Lediga jobb som HR-assistent i Skövde

Se lediga jobb som HR-assistent i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Kandidatansvarig | Lernia Bemanning & Rekrytering | Skövde

Ansök    Feb 3    Lernia AB    HR-assistent
Är du redo att ta steget in i bemanningsvärlden och bli en viktig del av vårt team? Om du är en HR-student som letar efter extrajobb och vill ha ett ansvarsgivande heltidssommarjobb så är detta chansen för dig! Ansök nu och bli en del av vårt mål att få ut 15 000 personer i arbetslivet! Om tjänsten I rollen kommer du jobba tillsammans med ett härligt team av konsultschefer. Du kommer bland annat att leta efter nya kandidater till uppdrag hos våra kunder... Visa mer
Är du redo att ta steget in i bemanningsvärlden och bli en viktig del av vårt team? Om du är en HR-student som letar efter extrajobb och vill ha ett ansvarsgivande heltidssommarjobb så är detta chansen för dig! Ansök nu och bli en del av vårt mål att få ut 15 000 personer i arbetslivet!

Om tjänsten

I rollen kommer du jobba tillsammans med ett härligt team av konsultschefer. Du kommer bland annat att leta efter nya kandidater till uppdrag hos våra kunder. Exempel på uppgifter som ingår i rollen (ej begränsat till dessa):

* Genomförande av intervjuer och referenstagningar
* Annonsering och hantering av ansökningar
* Framtagande av aktiviteter för att öka kandidatinflödet tillsammans med kollegor
* Deltagande i möten och framtagande av strategiska planer för teamet
* Daglig kontakt med kandidater och kunder över telefon och mejl

I rollen som kandidatansvarig får du lära dig att arbeta proaktivt med rekryteringsprocesser, aktivt skapa kandidatinflöde och samarbeta med kollegor för att utveckla interna processer.


Om dig

Till rollen passar du som studerar första eller andra året HR, personalvetare eller liknande på universitetet och söker ett deltidsjobb bredvid studierna och sommarjobb på heltid. Vi ser gärna att du har 2 års arbetslivserfarenhet, gärna från utåtriktat serviceyrke, behöver inte vara inom HR eller liknande. I övrigt krävs att du har god vana av Office-paketet och gymnasial utbildning.

Som person är du självständig, kommunikativ och har god förmåga att prioritera. I rollen kommer du förväntas planera och lägga upp din arbetsdag självständigt, så det krävs att du är lösningsorienterad och social. Vi ser även att du är en lagspelare, som har lätt för att samarbeta och är lyhörd. Att jobba som kandidatansvarig passar för dig som är nyfiken, driven och framåt.

Körkort behörighet B är ett krav.

Övrigt

Placeringsort: Skövde
Typ av anställning: timanställning
Tillträde: enligt överenskommelse

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Sandra Callervik, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag Visa mindre

HR-administratör till Markstridsskolan

Ansök    Apr 16    Försvarsmakten    HR-assistent
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig?   Läs vidare! Markstridsskolans uppgift är att utveckla, utbilda och träna individer och insatsförband i väpnad markstrid för nationella och internationella uppgifter. För at... Visa mer
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig?  

Läs vidare!
Markstridsskolans uppgift är att utveckla, utbilda och träna individer och insatsförband i väpnad markstrid för nationella och internationella uppgifter. För att skapa bästa möjliga förutsättningar för MSS verksamhet består Markstridsskolans stab av bl.a. en HR-avdelning. Dess uppgift är främst att ge stöd till chefer och medarbetare vid rekrytering, organisationsförändringar, lönebildning och personalplanering. MSS är geografiskt lokaliserad till två platser, där en del är lokaliserad i Skövde och den andra delen är lokaliserad i Kvarn, Borensberg. Personalstyrkan på MSS uppgår till cirka 200 medarbetare. 
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en personalavdelning bestående av en HR-chef, en arbetsmiljöhandläggare och två HR-generalister som utgår från Skövde. Som HR-administratör vid MSS har du daglig och nära kontakt med kollegor och chefer ur staben, såväl som övriga enheter. Som HR-administratör arbetar du administrativt i våra stödsystem samt utbildar chefer och medarbetare inom ramen för dina HR-områden. Från tid till annan kommer du även att få möjlighet att driva dina egna projekt mot givna tidsmål såsom organisationsbeställning, bygga avdelningens samarbetsyta på intranätet. Du ansvarar för samordningen gällande protokollskrivning, diarieföring, myndighetsbeslut, personalakter och digitala beställningar mot HR-Centrum. Arbetet kräver periodvis resor för att kunna genomföra konsultativt stöd till cheferna i Skövde respektive Kvarn. Du stödjer även chefer med beslutsunderlag och administrativ vägledning i våra stödsystem.  

Vidare är du ett konsultativt stöd till chefer vad gäller omhändertagande av personal i alla dess former. Som arbetsverktyg har vi etablerade stödsystem anpassade för Försvarsmaktens verksamhet, som vi arbetar med dagligen. I Skövde sitter vi i trevliga och centralt placerade lokaler inom Skövde Garnison med gångavstånd till både tågstation och City. 

 Kvalifikationer 

• Godkänd eftergymnasial utbildning inom personal-området eller arbetslivserfarenhet inom administration/personalområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig 
• Minst 3 års erfarenhet inom ovanstående områden 
• Mycket goda kunskaper avseende Officeprogrammen 
• Körkort lägst klass B 

 Meriterande 

• Tidigare erfarenhet av arbete i statlig verksamhet 
• God kännedom om Försvarsmakten och dess organisation 

Personliga egenskaper 
Vi söker dig som är kommunikativ, har kort startsträcka inför nya arbetsuppgifter, kan arbeta självständigt och ta eget ansvar. Som person är du noggrann, flexibel och har en god analytisk förmåga. Vi ser att du har lätt för att samarbeta och har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Tjänsten ställer krav på hög initiativ- och serviceförmåga. Du är trygg i din roll som HR-representant och har lätt för att hantera olika personligheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. 

Anställningen 
Tjänsten är en civil befattning på heltid 
Tjänsten är en tillsvidareanställning 
Arbetstid: Dagtid, men arbete på kvällar och helger kan förekomma 
Tillträde: enligt överenskommelse 
Arbetsort: Skövde. Resor i tjänsten är vanligt förekommande 
Försvarsmakten tillämpar 6 månaders provanställning 

Kontakt vid frågor gällande tjänsten och rekryteringsprocessen 
Patrik Ståhl, HR-Chef, [email protected], tfn 070-281 70 11 
Emma Eklund, HR-generalist, [email protected], tfn 070-329 35 57
Johanna Pettersson, Arbetsmiljöhandläggare, [email protected],
tfn 070-847 77 62 
Victoria Jungert, HR-generalist, [email protected], tfn 070-265 54 69 

Fackliga representanter 
Fackliga representanter når du via vår växel: 0500-465 000
Officersförbundet, Peter Edman
Försvarsförbundet, Britt Dahlman
SEKO, David Vinberg 

Välkommen med din ansökan, som ska innehålla CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 2024-05-05.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Markstridsskolan är en armégemensam skola för utveckling, utbildning och träning av arméns krigsförband. Markstridsskolan utbildar officerare och specialistofficerare, planerar och genomför övningar och tränar krigsförbanden i avancerade stridsträningsanläggningar.
I nära samarbete med arméstaben och övriga förband utvecklar Markstridsskolan typförband, förmågor, metoder och materiel. Inom ramen för hela Försvarsmaktens tillväxt spelar Markstridsskolan en viktig roll i den pågående moderniseringen av armén.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.
Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass.
Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands.
Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Varje tjänst som är tillsvidare inleds med 6 månaders provanställning, så till vida du inte redan är anställd i Försvarsmakten.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

HR-generalist till företag i Skövde

Om företaget Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Vår målsättning är... Visa mer
Om företaget
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en HR-generalist som vill vara delaktig i företagets resa framåt.

Du kommer bland annat få utföra och granska medarbetarenkäter, vara delaktig i olika projekt samt ta hand om rekryteringsprocessen med annonsering, intervjuer etc. Du kommer även stötta och ge råd till chefer och medarbetare.

Din profil
Vi söker dig som har en HR-utbildning samt några års erfarenhet inom HR-arbete. Har du erfarenhet utav ovan nämnda arbetsuppgifter är det meriterande. Körkort och bil är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du jobbat i affärssystemet SAP samt Office-paketet är det högst meriterande.

Som person är du pedagogisk, kommunikativ, självgående samt har en god samarbetsförmåga. Du är driven och uppskattar varierande arbetsuppgifter.

Om oss
Låter det intressant?
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Vid eventuella frågor kring tjänsten kontakta konsultchef Sofia Öberg, [email protected].

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Visa mindre

HR Administratör - sommarjobb

Vi söker dig som vill arbeta med koordinering och administration inför sommarbemanning. Du kommer att vara kontaktperson gentemot Bemanningsbolag som tillhandahåller bemanningspersonal till kunden. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal. Du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Operativt arbete där du är spindeln i nätet. Du kommer att vara arbetsgivarens ansikte utåt gentemot samarbe... Visa mer
Vi söker dig som vill arbeta med koordinering och administration inför sommarbemanning.

Du kommer att vara kontaktperson gentemot Bemanningsbolag som tillhandahåller bemanningspersonal till kunden. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal. Du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Operativt arbete där du är spindeln i nätet. Du kommer att vara arbetsgivarens ansikte utåt gentemot samarbetspartners, bemanningspersonal och ledare. I rollen ingår bland annat att granska CV:n, ansvara för introduktion, boka eventuella drogtester, hålla ordning och struktur på alla namn, ordna passerkort etc.

Vi söker dig som är stresstålig och flexibel med bibehållen god kommunikation och professionalism. Du behöver ha tidigare erfarenhet från bemanning och/eller rekrytering samt generell HR-erfarenhet. Du behöver även ha utbildning i personal/beteendeveterar/ledarskap eller motsvarande erfarenhet.

Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, visstid, dagtid med start omgående.





Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected]

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella. Visa mindre

HR-administratör till kund i Tibro

Om företaget Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Vår målsättning är... Visa mer
Om företaget
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Dina arbetsuppgifter
Är din största drivkraft att ha frihet under ansvar? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Premier AB en HR-administratör för en 50% tjänst till vår kunds verksamhet i Tibro. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Premier AB!

Som HR-administratör har du en viktig roll som innebär att ansvara för avdelningens administrativa arbete samt se till att den dagliga administrationen löper på smidigt. Dessutom ansvarar du för att upprätta avtal samt attestera. Utöver det erbjuder rollen möjlighet att arbeta med att följa upp och summera stämpelsystemet.

Din profil
Detta är en 50% tjänst med start omgående fram till sista augusti man behöver vara tillgänglig för arbete under hela sommaren.

Vi på Premier AB söker dig som har någon form av administrativ utbildning och erfarenhet utav administrativt arbete.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete som HR-administratör.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du har en ambitiös inställning till arbetet och att du tar ansvar för ditt arbete. Vidare är det viktigt att du har ett stort driv och att du har ett effektivt arbetssätt. Dessutom har du ett stort engagemang som smittar av sig på andra. Sist men inte minst utför du ditt arbete med stor noggrannhet.

Om oss
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Sofia Öberg via e-post: [email protected]

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Visa mindre

HR-administratör till Skövde

Ansök    Mar 16    Gigstep AB    HR-assistent
För vår kunds räkning vill vi ha dig som vill arbeta som HR-administratör i Skövde! I arbetet ingår att ha ansvar för koordinering och administration inför sommarbemanningen! Du kommer att agera kontaktperson åt företagets samarbetspartners och i rollen ingår daglig kommunikation med ledare, bemanningspersonal och andra härliga HR-kollegor. Primära arbetsuppgifter är att hålla i introduktioner för ny personal, granska CV:n, ordna passerkort och andra adm... Visa mer
För vår kunds räkning vill vi ha dig som vill arbeta som HR-administratör i Skövde!

I arbetet ingår att ha ansvar för koordinering och administration inför sommarbemanningen! Du kommer att agera kontaktperson åt företagets samarbetspartners och i rollen ingår daglig kommunikation med ledare, bemanningspersonal och andra härliga HR-kollegor.

Primära arbetsuppgifter är att hålla i introduktioner för ny personal, granska CV:n, ordna passerkort och andra administrativa uppgifter.

Ett perfekt tillfälle för dig som är nyexaminerad inom HR, personal/beteendevetar-program! Har du tidigare erfarenhet av en koordinerande HR-roll så är det meriterande!

Som person är du stresstålig, flexibel och en fena på att kommunicera på ett professionellt vis.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start ASAP och varar i 2 månader.


Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan! Visa mindre

HR-administratör

Ansök    Mar 13    Danda AB    HR-assistent
Till vår kund söker vi en HR-administratör som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanningen på fabriken i Skövde. Som HR-administratör kommer du att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde, vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal, och du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Du kommer att vara arbe... Visa mer
Till vår kund söker vi en HR-administratör som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanningen på fabriken i Skövde. Som HR-administratör kommer du att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde, vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal, och du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Du kommer att vara arbetsgivarens ansikte utåt gentemot samarbetspartners, bemanningspersonal och ledare i fabriken.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

- Ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanningen på fabriken i Skövde.

- Agera kontaktperson gentemot samarbetspartners i Skövde (Lernia och Randstad) som tillhandahåller bemanningspersonal.

- Interagera med ledare och bemanningspersonal samt ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen.

- Hantera granskning av CV:n, ansvara för introduktion, boka eventuella drogtester, hålla ordning och struktur på alla namn, ordna passerkort med mera.

- Upprätthålla professionalism och god kommunikationsförmåga samt ha stresstålighet och flexibilitet.

- Var arbetsgivarens ansikte utåt gentemot samarbetspartners, bemanningspersonal och ledare i fabriken.

Vi söker dig som har stresstålighet, flexibilitet och god kommunikationsförmåga samtidigt som du upprätthåller professionalism. Tidigare erfarenhet från bemanning och/eller rekrytering samt generell HR-erfarenhet krävs. Utbildning inom personal/beteendevetenskap/organisation och ledarskap eller motsvarande erfarenhet och kompetens är också ett krav.

Om du är intresserad av att arbeta som HR-administratör inför sommarbemanningen på fabriken i Skövde, skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

HR-Administratör

Till vår kund söker vi nu efter en HR-administratör. Uppdragsbeskrivning Vi söker en resurs som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på fabriken i Skövde. Du kommer att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde (två rekryterings- och bemanningsföretag), vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal, och du kommer att ansvara för introduktion ... Visa mer
Till vår kund söker vi nu efter en HR-administratör.





Uppdragsbeskrivning

Vi söker en resurs som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på fabriken i Skövde.

Du kommer att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde (två rekryterings- och bemanningsföretag), vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal, och du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Operativt "hands-on" arbete där man är spindeln i nätet. Du kommer att vara arbetsgivarens ansikte utåt gentemot samarbetspartners, bemanningspersonal och ledare i fabriken.

I rollen ingår bland annat att granska CV:n, ansvara för introduktion, boka eventuella drogtester, hålla ordning och struktur på alla namn, ordna passerkort etcetera.





Kvalifikationer för denna tjänst:

Stresstålighet och flexibilitet med bibehållen god kommunikation och professionalism
Utbildning i personal/beteendeveterar/organisatorisk ledarskap eller motsvarande erfarenhet/kompetens. Tidigare erfarenhet från bemanning och/eller rekrytering samt generell HR-erfarenhet






Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Skövde. Anställningen är heltid med start så snart som möjligt, visstid och förlagd under dagtid.





Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected]

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella. Visa mindre

HR-administratör

Ansök    Mar 1    Recruitbyme i Sverige AB    HR-assistent
Till ett uppdrag i Skövde, söker vi en HR-administratör. Uppdragsbeskrivning Vi söker en resurs som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på fabriken i Skövde. Konsulten kommer att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde (Lernia och Randstad), vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal, och du kommer att ansvara för introduktion och info... Visa mer
Till ett uppdrag i Skövde, söker vi en HR-administratör.



Uppdragsbeskrivning


Vi söker en resurs som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på fabriken i Skövde.


Konsulten kommer att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde (Lernia och Randstad), vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal, och du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Operativt "hands-on" arbete där man är spindeln i nätet. Du kommer att vara arbetsgivarens ansikte utåt gentemot samarbetspartners, bemanningspersonal och ledare i fabriken.


I rollen ingår bland annat att granska CV:n, ansvara för introduktion, boka eventuella drogtester, hålla ordning och struktur på alla namn, ordna passerkort etc. 


Krav


Stresstålighet och flexibilitet med bibehållen god kommunikation och professionalism. 
Tidigare erfarenhet från bemanning och/eller rekrytering samt generell HR-erfarenhet. 
Utbildning i personal/beteendeveterar/Org.ledarskap eller motsvarande erfarenhet/kompetens. 
Engelska i tal och skrift
Svenska i tal och skrift


Tidsperiod: April - Juni 2023
Distansarbete: Nej. Visa mindre

HR-ADMINISTRATÖR

Ansök    Mar 1    Jobbusters AB    HR-assistent
Arbetsuppgifter Vi söker en HR-administratör som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på vår kunds fabrik i Skövde. I rollen som HR-administratör kommer du att agera kontaktperson gentemot samarbetspartners i Skövde som tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal och du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Som HR-adminis... Visa mer
Arbetsuppgifter
Vi söker en HR-administratör som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på vår kunds fabrik i Skövde. I rollen som HR-administratör kommer du att agera kontaktperson gentemot samarbetspartners i Skövde som tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal och du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Som HR-administratör kommer du även arbeta operativt "hands-on" där du är spindeln i nätet. Du kommer att vara vår kunds ansikte utåt gentemot deras samarbetspartners, bemanningspersonal och ledare i fabriken.

Exempel på arbetsuppgifter för HR-administratören:
- Granska CV:n.
- Ansvara för introduktion.
- Boka eventuella drogtester.
- Hålla ordning och struktur på alla namn, ordna passerkort med mera.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett internationellt företag inom automotive och de skapar och utvecklar drivline lösningar för en global marknad. De är en banbrytande global leverantör och ligger i framkant med teknik och har tillverkningskapacitet på två kontinenter.


Kvalifikationer
- Du har tidigare erfarenhet från rollen som HR-administratör eller liknande.
- Du har erfarenhet från bemanning eller rekrytering.
- Du har utbildning i personal/beteendeveterar/Org.ledarskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
- Du kommunicerar obehindrat på engelska.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som HR-administratör så ser du dig själv som en typisk "spindeln i nätet" person. Du är stresstålig och flexibel samtidigt som du bibehåller en god kommunikation och professionalism.


När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2023-04-03 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2023-06-30. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Skövde. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Sökord: HR-administratör, HR-koordinator, HR, Rekryterare, Recruiter, Konsultchef, Bemanning, Visa mindre

HR-administratör

Till vår kund som utvecklar och driver (motorer och växellådor) för en global marknad, söker vi en HR-administratör. Uppdragsbeskrivning: Vi söker en resurs som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på fabriken i Skövde. Du kommer att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde (två andra rekryteringsbolag), vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanning... Visa mer
Till vår kund som utvecklar och driver (motorer och växellådor) för en global marknad, söker vi en HR-administratör.





Uppdragsbeskrivning:

Vi söker en resurs som ska ansvara för koordinering och administration inför sommarbemanning på fabriken i Skövde.

Du kommer att agera kontaktperson gentemot våra samarbetspartners i Skövde (två andra rekryteringsbolag), vilka tillhandahåller bemanningspersonal. I rollen ingår interaktion med ledare och bemanningspersonal, och du kommer att ansvara för introduktion och information till nya medarbetare i bemanningen. Operativt "hands-on" arbete där man är spindeln i nätet. Du kommer att vara arbetsgivarens ansikte utåt gentemot samarbetspartners, bemanningspersonal och ledare i fabriken.

I rollen ingår bland annat att granska CV:n, ansvara för introduktion, boka eventuella drogtester, hålla ordning och struktur på alla namn, ordna passerkort etcetera.





Kvalifikationer för denna tjänst:

Stresstålighet och flexibilitet med bibehållen god kommunikation och professionalism
Utbildning i personal/beteendevetare eller motsvarande erfarenhet/kompetens. Även tidigare erfarenhet från bemanning och/eller rekrytering samt generell HR-erfarenhet






Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Skövde. Anställningen är heltid med start i början på april, visstid och förlagd under dagtid.





Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected]

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella. Visa mindre

Kandidatansvarig Premier Skaraborg

Om företaget Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa... Visa mer
Om företaget
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Dina arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka vårt team i Skaraborg med en kandidatansvarig!

Ditt arbete kommer att bestå av att skriva annonser, ta hand om inkommande ansökningar, ta första kontakten, boka in intervjuer samt hålla i intervjuer. Vidare är du ansvarig för att arbeta fortlöpande med att upprätthålla kontakten med de kandidater vi träffat inför tjänster som skall tillsättas. Andra arbetsuppgifter kan förekomma då vi har ett nära samarbete och ställer upp för varandra och hjälper till om det behövs.

Du kommer att arbeta i en utvecklande miljö och vi uppskattar medarbetare som vill vara med att sätta sin egen prägel på arbetet. Vi vill att det ska vara roligt att gå till jobbet och vår arbetsmiljö består av mycket glädje och entusiasm.

Vi har kontor i både Skövde och Lidköping och du väljer själv vart du vill ha din bas, arbetet är förlagt på dagtid med möjlighet till att styra lite över dina egna arbetstider. Tjänsten är heltid med start omgående eller efter överenskommelse med dig.

Din profil
Vi ser att du har utbildning eller erfarenhet av administrativt arbete, har lätt för att samarbeta och att du alltid vill ge service i världsklass!

Eftersom vi arbetar mot en rad olika branscher kommer du ständigt utvecklas och lära dig om många olika yrken och kompetenser. Så om du är en person som är nyfiken, noggrann och kanske till och med varit i bemanningsbranschen tidigare, kanske som konsult eller arbetat med tillsättningar av tjänster, skall du inte vänta med att skicka din ansökan till oss.

Vi är ett starkt arbetslag men vill utöka med ytterligare en person som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi ser att du trivs när det är mycket som händer på en och samma gång och att du har lätt för att prioritera. Eftersom du kommer att arbeta med annonsering, och andra administrativa uppgifter, ser vi att du är duktig på att formulera dig i både tal och skrift.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Du kommer att vara en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder och konsulter nöjda. Våra ledord är professionella, personliga och engagerade, vilket genomsyrar allt vi gör, i såväl rekrytering- och bemanningsprocesser som till samhällsengagemang.

Låter det intressant?

Har du frågor, så tveka inte att kontakta Områdeschef Sara Stenlund på tel 072-700 78 38 eller mail [email protected]. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 30 april. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Stunlock Studios söker efter HR assistent

Ansök    Nov 22    Adecco Sweden AB    HR-assistent
Har du erfarenhet av att arbeta inom HR och söker nya utmaningar? På Stunlock Studios erbjuds du en varierad roll som ger dig möjlighet att bli en del av ett drivet och kreativt team. Arbetsuppgifter Vi säker en HR assistent för att vara med och driva vår tillväxt. Dagarna kommer variera och du kommer vara ett stöd i rekrytering, generella personalfrågor och all administration kring det och vara delaktig i vårt kontors välbefinnande. Du blir en viktig sup... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta inom HR och söker nya utmaningar?
På Stunlock Studios erbjuds du en varierad roll som ger dig möjlighet att bli en del av ett drivet och kreativt team.

Arbetsuppgifter
Vi säker en HR assistent för att vara med och driva vår tillväxt. Dagarna kommer variera och du kommer vara ett stöd i rekrytering, generella personalfrågor och all administration kring det och vara delaktig i vårt kontors välbefinnande.
Du blir en viktig support till oss i ledningsgrupp och chefer och du kommer att arbeta stöttande, administrativt och affärsinriktat inom hela HR-området.
Du kommer att ha en stor roll i arbetet med kompetensförsörjning, arbetsmiljö och arbetsrätt. Vara med och driva vårt Employer Branding arbete framåt och säkerställa en bra onboarding för våra nya stjärnor som vi rekryterar.

Hur kommer du som HR-assistent att bidra?
Vi behöver dig som trivs i en stöttande roll där du är delaktig i de övergripande HR frågorna. Vi ser att du har arbetat inom HR i några år och vill ta nästa steg i karriären. I denna roll är det en fördel om du har med dig viss kunskap inom arbetsrätt. Vi ser att du är en aktiv deltagare i vårt Emplyer Branding arbete och har viss erfarenhet sedan tidigare. Vi behöver dig att vara engagerad i att arbeta aktivt för att attrahera nya stjärnor till vårt team.
Du kommer att arbeta med våra värderingar och vara med och säkerställa en bra och framgångsrik företagskultur före, under och efter vår tillväxtresa.
Till vardags pratar vi både svenska och engelska.

Du har följande bakgrund:
Vi ser att du har en akademisk utbildning och arbetat inom relevant område i 2 år eller minst 3 års erfarenhet inom HR arbete och gärna med fördjupning på arbetsrätt. Det är väldigt viktigt att du kommunicerar väl i både svenska och engelska. Du är en god administratör och behärska Officepaketet väl.

Din omgivning beskriver dig som...
Den trygga hamnen där man alltid är välkommen.
För folk runtomkring är du personen som kommer med konkreta och genomtänkta förbättringsförslag. Du har kapacitet att komma med konstruktiva idéer i en ständigt utvecklande miljö. Med mogenhet och självständighet kan du driva ditt arbete framåt samtidigt som du håller en transparent dialog med kollegor.
Är det så att du har ett intresse för gaming, underhållning eller media så kommer det väl till pass.

Hur är det att jobba hos oss?
Stunlock Studios är en relativt platt organisation där många personer bär flera hattar. Vi arbetar med scrum i vår utveckling för att nå våra mål samtidigt som Stunlocks utvecklingsprocess är väldigt iterativ och hands-on.
Vi samlas runt det gemensamma intresset som är dataspel/utveckling av dataspel och en gång i veckan försöker vi träffas för ett träningspass. Vi arbetar med och håller hög dialog för att säkerställa en bra livsbalanas och det finns möjlighet till distansarbete någon dag i veckan.

Vi är här för att skapa konkurrenskraftiga spel av hög kvalitet och drivs av hängivenhet och beslutsamhet. Från de prisbelönta och kritikerrosade Bloodline Champions till den färgglada zombiemassakern Dead Island: Epidemic – vi fokuserar på kreativa lösningar, spelarinteraktion och utmanande gameplay.
Stunlock Studios har arbetat med högprofilerade partners sedan starten. Vi håller ett öppet sinne och utforskar nya möjligheter i spelbranschen när de dyker upp. Vi växer med varje projekt, för att bli allt vi kan vara. Vi strävar för att säkerställa en rolig och inkluderande arbetsmiljö. Du kan förvänta dig att dina medarbetare är ivriga spelentusiaster, allt från hårda PvP-spelare till brädspelsälskare.
https://www.stunlock.com/

Om Stunlock
Inom dessa väggar föds världar, hjältar reser sig och episka arenor byggs. Vi skapar banbrytande, community-drivna spel med spelarna som vårt fokus. Inspirerade av enkelheten i klassiska spel lägger vi till innovativa idéer och kreativ mekanik med ett syfte i åtanke - att ge våra spelare en omedelbart spännande upplevelse.
Vi har 33 personer i vårt team, var och en begåvad med sina egna unika färdigheter och tillför något nytt till bordet. Dessutom är vi stolta över att vara certifierade som en Healthy Place to Work, vilket är till för företag som aktivt arbetar för hållbar hälsa för anställda skapar förutsättningar för en hållbar framtid. Stunlock är det perfekta stället att börja din karriär inom spelbranschen eller visa upp dina år av erfarenhet!

Ansökningsprocess
Låter detta som en spännande utmaning skall du ansöka så snart som möjligt genom att klicka på länken längst ner.
Vi tar inte emot några ansökningar via mail.
Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
I den här rekryteringen samarbetar Stunlock Studios med Adecco och frågor besvaras av rekryteringskonsult Linda Josefsson, [email protected] eller 073-6847707.

Om rekryteringsprocessen:
Adecco använder sig av personlighetstester, videointervjuer och ev,som sista del, ett arbetscase, som en del av urvalsarbetet. Dessa skickas till dig via mail. Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]
Varmt Välkommen med din ansökan! Sista ansäkningsdag är 6/12-2022

Sökord
HR, HR-assistent, Rekrytering, resursanskaffning, Hållbarhet, Employer branding, Gaming, Innovation Visa mindre

Administratör till HR-avdelningen

Ansök    Dec 20    Försvarsmakten    HR-assistent
Skaraborgs regemente söker en administratör till HR-avdelningen Skaraborgs regemente P 4 söker en administratör till HR-avdelningen vid regementsstaben. Befattningen är placerad på HR-avdelningen som är uppdelad i två sektioner som  funktionsleds av HR-chefen. Befattningen tillhörpersonalsektionen som består av 6 handläggare och en sektionschef. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som administratör kommer du vara operativt stöd till HR-avdelningen samt till vå... Visa mer
Skaraborgs regemente söker en administratör till HR-avdelningen

Skaraborgs regemente P 4 söker en administratör till HR-avdelningen vid regementsstaben. Befattningen är placerad på HR-avdelningen som är uppdelad i två sektioner som  funktionsleds av HR-chefen. Befattningen tillhörpersonalsektionen som består av 6 handläggare och en sektionschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som administratör kommer du vara operativt stöd till HR-avdelningen samt till våra chefer och medarbetare. Dina arbetsuppgifter är varierande men tyngdpunkten ligger på att arbeta med diverse administrativa uppgifter. Arbetet innebär att självständigt administrera, följa upp och driva ärenden enligt fattade beslut och du kommer ha daglig kontakt med chefer på olika nivåer. I rollen ingår även ansvaret för personalarkiv, förberedelser, protokollföring och efterarbeten vid möten samt beställningar och inköp till avdelningen.

Personliga egenskaper

Du är en person med hög servicekänsla, strukturerad och ansvarsfull med ett ödmjukt förhållningssätt. Du uppskattar variation i arbetet och har lätt för att snabbt byta fokus och vara flexibel. Du är en skicklig relationsbyggare och stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Du trivs med att växla mellan självständigt arbete och arbete i större grupp. Som person är du positiv, har integritet och arbetar lösningsorienterat.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• God förmåga att uttrycka sig i svenska, i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet
• B-körkort

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning inom personalområdet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Dokumenterad erfarenhet av HR-administration från offentlig sektor eller från företag
• Erfarenhet från att med arbeta med personaladministrativa system
• Erfarenhet från arkivhantering och sekretesskyddande handlingar

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidareanställning. Beroende på din nuvarande anställningsform påbörjas den eventuellt med sex månaders provanställning.

Sysselsättningsgrad: Heltid.

Arbetsort: Skövde.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen lämnas av chef personalsektionen Andreas Frodlund alternativt rekryteringskoordinator Josefine Kempe, som nås genom växeln på telefonnummer 0505-45 10 00.

Fackliga representanter

OFR/O – Niclas Schöld

OFR/S – Helena Astanius

SEKO-F – Lola Ahlgren

Samtliga fackliga företrädare kan nås via Försvarsmaktens växel 0505-45 10 00.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2023-01-22. Till ansökan bifogas CV med referenser och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Lämna gärna med eventuellt löneanspråk. Allt inlämnat material skall vara i PDF-format.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband.

Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Kandidatansvarig på deltid till Skövde

Ansök    Jan 27    Lernia Bemanning AB    HR-assistent
OM FÖRETAGET Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. OM TJÄNSTEN Är du studerande eller arbet... Visa mer
OM FÖRETAGET
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

OM TJÄNSTEN
Är du studerande eller arbetar deltid någon annanstans? då kanske detta är ett bra komplement för dig. Vi söker nu efter en kandidatansvarig på deltid för att förstärka vårt fantastiska team i Skövde/Jönköping. Som kandidatansvarig hos oss är du den som får affärerna att gå i lås. Du erbjuds ett spännande arbete med ett stort mått av självständighet och eget ansvar.

Som kandidatansvarig samarbetar du tillsammans med konsultcheferna i deras dagliga arbete genom att hitta rätt kandidater att matcha och tillsätta mot våra konsultuppdrag. I uppgifterna ingår bland annat annonsering, utveckla kandidatnätverk, personintervjuer och referenstagning. Vidare hjälper du till med att administrera personalfrågor kring våra bemanningskonsulter och bemanningsuppdrag, samt introduktion av nya bemanningskonsulter.

OM DIG
För att trivas som kandidatansvarig hos oss bör du vara lösningsfokuserad och trivas med ett högt arbetstempo, där den ena dagen inte är den andra lik. Du har en hög energinivå, stor flexibilitet och förmåga att prestera under tidspress. Vidare trivs du i mötet med människor och har en utpräglad känsla för service. Dessutom har du en god administrativ förmåga och är van vid att arbeta strukturerat i en ostrukturerad vardag. Laganda och prestigelöshet är viktigt och stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

FORMELL KOMPETENS
Vi ser gärna att du har en personaladministrativ utbildning eller motsvarande. Yrkeserfarenhet från personalområdet anses meriterande, särskilt inom rekrytering och personaladministration. B-körkort och god datavana är ett krav.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Skövde/Jönköping
• Tjänstgöringsgrad: Deltid
• Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
• Anställningsform: Behovsanställning

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare, Sandra Magnusson via mail, [email protected]
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Kandidatansvarig Premier Skaraborg

Om företaget Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa... Visa mer
Om företaget
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Dina arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka vårt team i Skaraborg med en kandidatansvarig!

Ditt arbete kommer att bestå av att skriva annonser, ta hand om inkommande ansökningar, ta första kontakten, boka in intervjuer samt hålla i intervjuer. Vidare är du ansvarig för att arbeta fortlöpande med att upprätthålla kontakten med de kandidater vi träffat inför tjänster som skall tillsättas. Andra arbetsuppgifter kan förekomma då vi har ett nära samarbete och ställer upp för varandra och hjälper till om det behövs.

Du kommer att arbeta i en utvecklande miljö och vi uppskattar medarbetare som vill vara med att sätta sin egen prägel på arbetet. Vi vill att det ska vara roligt att gå till jobbet och vår arbetsmiljö består av mycket glädje och entusiasm.

Vi har kontor i både Skövde och Lidköping och du väljer själv vart du vill ha din bas, arbetet är förlagt på dagtid med möjlighet till att styra lite över dina egna arbetstider. Tjänsten är heltid med start omgående eller efter överenskommelse med dig.

Din profil
Vi ser att du har utbildning eller erfarenhet av administrativt arbete, har lätt för att samarbeta och att du alltid vill ge service i världsklass!

Eftersom vi arbetar mot en rad olika branscher kommer du ständigt utvecklas och lära dig om många olika yrken och kompetenser. Så om du är en person som är nyfiken, noggrann och kanske till och med varit i bemanningsbranschen tidigare, kanske som konsult eller arbetat med tillsättningar av tjänster, skall du inte vänta med att skicka din ansökan till oss.

Vi är ett starkt arbetslag men vill utöka med ytterligare en person som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi ser att du trivs när det är mycket som händer på en och samma gång och att du har lätt för att prioritera. Eftersom du kommer att arbeta med annonsering, och andra administrativa uppgifter, ser vi att du är duktig på att formulera dig i både tal och skrift.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Du kommer att vara en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder och konsulter nöjda. Våra ledord är professionella, personliga och engagerade, vilket genomsyrar allt vi gör, i såväl rekrytering- och bemanningsprocesser som till samhällsengagemang.

Låter det intressant?

Har du frågor, så tveka inte att kontakta Områdeschef Sara Stenlund på tel 072-700 78 38 eller mail [email protected]. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 30 april. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi på Stunlock Studios söker efter en HR Generalist

Ansök    Mar 11    Adecco Sweden AB    HR-assistent
Har du erfarenhet av att arbeta brett inom HR och är redo för en ny utmaning som HR-generalist? På Stunlock Studios erbjuds du en varierad roll som ger dig möjlighet att bli en del av ett drivet och kreativt team. Vi är här för att skapa konkurrenskraftiga spel av hög kvalitet och drivs av hängivenhet och beslutsamhet. Från de prisbelönta och kritikerrosade Bloodline Champions till den färgglada zombiemassakern Dead Island: Epidemic – vi fokuserar på krea... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta brett inom HR och är redo för en ny utmaning som HR-generalist? På Stunlock Studios erbjuds du en varierad roll som ger dig möjlighet att bli en del av ett drivet och kreativt team.

Vi är här för att skapa konkurrenskraftiga spel av hög kvalitet och drivs av hängivenhet och beslutsamhet. Från de prisbelönta och kritikerrosade Bloodline Champions till den färgglada zombiemassakern Dead Island: Epidemic – vi fokuserar på kreativa lösningar, spelarinteraktion och utmanande gameplay.
Stunlock Studios har arbetat med högprofilerade partners sedan starten. Vi håller ett öppet sinne och utforskar nya möjligheter i spelbranschen när de dyker upp. Vi växer med varje projekt, för att bli allt vi kan vara.
https://www.stunlock.com/

Hur kommer du som HR-generalist att bidra?
Vi behöver dig som trivs i en bred HR roll både operativt och strategiskt. Vi ser att du driver arbetet med att implementera vår strategiska plan i samarbete med ledningsgruppen och självständigt driver och bygger du upp årshjulet. Det kommer vara mycket fokus på Employer Branding arbete för att kompetenssäkra vår verksamhet framåt. Detta innebär en strukturerad plan för bland annat säkerställa utbildningsplanen internt och även arbeta aktivt för att attrahera nya stjärnor till vårt team.
Du kommer att vara aktiv i att implementera våra värderingar och säkerställa en bra och framgångsrik företagskultur före, under och efter vår tillväxtresa.
Till vardags pratar vi både svenska och engelska.

Rollen innebär:
En stor variation i arbetsuppgifter och du kommer löpande att växla mellan operativa "hands-on" uppgifter och strategiska frågor. Du blir en viktig support till ledningsgruppen och du kommer att arbeta konsultativt och affärsinriktat inom hela HR-området.
Du kommer att ha en ledande roll i att säkerställa arbetet med kompetensförsörjning, arbetsmiljö och arbetsrätt. Driva vårt Employer Branding arbete framåt och säkerställa en gedigen onboarding för våra nya stjärnor som vi rekryterar.

Du kommer huvudsakligen att fokusera på:
• Kompetenssäkra / rekrytera
• Utveckling och implementering av HR-processer och policys
• Kompetensutveckling
• Internkommunikation
• Employer Branding
• Arbetsmiljö och förebyggande riskbedömningar
• Arbetsrätt

Du har följande bakgrund:
Vi ser att du har en akademisk utbildning och/eller minst 5 års erfarenhet inom brett HR arbete och det är väldigt viktigt att du kommunicerar väl i både svenska och engelska.

Din omgivning beskriver dig som...
Den trygga hamnen där man alltid är välkommen.
För folk runtomkring är du personen som kommer med konkreta och genomtänkta förbättringsförslag. Du har kapacitet att komma med konstruktiva idéer i en ständigt utvecklande miljö. Med mogenhet och självständighet kan du driva ditt arbete framåt samtidigt som du håller en transparent dialog med ledningsgrupp och kollegor.
Är det så att du har ett intresse för gaming, underhållning eller media så kommer det väl till pass.

Hur är det att jobba hos oss?
Stunlock Studios är en relativt platt organisation där många personer bär flera hattar. Vi arbetar med scrum i vår utveckling för att nå våra mål samtidigt som Stunlocks utvecklingsprocess är väldigt iterativ och hands-on.
Vi samlas runt det gemensamma intresset som är dataspel/utveckling av dataspel och en gång i veckan försöker vi träffas för ett träningspass. Vi arbetar med och håller hög dialog för att säkerställa en bra livsbalanas och det finns möjlighet till distansarbete någon dag i veckan.

Ansökningsprocess
Låter detta som en spännande utmaning skall du ansöka så snart som möjligt genom att klicka på länken längst ner.
Vi tar inte emot några ansökningar via mail.
Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
I den här rekryteringen samarbetar Stunlock Studios med Adecco och frågor besvaras av rekryteringskonsult Linda Josefsson, [email protected] eller 073-6847707.

Om rekryteringsprocessen:
Adecco använder sig av personlighetstester, videointervjuer och ev,som sista del, ett arbetscase, som en del av urvalsarbetet. Dessa skickas till dig via mail. Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Varmt Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR, HR-generalist, Rekrytering, resursanskaffning, Hållbarhet, Employer branding, Gaming, Innovation, Hr strategi Visa mindre

Kandidatansvarig - Timanställning

Ansök    Aug 24    Lernia Bemanning AB    HR-assistent
Om företaget Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till ... Visa mer
Om företaget
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Arbetsuppgifter
Tjänsten som kandidatansvarig ger dig möjligheten att lära dig mer om rekryteringsprocessens alla delar. Dina primära arbetsuppgifter innefattar CV-selektering, telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning samt andra administrativa arbetsuppgifter. Du kommer med tiden ha en stor chans att påverka tjänstens innehåll. Ju mer och snabbare du lär dig, desto mer värdefull blir du för oss. Därför kan du räkna med att vi kommer investera tid i att lära upp dig så bra som möjligt. Vi har en gedigen struktur för våra processer, vilket för dig innebär att du snabbt kommer bli självgående.

Vi erbjuder ett flexibelt och roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter. Tillsammans bestämmer vi arbetstider och omfattning så att det passar både dig och teamet, men vi tänker oss 1-3 dagar per vecka

Din bakgrund
Vi söker dig som i dagsläget studerar en eftergymnasial utbildning, eller liknande. Utbildningen ger dig verktyg att bidra inom personal- och rekryteringsområdet och du är kommunikativt skicklig i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin, och/eller om du har erfarenhet av administration, försäljning, kundkontakt samt service.

Personliga egenskaper
Att arbeta som kandidatansvarig kräver en hög flexibilitet, ett lösningsorienterat förhållningssätt och en digital mognad. Med ett strukturerat arbetssätt klarar du av att hantera parallella processer i ett högt arbetstempo och snabbt genomföra omprioriteringar vid behov. För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Som en röd tråd i alla dina åtaganden uppvisar du en prestigelös attityd och du är orädd inför nya situationer. Vidare är du resultatinriktad och vill arbeta för att bidra till teamets framgång.

Anställningsform/Omfattning/Tjänstgöringsort
Timanställning, 1-3 dagar/veckan/ Skövde

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected].

Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Izquierdo, [email protected].

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Visa mindre

Extrajobb som rekryterare - Skövde

Ansök    Aug 27    Lernia AB    HR-assistent
Lernia är vägen framåt! Lernia levererar ledande kompetenslösningar för framtidens industri. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i över 20 år. Lernia omsatte 2 miljarder kronor 2020 och finns över hela landet. Vi utbildade 11 500 personer och förmedlade 8 300 bemanningskonsulter. Lernia är auktoriserat som bemannings-, utbildnings-, rekryterings- och omställningsföretag av res... Visa mer
Lernia är vägen framåt!
Lernia levererar ledande kompetenslösningar för framtidens industri. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i över 20 år. Lernia omsatte 2 miljarder kronor 2020 och finns över hela landet. Vi utbildade 11 500 personer och förmedlade 8 300 bemanningskonsulter. Lernia är auktoriserat som bemannings-, utbildnings-, rekryterings- och omställningsföretag av respektive branschorganisation. Läs mer på lernia.se.

Det perfekta extrajobbet för dig som vill få erfarenhet av rekrytering!

Om Lernia

Lernia Bemanning är ett statligt ägt bemanningsföretag som primärt riktar sig mot industri- och logistikbranscherna, men också mot kunder i andra segment. Vi är Sveriges största bemanningsföretag vad gäller yrkesarbetare. Som statligt ägt bolag håller vi hög standard vad gäller värderingar, samtidigt som vi har stort fokus på att göra vinst och skapa mervärde för våra kunder. Vår företagskultur präglas av samarbete och engagemang.

Om arbetsuppgifterna

Lernia har som mål att ligga i digital framkant. Detta gäller även vår rekryteringsprocess. Vi ser på rekrytering som kvalitetssäkring för våra kunder. De konsulter vi anställer ska hålla högsta tänkbara nivå, inte bara vad gäller ren yrkeskunskap utan också vad gäller värderingar och personliga egenskaper. Som rekryterare på Lernia jobbar vi kompetensbaserat, standardiserat och givetvis digitalt. Precis som i denna annons jobbar vi med videofrågor och distansbaserade intervjuer.

Som timanställd rekryterare får du en gedigen utbildning och ges sedan möjligheten att skaffa värdefull, praktisk erfarenhet av rekrytering. Du kommer ha en organisatorisk anknytning till ett specifikt Lernia-kontor, men vår ambition är sedan att du ska kunna hjälpa till också på andra kontor i landet. Och eftersom arbetet är digitalt finns stora möjligheter kring flexibilitet kring var du befinner dig.

Om dig

När vi säger att du har frihet under ansvar menar vi det. Du förväntas ta stort eget ansvar samtidigt som vi lämnar utrymme för att du själv organiserar ditt arbete.

• Du behöver plugga minst 50% för att vara aktuell för tjänsten.
• Friheten i jobbet ställer krav på att du är driven, självgående och vågar be om hjälp när det behövs.
• Du kommer att ha många sociala kontakter, både inom Lernia, med kunder och med kandidater du intervjuar.
• Vi jobbar strukturerat med intervjuer och bedömningar, och du kommer få ordentlig intern utbildning. I botten behöver givetvis ändå ett starkt intresse för människor och för rekrytering finnas.
• Hög digital mognad är en förutsättning. Hela processen är digital och i hög utsträckning videobaserad.
• Du ska vara snabb, effektiv och gilla att jobba.

Om vår process

Så som denna process är utformad kommer du sedan arbeta med kandidater.

• Nedan finns obligatoriska videofrågor som måste besvaras för att kunna söka jobbet. Klippen gör att vi får en bra bild av vem du är och behöver inte hålla någon avancerad teknisk nivå.
• Vi vill även att du bifogar registreringsintyg från skolan när du söker. Det går utmärkt med skärmdump från t.ex. antagning.se eller Ladok.
• Givetvis återkopplar vi när du sökt – antingen via mail eller telefon.
• Vi är snabba på Lernia. Tveka därför inte med att söka, för processen kan gå fort. Visa mindre

HR-assistent

Ansök    Jan 20    Ls Jobbet AB    HR-assistent
Vi söker en medarbetare inom lön/HR/ekonomi. Som HR-assistent hos oss på Skövdebostäder arbetar du i en bred och varierad roll där du får vara en del av avdelningens fortsatta utveckling. Tjänsten innebär att du arbetar huvudsakligen med löneadministration med inslag av övriga HR- och ekonomifrågor. Arbetsuppgifter På Skövdebostäder jobbar cirka 100 medarbetare inom allt från fastighetsskötsel och underhåll till bosociala frågor och nybyggnation. Tjänsten ... Visa mer
Vi söker en medarbetare inom lön/HR/ekonomi. Som HR-assistent hos oss på Skövdebostäder arbetar du i en bred och varierad roll där du får vara en del av avdelningens fortsatta utveckling. Tjänsten innebär att du arbetar huvudsakligen med löneadministration med inslag av övriga HR- och ekonomifrågor.
Arbetsuppgifter
På Skövdebostäder jobbar cirka 100 medarbetare inom allt från fastighetsskötsel och underhåll till bosociala frågor och nybyggnation. Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen där vi arbetar med ekonomi, HR och hyresadministration.
Som HR-assistent kommer du arbeta med:
löpande lönehantering och hela löneprocessen
att ta fram och sammanställa underlag för löne- och personalstatistik
pensions- och försäkringsfrågor
support till såväl medarbetare som chefer
personaladministration
leverantörsreskontran
övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.



Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har akademisk examen inom HR/ekonomi eller YH-utbildning inom personal- och löneadministration. Du får gärna ha några års erfarenhet av lönearbete. Vi arbetar i lönesystemet Agda PS som du blir systemansvarig för.
Du är van att arbeta självständigt och strukturerat. Du bidrar till att skapa förtroendefulla relationer omkring dig och som person har du hög integritet, är trygg, prestigelös och har en god analytisk förmåga. Andra viktiga egenskaper är att vara ansvarsfull och flexibel. Du tar egna initiativ, arbetar målinriktat och vill bidra till fortsatt digitalisering av löne- och HR-processen.


Varaktighet och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer kontaktar du chef ekonomi och HR, Dennis Grönqvist på telefon 0500-47 74 13 eller HR-ansvarig, Tina Engelbrektsson på telefon 0500-47 74 25.
Facklig företrädare för Vision, Mattias Eriksson nås på telefon 0500-47 74 07.


Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast den 6 februari. Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden.


Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.
Krav
Akademisk examen inom HR/ekonomi eller YH-utbildning inom personal- och löneadministration.
B-körkort.

Meriterande
Erfarenhet av brett arbete inom löneadministration.
Erfarenhet av lönesystemet Visma Agda PS
Erfarenhet av ekonomisystemet Visma Control.



Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder
För Skövdebostäder är kundnöjdhet, samhällsnytta, hållbarhet och engagerade medarbetare frågor som står högt på agendan. Vi är Skövdes allmännyttiga bostadsföretag med över 5000 lägenheter av alla tänkbara slag och storlekar.
Som allmännyttigt bolag kombinerar vi samhällsansvar och affärsmässighet. Det innebär att vi tillhandahåller trygga och trivsamma boende för alla i kombination med en stabil ekonomi. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring produktion och underhåll. Våra drygt 100 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.
Vi vill också att alla våra medarbetare ska vilja rekommendera oss som arbetsgivare och vara ambassadörer och vi har ett eNPS på 55 (employee Net Promotor Score). Vi hoppas du vill bli en av oss! Visa mindre

Ekonomi- & personalassistent till kund i Skövde

Ansök    Apr 7    Adecco Sweden AB    HR-assistent
Är du nyexaminerad från högskolan alternativt har erfarenhet av HR och ekonomifrågor? Finns du tillgänglig omgående? Då ska du söka denna tjänst! OM TJÄNSTEN I denna tjänst kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära personalfrågor och ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer arbeta med redovisning iform av leverantörsreskontra, kontering av fakturor, uppläggning av nya projekt i företagets affärssystem samt anmälningar till olika myndigheter. Har du ... Visa mer
Är du nyexaminerad från högskolan alternativt har erfarenhet av HR och ekonomifrågor? Finns du tillgänglig omgående? Då ska du söka denna tjänst!

OM TJÄNSTEN I denna tjänst kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära personalfrågor och ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer arbeta med redovisning iform av leverantörsreskontra, kontering av fakturor, uppläggning av nya projekt i företagets affärssystem samt anmälningar till olika myndigheter. Har du erfarenheter av att arbeta med löner är det meriterande. 
Gällande HR-relaterade uppgifter kommer du arbeta med on/off boardning, frågor kring friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, administration, vara behjälplig av företagets lärlingar, fordonsadministration etc.

Tjänsten är en heltidstjänst och är förlagd dagtid, måndag-fredag.
Du bör finnas tillgänglig omgående. För rätt person finns chans till övertag hos kund. 

OM DIG Vi söker dig som har högskoleutbildning i personal och ekonomifrågor alternativt
motsvarande yrkeserfarenhet. Som person är du en lagspelare och är uppmärksam på att verksamheten fungerar som den ska. Du är social, strukturerad, noggrann men också effektiv. Du tycker om att vara behjälplig till dina kollegor. Det är meriterande är om du tidigare har arbetet i någon form av affärssystem.

Viktigt för tjänsten är: 
- Utbildning från högskolan med inriktning HR och ekonomi alt. har motsvarande yrkeserfarenhet.
- Du är en lagspelare och arbetar på ett strukturerad men effektivt sätt
- Finns tillgänglig omgående

Du har mycket goda kusnkaper i svenska, både i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

OM ADECCO Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] alt. på 076 941 27 16.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

SÖKORD Skövde, Skaraborg, HR, personal, ekonomifrågor Visa mindre

HR-administratör – rekrytering, vikariat

Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter. Om oss På Närhälsans HR-avdelning är vi 26 engagerade medarbetare. Avdelningen är HBTQ-diplomerad, vilket innebär att vi ständigt arbetar för att skapa förståelse, i... Visa mer
Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.



Om oss

På Närhälsans HR-avdelning är vi 26 engagerade medarbetare.

Avdelningen är HBTQ-diplomerad, vilket innebär att vi ständigt arbetar för att skapa förståelse, insikt och öka medvetenheten om allas lika värde. Tillsammans driver och utvecklar vi HR-frågorna för att kunna möta nya förhållanden och möjligheter.

Vi som arbetar här är HR-konsulter med uppdrag att arbeta mot verksamheterna och stödja dess chefer. Vi har även HR-specialister som förstärker specifika HR-områden samt HR-administratörer som stödjer hela HR-funktionen. Medarbetarna har placering på fyra lokalkontor, Vänersborg, Borås, Skövde och Göteborg. Enheten leds av en HR-chef och två Enhetschefer.

Om arbetet

Vi är precis i planeringsstadiet av vårt arbete med samordnad rekrytering och du kommer att vara en viktig del i det arbetet. Tillsammans med berörda HR-konsulter kommer vi att bygga upp en rekryteringsdel där vi kommer att samordna vår rekrytering av vissa yrkeskategorier. I övrigt kommer du att tillsammans med våra HR-administratörer fungera som administrativt stöd till våra HR-konsulter och i övrigt stödja avdelningen i administrativa frågor. Du kommer också att delta i regelbundna möten tillsammans med övriga HR-administratörer. Förutom kontakt med HR-kollegor kommer du även ha en hel del kontakt med verksamheternas chefer.

Hos oss får du ett varierande arbete med flertalet administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att arbeta i rekryteringssystemet Varbi med platsannonsering där du hjälper våra verksamhetschefer med annonsutkast och hantering av rekryteringsärenden, där också olika typer av kontroller vid anställning förekommer. Andra system vi arbetar i är Heroma och Barium.

Kontinuerligt organiserar och arkiverar du underlag i personalakter och administrerar bidrag från Arbetsförmedlingen. Det är även HR-administratörernas roll att göra urval och vara kontaktperson för feriepraktikanter.

Just nu utvecklas HR-avdelningen, vilket kommer innebära förändringar i arbetsuppgifter och i rollen som HR-administratör. Möjlighet ges att diskutera och utveckla de administrativa rutinerna på HR-avdelningen tillsammans med dina kollegor och medverka i utvecklingen av HR-avdelningen.

Om dig

Vi vill att du som söker, har ett stort intresse av kompetensförsörjning- och rekryteringsfrågor, du bör ha organisatorisk förmåga, vara strukturerad, ha god samarbetsförmåga men ändå kunna arbeta självständigt, förmågan att prioritera och vara serviceinriktad. Du ska ha en högskoleutbildning i personalfrågor gärna med inriktning kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har något/några års erfarenhet inom bemanningsbranschen. Självklart har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. Du skall också vara beredd att driva och utveckla arbetet framåt.

Vi ser att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Omtänksam, Pålitlig och Nytänkande.

Villkor

Tjänsten gäller ett vikariat under ett år.

Din placeringsort kommer att vara i Skövde. Resor inom regionen förekommer i tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Kandidatansvarig - Timanställning

Ansök    Jan 3    Lernia    HR-assistent
Om företaget Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till ... Visa mer
Om företaget
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Arbetsuppgifter
Tjänsten som junior kandidatansvarig ger dig möjligheten att lära dig mer om rekryteringsprocessens alla delar. Dina primära arbetsuppgifter innefattar CV-selektering, telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning samt andra administrativa arbetsuppgifter. Du kommer med tiden ha en stor chans att påverka tjänstens innehåll. Ju mer och snabbare du lär dig, desto mer värdefull blir du för oss. Därför kan du räkna med att vi kommer investera tid i att lära upp dig så bra som möjligt. Vi har en gedigen struktur för våra processer, vilket för dig innebär att du snabbt kommer bli självgående.

Vi erbjuder ett flexibelt och roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter. Tillsammans bestämmer vi arbetstider och omfattning så att det passar både dig och teamet, men vi tänker oss 1-3 dagar per vecka

Din bakgrund
Vi söker dig som i dagsläget studerar en eftergymnasial utbildning inom personaladministration, HR, rekrytering, beteendevetenskap eller liknande. Utbildningen ger dig verktyg att bidra inom personal- och rekryteringsområdet och du är kommunikativt skicklig i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin, och/eller om du har erfarenhet av administration, försäljning, kundkontakt samt service.

Personliga egenskaper
Att arbeta som junior kandidatansvarig kräver en hög flexibilitet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med ett strukturerat arbetssätt klarar du av att hantera parallella processer i ett högt arbetstempo och snabbt genomföra omprioriteringar vid behov. För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Som en röd tråd i alla dina åtaganden uppvisar du en prestigelös attityd och du är orädd inför nya situationer. Vidare är du resultatinriktad och vill arbeta för att bidra till teamets framgång.

Anställningsform/Omfattning/Tjänstgöringsort
Timanställning, 1-3 dagar/veckan/ Skövde

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Visa mindre

HR-administratör

Ansök    Aug 29    Försvarsmakten    HR-assistent
HR-avdelningen är en del av regementsstaben och stödjer regementschefen inom HR-frågor. På HR-avdelningen arbetar ca 10 personer, både civila och yrkesofficerare. Samtliga på HR-avdelningen har individuella arbetsområden, men verkar över flera verksamhetsområden i ett nära samarbete med övriga i regementsstaben. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-administratör kommer du självständigt att arbeta med handläggning av personalärenden. Du kommer att bl.a. at... Visa mer
HR-avdelningen är en del av regementsstaben och stödjer regementschefen inom HR-frågor. På HR-avdelningen arbetar ca 10 personer, både civila och yrkesofficerare. Samtliga på HR-avdelningen har individuella arbetsområden, men verkar över flera verksamhetsområden i ett nära samarbete med övriga i regementsstaben.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du självständigt att arbeta med handläggning av personalärenden. Du kommer att bl.a. att stödja HR-avdelningen med protokollskrivning, olika former av intyg, arkivtjänst, rapporter, ärendeuppföljning och administrera HR-avdelningens sida på intranätet. Du kommer att vara administrativ support till kollegor och chefer i verksamheten. Du kommer också att arbeta som administrativt stöd till rekrythandläggaren som arbetar med värnpliktiga.

I den här tjänsten kommer du att krigsplaceras och erhålla militär utbildning, som ex.vis. vapenutbildning. Du kommer att ingå i ett krigsförband och kommer att delta i deras övningsverksamhet.

Kvalifikationer


• Eftergymnasial administrativ utbildning (gärna inom HR) alt annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
• Några års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• B-körkort

Meriterande kvalifikationer


• God erfarenhet av att arbeta i digitala stödsystem (MS Office)
• Erfarenhet av arbete i en statlig myndighet

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som HR-administratör är du en person som kan ta egna initiativ och har god förmåga att arbeta självständigt. Du är en person med mycket god administrativ förmåga. Du tycker om att ta ansvar och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya förutsättningar och arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du har en hög känsla för service.

Då detta är en civil befattning i ett krigsförband, ställer vi samma fysiska krav på dig som övriga anställda vid krigsförbandet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6-månaders provanställning. Resor i tjänsten kan förekomma. Befattningen är placerad på HR-avdelningen i regementsstaben på Trängregementet i Skövde.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Elin Swärd tfn 072-387 9258.

Vi kommer löpande att arbeta med urval och intervjuer.

Fackliga representanter 



• SACO Ulf Granlöf
• OFR/S Peter Danielsson
• OFR/O Jörgen Eliasson

Samtliga nås via växeln 0500-46 50 00.

Välkommen med din ansökan senast 2019-09-22. Vi vill att din ansökan innehåller ett personligt brev som beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV.


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Trängregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Vi utvecklar, utbildar och leder krigsförband inom logistik och sjukvård. Våra kompetenser är efterfrågade nationellt och vid internationella insatser. Trängregementets ambition är att vara ett av Europas ledande militära logistikcentra. På Trängregementet finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola (LogS).

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

HR-administratör - rekrytering

Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter. Om oss På Närhälsans HR-avdelning är vi 26 engagerade medarbetare. Avdelningen är HBTQ-diplomerad, vilket innebär att vi ständigt arbetar för att skapa förståelse, i... Visa mer
Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.



Om oss

På Närhälsans HR-avdelning är vi 26 engagerade medarbetare.

Avdelningen är HBTQ-diplomerad, vilket innebär att vi ständigt arbetar för att skapa förståelse, insikt och öka medvetenheten om allas lika värde. Tillsammans driver och utvecklar vi HR-frågorna för att kunna möta nya förhållanden och möjligheter.

Vi som arbetar här är HR-konsulter med uppdrag att arbeta mot verksamheterna och stödja dess chefer. Vi har även HR-specialister som förstärker specifika HR-områden samt HR-administratörer som stödjer hela HR-funktionen. Medarbetarna har placering på fyra lokalkontor, Vänersborg, Borås, Skövde och Göteborg. Enheten leds av en HR-chef och två Enhetschefer.

Om arbetet

Vi är precis i planeringsstadiet av vårt arbete med samordnad rekrytering och du kommer att vara en viktig del i det arbetet. Tillsammans med berörda HR-konsulter kommer vi att bygga upp en rekryteringsdel där vi kommer att samordna vår rekrytering av vissa yrkeskategorier. I övrigt kommer du att tillsammans med våra HR-administratörer fungera som administrativt stöd till våra HR-konsulter och i övrigt stödja avdelningen i administrativa frågor. Du kommer också att delta i regelbundna möten tillsammans med övriga HR-administratörer. Förutom kontakt med HR-kollegor kommer du även ha en hel del kontakt med verksamheternas chefer.

Hos oss får du ett varierande arbete med flertalet administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att arbeta i rekryteringssystemet Varbi med platsannonsering där du hjälper våra verksamhetschefer med annonsutkast och hantering av rekryteringsärenden, där också olika typer av kontroller vid anställning förekommer. Andra system vi arbetar i är Heroma och Barium.

Kontinuerligt organiserar och arkiverar du underlag i personalakter och administrerar bidrag från Arbetsförmedlingen. Det är även HR-administratörernas roll att göra urval och vara kontaktperson för feriepraktikanter.

Just nu utvecklas HR-avdelningen, vilket kommer innebära förändringar i arbetsuppgifter och i rollen som HR-administratör. Möjlighet ges att diskutera och utveckla de administrativa rutinerna på HR-avdelningen tillsammans med dina kollegor och medverka i utvecklingen av HR-avdelningen.

Om dig

Vi vill att du som söker, har ett stort intresse av kompetensförsörjning- och rekryteringsfrågor, du bör ha organisatorisk förmåga, vara strukturerad, ha god samarbetsförmåga men ändå kunna arbeta självständigt, förmågan att prioritera och vara serviceinriktad. Du ska ha en högskoleutbildning i personalfrågor gärna med inriktning kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har något/några års erfarenhet inom bemanningsbranschen. Självklart har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. Du skall också vara beredd att driva och utveckla arbetet framåt.

Vi ser att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Omtänksam, Pålitlig och Nytänkande.

Villkor

Din placeringsort kommer att vara i Skövde. Resor inom regionen förekommer i tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Kandidatansvarig till Lernia Bemanning

Ansök    Dec 27    Lernia    HR-assistent
OM FÖRETAGET Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. OM TJÄNSTEN Lernia Bemanning i Skövde sö... Visa mer
OM FÖRETAGET
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

OM TJÄNSTEN
Lernia Bemanning i Skövde söker nu efter en kandidatansvarig för att förstärka vårt team. Som kandidatansvarig hos Lernia Bemanning är du den som får affärerna att gå i lås. Du erbjuds ett spännande arbete med ett stort mått av självständighet och eget ansvar.

Som kandidatansvarig samarbetar du med konsultcheferna i deras dagliga arbete genom att hitta rätt kandidater att matcha och tillsätta mot våra konsultuppdrag. I uppgifterna ingår bland annat annonsering, utveckla kandidatnätverk, personintervjuer och referenstagning. Vidare hjälper du till med att administrera personalfrågor kring våra bemanningskonsulter och bemanningsuppdrag, samt introduktion av nya bemanningskonsulter.

OM DIG
För att trivas som kandidatansvarig hos oss bör du vara lösningsfokuserad och trivas med ett högt arbetstempo, där den ena dagen inte är den andra lik. Du har en hög energinivå, stor flexibilitet och förmåga att prestera under tidspress. Vidare trivs du i mötet med människor och har en utpräglad känsla för service. Dessutom har du en god administrativ förmåga och är van vid att arbeta strukturerat i en ostrukturerad vardag. Laganda och prestigelöshet är viktigt och stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

FORMELL KOMPETENS
Vi ser gärna att du har en personaladministrativ utbildning eller motsvarande. Yrkeserfarenhet från personalområdet anses meriterande, särskilt inom rekrytering och personaladministration. B-körkort och god datavana är ett krav.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Skövde
• Tjänstgöringsgrad: Deltid
• Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
• Anställningsform: Behovsanställning

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre