Lediga jobb som Planeringskontorist i Skövde

Se lediga jobb som Planeringskontorist i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Stabskoordinator till Göta trängregemente T 2

Ansök    Jan 31    Försvarsmakten    Planeringskontorist
Vill du ta nästa steg i karriären eller få vara del av något större och värdesätter att - med den du är och det du gör - få bidra till ett säkrare och bättre Sverige? Nu söker vi en stabskoordinator till Göta trängregemente T 2. Försvarsmakten befinner sig på en omfattande tillväxtresa och detta är en ny befattning, vilket kommer att innebära möjlighet att påverka tjänsten och dess utformning. Du kommer att rapportera till enhetschefen och ingå i trängbat... Visa mer
Vill du ta nästa steg i karriären eller få vara del av något större och värdesätter att - med den du är och det du gör - få bidra till ett säkrare och bättre Sverige?

Nu söker vi en stabskoordinator till Göta trängregemente T 2. Försvarsmakten befinner sig på en omfattande tillväxtresa och detta är en ny befattning, vilket kommer att innebära möjlighet att påverka tjänsten och dess utformning. Du kommer att rapportera till enhetschefen och ingå i trängbataljonens ledning. Trängbataljonen består av yrkesofficerare, civila medarbetare och anställda soldater och har till uppgift att utbilda stående förband och lösa skarpa insatser och operationer.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du stödjer enhetschefen tillika bataljonschef och ledningen i det dagliga arbetet på bataljonen. Vid enhetschefens frånvaro är du beredd att axla ansvaret och representera bataljonen vid regementsgemensamma möten. Du utformar processer och leder projekt och daglig styrning samt uppföljning av enhetens arbete.

Övriga arbetsuppgifter


• Stödjer enhetschef i att leda, och följer upp enhetens arbete
• Stödjer enhetschef i förvaltningsrättsliga frågor
• Stödjer enhetschef med administration och beredning av ärenden och handlingar
• Stödjer med ekonomisk uppföljning

Kvalifikationer


• Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift, i svenska och engelska
• B-körkort

Meriterande


• Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten
• Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av system PRIO/SAP 

Personliga egenskaper

Du tycker om att ta ansvar, är initiativrik, analytisk och har god samarbetsförmåga samt god förmåga att arbeta självständigt. Vi förväntar oss hög personlig integritet och förmåga att skapa/bygga goda relationer där förtroende och tillit är ledorden. Du drivs av utvecklingsarbete och att vara med att skapa goda arbetssätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer påwww.forsvarsmakten.se)

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidareanställning - civil befattning

Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.

Sysselsättningsgrad: Heltid

Arbetsort: Skövde

Individuell lönesättning

Tjänsteresor förekommer i tjänsten

Tillträde sker enligt överenskommelse

Tjänsten är placerad på Göta trängregemente, T 2 i Skövde

Tjänsten innebär krigsplacering i ett av våra krigsförband

För frågor om tjänsten vänligen kontakta:

Stf enhetschef Mj Siemon Henriksson Severin, nås via växeln

För frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta:

HR-generalist Caroline Cederlöf, nås via växeln

Fackliga representanter

OFR/O Martin Zetterman
Seko Claes Andersson
SACO Ulf Granlöf

Samtliga nås via växel 0500-46 50 00. 

Välkommen med din ansökan senast 2025-03-03.

 

Din ansökan skall innehålla ett personligt brev som beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV. Vid intervjun ska du kunna uppvisa betyg på genomförda utbildningar.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Förbandets motto är: Logistik- vårt ansvar
Göta Trängregemente tillhör armén och är det enda förbandet i hela Försvarsmakten som enbart jobbar med logistik. Logistik är ett samlingsbegrepp för förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst, transporttjänst och försvarsmedicin. Det innebär att regementet ser till att de stridande förbanden får det stöd de behöver för att lösa sina uppgifter, exempelvis mat, vatten, ammunition och drivmedel. Med våra sjukvårdsförmågor tar vi hand om de skadade och med våra transportförmågor ser vi till att förbanden kommer till rätt plats vid rätt tidpunkt.

Göta Trängregemente utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Förband som är omedelbart användbara vid insatser, såväl nationella som internationella.
Vid Göta Trängregemente finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola, som utbildar logistikofficerare för hela Försvarsmakten.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Resursplanerare Skövde

Ansök    Maj 25    Trafikverket    Planeringskontorist
Som resursplanerare på Trafikverket Förarprov är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet. Vi söker nu en resursplanerare till vårt Förarprovskontor i Skövde! Resursplanerare Skövde Arbetsuppgifter Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kolle... Visa mer
Som resursplanerare på Trafikverket Förarprov är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Vi söker nu en resursplanerare till vårt Förarprovskontor i Skövde!


Resursplanerare Skövde

Arbetsuppgifter

Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Vårt mål är trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. På Förarprov möter vi ett stort antal kunder varje dag. Vi ser olikheter hos både medarbetare och kunder som en styrka och hos oss är utveckling en självklarhet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 500 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.
Som resursplanerare stöttar du hela Förarprovskontoret med en effektiv och långsiktigt hållbar resursplanering. I samarbete med enhetschefen ansvarar du för den operativa resursplaneringen som innebär planering av provtider så långt fram som 11 månader. I dialog med enhetschefen gör du förändringar i resursplaneringen beroende på tillgång och efterfrågan. Vid exempelvis sjukdom krävs det snabba justeringar i planeringen och kontakt med kunder för att boka om prov. Till din hjälp använder du dig av Trafikverkets eget resursplaneringsverktyg. Ditt mål är att både skapa optimal nytta för Trafikverkets kunder och bästa möjliga förutsättningar för dina kollegor.
I rollen ansvarar du för dagsschemat för 15 medarbetare. Du kommer också att medverka vid introduktion av nya medarbetare samt vid behov arbeta i receptionen eller förrätta kunskapsprov. Du kommer ha mycket dialog med trafikskolor och även med privatpersoner. Det kan exempelvis handla om att boka om tider och svara på frågor från kunderna. Arbetet i den dagliga verksamheten består bland annat av administrativt stöd till enhetschefen och anpassas hela tiden efter verksamhetens behov. Du kommer att arbeta i nära samarbete med enhetschef och andra resursplanerare i avdelning Väst.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester kommer att skickas ut till de som uppfyller skallkraven under vecka 25.
Intervjuer är preliminärt planerade att genomföras under vecka 29. Med anledning av semesterperiod så kommer det att dröja med återkoppling efter genomförda tester, och sedan också efter genomförda intervjuer.
Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Då vi jobbar med kundservice är det viktigt för oss att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har god kommunikationsförmåga vilket innebär att du är lyhörd, förmedlar ditt budskap på ett tydligt och respektfullt sätt, och att du anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har god problemlösningsförmåga, kan självständigt arbeta med flera uppgifter parallellt och kan prioritera det viktigaste. För att kontoret skall fungera på bästa sätt så krävs det att du är flexibel, och när situationen kräver det, kan anpassa dig till ändrade förutsättningar.
Vi söker dig som:
har godkänd gymnasieutbildning
är minst 23 år vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
har goda kunskaper i Officepaketet
har giltigt B-körkort för manuellt växlad personbil
har goda kunskaper i tal och skrift på svenska
är bekväm med att prata engelska

Det är meriterande om du har:
relevant och aktuell erfarenhet från arbete med bemannings- och resursplanering
provförrättarkompetens

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Bokningsadministratör till DB Schenker / Skara

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DB Schenker har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

DB Schenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster inom lager och logistiklösningar. Här blir du en del av ett globalt logistiknätverk med 76 000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska lösningar och nöjda kunder genom ditt engagemang. Som administratör på bokningsavdelningen hos Schenker Skara tillhör du ett glatt och positivt team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

Du hanterar bokningar för inrikestransporter via telefon, EDI samt mail. Du har även övergripande kundkontakt där du tar emot förfrågningar kring transporter och priser, samt följer upp ärenden och fakturerar. Dina kontaktytor rör kunder, trafikledning, produktion och andra avdelningar inom Schenker Europa. Kommunikation sker främst på svenska, men även kommunikation på engelska förekommer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har fullständig gymnasieexamen
• Du har god datorvana, samt goda kunskaper inom MS Office
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom logistik, service eller administration
• Du talar och skriver obehindrat på svenska, samt har goda kunskaper i engelska

Vi söker dig som uppskattar att samarbeta med kollegor, samt brinner för god kundkontakt och service. Vi tror därför att du är en öppen och social person som är flexibel i ditt bemötande samt har förmågan att hantera olika situationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter där du strukturerar och prioriterar ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera flexibla lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Skara
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, koordinator, administration, koordinering, registrering, dokumentation, kundservice, kundsupport, bokning, logistik, transport, heltid, bokning, ordermottagare, Skara, heltid Visa mindre