger på att sköta underhåll av olika slag och att leverera de tjänster som efterfrågas. Vi spelar en stor roll i olika grundläggande funktioner i samhället och människors vardag. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av v... Visa mer
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom sektor Service. Vårt fokus ligger på att sköta underhåll av olika slag och att leverera de tjänster som efterfrågas. Vi spelar en stor roll i olika grundläggande funktioner i samhället och människors vardag.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga arbetstider, pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Det bästa av allt, vi har plats för fler!

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda - Vi tar ansvar för helheten - Vi gör varandra bättre - Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!

ARBETSUPPGIFTER
Vår uppgift är att sköta driften och underhållet av Skövde kommuns allmänna platser och utemiljöer. I din roll som koordinator kommer du att vara verksamhetsledarnas högra hand genom att i huvudsak koordinera, administrera, kvalitetsmäta och följa upp de specifika uppdrag som uppkommer hos oss i samband med växlingarna av de fyra årstiderna: Vårstäd, Gräs, Löv och Snö. Du kommer också ha en aktiv roll i att driva förbättringsarbeten och ha ett engagemang i våra övriga verksamhetsnära uppdrag och i vår utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lyhörd, självgående och ansvarstagande. Du har vana av att arbeta i olika datasystem, där GiS, CAD och BM-System är särskilt meriterande. Stor erfarenhet av siffervana, där din noggrannhet gett dig en skarp blick för differenser i data, är viktig.

Du är bekväm i att samarbeta med flera olika kollegor och kunder, har naturlig fallenhet för struktur och ordning och samtidigt en flexibilitet och följsamhet i de ofta tvära kast som uppkommer. En stor tydlighet i din kommunikation är en förutsättning, både i tal och skrift/presentation.

En ekonomisk utbildning och erfarenhet är önskvärd, eller det som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Erfarenhet och intresse av skogs- och/eller parkskötsel med dess maskiner är meriterande.

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper då du kommer att hamna i ett glatt och entusiastiskt gäng!

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Projektkoordinator

Högskolan i Skövde arbetar med profilerad forskning och utbildning av högsta kvalitet och relevans för att bidra till en hållbar samhällsutveckling genom att förstå och ta vara på digitaliseringens möjligheter och utmaningar. Just nu söker vi en projektkoordinator till Avdelningen för forskningsstöd, samverkan och innovation. Som projektkoordinator kommer du att assistera forskningsprojekt och samverkansaktiviteter. Därmed kommer du bidra till Högskolans ... Visa mer
Högskolan i Skövde arbetar med profilerad forskning och utbildning av högsta kvalitet och relevans för att bidra till en hållbar samhällsutveckling genom att förstå och ta vara på digitaliseringens möjligheter och utmaningar. Just nu söker vi en projektkoordinator till Avdelningen för forskningsstöd, samverkan och innovation.

Som projektkoordinator kommer du att assistera forskningsprojekt och samverkansaktiviteter. Därmed kommer du bidra till Högskolans förmåga att kunna göra ännu mer och ännu bättre forskning, som kommer till nytta för en hållbar samhällsutveckling. I din roll kommer du ha ett tätt samarbete med såväl institutionerna som kollegorna på avdelningen. Vi värnar om ett stort kollegialt utbyte och att vi lär av varandra. Avdelningen för forskningsstöd, samverkan och innovation finns organisatoriskt placerad inom Högskolans verksamhetsstöd. Vi arbetar aktivt för att stödja Högskolans forskning samt verka för att bibehålla och öka kontaktytorna med det omgivande samhället. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:


• administration och koordinering av projekt, inklusive ekonomisk uppföljning
• vara administrativt stöd till forskare, som t.ex. genomförande av möten, konferenser och liknande
• sköta administrativa kontakter mot externa forskningspartners i forskningsprojekt
• samordna, administrera, och ge stöd i frågor avseende uppdragsutbildning och livslångt lärande
• ge stöd i frågor som rör Högskolans alumner.

Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i anställningen.

Vi söker dig som har:


• akademisk examen på lägst kandidatnivå eller motsvarande inom för anställningen relevant ämnesområde
• dokumenterad erfarenhet av arbete med studenter, uppdragsutbildning eller alumnverksamhet och/eller erfarenhet av att självständigt ha arbetat med forskningsadministration
• dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha arbetat med handläggningsuppgifter
• dokumenterad god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska såväl som engelska
• dokumenterad god samarbetsförmåga.

Vi kommer också att värdera följande bedömningsgrunder vid anställningen:


• Erfarenhet av att självständigt strukturera och utveckla processer.
• Erfarenhet av projektadministration och projektekonomi.
• Dokumenterat god system- och datorvana.
• God förmåga att planera, organisera och leverera resultat i arbetet.
• God kommunikativ förmåga.
• God förmåga att skapa relationer och nätverk.

Vid denna anställning kommer stor vikt att fästas vid erfarenhet av att självständigt strukturera och utveckla processer samt erfarenhet av projektadministration och projektekonomi.

Anställningen är en tillsvidareanställning som omfattar 100 %. Tillträde enligt överenskommelse dock senast 1 januari 2024. Högskolan tillämpar sex månaders provanställning.

Sista ansökningsdatum: 31 maj 2023

Diarienummer: Ref nr HS 2023/287

Kontaktuppgifter

Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Tabea Dierker. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00.

Ansökan
Du söker anställningen via vår hemsida, www.his.se/jobb genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. Där kan du även läsa mer oss Högskolans rekryteringsprocess samt vilka förmåner du har som medarbetare hos oss.

Till din ansökan ska följande dokument bifogas:


• Personligt brev
• CV med personuppgifter, examina, övriga utbildningar, tidigare anställningar och annan relevant erfarenhet
• Intyg/betyg och övriga dokument som styrker din ansökan


Högskolan i Skövde är en modern högskola som präglas av en öppen och välkomnande atmosfär, förstklassiga utbildningar och internationellt konkurrenskraftig forskning. En plats där vi gör framsteg, varje dag. Verksamheten bedrivs i en akademisk kultur som präglas av omtanke om studenter, medarbetare och samhälle. Vi har idag omkring 540 anställda, ca 10 800 studenter och vår arbetsplats formas av ett professionellt ledarskap och aktivt medarbetarskap. Visa mindre

Vi söker en verksamhetsutvecklare till avdelning ekonomi och verksamhetssty

Ansök    Jan 28    Skövde kommun    Kvalitetskoordinator
Du är inbjuden! Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och er... Visa mer
Du är inbjuden!

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål. Sektorns utveckling går just nu i hög takt och det finns behov av att kraftsamla för att utveckla strukturer och arbetssätt för sektorns tjänsteleverans, både internt och i samverkan med andra kommuner. Därför söker vi nu en verksamhetsutvecklare!

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar

Välkommen - tillsammans bygger vi Skövde!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetsutvecklare är du direkt underställt avdelningschef för Avdelningen ekonomi och verksamhetsstyrning och arbetar huvudsakligen med att driva kvalitetsutveckling. Vi vill att det är tydligt, både för kund och för oss som leverantör, vad som ingår i vår leverans samt vilka villkor och förutsättningar som finns. Därför behöver vi dig som kan driva arbetet med att skapa en modell för tjänstepaketering och en process för löpande tjänsteframtagning.

Du kommer även att jobba med att tjänstepaketera sektorns system och verksamhetstjänster, till en början främst inom ekonomi och inköp och skapa en gemensam struktur för kunddialog.

Som verksamhetsutvecklare fungerar du som ett stöd i vår kvalitetsutveckling, bland annat genom att, operativt och strategiskt, stötta processledare, chefer och medarbetare med metoder och verktyg i processutveckling och förbättringsarbete. Du förväntas även omvärldsbevaka inom ditt område och bidra med din kompetens i avdelningens arbete.

Du kommer att ha övriga verksamhetsutvecklare i kommunen i ditt nätverk.

Hos oss har du möjlighet att arbeta på distans del av din arbetstid, för att bland annat möjliggöra balansen mellan arbete och fritid samt möjligheten att bo på annan ort och slippa daglig pendling.

KVALIFIKATIONER
Du är en driven, engagerad person som nyfiket tar initiativ och har förmågan att driva utvecklingsarbete med gott resultat. Du arbetar metodiskt och strukturerat samtidigt som du har målet och resultat i fokus. I din stödfunktion behöver du vara öppen och lyhörd samt ha en pedagogisk förmåga och ett lösningsfokus.

För att lyckas i rollen behöver du även ha en akademisk utbildning med inriktning mot kvalitetsområdet eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer relevant för uppdraget. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av processutveckling och ständiga förbättringar. Du behöver även ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling.Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Kvalitetshandläggare Markverkstad i Skövde

Ansök    Nov 8    Försvarsmakten    Kvalitetskoordinator
Är du en driven och strukturerad kvalitetshandläggare? Då kan du vara den person vi söker till Markverkstadens Stabsavdelning i Skövde. Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har... Visa mer
Är du en driven och strukturerad kvalitetshandläggare? Då kan du vara den person vi söker till Markverkstadens Stabsavdelning i Skövde.

Befattningen erbjuder


Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år.

Om enheten


Du kommer till en avdelning med ca 30 engagerade och kunniga kollegor som har olika stödjande befattningar. Här arbetar vi med att stödja ledningen i alla olika nivåer spridda på 23 orter i Sverige.

Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: Film Markverkstaden

Huvudsakliga arbetsuppgifter


Som kvalitetshandläggare kommer du att på enhetsnivå organisera, samordna och utveckla vårt verksamhetsledningssystem (VLS). Du kommer vidare bl.a. att:


• Förvalta och utveckla MvE verksamhetsledningssystem (VLS)
• Planera och genomföra utbildningar inom kvalitetsområdet för anställd personal
• Stödja med riskanalyser
• Handlägga avvikelser
• Verka som internrevisor över hela landet
• Samla in, sammanställa och analysera information för vidare uppföljning i ledningen
• Driva förbättringsarbete inom hela enheten med utgångspunkt från Lean production
• Bidra i målarbete och verksamhetsplanering för enheten

KRAV

Kvalifikationer


• Relevant akademisk utbildning inom kvalitet, produktionsteknik eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig kompetens
• Aktuell erfarenhet av arbete inom kvalitetsområdet och verksamhetsutveckling
• Kunskap om kravstandarden ISO 9001 eller motsvarande
• God datorvana
• B-körkort

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är intresserad av en befattning med hög grad av självständighet och eget ansvar. Du är driven och verkar för utveckling och förbättring. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att skapa nya kontakter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

 MERITERANDE


• Erfarenhet av arbete inom försvarsmakten
• Erfarenhet av att utbilda personal
• Deltagit i genomförandet av internrevisioner
• Erfarenhet av Lean production (filosofin)

Övrigt

Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Alternativa arbetsorter: Skövde
Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse
Arbetet medför även krav på resor

Tjänsten är en civil befattning.

Upplysningar om befattningen

Sektionschef Joakim Sandberg, 0701-465302

Information om rekryteringsprocessen

HR Josef Larsson 073-351 44 23

Fackliga företrädare
SACO: Håkan Eliasson
OFR-S: Tony Svensson
SEKO:  Jörgen Jansson, Irene Ström
OFR-O: Anders Norén

Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-30. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens tekniska skola med huvudort Halmstad, gör tekniken tillgänglig i Försvarsmakten genom teknisk utbildning, funktionsutveckling, verkstadsproduktion och insatsverksamhet. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet på 23 orter i Sverige, från Boden i norr till Revingehed i söder.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Project Quality Manager Operations

Vill du vara en del i teamet som kvalitetssäkrar framtidens produkter och processer för vår produktionsenhet, Volvo Powertrain i Skövde? Det här är vi Vi på central kvalitet verkar som specialister och stöd över hela Skövde siten. Vi är ett framåtsträvande team med höga ambitioner att stötta övriga organisationen med spetskompetens inom kvalitet. Produktteamet består idag av fem personer och planerar att utöka med en PQMO. Vi har alltid kunden i fokus me... Visa mer
Vill du vara en del i teamet som kvalitetssäkrar framtidens produkter och processer för vår produktionsenhet, Volvo Powertrain i Skövde?


Det här är vi
Vi på central kvalitet verkar som specialister och stöd över hela Skövde siten. Vi är ett framåtsträvande team med höga ambitioner att stötta övriga organisationen med spetskompetens inom kvalitet. Produktteamet består idag av fem personer och planerar att utöka med en PQMO. Vi har alltid kunden i fokus med kvalitet som ledstjärna.


Vem är du
Du är en lagspelare med hög social kompetens och gillar att jobba tillsammans i olika team samt ha förmåga att driva och genomföra beslut. Du är nyfiken, öppen för olika perspektiv och omfamnar förändring. Du behöver vara strukturerad och ha en god administrativ förmåga.
Du sätter alltid kunden i centrum med fokus på kvalitet.


Arbetsuppgifter
Projektledare/ Arbetspaketledare inom kvalitet i produkt/ industriprojekt.
Driva/ säkerställa och utveckla arbete med kvalitetssäkringsverktyg.
Jobba med riskidentifiering, riskhantering och riskelimenering.
Arbeta aktivt med att minimera kvalitetsrelaterade förluster.

Kvalifikationer
Ingenjörsutbildning eller motsvarande relevant yrkeserfarenhet.
Erfarenhet från projektledning eller andra ledaruppdrag.
Kunskap inom kvalitetsäkringsverktyg så som: P FMEA, styrplan, Process flow chart är meriterande.
Kunskap om Problemlösningsmetodik och Riskanalys/ riskbedömning.
God produktkännedom och produktionserfarenhet är meriterande.
God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska (tal och skrift).

För ytterligare information, kontakta
Marcus Larsson, Avd chef Customer & Product Quality, tfn +46 500 788264.
Johan Wennberg, ordf. Unionen, tfn 0500-788 359


Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida. Visa mindre

Kvalitetskoordinator

Länsförsäkringar Skaraborg söker just nu en Kvalitetskoordinator. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer. Om jobbet Som Kvalitetskoordinator arbetar du som en stöttande och samordnande funktion vid uppföljning av bolagets processer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: Ansvarig för koordinering av intern styrning och kontroll Stöd för bolaget i kvalitets... Visa mer
Länsförsäkringar Skaraborg söker just nu en Kvalitetskoordinator.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Om jobbet
Som Kvalitetskoordinator arbetar du som en stöttande och samordnande funktion vid uppföljning av bolagets processer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
Ansvarig för koordinering av intern styrning och kontroll
Stöd för bolaget i kvalitetsfrågor och verksamhetsprocesser.
Säkerställa att kvalitetsbrister och rekommendationer från granskningsfunktioner genomförs i verksamheten.
Ansvara för att initiera handlingsplaner och tillsammans med verksamheten åtgärda kvalitetsbrister utifrån ett riskbaserat synsätt
Följa upp och stötta bolaget i arbetet med att upprätta och uppdatera styrdokument såsom policy, riktlinjer, arbetsinstruktioner och processbeskrivningar
Sammankallande och beredande till bolagets beslutande organ för försäkring där b.la. premiesättning, återförsäkring och styrdokument bereds
Driva och koordinera det interna kvalitetsarbetet gällande dataskydd/GDPR inklusive utförande av egenkontroller.
Samordningsansvar gällande vår produktgodkännandeprocess
Uppföljning av utlagd verksamhet

Tjänsten är på heltid med start efter överenskommelse. Tänkt placering är på vårt kontor i Skövde.
Vem är du?
Du brinner för frågor som rör kvalitet samt ordning och reda. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Viktigt är även att du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt samt att du kan leda utvecklingsarbete och driva frågor självständigt. Rollen kräver mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt. Liksom pedagogisk förmåga, ansvarstagande, flexibilitet och handlingskraft.
Du har relevant högskoleexamen inom t ex juridik, ekonomi eller organisation, då du måste ha en förmåga att lära dig och tolka olika regelverk.
Önskvärd erfarenhet och kompetens
Erfarenhet från arbete med kvalitet, compliance, förbättringsarbete eller annan relevant erfarenhet från arbete inom ovan beskrivet ansvarsområde.
God kännedom om försäkringsbranschen och dess regelverk Visa mindre

Project Quality Manager Operations

Vill du vara en del i teamet som kvalitetssäkrar framtidens produkter och processer för vår produktionsenhet, Volvo Powertrain i Skövde? Det här är vi Vi på central kvalitet verkar som specialister och stöd över hela Skövde siten. Vi är ett framåtsträvande team med höga ambitioner att stötta övriga organisationen med spetskompetens inom kvalitet. Produktteamet består idag av fyra personer och planeras att utökas med två PQMO. Vi har alltid kunden i fokus... Visa mer
Vill du vara en del i teamet som kvalitetssäkrar framtidens produkter och processer för vår produktionsenhet, Volvo Powertrain i Skövde?


Det här är vi
Vi på central kvalitet verkar som specialister och stöd över hela Skövde siten. Vi är ett framåtsträvande team med höga ambitioner att stötta övriga organisationen med spetskompetens inom kvalitet. Produktteamet består idag av fyra personer och planeras att utökas med två PQMO. Vi har alltid kunden i fokus med kvalitet som ledstjärna.


Vem är du
Du är en lagspelare med hög social kompetens och gillar att jobba tillsammans i olika team samt ha förmåga att driva och genomföra beslut. Du är nyfiken, öppen för olika perspektiv och välkomnar förändringar. Du behöver vara strukturerad och ha en god administrativ förmåga.
Du sätter kunden i centrum med fokus på kvalitet.


Arbetsuppgifter
Projektledare/ Arbetspaketledare inom kvalitet i produkt/ industriprojekt.
Driva/ säkerställa och utveckla arbete med kvalitetssäkringsverktyg.
Jobba med riskidentifiering, riskhantering och riskelimenering.
Arbeta aktivt med att minimera kvalitetsrelaterade förluster.

Kvalifikationer
Ingenjörsutbildning eller motsvarande relevant yrkeserfarenhet
Erfarenhet från projektledning eller andra ledaruppdrag
Kunskap inom kvalitetsäkringsverktyg så som: P FMEA, styrplan, Process flow chart är meriterande
Kunskap om Problemlösningsmetodik och Riskanalys/ riskbedömning
God produktkännedom och produktionserfarenhet är meriterande
God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska (tal och skrift)

Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida. Visa mindre

Kvalitetstekniker till Parker Skövde

Vi söker omgående en Kvalitetstekniker som kommer att arbeta som konsult till en början och sen övergå i anställning till Parker i Skövde. OM PARKER Parker Hannifin är världsledande inom rörelse- och styrteknik. Under 100 år har vi hjälpt våra kunder till framgång inom många olika mobila och industriella användningsområden. Vår uppgift är att lösa våra kunders utmaningar och samtidigt ha en positiv inverkan i vår omvärld. Vi är ett globalt Fortune 250-bo... Visa mer
Vi söker omgående en Kvalitetstekniker som kommer att arbeta som konsult till en början och sen övergå i anställning till Parker i Skövde.

OM PARKER
Parker Hannifin är världsledande inom rörelse- och styrteknik. Under 100 år har vi hjälpt våra kunder till framgång inom många olika mobila och industriella användningsområden. Vår uppgift är att lösa våra kunders utmaningar och samtidigt ha en positiv inverkan i vår omvärld.
Vi är ett globalt Fortune 250-bolag, med en total omsättning på 100 miljarder SEK och omkring 60.000 anställda runt om i världen. Parker i Skövde utvecklar hydrauliska snabbkopplingssystem för mobila och industriella applikationer.
Läs mer om oss på parker.com.

OM TJÄNSTEN
Du kommer att vara en nyckelmedarbetare i vårt kvalitetsteam, som är både en stödfunktion för kvalitetsfrågor internt, men även en operativ enhet för kundsupport inom kvalitetsfrågor. Då vi har mycket höga krav från våra kunder på produkter och kvalitetssystem har vi också en hög ambitionsnivå på vårt förbättringsarbete.

Arbetsuppgifter
• Arbeta med leverantörer, kunder samt interna funktioner för att driva ständiga förbättringar
• Utföra leverantörsrevisioner samt följa upp resultat
• Säkerställa hållbara åtgärder vid kundreklamationer
• Koordinera med leverantörer kvalitetsutfall, trender
• Driva Leverantörs och Kund PPAP
• Driva/delta i förbättringsarbete gällande kvalitetsavvikelser på produkter och process
• Utföra produktrevisioner

OM DIG
I denna tjänst är det bra om du är strukturerad och handlingskraftig, samt att du har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift, du måste kunna kunna arbeta självständigt och då resande igår i denna tjänst behöver du kunna resa både nationellt och internationellt.

FORMELLA KVALIFIKATIONER
• Kunskaper i användandet av problemlösningsverktyg
• Teknisk utbildning på minst gymnasienivå
• Högskoleexamen inom kvalitets- eller produktionsteknisk inriktning ses som en merit

OM ANSTÄLLNINGEN
Placeringsort: Skövde
Tjänstgöringsgrad: Heltid, dagtid
Tillträde: Omgående och enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Sandra Magnusson via [email protected]
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Kvalité och miljösamordnare för XR Bolagen i Skövde

Ansök    Mar 26    Adecco Sweden AB    Kvalitetskoordinator
XR Logistik erbjuder kvalitativa och flexibla kundlösningar inom logistik, transport, frakt, miljö- och anläggningstjänster. Med kontor i Skövde och Lidköping har vi Skaraborg som utgångspunkt men hela Norden är vår marknad.Ingen kund är för liten eller för stor – oavsett behov är vårt mål att leverera effektiva, lönsamma lösningar. Vi arbetar när våra kunder för att kunna anpassa och skräddarsy den bästa lösningen för var och en. Om tjänsten Som kvalité ... Visa mer
XR Logistik erbjuder kvalitativa och flexibla kundlösningar inom logistik, transport, frakt, miljö- och anläggningstjänster. Med kontor i Skövde och Lidköping har vi Skaraborg som utgångspunkt men hela Norden är vår marknad.Ingen kund är för liten eller för stor – oavsett behov är vårt mål att leverera effektiva, lönsamma lösningar. Vi arbetar när våra kunder för att kunna anpassa och skräddarsy den bästa lösningen för var och en.

Om tjänsten
Som kvalité och miljösamordnare driver och formar du processer kring hur XR bolagen arbetar med kvalité, arbetsmiljö och miljö. Du kommer stötta och arbeta nära VD, driftchefer och driftansvariga i deras dagliga arbete i frågor för kvalitets- och miljöarbete med fokus på förbättringar och högt kvalitetsutfall.

I din roll som kvalité och miljösamordnare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Utveckla processer och rutiner inom kvalité, arbetsmiljö och miljö
- Statistik och uppföljning av bolagens kvalitetsmål och miljömål
- Stötta vid skyddsronder, internrevisioner och avvikelser
- Koordinator för bolagens ISO-certifikat
- Håller i interna utbildningar inom området

Vi skulle beskriva detta som en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt med mycket eget ansvar men du ingår i stabsgruppen om 10 personer som sitter i Skövde.

Om dig
Det är din personlighet som kommer att avgöra om du är rätt person för oss men en bakgrund inom kvalité och miljö kommer också väga tungt. Utbildning inom kvalité och miljö skulle vara meriterande men arbetserfarenhet värderas lika högt. Eftersom du kommer att kommunicera med många människor både internt och externt är förmågan att kommunicera och skapa driv och energi i möten ett vinnande koncept. Utvecklingsarbete kräver kreativitet, handlingskraft och resultatfokus och du har dessutom förmågan att få med dig andra " på tåget". Du trivs nog bäst när det är flera saker på gång så att du får planera och strukturera din tid för att vara så effektiv som möjligt. De som möter dig skulle beskriva dig som positiv och stabil person. Om du känner igen dig i det vi har beskrivit här och du dessutom tycker tjänsten låter intressant ser vi verkligen fram emot att träffa dig.

Viktigt för tjänsten är:
-Strukturerad och initiativtagande
-Goda kunskaper i Office-paketet
-Körkort B är ett krav

Placering vid kontoret i Skövde.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Vill du verka i ett framgångsrikt och värderingsstyrt företag, där våra värdeord flexibilitet, respekt, eget engagemang, samarbete och helhetssyn genomsyrar verksamheten ska du söka dig till oss. Detta är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Om ansökan
Sök så snart som möjligt, dock senast 21 April 2019. Vänta inte med att skicka in din ansökan, rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.

Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP och MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Frida Grandt 036-351036 eller [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan senast den 21 April 2019. Visa mindre