Lediga jobb Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning i Skövde

Se alla lediga jobb från Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning i Skövde. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Skövde som finns inom det yrket.

Inköpsledare med fokus på e-handel

Som inköpsledare med fokus på e-handel har du en bred roll och är del av ett team med många olika kompetenser. Vi söker dig som vill vara med och utveckla inköpsarbetet tillsammans med oss. Inköpsenheten leds av ställföreträdande ekonomichef och samordnas av arbetsledare. Enheten ingår i avdelningen ekonomi-och verksamhetsstyrning som består av ca. 25 medarbetare. Vi utgår från stadshuset i centrala Skövde. I rollen blir du en del av Sektor styrning och v... Visa mer
Som inköpsledare med fokus på e-handel har du en bred roll och är del av ett team med många olika kompetenser. Vi söker dig som vill vara med och utveckla inköpsarbetet tillsammans med oss. Inköpsenheten leds av ställföreträdande ekonomichef och samordnas av arbetsledare. Enheten ingår i avdelningen ekonomi-och verksamhetsstyrning som består av ca. 25 medarbetare. Vi utgår från stadshuset i centrala Skövde.

I rollen blir du en del av Sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, utvecklas och må bra på jobbet.

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll ansvarar du för att utveckla och samordna inköp inom vissa områden, organisatoriska eller varuområden. I din roll som inköpsledare ansvarar du för avtalsuppföljning, stötta och vägleda verksamheter gällande avtal, sortiment och rutiner, möjliggöra inköp i e-handelssystemet, samla in och förmedla vidare avvikelser och synpunkter gällande avtal, följa upp och analysera inköp.

Du är användarspecialist i e-handelssystemets tillämpning och funktion och är second line-support gällande systemfrågor till verksamheten. Du kommer att planera och genomföra förstudier av avtal, inköpsrutiner och systemuppsättning. Du ansvarar även för implementation av rutiner för avrop och för att kvalitetssäkra verksamhetsdata. Detta för att möjliggöra det mest effektiva avropsförfarandet i e-handelssystemet och den mest kvalitativa avtalsuppföljningen. I ditt uppdrag ingår också att tillsammans med leverantör driva arbetet med leverantörsanslutning till e-handelssystemet. Tillsammans med inköpsteamet och systemspecialisten jobbar du fram rutiner, lathundar, guider och annan hjälpdokumentation. Du kommer även planera och genomföra utbildningar av kommunens inköpare.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk ekonomiutbildning med inriktning mot data, ekonomi, logistik eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med inköp i kvalificerat affärssystem alternativt e-handelssystem. Det är viktigt att du har förståelse för process och ekonomiska flöden samt har ett intresse för digitala verktyg. Då rollen innebär många kontakter krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att passa in i denna roll behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt vara duktig på att bygga och vårda förtroendefulla relationer. Vidare bör du vara strukturerad, analytisk och driven för att lämpa dig för tjänsten. Då vi har ett ständigt pågående förbättringsarbete och ett flexibelt arbetssätt söker vi dig som är positiv till utveckling och öppen för utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Visa mindre

Inköpsledare med fokus på e-handel

Som inköpsledare med fokus på e-handel har du en bred roll och är del av ett team med många olika kompetenser. Vi söker dig som vill vara med och utveckla inköpsarbetet tillsammans med oss. Inköpsenheten leds av ställföreträdande ekonomichef och samordnas av arbetsledare. Enheten ingår i avdelningen ekonomi-och verksamhetsstyrning som består av ca. 25 medarbetare. Vi utgår från stadshuset i centrala Skövde. I rollen blir du en del av Sektor styrning och v... Visa mer
Som inköpsledare med fokus på e-handel har du en bred roll och är del av ett team med många olika kompetenser. Vi söker dig som vill vara med och utveckla inköpsarbetet tillsammans med oss. Inköpsenheten leds av ställföreträdande ekonomichef och samordnas av arbetsledare. Enheten ingår i avdelningen ekonomi-och verksamhetsstyrning som består av ca. 25 medarbetare. Vi utgår från stadshuset i centrala Skövde.

I rollen blir du en del av Sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, utvecklas och må bra på jobbet.

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll ansvarar du för att utveckla och samordna inköp inom vissa områden, organisatoriska eller varuområden. I din roll som inköpsledare ansvarar du för avtalsuppföljning, stötta och vägleda verksamheter gällande avtal, sortiment och rutiner, möjliggöra inköp i e-handelssystemet, samla in och förmedla vidare avvikelser och synpunkter gällande avtal, följa upp och analysera inköp.

Du är användarspecialist i e-handelssystemets tillämpning och funktion och är second line-support gällande systemfrågor till verksamheten. Du kommer att planera och genomföra förstudier av avtal, inköpsrutiner och systemuppsättning. Du ansvarar även för implementation av rutiner för avrop och för att kvalitetssäkra verksamhetsdata. Detta för att möjliggöra det mest effektiva avropsförfarandet i e-handelssystemet och den mest kvalitativa avtalsuppföljningen. I ditt uppdrag ingår också att tillsammans med leverantör driva arbetet med leverantörsanslutning till e-handelssystemet. Tillsammans med inköpsteamet och systemspecialisten jobbar du fram rutiner, lathundar, guider och annan hjälpdokumentation. Du kommer även planera och genomföra utbildningar av kommunens inköpare.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk ekonomiutbildning med inriktning mot data, ekonomi, logistik eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med inköp i kvalificerat affärssystem alternativt e-handelssystem. Det är viktigt att du har förståelse för process och ekonomiska flöden samt har ett intresse för digitala verktyg. Då rollen innebär många kontakter krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att passa in i denna roll behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt vara duktig på att bygga och vårda förtroendefulla relationer. Vidare bör du vara strukturerad, analytisk och driven för att lämpa dig för tjänsten. Då vi har ett ständigt pågående förbättringsarbete och ett flexibelt arbetssätt söker vi dig som är positiv till utveckling och öppen för utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Visa mindre

Ekonomiassistent med fokus på utveckling till Reskontragruppen

Är du en självständig Ekonomiassistent som önskar ett arbete där gott samarbete och resultat värderas högt? Vi söker dig som vill utveckla tillsammans med oss! Din grupp ingår i Redovisningsenheten som är en del av kommunstyrelsens förvaltning och den centrala avdelningen för ekonomi och verksamhetsstöd. Enheten är ett stöd och en resurs för kommunens sektorer samt för flera av kommunens koncernbolag och kommunalförbund. Redovisningsenheten har också ett ... Visa mer
Är du en självständig Ekonomiassistent som önskar ett arbete där gott samarbete och resultat värderas högt? Vi söker dig som vill utveckla tillsammans med oss!

Din grupp ingår i Redovisningsenheten som är en del av kommunstyrelsens förvaltning och den centrala avdelningen för ekonomi och verksamhetsstöd. Enheten är ett stöd och en resurs för kommunens sektorer samt för flera av kommunens koncernbolag och kommunalförbund. Redovisningsenheten har också ett uppdrag att vara en styrande funktion i ekonomiska processer i kommunen.

I rollen blir du en del av sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Här är du med och gör det omöjliga möjligt. Tillsammans tar vi Skövde framåt!

ARBETSUPPGIFTER
Du är underställd vår redovisningschef men rapporterar till samordningsansvarig för reskontran som samordnar det team du ingår i och som kommer vara ditt stöd i din arbetsplanering. I din roll har du ett helhetsperspektiv och tillsammans med kollegor utvecklar du arbetet med fokus på digitaliseringens möjligheter. Det är viktigt att du har god förståelse och intresse för att arbeta med kvalificerade ekonomisystem.

Tillsammans med dina teammedlemmar arbetar ni i leverantörsreskontran och kundreskontran. I leverantörsreskontran arbetar du bland annat med flöden som styr fakturorna till rätt person, registervård, utbetalningar samt leverantörskontakter. I kundreskontran arbetar du med fakturering, registervård, kundinbetalningar samt kravhantering med mera.

Tjänsten innefattar mycket kontakt med interna och externa kunder och en del av ditt arbete kan också innefatta utbildning och support i system och processfrågor inom teamets ansvarsområde.

KVALIFIKATIONER
För att söka denna tjänst behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. En motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet kan också vara en lämplig bakgrund. Du har intresse för och erfarenhet av arbete i reskontraflöden i ett kvalificerat ekonomisystem.

Som person har du god logisk förmåga och en drivkraft att ständigt utveckla och förbättra arbetet. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god förmåga att självständigt prioritera och planera dina arbetsuppgifter. Du behöver även ha ett konsultativt förhållningssätt med fokus på effektiva processer och nöjda kunder. En god samarbetsförmåga är också betydelsefullt och det är en fördel om du har fallenhet att förmedla kunskap om ekonomi både skriftligt och muntligt. Är du dessutom en flexibel person som är öppen för nya utmaningar och tänker lösningsfokuserat, då tror vi du har goda förutsättningar att passa i denna roll.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer planeras genomföras vecka 25.

Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Visa mindre