Lediga jobb som Processansvarig, ITIL i Skövde

Se lediga jobb som Processansvarig, ITIL i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Processledare IT

Ansök    Sep 4    Skövde kommun    Processansvarig, ITIL
Drivs du av att arbeta med processer, förbättringsarbete och vara bryggan mellan användare och teknik? Är du dessutom en stjärna på att skriva texter som är enkla att förstå och gillar att driva uppdrag, då kanske du är den vi söker. På IT-avdelningen blir du en del av ett gäng med cirka 65 trevliga, kompetenta och engagerad kollegor, fördelat på tre enheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en processledare för incidentprocessen med inriktning mot IT och kommu... Visa mer
Drivs du av att arbeta med processer, förbättringsarbete och vara bryggan mellan användare och teknik? Är du dessutom en stjärna på att skriva texter som är enkla att förstå och gillar att driva uppdrag, då kanske du är den vi söker. På IT-avdelningen blir du en del av ett gäng med cirka 65 trevliga, kompetenta och engagerad kollegor, fördelat på tre enheter.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en processledare för incidentprocessen med inriktning mot IT och kommunikation. Incidentprocessen är den mest centrala processen på IT-avdelningen och som processledare för denna leder och guidar du arbetsgruppen genom större incidenter. Det kräver förmågan att behålla ett stort lugn i stressiga situationer, god förmåga att leda och utmärkta kommunikativa egenskaper.

Utifrån våra kunders behov och avdelningens målsättningar och processer identifierar du verksamhetsoptimeringar samt är delaktig i genomförandet av dessa. Exempel på optimeringar kan vara: ledtider, kvalitet, arbetssätt, servicemätningar och bemötande. Du säkerställa vår gemensamma strävan efter ständiga förbättringar och säkerställer att den leverans vi gör sker på ett så effektivt, hållbart och serviceinriktat sätt som möjligt.

En väldigt central del av arbetsuppgifterna för dig i rollen blir att skapa strategier för kommunikation med våra kunder samt att producera kommunikationsmaterial i form av texter, information och guider.

Avdelningen driver kontinuerligt flera utvecklingsprojekt eller uppdrag där du i förekommande fall utifrån din roll deltar som projektresurs eller själv är projektledare. Du kommer också arbeta med att ta fram upphandlingsunderlag.

KVALIFIKATIONER
• Högskoleexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av leda samt utveckla processer i en större IT-organisation
• Erfarenhet av att driva projekt och utföra utredningar inom IT-området
• Erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring, nyckeltal och verksamhetsuppföljning

Det är meriterande om du har kunskaper/certifieringar i ITIL, samt erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet.

Som person har du hög förmåga till självständigt arbete, är strukturerad och analytisk.
Du har lätt för att knyta kontakter, samarbeta och driva processer tillsammans med andra. Vidare ser vi att du är serviceorienterad och har en djup ansvarskänsla. Har viljan att utvecklas som medarbetare och tillsammans med oss utveckla vår verksamhet. Vi ser också att du är mycket duktig på att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt och har en god pedagogisk förmåga.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Data Center Technician

We seek a number of skilled Data Centre Technicians to join our team at a co-location facility in Gavle, Sweden. The ideal candidate is a highly analytical and detail-oriented professional with strong technical skills in hardware, IT, and cabling management. They should be self-motivated, results-driven, and possess a positive and humble attitude. In addition to providing technical support, the technician will contribute to documentation, knowledge sharing... Visa mer
We seek a number of skilled Data Centre Technicians to join our team at a co-location facility in Gavle, Sweden.
The ideal candidate is a highly analytical and detail-oriented professional with strong technical skills in hardware, IT, and cabling management. They should be self-motivated, results-driven, and possess a positive and humble attitude. In addition to providing technical support, the technician will contribute to documentation, knowledge sharing, and mentorship of other technicians.
Responsibilities:

Troubleshoot and maintain hardware, cabling, and IT systems, with expertise in at least one field.

Perform data centre hardware setups, startups, and shutdowns following specific instructions.

Diagnose and resolve issues, replacing faulty components efficiently.

Ensure proper grounding, labelling, and cabling according to safety protocols and deployment standards.

Communicate and escalate incidents as necessary.

Contribute to a positive team environment through information sharing and regular meetings.

Take ownership of service quality and user experience.

Conduct training on new processes, tools, and issue resolution.

Assist in conducting failure analysis and participate in new product training.

Support incident management to minimize customer impact.
Requirements:

Extensive knowledge of server hardware and various component failures.

Experience in failure analysis and problem management.

Familiarity with IPMI utilization for diagnostics and administering software tools.

Proficiency in Windows Server and WinPE OS administration.

Basic Linux and Windows scripting skills.

Network troubleshooting expertise (Layer-1, Layer-2, Layer-3).

Understanding of deployment technologies such as WDS, PXE, DHCP, and FTP.

Virtual machine setup and configuration experience.

Ability to work autonomously or within a team.

Excellent communication and feedback skills.

4+ years of data centre technician experience.

Associate degree in computer science, computer engineering, or equivalent.

Relevant certifications such as CompTIA A+, CompTIA Server+, CCENT, CCNA, MCP/MSCE are preferred.

Scripting experience in PowerShell, Python, or Bash is a plus. Visa mindre

Webbutvecklare till innovativt företag

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om kunden: Accountec Sweden AB utvecklar webbaserade lösningar för redovisnings- och revisionsbranschen. Företagets produkt... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Accountec Sweden AB utvecklar webbaserade lösningar för redovisnings- och revisionsbranschen. Företagets produkt Accountec Byråportal, har fått ett starkt mottagande på marknaden sedan den lanserades under 2019. Accountec bygger nu vidare på de initiala framgångarna och vill vidareutveckla företagets produkt ännu mer.

Accountec är ett företag som prioriterar sin personal väldigt hög. Företaget vill nyttja sina medarbetares kompetens, för att få in nya perspektiv och synvinklar. Accountec värderar etik väldigt högt, de är noggranna med att bygga upp sin verksamhet på stabila och beprövade tekniker. Företaget erbjuder dig stora möjligheter till snabb utveckling. Du blir en nyckelspelare i Accountec, med en stor möjlighet att påverka hur produkten utformas och därmed din egen roll. Accountec arbetar remote, vilket ger dig möjligheten att jobba från platsen eller staden som passar dig bäst, på en företagsbetald kontorsplats om så önskas. Samtidigt har du möjligheten att påverka dina egna arbetstider utefter personliga preferenser.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Webbutvecklare för Accountec är du en del av ett utvecklings-team, vars mission är att skapa och utveckla en plattform för digitalt samarbete mellan redovisnings-/revisionsbyrån och dess kunder. Ditt jobb blir att hjälpa företagare att strukturera, effektivisera och automatisera sitt vardagliga arbete. Du som utvecklare gör detta genom att jobba med:
• Single sign-on mot olika system för bokföring, löner, tidsredovisning, fakturaattest med mera.
• Djupa integrationer mot andra webbaserade systemlösningar för bland annat administration, notifikation och datainsamling.
• Ärendebaserad kommunikation, inkluderande funktioner för attestering
• Projekthantering med återkommande uppgifter
• Dokumentlagring med behörighetsstyrning
• Digital signering och automatisk arkivering av legala dokument
• CRM-funktionalitet
• Automatiserade processer

Profil:

• Du har omfattande erfarenhet av webbutveckling med HTML, CSS och JavaScript (Accountec använder både serverrenderad HTML och Vue.js).
• Du har goda kunskaper av objektorienterad och funktionell programmering. Accountec använder Scala och Play framework till företagets backend.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
• Du har goda kunskaper om webb-säkerhet
Det är meriterande om du:
• Meriterande: Om du har erfarenhet av minst ett JVM-programspråk
• Meriterande: med erfarenhet av utveckling av andra plattformar – till exempel iOS eller Android.

Utöver detta tror vi att du har god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig informativt och tydligt i både tal och skrift, eftersom du arbetar remote och måste kommunicera effektivt med dina kollegor dagligen. Det faktum att du arbetar remote, bidrar också till att du behöver vara initiativtagande och självgående. Du tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter samt bidrar med nya idéer. Detta innebär att du uppskattar frihet i ditt arbete, samtidigt som du lätt motiverar dig själv att initiera utveckling av både produkten och verksamheten i sig. Sammanfattningsvis har du ett strukturerat arbetssätt, där du prioriterar dina arbetsuppgifter och arbetar metodiskt utefter uppsatta tidsramar.

Övrig information:

Start: Efter överenskommelse
Plats: Remote
Lön: Efter överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Remote, webb, webbutvecklare, heltid, flex, omgående, HTML, CSS, JavaScript, Single sign-on, redovisning, revision, , iOS, Android, utvecklare, testdriven utveckling, frilansare, JVM- programspråk, backend, frontend, webbaserade, lösningar, plattform, integrationer, tredjeparts-tjänster, projekthantering, CRM -funktionalitet, Ärendebaserad kommunikation, attestering Visa mindre

Team Leader Service Desk till kund i Skövde

Ansök    Feb 7    Experis AB    Processansvarig, ITIL
Har du teknisk erfarenhet och vana av att leda människor är detta en spännande utmaning. Vi söker efter en Team Leader som ska arbetsleda en hel Service Desk för en av våra kunder i Skövde. Drivs du av att jobba med människor, leda utvecklingen framåt och säkerställa goda kundrelationer är detta just för dig! Som Team Leader ansvarar man för Service Desk och att den levererar enligt uppsatta Service Level Agreements. Experis uppdragsgivare levererar enlig... Visa mer
Har du teknisk erfarenhet och vana av att leda människor är detta en spännande utmaning. Vi söker efter en Team Leader som ska arbetsleda en hel Service Desk för en av våra kunder i Skövde. Drivs du av att jobba med människor, leda utvecklingen framåt och säkerställa goda kundrelationer är detta just för dig!

Som Team Leader ansvarar man för Service Desk och att den levererar enligt uppsatta Service Level Agreements. Experis uppdragsgivare levererar enligt ett leveransavtal mot kund och det är kund man supporterar i denna verksamhet. Man har som Team Leader tät kontakt och samarbete med både Experis uppdragsgivare och slutkund.



Man arbetsleder både administrativ och operativ personal i servicedesk. Tillsammans med gruppen tittar man på brister, effektiviserar och utvecklar desken till det bättre. Man håller möten med olika stakeholders kopplade till leveransen, medverkar som språkrör i olika projekt som rör servicedesk och ansvarar för att desken alltid är bemannad.



Vem är du?

Vi söker efter en organiserad person med god erfarenhet av att leda andra i en IT miljö. Man måste vara trygg med att hantera olika typer av personalfrågor och ha en god servicekänsla då man har mycket kontakt med slutkund.



Med dig har du:

Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT.

Flerårig erfarenhet av arbetsledning i IT miljö.

God teknisk kompetens



Vi hoppas även att du har:

ITIL certifiering

Erfarenhet från Service Desk







Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.



Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Experis - Om oss

På Experis har vi talang multiplicerat med mjuka färdigheter. Våra IT-konsulter, projektlösningar och Managed Services hjälper företag med digitala omställningar som främjar innovation. Visa mindre

Webbutvecklare till innovativt företag

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Accountec Sweden.

Om företaget:

Accountec Sweden AB utvecklar webbaserade lösningar för redovisnings- och revisionsbranschen. Företagets produkt Accountec Byråportal, har fått ett starkt mottagande på marknaden sedan den lanserades under 2019. Accountec bygger nu vidare på de initiala framgångarna och vill vidareutveckla företagets produkt ännu mer.

Accountec är ett företag som prioriterar sin personal väldigt hög. Företaget vill nyttja sina medarbetares kompetens, för att få nya perspektiv och synvinklar. Företaget erbjuder dig stora möjligheter till snabb utveckling. Du blir en nyckelspelare i Accountec, med en stor möjlighet att påverka hur produkten utformas och därmed din egen roll.

Accountec arbetar remote, vilket ger dig möjligheten att jobba från platsen eller staden som passar dig bäst, på en betald kontorsplats om så önskas.

Arbetsuppgifter:

I rollen som webbutvecklare för Accountec är du en del av ett utvecklingsteam, vars mission är att skapa och utveckla en plattform för digitalt samarbete mellan redovisnings-/revisionsbyråer och dess kunder. Ditt jobb är att hjälpa företagare att strukturera, effektivisera och automatisera sitt vardagliga arbete. Du som utvecklare gör detta genom att bland annat utveckla single sign-on mot olika system för bokföring, löner, tidsredovisning, fakturaattest med mera. Du programmerar även djupa integrationer mot andra webbaserade systemlösningar för bland annat administration, notifikation och datainsamling. Du arbetar dessutom med att utveckla och underhålla CRM gunktionalitet, dokumentlagring med behörighetsstyrning och digital signering samt automatisk arkivering av legala dokument och mycket mer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har omfattande erfarenhet av webbutveckling med HTML, CSS och JavaScript (Accountec använder både serverrenderad HTML och Vue.js).
• Du har goda kunskaper av objektorienterad och funktionell programmering.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
• Du har goda kunskaper om webb-säkerhet
• Meriterande: Om du har erfarenhet av minst ett JVM-programspråk
• Meriterande: med erfarenhet av utveckling av andra plattformar – till exempel iOS eller Android.

Utöver detta tror vi att du har god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig informativt och tydligt i både tal och skrift, eftersom du arbetar remote och måste kommunicera effektivt med dina kollegor dagligen. Det faktum att du arbetar remote, bidrar också till att du behöver vara initiativtagande och självgående. Du tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter samt bidrar med nya idéer. Detta innebär att du uppskattar frihet i ditt arbete, samtidigt som du lätt motiverar dig själv att initiera utveckling av både produkten och verksamheten i sig. Sammanfattningsvis har du ett strukturerat arbetssätt, där du prioriterar dina arbetsuppgifter och arbetar metodiskt utefter uppsatta tidsramar.

Övrig information:

Start: Efter överenskommelse
Plats: Remote
Lön: Efter överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Remote, webb, webbutvecklare, heltid, flex, omgående, HTML, CSS, JavaScript, Single sign-on, redovisning, revision, , iOS, Android, utvecklare, testdriven utveckling, frilansare, JVM- programspråk, backend, frontend, webbaserade, lösningar, plattform, integrationer, tredjeparts-tjänster, projekthantering, CRM -funktionalitet, Ärendebaserad kommunikation, attestering Visa mindre