Lediga jobb som Försäljningschef i Skövde

Se lediga jobb som Försäljningschef i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Ta nästa steg i karriären, Vialarm söker Säljchef!

VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare. Är du våra nya Säljchef? Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef... Visa mer
VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare.

Är du våra nya Säljchef?

Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef och coach så är du med på fält och utvecklar vår försäljning i ditt område med omnejd. Syftet är att marknadsföra och sälja in våra larmtjänst. Samtidigt som du visar hur dem på olika sätt kan skydda sig mot brand och inbrott. Är du desutom duktig på att coacha och inspirera människor i din omgivning.

Då är det dig vi söker!



För oss är det viktigt lika viktigt att nå sina mål som det är att fira varje framgång du och ditt team uppnår på fält.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Garantilön och en hög provision del
- Förmånsbil
- Stora möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget
- Ansvar för ett eget säljteam.
- Utbildning, säljtävlingar och möjlighet till karriär och personlig utveckling
- En arbetsplats som andas glädje , sälj och engagerade medarbetare.




Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka in snarast för att vara med tidigt i processen då starten är omgående.

Var noga med att ha rubriken på din ansökan "Säljchef"

Varmt välkomna med din ansökan Visa mindre

Ta nästa steg i karriären, Vialarm söker Säljchef!

VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare. Är du våra nya Säljchef? Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef... Visa mer
VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare.

Är du våra nya Säljchef?

Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef och coach så är du med på fält och utvecklar vår försäljning i ditt område med omnejd. Syftet är att marknadsföra och sälja in våra larmtjänst. Samtidigt som du visar hur dem på olika sätt kan skydda sig mot brand och inbrott. Är du desutom duktig på att coacha och inspirera människor i din omgivning.

Då är det dig vi söker!



För oss är det viktigt lika viktigt att nå sina mål som det är att fira varje framgång du och ditt team uppnår på fält.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Garantilön och en hög provision del
- Förmånsbil
- Stora möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget
- Ansvar för ett eget säljteam.
- Utbildning, säljtävlingar och möjlighet till karriär och personlig utveckling
- En arbetsplats som andas glädje , sälj och engagerade medarbetare.




Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka in snarast för att vara med tidigt i processen då starten är omgående.

Var noga med att ha rubriken på din ansökan "Säljchef"

Varmt välkomna med din ansökan Visa mindre

Ta nästa steg i karriären, Vialarm söker Säljchef!

Nytt
VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare. Är du våra nya Säljchef? Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef... Visa mer
VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare.

Är du våra nya Säljchef?

Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef och coach så är du med på fält och utvecklar vår försäljning i ditt område med omnejd. Syftet är att marknadsföra och sälja in våra larmtjänst. Samtidigt som du visar hur dem på olika sätt kan skydda sig mot brand och inbrott. Är du desutom duktig på att coacha och inspirera människor i din omgivning.

Då är det dig vi söker!



För oss är det viktigt lika viktigt att nå sina mål som det är att fira varje framgång du och ditt team uppnår på fält.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Garantilön och en hög provision del
- Förmånsbil
- Stora möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget
- Ansvar för ett eget säljteam.
- Utbildning, säljtävlingar och möjlighet till karriär och personlig utveckling
- En arbetsplats som andas glädje , sälj och engagerade medarbetare.




Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka in snarast för att vara med tidigt i processen då starten är omgående.

Var noga med att ha rubriken på din ansökan "Säljchef"

Varmt välkomna med din ansökan Visa mindre

Ta nästa steg i karriären, Vialarm söker Säljchef!

VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare. Är du våra nya Säljchef? Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef... Visa mer
VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare.

Är du våra nya Säljchef?

Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef och coach så är du med på fält och utvecklar vår försäljning i ditt område med omnejd. Syftet är att marknadsföra och sälja in våra larmtjänst. Samtidigt som du visar hur dem på olika sätt kan skydda sig mot brand och inbrott. Är du desutom duktig på att coacha och inspirera människor i din omgivning.

Då är det dig vi söker!



För oss är det viktigt lika viktigt att nå sina mål som det är att fira varje framgång du och ditt team uppnår på fält.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Garantilön och en hög provision del
- Förmånsbil
- Stora möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget
- Ansvar för ett eget säljteam.
- Utbildning, säljtävlingar och möjlighet till karriär och personlig utveckling
- En arbetsplats som andas glädje , sälj och engagerade medarbetare.




Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka in snarast för att vara med tidigt i processen då starten är omgående.

Var noga med att ha rubriken på din ansökan "Säljchef"

Varmt välkomna med din ansökan Visa mindre

Senior Key Account Manager B2B

Vi söker en säljdriven: Senior Key Account Manager B2B, Fazer Kvarn Lidköping   Vi tar oss framåt – följer du med?   Som Senior Key Account Manager B2B så kommer du ha kundansvar för våra B2B kunder i Sverige. Du kommer även ansvara för ett mindre säljteam vars främsta uppgift är att skapa tillväxt genom att sälja kvarnens industriprodukter till den svenska livsmedelsindustrin och på export. Rollen ansvarar för försäljning, lönsamhet, nykundsbearbetning oc... Visa mer
Vi söker en säljdriven:
Senior Key Account Manager B2B, Fazer Kvarn Lidköping
 
Vi tar oss framåt – följer du med?
 
Som Senior Key Account Manager B2B så kommer du ha kundansvar för våra B2B kunder i Sverige. Du kommer även ansvara för ett mindre säljteam vars främsta uppgift är att skapa tillväxt genom att sälja kvarnens industriprodukter till den svenska livsmedelsindustrin och på export. Rollen ansvarar för försäljning, lönsamhet, nykundsbearbetning och kundkontakter för samtliga kunder inom B2B.
 
Det är en heltidstjänst med tillsvidareanställning (med 6 mån provanställning) och med placering på Fazer Kvarn i Lidköping. Rollen ingår i Fazer Kvarns ledningsgrupp. Du rapporterar till VP på Fazer Kvarn.
 
Varför ska du välja Fazer?
 
Det börjar med människor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa. Vi på Fazer Lifestyle Foods vill ha en kultur av mångfald och inkludering där alla anställda kan uppleva en jämställd arbetsgemenskap med motiverande, respektfull och säker arbetsmiljö.
Fazer Kvarn har haft en stark tillväxt de senaste åren och kommer ha fortsatt högt fokus på lönsam tillväxt både på den svenska marknaden och exportmarknaden. Som Senior KAM får du en viktig roll att tillsammans med teamet driva denna tillväxt.

Vad bidrar du med till teamet?
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har 5 års arbetserfarenhet inom en liknande roll inom sälj mot Industri B2B och en relevant högskoleutbildning.
 
Du förstår vikten av vårt kundfokus och har kloka insikter om konsumenternas behov och hur marknaden utvecklas. Detta kombineras med en djup kunskap inom sälj och kundrelationer.
 
Vi arbetar bäst tillsammans och du drivs av en stark teamkänsla där du är driven och bra på att inspirera och motivera andra.
Du har erfarenhet av att driva projekt, är pålitlig och arbetar strukturerat. I tal och skrift är du flytande i både svenska och engelska och besitter goda datorkunskaper.
 
 
Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu!
 


Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden.

Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Ta nästa steg i karriären, Vialarm söker Säljchef!

VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare. Är du våra nya Säljchef? Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef... Visa mer
VIALARM grundades med två tydliga mål: att erbjuda något unikt på larmmarknaden där alla ska ha råd med en trygg bostad. Och skapa Sveriges absolut bästa och roligaste arbetsplats för våra medarbetare.

Är du våra nya Säljchef?

Som säljchef är din primära arbetsuppgift att rekrytera, coacha fältsäljarna, genomföra sambesök, planera och genomföra interna uppstartsmöten, hålla individuella utvecklingssamtal med säljarna. Parallellt med din roll som säljchef och coach så är du med på fält och utvecklar vår försäljning i ditt område med omnejd. Syftet är att marknadsföra och sälja in våra larmtjänst. Samtidigt som du visar hur dem på olika sätt kan skydda sig mot brand och inbrott. Är du desutom duktig på att coacha och inspirera människor i din omgivning.

Då är det dig vi söker!



För oss är det viktigt lika viktigt att nå sina mål som det är att fira varje framgång du och ditt team uppnår på fält.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Garantilön och en hög provision del
- Förmånsbil
- Stora möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget
- Ansvar för ett eget säljteam.
- Utbildning, säljtävlingar och möjlighet till karriär och personlig utveckling
- En arbetsplats som andas glädje , sälj och engagerade medarbetare.




Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka in snarast för att vara med tidigt i processen då starten är omgående.

Var noga med att ha rubriken på din ansökan "Säljchef"

Varmt välkomna med din ansökan Visa mindre

Senior Key Account Manager B2B

Vi söker en säljdriven: Senior Key Account Manager B2B, Fazer Kvarn Lidköping   Vi tar oss framåt – följer du med?   Som Senior Key Account Manager B2B så kommer du ha kundansvar för våra B2B kunder i Sverige. Du kommer även ansvara för ett mindre säljteam vars främsta uppgift är att skapa tillväxt genom att sälja kvarnens industriprodukter till den svenska livsmedelsindustrin och på export. Rollen ansvarar för försäljning, lönsamhet, nykundsbearbetning oc... Visa mer
Vi söker en säljdriven:
Senior Key Account Manager B2B, Fazer Kvarn Lidköping
 
Vi tar oss framåt – följer du med?
 
Som Senior Key Account Manager B2B så kommer du ha kundansvar för våra B2B kunder i Sverige. Du kommer även ansvara för ett mindre säljteam vars främsta uppgift är att skapa tillväxt genom att sälja kvarnens industriprodukter till den svenska livsmedelsindustrin och på export. Rollen ansvarar för försäljning, lönsamhet, nykundsbearbetning och kundkontakter för samtliga kunder inom B2B.
 
Det är en heltidstjänst med tillsvidareanställning (med 6 mån provanställning) och med placering på Fazer Kvarn i Lidköping. Rollen ingår i Fazer Kvarns ledningsgrupp. Du rapporterar till VP på Fazer Kvarn.
 
Varför ska du välja Fazer?
 
Det börjar med människor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa. Vi på Fazer Lifestyle Foods vill ha en kultur av mångfald och inkludering där alla anställda kan uppleva en jämställd arbetsgemenskap med motiverande, respektfull och säker arbetsmiljö.
Fazer Kvarn har haft en stark tillväxt de senaste åren och kommer ha fortsatt högt fokus på lönsam tillväxt både på den svenska marknaden och exportmarknaden. Som Senior KAM får du en viktig roll att tillsammans med teamet driva denna tillväxt.

Vad bidrar du med till teamet?
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har 5 års arbetserfarenhet inom en liknande roll inom sälj och en relevant högskoleutbildning.
 
Du förstår vikten av vårt kundfokus och har kloka insikter om konsumenternas behov och hur marknaden utvecklas. Detta kombineras med en djup kunskap inom sälj och kundrelationer.
 
Vi arbetar bäst tillsammans och du drivs av en stark teamkänsla där du är driven och bra på att inspirera och motivera andra.
Du har erfarenhet av att driva projekt, är pålitlig och arbetar strukturerat. I tal och skrift är du flytande i både svenska och engelska och besitter goda datorkunskaper.
 
 
Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu!
 


Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden.

Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Ricoh IT Partner Väst söker säljansvarig Platschef i Skaraborg

Företagsinformation Ricoh IT Partner Väst är ett fristående bolag som har ett partneravtal med Ricoh Sverige AB och samarbetsavtal med större etablerade leverantörer inom respektive affärsområde. Ett lokalt företag med kompetensen som skall säkerställa sina kunders digitaliseringsprocess inom IT, dokumenthantering, digital information och möteslösningar. Våra lösningar och tjänsteutbud ska innebära verksamhetsnytta och konkurrensfördelar åt kunden. Läs m... Visa mer
Företagsinformation
Ricoh IT Partner Väst är ett fristående bolag som har ett partneravtal med Ricoh Sverige AB och samarbetsavtal med större etablerade leverantörer inom respektive affärsområde. Ett lokalt företag med kompetensen som skall säkerställa sina kunders digitaliseringsprocess inom IT, dokumenthantering, digital information och möteslösningar. Våra lösningar och tjänsteutbud ska innebära verksamhetsnytta och konkurrensfördelar åt kunden.

Läs mer på ricohitp.se

Tjänstebeskrivning
Har du erfarenhet inom B2B-försäljning och är redo för ditt nästa steg?

I rollen kommer du självständigt skapa och driva affärer genom att strategiskt bearbeta och utveckla befintliga kunder, parallellt med att bygga nya nätverk genom nykundsbearbetning. Du samarbetar tätt ihop med våra egna produktspecialister och leverantörens säljspecialister för att ta fram rätt lösning till varje kund. Tillsammans levererar ni en hög servicenivå och smarta produkter/tjänster för att på så sätt generera bästa kundnöjdhet. Man ska tydligt och strukturerat saluföra våra affärsområden inom IT-tjänster och IT-drift, Dokumenthantering, Mötesteknik samt Digital Signage på både kort och lång sikt.

Du ansvarar bland annat för kundmöten, anpassning och försäljning efter kundens behov, offertskrivning, fullfölja affärer samt uppföljning mot leverantör och kund. Kunderna kan vara allt från små och medelstora företag till större kunder inom den privata och offentliga sektorn. Du jobbar endast med B2B.

Du kommer ha helhetsansvar för verksamhetens budget och resultat samt utvecklingen av kontoret i Skaraborg.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och som är redo för att axla ansvaret för Skaraborg. Du drivs av att skapa kundnöjdhet och strävar alltid efter att göra det lilla extra. Som person är du en lagspelare men som har ett stort individuellt driv. För att lyckas i tjänsten behöver du vara affärsmannamässig, trivas i en nätverkande miljö samt ha förmåga att skapa och bibehålla kundrelationer.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett bolag där vi har korta beslutsvägar och stort kundfokus. Våra kunder finns i alla branscher vilket gör arbetet varierande. Vidare erbjuds lokal service, möjlighet till personlig utveckling och påverkan av företagets utveckling. Tjänstebil erbjuds också i tjänsten.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa Jennifer Andersson, 076-6697470. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 23/1 -22. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Försäljningschef

Med över 900 varhus över hela Europa är MediaMarkt en av de största aktörerna på hemelektronikmarknaden. I Sverige har vi idag 28 varhus samt en växande E-handel sedan starten 2006. Nu fortsätter vi vår resa med modernisering av befintliga varuhus samt nya varuhus. Nu söker vi dig som är en naturlig ledare och som vill arbeta när verksamheten. Tjänsten är som Customer Sales & Solutions Leader, härefter Försäljningschef, på MediaMarkt Skövde. Arbetsbeskrivn... Visa mer
Med över 900 varhus över hela Europa är MediaMarkt en av de största aktörerna på hemelektronikmarknaden. I Sverige har vi idag 28 varhus samt en växande E-handel sedan starten 2006. Nu fortsätter vi vår resa med modernisering av befintliga varuhus samt nya varuhus.
Nu söker vi dig som är en naturlig ledare och som vill arbeta när verksamheten. Tjänsten är som Customer Sales & Solutions Leader, härefter Försäljningschef, på MediaMarkt Skövde.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Försäljningschef på MediaMarkt Skövde är du huvudansvarig för övergripande försäljningen av produkter och tjänster.
Vi ställer höga krav på dig och förväntar oss att du alltid agerar som en förebild både vad gäller attityd och engagemang. Du driver försäljningen tillsammans med dina Senior Sales med fokus på tjänster, effektivitet och lönsamhet i linje med företagets värderingar och prioriteringar.
Vi förväntar oss att du är affärsmässig och tänker i principen intäkter-kostnader=vinst. Du ska alltid sträva efter att minimera kostnaderna och öka intäkterna, därför tar du beslut utifrån denna princip och du leder ditt team med fokus på lönsamhet.
Cirka 80 % av din tid spenderas där allt händer nämligen på ”golvet”, för att stötta och utveckla dina kollegor. Du skall lyssna på ditt team samt hjälpa dem att utveckla sina färdigheter.
Resterande tid går åt att planera för kampanjer och aktiviteter, analysera försäljningsstrategier, utbilda och utveckla din personal samt organisera dig själv och ditt team. Du ska ha en plan för varje enskild individ på din avdelning och tillsammans med din varuhuschef och ledningsgruppen utveckla nya ledare för varuhuset och organisationen. Du ska leda, inspirera och motivera ditt team med fokus på försäljning av produkter och tjänster. Din huvudsakliga uppgift utöver ovanstående är att du och ditt team alltid sätter kunden i första hand.
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank för din personal för att kunna coacha och utveckla dem i deras roll och ett sinne för detaljer i den dagliga verksamheten.
Vi tror att du antingen har erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln alternativt att du tidigare har arbetat inom detaljhandeln men för närvarande arbetar i ledande befattning i en annan bransch.
Ledarskapet är en mycket viktig del som vi lägger stor vikt vid, samtidigt som vi gärna ser att du även har en djup kunskap gällande det produktområde du kommer att arbeta inom. Din ledarstil är teamorienterad, rak och öppen och du uppfattas som en naturlig och ödmjuk ledare.
Du har ett gediget intresse för hemelektronik, en förmåga att delegera och en vilja att få människor omkring dig att växa och är inställd på att arbeta kvällar, helger och röda dagar.
Du är en högpresterare som drivs av utmaningar och av att uppnå mål. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.
Vad kan MediaMarkt erbjuda dig?
Som Försäljningschef hos oss får du en spännande och utvecklande roll med stort eget ansvar. Du får anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv.
Vi som arbetar på MediaMarkt värnar om mångfalden i vårt bolag och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande till denna tjänst.
Är du intresserad?
För frågor eller funderingar vänligen kontakta Varuhuschef Alexander Larsson, [email protected]
I våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell.
Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-02-15. Notera att urval sker fortlöpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Ricoh IT Partner Väst söker säljansvarig Platschef i Skaraborg

Företagsinformation Ricoh IT Partner Väst är ett fristående bolag som har ett partneravtal med Ricoh Sverige AB och samarbetsavtal med större etablerade leverantörer inom respektive affärsområde. Ett lokalt företag med kompetensen som skall säkerställa sina kunders digitaliseringsprocess inom IT, dokumenthantering, digital information och möteslösningar. Våra lösningar och tjänsteutbud ska innebära verksamhetsnytta och konkurrensfördelar åt kunden. Läs m... Visa mer
Företagsinformation
Ricoh IT Partner Väst är ett fristående bolag som har ett partneravtal med Ricoh Sverige AB och samarbetsavtal med större etablerade leverantörer inom respektive affärsområde. Ett lokalt företag med kompetensen som skall säkerställa sina kunders digitaliseringsprocess inom IT, dokumenthantering, digital information och möteslösningar. Våra lösningar och tjänsteutbud ska innebära verksamhetsnytta och konkurrensfördelar åt kunden.

Läs mer på ricohitp.se

Tjänstebeskrivning
Har du erfarenhet inom B2B-försäljning och är redo för ditt nästa steg?

I rollen kommer du självständigt skapa och driva affärer genom att strategiskt bearbeta och utveckla befintliga kunder, parallellt med att bygga nya nätverk genom nykundsbearbetning. Du samarbetar tätt ihop med våra egna produktspecialister och leverantörens säljspecialister för att ta fram rätt lösning till varje kund. Tillsammans levererar ni en hög servicenivå och smarta produkter/tjänster för att på så sätt generera bästa kundnöjdhet. Man ska tydligt och strukturerat saluföra våra affärsområden inom IT-tjänster och IT-drift, Dokumenthantering, Mötesteknik samt Digital Signage på både kort och lång sikt.

Du ansvarar bland annat för kundmöten, anpassning och försäljning efter kundens behov, offertskrivning, fullfölja affärer samt uppföljning mot leverantör och kund. Kunderna kan vara allt från små och medelstora företag till större kunder inom den privata och offentliga sektorn. Du jobbar endast med B2B.

Du kommer ha helhetsansvar för verksamhetens budget och resultat samt utvecklingen av kontoret i Skaraborg.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och som är redo för att axla ansvaret för Skaraborg. Du drivs av att skapa kundnöjdhet och strävar alltid efter att göra det lilla extra. Som person är du en lagspelare men som har ett stort individuellt driv. För att lyckas i tjänsten behöver du vara affärsmannamässig, trivas i en nätverkande miljö samt ha förmåga att skapa och bibehålla kundrelationer.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett bolag där vi har korta beslutsvägar och stort kundfokus. Våra kunder finns i alla branscher vilket gör arbetet varierande. Vidare erbjuds lokal service, möjlighet till personlig utveckling och påverkan av företagets utveckling. Tjänstebil erbjuds också i tjänsten.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa Jennifer Andersson, 076-6697470. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 23/1 -22. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Platschef - Competence Group Skövde

Competence Group är det moderna bemanningsföretaget mot väl etablerade branscher. Vi hjälper våra uppdragsgivare på kort och långsikt med kvalificerad kompetensförsörjning. För oss är det viktigt att fokusera på att utveckling och kompetens för att ge rätt förutsättningar till våra uppdragsgivare och våra konsulter. Tillsammans överträffar vi det förväntade resultatet. Som Platschef på Competence Group kommer du bli en nyckelperson i vår verksamhet och ... Visa mer
Competence Group är det moderna bemanningsföretaget mot väl etablerade branscher. Vi hjälper våra uppdragsgivare på kort och långsikt med kvalificerad kompetensförsörjning. För oss är det viktigt att fokusera på att utveckling och kompetens för att ge rätt förutsättningar till våra uppdragsgivare och våra konsulter. Tillsammans överträffar vi det förväntade resultatet.

Som Platschef på Competence Group kommer du bli en nyckelperson i vår verksamhet och ansvarig för att etablera och driva Competence Groups satsning på orten. Du kommer jobba strategiskt och operativt för att bygga upp verksamheten och erbjuda hållbara lösningar för våra kunder och konsulter.

Drivs du av att få påverka, skapa och få ta ansvar? - Då är det dig vi söker!

Vi kommer erbjuda dig en händelserik vardag med ett tydligt fokus på kund, konsulter och affären. Med marknadsledande system, digitaliserade processer så får du möjligheten att fokusera på att driva tillväxt mot våra mål. Du kommer ha stort inflytande och erbjuds stor frihet att bygga upp Competence Group Skövde med din personliga prägel. Du kommer få ta del av en tillväxtresa med drivna kollegor och kompetent styrelse. Vi arbetar tätt tillsammans för att skapa nya affärsmöjligheter och för att ge våra kunder bästa möjliga service.

Din roll som Platschef innebär:
Ett helhetsansvar för verksamheten och att bygga, och stärka Competence Groups position på den lokala marknaden.
Försäljning är en naturlig del av din vardag där du bygger upp relationer till våra uppdragsgivare och stärker vårt varumärke på orten. Vidare ansvarar du för såväl som säljprocessen som uppdragsprocessen som innehåller kravspecifikation, urval, intervjuer, matchning och presentation av kandidater. Givetvis så jobbar du kontinuerligt med att attrahera rätt kompetens utifrån vad marknaden efterfrågar. Du har en tät dialog med dina konsulter för att skapa rätt förutsättningarna så att konsulerna når sin fulla potential och utvecklas.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som trivs i en händelserik miljö och gillar att arbeta i ett högt tempo. Du är van vid ett omväxlande yrke och gillar kombinationen av relationer, människor och att driva affärer framåt. Du har ett utvecklat affärsmannaskap och hittat tryggheten i ditt ledarskap. Vidare så söker vi dig som gillar att ha kul på jobbet och bidrar med energi, kreativa tankar och brinner för att nå högt uppsatta mål. Du kommer ha en nyckelroll för vår fortsatta tillväxt och vi värdesätter dina personliga egenskaper högt.

Har du några frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen så går det bra att maila eller ringa Adam Sandström på [email protected] eller 076-129 67 27. Urvalsprocessen kommer ske löpande med sista ansökningsdag 2021-12-24 för den här tjänsten. Visa mindre

Försäljningsdirektör till Jackon Industri Scandinavia

Ansök    Maj 31    Experis AB    Försäljningschef
Har du gedigen erfarenhet av att leda försäljningsarbetet mot industrikunder, en personlighet präglad av driv och engagemang? Nu finns chansen att ta ännu ett steg i karriären - Framgångsrika Jackon Scandinavia söker en operativ och analytisk Försäljningsdirektör till affärsområdet Industri. Känns det som ett jobb för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Jackon Group är en helägd norsk industrikoncern med huvudkontor i Fredrikstad, grundat 195... Visa mer
Har du gedigen erfarenhet av att leda försäljningsarbetet mot industrikunder, en personlighet präglad av driv och engagemang? Nu finns chansen att ta ännu ett steg i karriären - Framgångsrika Jackon Scandinavia söker en operativ och analytisk Försäljningsdirektör till affärsområdet Industri. Känns det som ett jobb för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Jackon Group är en helägd norsk industrikoncern med huvudkontor i Fredrikstad, grundat 1956. Företaget är en ledande tillverkare av isolering, specialprodukter och förpackningar i expanderad (EPS) och extruderad (XPS) polystyren och EPP (expanderad polypropen) . Koncernen har totalt 21 fabriker i 6 länder och säljbolag i ytterligare 3 länder. Jackon Group har 850 anställda och en årlig omsättning på 3 miljarder norska kronor. Jackon Scandinavia har 370 anställda i 12 fabriker. Jackon är ett marknads- och konsumentdrivet företag med fokus på innovation och utveckling som säljer sina produkter främst till kunder i Europa.

Arbetsuppgifter

I rollen som Försäljningsdirektör på industri leder du sälj och utvecklingsarbetet av kundanpassade specialprodukter till Jackons skandinaviska industrikunder. Du ansvarar för ett antal distriktschefer i Sverige, Norge och Danmark.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är budget och säljansvar för industrisegmentet i dom skandinaviska länderna. Du utarbetar sälj och marknadsplaner för samtliga länders marknad och nyckelkunder. Du har ett målinriktat ledarskap med ansvar för att utveckla och motivera distriktscheferna enligt Jackons mål och riktlinjer.

I denna roll deltager och bidrar du till utveckling av ditt eget affärsområde samt Jackons övriga affärsområden i den skandinaviska ledningsgruppen. Du ansvarar för att bygga kompentens i säljorganisation och säkra säljbearbetning på dom olika marknaderna. Du förväntas även att sätta en långsiktig plan för Jackon industris strategiska utveckling. I denna roll ingår det att säkra nödvändiga investeringar i människor och produktionsmaterial för att säkra resultat, du ansvarar även för att utveckla och förbättra processer och strukturer inom affärsområdet.

Du utgår ifrån hemmakontor och vi ser gärna att du är bosatt i mellersta eller västra Sverige. Tjänsten innebär mellan 60-70 resdagar om året. Du ingår i den skandinaviska ledningsgruppen och rapporter till Administrerande Direktör Jackon Skandinavien.

Vem bör söka tjänsten?

Du har minst 3-5 års erfarenhet av säljledning och styrning, att föredra från tillverksindustrin. Vi ser gärna att du som söker har en högskola/universitetsutbildning inom teknik eller försäljning, detta är dock inget krav. Mest tyngd lägger vi på relevant arbetslivserfarenhet och personliga egenskaper. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat på skandinavisk nivå med försäljning till industrikunder. God erfarenhet av förhandlingsteknik ser vi som avgörande för att klara denna roll.

Som person är du självgående och analytisk med ett starkt eget driv. Det är viktigt i denna roll att du vågar gå efter eget huvud och fatta beslut. Som ledare är du inlyssnade och stresstålig med en "hands-on" mentalitet. Du trivs i en coachande roll och har ett brett intresse av försäljning och affärer, du motiveras av att få bygga och utveckla din organisation för att nå uppsatta mål.

Du förväntas ha goda kunskaper inom Officepaketet, behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Vad kan Jackon erbjuda dig?

Jackon är ett värderingsstyrt bolag där man sätter människan först, man strävar ständigt efter både nöjdare kunder och medarbetare som trivs och utvecklas. I denna roll får du möjlighet att efter eget huvud utveckla din säljorganisation. Du får möjlighet att jobba med många spännande kunder och projekt. Här kommer du till ett expansivt och framåtlutat företag som präglas av prestigelöshet och ett stark kundfokus.

Sök tjänsten idag!

I den här rekryteringen samarbetar Jackon Sverige AB med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg, 0790763749, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående via länken nedan, dock senaste 20 juni.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Försäljningschef till HPJ Garden AB

Brinner du för försäljning och att leda och vidareutveckla ett engagerat säljteam? Motiveras och attraheras du av arbete i en kundfokuserad, lösningsorienterad och prestigelös miljö? Då kan du vara den person vi söker till en nyinrättad tjänst som Försäljningschef hos HPJ Garden AB. Om HPJ Garden HPJ Garden är en komplett leverantör inom trädgård, anläggning och fastighet. Vårt mål är att du under ett tak skall hitta en komplett leverantör av bl.a. göds... Visa mer
Brinner du för försäljning och att leda och vidareutveckla ett engagerat säljteam? Motiveras och attraheras du av arbete i en kundfokuserad, lösningsorienterad och prestigelös miljö? Då kan du vara den person vi söker till en nyinrättad tjänst som Försäljningschef hos HPJ Garden AB.

Om HPJ Garden
HPJ Garden är en komplett leverantör inom trädgård, anläggning och fastighet. Vårt mål är att du under ett tak skall hitta en komplett leverantör av bl.a. gödsel, sekatörer, trästörar, uppbindning, bevattningssäckar mm. Vårt kontor och lager är lokaliserat i Habo 1,5 mil utanför Jönköping. Hos oss lägger vi fokus på att våra produkter håller högsta kvalitet. HPJ Garden är en del av Hepac Group, för mer information se www.hepacgroup.se.

För att ta nästa kliv och fortsätta utveckla verksamheten söker vi nu en Försäljningschef.

Arbetsuppgifter
Som Försäljningschef på HPJ ansvarar du för att leda försäljningsarbetet och aktivt bidra till att vidareutveckla företaget, kunder, lönsamhet och tillväxt. I rollen ingår eget ansvar att operativt och strategiskt bearbeta och utveckla bolagets nyckelkunder. Försäljningschefen har personalansvar för 2 säljare och rapporterar till VD samt ingår i företagets ledningsgrupp.

Arbetsuppgifterna innefattar att ansvara för försäljning, att entusiasmera och engagera medarbetarna, och att driva verksamheten mot uppsatta mål och visioner.

Arbetsuppgifterna innefattar även att:

- Utveckla och implementera säljplaner i nära dialog med verksamheten.
- Leda, coacha och delta i det operativa säljarbetet.
- Rapportera och följa upp mål och resultat.
- Driva på utvecklingen av effektiva system och säljprocesser.
- Strategisk utveckling av produkter och kundbas i samarbete med PA och VD.

Säljarna är i dag indelade i 2 regioner syd och norr och utgår från sina hemorter i Skåne respektive Stockholm. Du utgår från din hemort.

Vi söker
Vi söker en affärsinriktad person, med goda ledaregenskaper som älskar att göra affärer, både genom effektivt och rådgivande säljarbete samt genom att bygga långsiktiga kundrelationer. Du har något eller några års erfarenhet av en tjänst i säljledande befattning med bevisat goda resultat. Vi vill att du har erfarenhet av att skapa en positiv och kundfokuserad säljkultur och ett drivande gäng, och du motiveras av att se andra växa och utvecklas. Du ser värdet av teamarbete och har själv en god samarbetsförmåga och ett arbetssätt där du samverkar framgångsrikt inom såväl det egna ansvarsområdet som gentemot andra funktioner.
Det är meriterande om du har erfarenhet från försäljning inom bygg, mark-entreprenad eller trädgårdsbranschen, men inget krav.

Då tjänsten innefattar många externa och interna kontakter krävs det att du har en mycket god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska i tal och skrift. Du har god datavana och erfarenhet från CRM, Office, digitala mötestjänster ex. Teams samt affärssystem och du är bekväm med att kommunicera digitalt. B-körkort är ett krav.

För rätt person innebär rollen stora möjligheter att påverka samt att få ta ett stort eget ansvar och självständigt få bygga och leda ett säljteam i ett expansivt, framåt och lönsamt bolag i en intressant bransch med stark framåtanda. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Frågor om tjänsten
Vänligen kontakta rekryteringskonsult Niklas Lindomborg som nås på 0727-125573, eller [email protected]

Intressant?
Varmt välkommen att söka tjänsten via denna länk: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/385344/ Visa mindre

Key Account Manager B2B Export, Fazer Kvarn Lidköping

Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer ... Visa mer
Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer first approach and innovations to create the sustainable food solutions of the future. The Group focuses on fast-moving consumer goods, operates in eight countries and exports to around 40 countries. In 2019, Fazer Group had net sales of 1.1 billion euros and almost 9,000 employees. Fazer’s operations comply with ethical principles that are based on the Group’s values and the UN Global Compact.
Northern Magic. Made Real.

Key Account Manager B2B Export,  Fazer Kvarn Lidköping
Fazer Lifestyle Foods, Mills Sweden
 
Be part of the future of food

As Key Account Manager, export you will be responsible for the sales of Milling products to your dedicated B2B customers in mainly international markets. You will prepare sales plans and search for new leads and opportunities to increase sales. You will act as account manager to ensure close partnership and active collaboration with your customers and acquire new customers, as well as monitor customer needs, products and trends in relevant markets. You will lead assigned customer negotiations (pricing, trade terms, assortment and etc.). You will maintain and admin product information in the systems and participate in other back-office and customer service tasks as needed. You will cooperate closely with the Milling organization in Sweden but also Finland, e.g. Export team, logistics, production, product development and controlling.
 
You will participate in external Business Sweden and Finland events. The position requires frequent Travelling
The position will be located in Lidköping and you will report to Head of B2B sales Mills Sweden.
 
Why choose Fazer?

It starts with the people. You’ll be working in a supportive and welcoming environment, surrounded by colleagues who will inspire you to be your best. In this position you will have a unique opportunity to help build our export sales and develop our new growth strategy. On top of inspiring work and a supportive environment you will have the possibility to grow and develop your skills with us.
What you’ll bring to the team

In order to be successful in this role you have experience in Key Account Management and Sales, B2B, in an international environment and experience from export business.
It is an asset if you have a bachelor’s degree in Business Administration and/or marketing. You have good understanding in ability to manage business with various types of customers, have an ability to see and act on business opportunity.
You are fluent in English and Swedish are preferable.
 
You have a proven track record of past success. You have excellent sales and negotiation skills. Result achievement is your greatest motivator. You have an ability to lead and improve the business processes. As a person, you are determined, ambitious, responsible, energetic, open minded with a positive attitude with strong organizational and analytical skills. You are also a great communicator and team player.
 
Any questions? For more information contact 
Head of B2B Sales Mills Sweden Klas Johansson  [email protected]  0510-86003
HR Manager Susanne Ekblom Renström [email protected]  0510-86009
 
In this position Fazer works with Executive Recruitment.
Are you the right candidate? Due to GDPR, we cannot receive applications via mail, please apply via the link in the ad.
PLEASE SEND US YOUR APPLICATION (CV AND LETTER) IN ENGLISH.
 
Ready for a great tasting job? Apply now
 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Affärsområdesansvarig Begagnade bilar

Ansök    Mar 15    Lindströms Bil AB    Försäljningschef
För att möta en ökad efterfrågan på begagnade bilar har vi nu möjlighet att erbjuda ett spännande uppdrag som Affärsområdesansvarig för den begagnade bilen. Ditt huvudsakliga uppdrag handlar om att ta ett koncernövergripande helhetsgrepp om affären med den begagnade bilen, vilket innebär att: - Samordna försäljningsprocessen av begagnade bilar - Utveckla övergripande strategi avseende försäljning och inköp av begagnade bilar - Köpa in begagnade bilar - U... Visa mer
För att möta en ökad efterfrågan på begagnade bilar har vi nu möjlighet att erbjuda ett spännande uppdrag som Affärsområdesansvarig för den begagnade bilen.

Ditt huvudsakliga uppdrag handlar om att ta ett koncernövergripande helhetsgrepp om affären med den begagnade bilen, vilket innebär att:

- Samordna försäljningsprocessen av begagnade bilar
- Utveckla övergripande strategi avseende försäljning och inköp av begagnade bilar
- Köpa in begagnade bilar
- Utarbeta, implementera och utveckla rutiner och processer som understödjer affärsmålen
- Coacha den lokala försäljningsorganisationen i att uppnå sina försäljningsmål


Arbetet är av både operativ och strategisk karaktär, du har således en stor inverkan på företagets försäljningsresultat. Du rapporterar till Försäljningschef och VD.

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet från bilbranschen, har dokumenterat goda försäljningsresultat och som besitter stor förståelse för hur marknaden för begagnade bilar fungerar.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha en inneboende drivkraft att skapa resultat, att göra det tillsammans med och genom andra. Du är en trygg och inspirerande ledare som förstår vikten av att få dina kollegor att sträva mot gemensamma mål. Att se helhetsbilden och på ett strukturerat sätt gå från ord till handling faller sig naturligt för dig.

Som ledare på Lindströms Bil är vi passionerade förbilder med högt engagemang för vårt eget och våra medarbetares arbete, vi strävar efter att ge våra medarbetare den uppmuntran och det stöd de behöver för att nå sina mål och utvecklas tillsammans med oss. Det är viktigt för oss att du delar det synsättet.

B-körkort och mycket goda kunskaper i svenska är ett krav, likaså att du har hög digital kompetens. Visa mindre

Säljchef, Skövde

Ansök    Feb 5    Sector Alarm AB    Försäljningschef
Jobbar du idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef och bygga ett nytt team i Skövde! Vad är ditt ansvar som Säljchef? Först och främst kommer du att rekrytera ditt team av säljare för att sedan ansvara för försäljningen runt om i Skövde. Ni kommer boka och genomföra kundbesök hemma i kundens bostad. Du coachar och st... Visa mer
Jobbar du idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef och bygga ett nytt team i Skövde!
Vad är ditt ansvar som Säljchef?
Först och främst kommer du att rekrytera ditt team av säljare för att sedan ansvara för försäljningen runt om i Skövde. Ni kommer boka och genomföra kundbesök hemma i kundens bostad. Du coachar och stöttar ständigt dina säljare till att utvecklas och prestera på topp. I tjänsten ingår även planering, rapportering, budgetansvar samt rekrytering av nya medarbetare till ditt team. Det är en operativ tjänst och du förväntas vara ute på fält med dina säljare i en närvarande roll. Du har inget eget säljansvar men kommer arbeta väldigt nära försäljningen. Eftersom vi jobbar med uppsökande försäljning, hemma hos våra kunder, är våra arbetstider förlagda söndag till torsdag och säljarna jobbar från kl 14:00 till 22:00.
Vem är du som lyckas?
Vi söker dig som har arbetat med uppsökande försäljning under ett par år och känner att det är dags för nästa steg i karriären. När du, i tidigare roller, fått nya kollegor har det varit en självklarhet att du introducerat och lärt upp dem. Du drivs av utmaningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har förmågan att inspirera dina medarbetare och coacha dem till att utvecklas och förbättras. Det är därför meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap, men viktigast är förstås att du besitter rätt ledaregenskaper.
Utöver dina personliga egenskaper är det viktigt att du innehar B-körkort och har ett prickfritt belastningsregister hos polisen.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och spännande arbete som ger dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll såväl som personligt. Vi firar framgångar tillsammans med både säljresor och kickoffer. Givetvis är det viktigt att du får rätt förutsättningar för att kunna bli riktigt bra i din nya roll. Därför erbjuder vi dig som vill satsa på din framtid tillsammans med oss ett stort utbildningspaket och ledarskapsprogram.
Du kommer arbeta nära din Regionala försäljningschef Oskar Lilja, som inte bara har ett huvudansvar för din introduktion, utan ständigt kommer motivera och inspirera dig till att nå nya höjder.
Ansökan
Ansökningarna kommer att läsas löpande. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Therese Selander, ([email protected]), 0709 15 74 01
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Jula söker B2B Manager

Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen B2B-manager Jula har idag tre försäljningsmarknader med varuhus och e-handel och e... Visa mer
Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen

B2B-manager
Jula har idag tre försäljningsmarknader med varuhus och e-handel och en omsättning på ca 8,5 miljarder och över 100 st varuhus. Jula har alltid en vilja att utvecklas och se nya möjligheter, därför planerar vi nu att starta upp B2B, vill du vara med?!
 
Som B2B-manager på Jula är du ansvarig för att utveckla kundrelationer och hitta nya affärsmöjligheter hos befintliga och nya kunder. Du har ett stort fokus på kundnöjdhet vilket över tid resulterar i ökad lönsamhet och större volymer. Vi söker dig som drivs av försäljning och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål. Jula tror att du som B2B-manager når resultat genom ett gott chefsskap!
 
Det här gör man som B2B-manager
Rollen innebär att du arbetar med långsiktig strategisk utveckling av området på ett effektivt och kvalitativt sätt men det innebär även dagligt operativt arbete såsom möta kunden och att arbeta upp en kundstock. Du lyckas i rollen genom att se affärsmöjligheter, följa trender samt bevaka marknaden och konkurrenter inom området. Du är ansvarig för hela säljprocessen, resultat, analys och uppföljning samt rapportering för B2B.
 
I början är du med och utvecklar den nya försäljningskanalen och kommer vara drivande i att sätta upp strukturer och processer ihop med en projektgrupp för att skapa effektiva arbetssätt. Det gör att du har stora möjligheter att påverka företagets utveckling. Du leder initialt en mindre grupp och kommer ha tätt samarbete med Inköp, Ekonomi, Suply, och Logistik. Tillsammans utvecklar ni Julas B2B.
Jula B2B målgrupp är privata företag och offentlig sektor. Tjänsten innebär resor då du deltar i kundbesök och besöker mässor. Som B2B manager rapporterar du till DSO, Director Store Operations.
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig med längre erfarenhet inom B2B försäljning, gärna från en liknande roll inom ett större bolag. Du har arbetet med att utveckla B2B områden tidigare och det är viktigt att du har ett strukturerat och metodiskt förhållningssätt till uppgifter du ställs inför. Du har god förhandlingsvana. Det är meriterande med produktkunskap inom Julas sortiment.
 
Vi ser gärna att du har erfarenhet av chef- och ledarskap och att personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Vidare ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt behärskar engelska mycket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office-paketet samt erfarenhet från något affärssystem.
 
Det här är du som person
Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären. För att lyckas i rollen är du kommunikativ, strukturerad, analytisk och har förmåga att se affärsmöjligheter med drivkraft att öka lönsamhet och försäljning. Du är målinriktad och agerar snabbt på ändrade förhållanden och ser därmed möjligheter med nya utmaningar och kommer med egna idéer och har mod att fatta egna beslut.
 
Du har en proaktiv förmåga och ett coachande förhållningssätt i ditt ledarskap. Du har en ledande personlighet med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom andra. Som ledare är du en viktig kulturbärare och förebild och är van att leda och gå före. Du är även van att ange en tydlig riktning för dina medarbetare och försäkra dig om att var och en vet vad som förväntas av dem.
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Placering av tjänsten är i Skara. Tjänsten innebär resor, vi uppskattar att det blir cirka 100-150 resdagar per år.
 
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän
 
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande. Rekryteringen sker i samarbete med Executive Recruitment.

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, [email protected]


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Säljchef till Skövde med omnejd sökes!

Ansök    Jan 11    Garda Alarm AB    Försäljningschef
Nu söker vi på Garda Alarm, ett av Sveriges största och snabbast växande larmföretag en ny, viktig kugge i vårt stora hjul som rullar vidare mot framgång! Någon som vill bygga, driva och utveckla ett starkt team i och kring Skövde! En säljchef hos oss är den person som gör goda säljresultat på egen hand och samtidigt visat goda ledaregenskaper. Den som stöttar, utvecklar och puschar sina säljare, sitt team till att nå och gärna slå målen! Den person som v... Visa mer
Nu söker vi på Garda Alarm, ett av Sveriges största och snabbast växande larmföretag en ny, viktig kugge i vårt stora hjul som rullar vidare mot framgång! Någon som vill bygga, driva och utveckla ett starkt team i och kring Skövde!

En säljchef hos oss är den person som gör goda säljresultat på egen hand och samtidigt visat goda ledaregenskaper. Den som stöttar, utvecklar och puschar sina säljare, sitt team till att nå och gärna slå målen! Den person som visat att den inte tror att någonting kommer lättvindigt utan som tror på hårt och strategiskt arbete och tycker om att bli både berömd såväl som belönad efter det! En teamleader/säljchef är navet i teamet, den som både coachar och utbildar men även visar vägen med goda resultat.


Vet du med Dig att det är Dig som vi kommer behöva ha med för att fortsätta vårt byggande och vår expandering? Hör av Dig direkt till oss så kanske Du är en av dem vi kallar in till en personlig intervju!

Vi är i en tid där spara pengar och ha en hög trygghet är en viktig fråga hos alla familjer, och då vårt motto är "Hög trygghet - låg kostnad" så vet vi att vi har en mycket eftertraktad produkt!



Detta får den som vi rekryterar:


- Goda utvecklingsmöjligheter
- Chansen att utveckla ett eget dreamteam
- Fast lön, hög provision och bonusstegar, Inget lönetak

- Regelbundna tävlingar om såväl smått som stort. Vår resetävling som bar av till Spanien i augusti tex.
- Teamevents varje månad

- Intern vidareutbildning i försäljning och ledarskap



Arbetstider är perfekt för Dig som tycker om att sova länge på mornarna, samt vara ledig på helgerna.



Vem tror vi att du är?

- En driven person som drivs av framgång och som älskar att nå resultat.
- En person som har dokumenterad erfarenhet av försäljning, gärna F2F, med goda resultat.
- En person som tycker om att utveckla andra lika väl som sig själv.
- En glädjespridare som älskar det sociala mötet, med såväl kunder som kollegor.
- En vinnarskalle som vill vara med och bidra till Gardas fortsatta framgångsresa. Som gillar att allt inte är färdigutvecklat och satt i sten, utan istället finner det motiverande att man blir hörd med förslag och nya idéer.
- En person med B-körkort och ett rent belastningsregister, som även kan svenska flytande i såväl tal som skrift. Är krav för att kunna söka tjänsten.




Vilka är vi?

Garda Alarm grundades 2012 med ambitionen att kunna erbjuda alla ett tryggt hem till en låg kostnad i kombination med fokus på kundnöjdheten. Detta har gjort att vi såväl vunnit pris för att vi växer så fort i kombination med att vi bl.a. rekommenderas av Reco då vi har så nöjda kunder.

En av de många anledningarna till att vi är stolta av att jobba på Garda är att vi verkligen hjälper familjer till en trygg vardag. Vi hjälper dem att spara pengar att kunna lägga på annat och att vi hjälper dem att få den hjälp de behöver när något uppstår. Hos oss står kunden i fokus.

Möjligheterna i vårt företag:

Då vi är ett ungt men redan väl etablerat bolag så finns det just nu inga gränser för hur långt man kan gå! Så känner du att du står och stampar på din arbetsplats, trots att du ständigt gör goda resultat? Sök hit istället. Vi ser en stjärna när den uppenbarar sig framför oss och vi är snabba på att visa uppskattning.

Vi intervjuar löpande så vänta inte för länge med att skicka in Din ansökan.

Vid frågor kontakta Mehdi Jalil, antingen på [email protected] eller mobilnummer 0724-521885 Visa mindre

Säljchef Skövde

Ansök    Sep 21    Sector Alarm AB    Försäljningschef
Jobbar du idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef och bygga ett nytt team i Skövde! Vad är ditt ansvar som Säljchef? Först och främst kommer du att rekrytera ditt team av säljare för att sedan ansvara för försäljningen runt om i Skövde. Ni kommer boka och genomföra kundbesök hemma i kundens bostad. Du coachar och st... Visa mer
Jobbar du idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef och bygga ett nytt team i Skövde!
Vad är ditt ansvar som Säljchef?
Först och främst kommer du att rekrytera ditt team av säljare för att sedan ansvara för försäljningen runt om i Skövde. Ni kommer boka och genomföra kundbesök hemma i kundens bostad. Du coachar och stöttar ständigt dina säljare till att utvecklas och prestera på topp. I tjänsten ingår även planering, rapportering, budgetansvar samt rekrytering av nya medarbetare till ditt team. Det är en operativ tjänst och du förväntas vara ute på fält med dina säljare i en närvarande roll. Du har inget eget säljansvar men kommer arbeta väldigt nära försäljningen. Eftersom vi jobbar med uppsökande försäljning, hemma hos våra kunder, är våra arbetstider förlagda söndag till torsdag och säljarna jobbar från kl 14:00 till 22:00.
Vem är du som lyckas?
Vi söker dig som har arbetat med uppsökande försäljning under ett par år och känner att det är dags för nästa steg i karriären. När du, i tidigare roller, fått nya kollegor har det varit en självklarhet att du introducerat och lärt upp dem. Du drivs av utmaningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har förmågan att inspirera dina medarbetare och coacha dem till att utvecklas och förbättras. Det är därför meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap, men viktigast är förstås att du besitter rätt ledaregenskaper.
Utöver dina personliga egenskaper är det viktigt att du innehar B-körkort och har ett prickfritt belastningsregister hos polisen.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och spännande arbete som ger dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll såväl som personligt. Vi firar framgångar tillsammans med både säljresor och kickoffer. Givetvis är det viktigt att du får rätt förutsättningar för att kunna bli riktigt bra i din nya roll. Därför erbjuder vi dig som vill satsa på din framtid tillsammans med oss ett stort utbildningspaket och ledarskapsprogram.
Du kommer arbeta nära din Regionala försäljningschef Reza Kamali, som inte bara har ett huvudansvar för din introduktion, utan ständigt kommer motivera och inspirera dig till att nå nya höjder.
Ansökan
Ansökningarna kommer att läsas löpande. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Therese Selander, ([email protected]), 0709 15 74 01.
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Affärsansvarig för NYTT dotterbolag hos en av våra kunder

Ansök    Sep 24    Protalent AB    Försäljningschef
Är Du en pionjär som drivs av att bygga upp ny verksamhet? Sök då det utvecklande uppdraget hos vår kund som är marknadsledande inom sin bransch. Beskrivning Som Affärsansvarig ska du föra ut en ny tjänst på marknaden i distriktet Göteborg eller Skaraborg, beroende på var din hemort är belägen. Tjänsten kompletterar moderbolagets produkter och skapar tillsammans en helhetslösning som underlättar och ger mervärde för kunderna.  Varumärkesplattformen är ... Visa mer
Är Du en pionjär som drivs av att bygga upp ny verksamhet?
Sök då det utvecklande uppdraget hos vår kund som är marknadsledande inom sin bransch.

Beskrivning
Som Affärsansvarig ska du föra ut en ny tjänst på marknaden i distriktet Göteborg eller Skaraborg, beroende på var din hemort är belägen. Tjänsten kompletterar moderbolagets produkter och skapar tillsammans en helhetslösning som underlättar och ger mervärde för kunderna. 

Varumärkesplattformen är snart klar. Du får produkt- och skräddarsydd säljutbildning på huvudkontoret, så att du blir ett med värdegrunden. Du får stöd i att utveckla en övergripande säljstrategi och får sedan fortsatt rådgiving och support vid behov.

Hur ser framtiden ut? Om försäljningen och lönsamheten blomstrar så behöver du antagligen anställa säljare. Fungerar du väl kan rollen övergå i ett VD-skap eller formen bli ett fristående franchiseföretag. Här finns bara möjligheter.


Arbetsuppgifter
- Bedöma potentialen på den lokala marknaden, sätta mål och börja marknadsföra 
- Bearbeta potentiella kunder och skickligt kunna förmedla fördelar och nytta
- Bygga upp ett nätverk av montörer, så att dessa firmor fungerar som dina underleverantörer och utför själva tjänsten vid behov
- Börja sälja!
- Vårda och utveckla kundrelationerna och förtroendet för det nya företaget, tjänsten och dig själv. Det innebär nära relationer och täta besök. Du är mycket synlig på marknaden!
- Bearbeta nya kunder
- Omvärldsspana och skapa förståelse för vad som händer på marknaden
- Ständigt förbättra tjänsten och dess förutsättningar, såsom att säkra professionalism, personlig och god service i alla led


Kvalifikationer
Du är en entreprenör och har en passion för att skapa affärer och bygga verksamhet! Vägen dit är nöjda kunder. Det är naturligt för dig att ha äkta och bestående relationer samtidigt som du säljer. Som person är du självständig och stabil, planerande och pålitlig. Du har en inre styrka och en yttre lättsamhet. Och du driver framåt genom uppsatta mål. Varje dag, varje stund. Det finns en vilja att expandera och alltid ligga steget före. 

Vi ser gärna att du har:

- lång säljerfarenhet av fönster 
- förmåga att projektleda
- erfarenhet av fönsterbranschen i stort, så att den är välbekant för dig
- erfarenhet av bygg
- viljan att driva verksamhet

Du ska ha:

- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Datavana (Officepaketet)
- Körkort B


Varför lämna en tjänst som du har idag?
Att jobba i en självständig roll för detta bolag vänder sig till dig som på djupet värdesätter hög kvalitet och design, som ställer höga krav både på produkt och utförande. Och som vill jobba med nära, personliga kundrelationer. Det är så långt ifrån ett standardiserat arbetssätt som man kan komma. Tjänsten är för dig som vill ha äkta möten och kvalitetsansvar för hela processen. Om dessa värderingar tar tag i dig, då är det rätt att ta nästa steg. Du har ett av branschens starkaste varumärken i ryggen.

Elektroniskt ansökningsförfarande
När du söker tjänsten som Affärsansvarig använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. Detta för att få en mer effektiv, snabbare och säkrare hantering av Din ansökan. Har du frågor, kontakta Carina Gunnarsson på ProTalent AB, 0760-400210.

Sista ansökningsdag är 2020-10-18.

Varmt välkommen med Din ansökan! Visa mindre

Säljchef Skövde

Ansök    Maj 8    Sector Alarm AB    Försäljningschef
Jobbar du idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef för vårt team i Skövde! Vad är ditt ansvar som Säljchef? I tjänsten kommer du tillsammans med dina säljare ansvara för försäljningen runt om i Skövde. Ni kommer boka och genomföra kundbesök hemma i kundens bostad. Du coachar och stöttar ständigt dina säljare till a... Visa mer
Jobbar du idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef för vårt team i Skövde!


Vad är ditt ansvar som Säljchef?
I tjänsten kommer du tillsammans med dina säljare ansvara för försäljningen runt om i Skövde. Ni kommer boka och genomföra kundbesök hemma i kundens bostad. Du coachar och stöttar ständigt dina säljare till att utvecklas och prestera på topp. I tjänsten ingår även planering, rapportering, bugetansvar samt rekrytering av nya medarbetare till ditt team.


Vem är du som lyckas?
Vi söker dig som har arbetat med försäljning under ett par år och känner att det är dags för nästa steg i karriären. Du drivs av utmaningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har förmågan att inspirera dina medarbetare och coacha dem till att utvecklas och förbättras. Det är därför meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap, men viktigast är förstås att du besitter rätt ledaregenskaper.


Utöver dina personliga egenskaper är det viktigt att du innehar B-körkort och har ett prickfritt belastningsregister hos polisen.


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och spännande arbete som ger dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll såväl som personligt. Vi firar framgångar tillsammans med både säljresor och kickoffer. Givetvis är det viktigt att du får rätt förutsättningar för att kunna bli riktigt bra i din nya roll. Därför erbjuder vi dig som vill satsa på din framtid tillsammans med oss ett stort utbildningspaket och ledarskapsprogram.


Du kommer arbeta nära din Regionala försäljningschef Reza Kamali, som inte bara har ett huvudansvar för din introduktion, utan ständigt kommer motivera och inspirera dig till att nå nya höjder.


Ansökan
Vad roligt att du är intresserad av tjänsten som säljchef i Skövde. Vi vill att du i din ansökan skickar med CV och personligt brev.


Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Pärsson.
073-370 32 56
[email protected]


Vi ser fram emot din ansökan Visa mindre

Säljchef Skövde!

Ansök    Okt 18    Sector Alarm AB    Försäljningschef
Du kommer ha en nyckelroll i ett av Sveriges karriärföretag där det finns stora möjligheter att utvecklas och avancera. Du kommer bli en ledare som får möjligheten att bygga upp ett eget team och ansvara för både fältplanering, rapportering, rekrytering och budgetansvar.    Sector Alarm  Vi vill ge våra kunder personlig service och hjälpa dem fokusera på det som är viktigt, vilket för oss är trygghet. Vår produkt tryggar upp och säkrar våra kunder oc... Visa mer
Du kommer ha en nyckelroll i ett av Sveriges karriärföretag där det finns stora möjligheter att utvecklas och avancera. Du kommer bli en ledare som får möjligheten att bygga upp ett eget team och ansvara för både fältplanering, rapportering, rekrytering och budgetansvar. 
 
Sector Alarm 
Vi vill ge våra kunder personlig service och hjälpa dem fokusera på det som är viktigt, vilket för oss är trygghet. Vår produkt tryggar upp och säkrar våra kunder och deras företag.  
 
Vi letar efter dig som är... 
Målmedveten, relationsskapande och gillar utmaningar! Du trivs i en miljö där du behöver prestera och jobba mot uppsatta mål. Du kommer ansvara för ett team på 6-8 personer som jobbar med att boka och genomföra kundbesök på fält för att sälja våra tjänster och produkter i Skövde med omnejd. Ditt huvudfokus kommer vara att få dina säljare att prestera på topp! Är du rätt för oss så ger vi dig verktygen för att lyckas.  
 
Vi ser att du är orädd, har god hand med människor och trivs med personalansvar. Du vill vara en pålitlig representant för företaget och ditt arbetssätt är förbättringsvilligt och ansvarsfullt. Vi förväntar oss att du har försäljnings- och ledarerfarenheter, med goda resultat. Tempot är högt och det krävs att du är driven och stresstålig, vi ser att du trivs med att hitta nya vägar att nå ut till nya kunder. Våra arbetstider är förlagda på eftermiddag- och kvällstid, söndag – torsdag 14-22, men vi ser att du är flexibel eftersom att kundanpassning är viktigt för oss.  
 
Vad kan vi erbjuda dig..? 
• Utveckling och frihet under ansvar 
• Tjänstebil, Lamborghinin får du köpa för din höga lön men en snygg Volkswagen står vi för! 
• Kontinuerlig utbildning för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas! 
 
Vi vill ha roligt tillsammans! Vi gillar att vara innovativa, fira framgångar och att visa tacksamhet för varandra. Vi jobbar tillsammans som ett lag och belönar dig utefter dina prestationer. 
 
Vi förväntar oss…
Att du är prickfri i polisens belastningsregister
Kan flytande svenska i tal och skrift
Har b-körkort
 
Känner du att det är dig vi letat efter?  
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Annonsen kan stängas ner tidigare än utsatt om vi fått in rätt kandidater. 
 
Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Hanna Pärsson! Visa mindre

Försäljningschef Kassa

Ansök    Jun 10    ICA Kvantum    Försäljningschef
ICA Kvantum Skövde söker en Försäljningschef KassaICA Kvantum i Skövde är ett familjeföretag med ca 75 anställda.Vi på ICA Kvantum jobbar oavbrutet för att vara Skövdes modernaste matbutik, för dig som vill leva lite godare. Som Försäljningschef Kassa ansvarar du för att säkerställa driften över områdena kassa, självscanning, självutcheckning, förbutik, tobak och tidningar. I arbetet ingår också personalplanering och även kassatjänst. Du har ett stort ansv... Visa mer
ICA Kvantum Skövde söker en Försäljningschef KassaICA Kvantum i Skövde är ett familjeföretag med ca 75 anställda.Vi på ICA Kvantum jobbar oavbrutet för att vara Skövdes modernaste matbutik, för dig som vill leva lite godare. Som Försäljningschef Kassa ansvarar du för att säkerställa driften över områdena kassa, självscanning, självutcheckning, förbutik, tobak och tidningar. I arbetet ingår också personalplanering och även kassatjänst. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande atmosfär i butiken. En viktig del i arbetet är också att jobba med rätt kommunikation kring entrén och kassalinjen och se till att butiken håller högsta kvalitet varje dag. Du ingår i butikens ledningsgrupp och kommer att arbeta underställd butikschefen. Som en del av ledningsgruppen är du med och påverkar butikens nuläge och framtid.  Exempel på ansvarsområdenAnsvar för avdelningarnas försäljning Ansvar för kommunikation, prisupplevelse på avdelningarna samt kassalinjen och entrénOptimering av avdelningarnas drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sättLeda, utveckla och inspirera personalen inom ditt områdeBudgetarbete och uppföljning av nyckeltalBemanning och personalplanering för hela butiken tillsammans med personaladministratören.Kassaredovisning m.m.LedningsgruppsarbeteKvalifikationer      Mångårig erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandelnBred erfarenhet från butikens olika avdelningar, mycket inom kassaPersonalhantering, så som schemaläggningFöretagsledarutbildning eller liknande. KassaledarutbildningKunskap i butiksekonomiHar mycket goda ledaregenskaperHar god analytisk förmåga och datakunskapPersonliga egenskaperVi söker en Försäljningschef kassa som brinner för service, gillar ett högt tempo och sprider en positiv och kundvälkomnande atmosfär. Vi ser att du har ett tydligt ledarskap och har förmåga att skapa teamkänsla och trivsel hos dina medarbetare och som tycker det är viktigt att man har roligt på jobbet. Som Försäljningschef kassa är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har förmåga att sätta gränser. Givetvis är du ärlig och alltid en god förebild. Du skall kunna planera med framförhållning och samtidigt vara öppen för snabba problemlösningar. Du har mycket goda ekonomiska kunskaper och erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln, eller liknande jobb inom butik.Tjänsten är heltid och ett vikariat på ca 1år. Tillträde till tjänsten är snarast. Lön enligt överenskommelse.Tycker du detta låter intressant och är beredd att satsa fullt ut tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan till oss omgående då löpande intervjuer sker. Skicka in ansökan med CV, personligt brev och bild senast 23 juni 2019 till [email protected] Visa mindre

Director Automation Sales Support till ESAB AB , Laxå

Ansök    Apr 24    ESAB AB    Försäljningschef
Director Automation Sales Support ESAB är ett globalt företag som är en av världens ledande tillverkare av utrustning och tillsatsmaterial för svetsning och skärning. Vi söker nu en Director Automation Sales Support för vårt team i Laxå. Placering för tjänsten kan vara både i Laxå och Göteborg. Automation Sales Support är ett globalt säljstöd med fokus på kundspecifika automationslösningar i kombination med svetsning. Teamet ansvarar för att stötta våra re... Visa mer
Director Automation Sales Support ESAB är ett globalt företag som är en av världens ledande tillverkare av utrustning och tillsatsmaterial för svetsning och skärning. Vi söker nu en Director Automation Sales Support för vårt team i Laxå. Placering för tjänsten kan vara både i Laxå och Göteborg. Automation Sales Support är ett globalt säljstöd med fokus på kundspecifika automationslösningar i kombination med svetsning. Teamet ansvarar för att stötta våra regionala säljorganisationer samt utför direktförsäljning av avancerade svetsapplikationer globalt.  Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill leda och utveckla funktionen vidare utifrån ett globalt perspektiv. Du är en erfaren ledare i en utmanande internationell och starkt kreativ verksamhet där kunder, regionsäljare, produktledarskap, fabriker och leverantörer är dina huvudsakliga gränssnitt och där kommunikation är ett strategiskt verktyg både internt och externt. Du analyserar och identifierar våra marknader och konkurrenter utifrån ett kommersiellt perspektiv i syfte att öka företagets affärsmöjligheter och har förmågan att förmedla detta i organisationen.  Till ditt förfogande har du en grupp Area Sales Managers placerade i Laxå och Göteborg som du utifrån vår värdegrund leder och utvecklar genom att säkerställa och utveckla säljprocesser samt strategier som ger en effektiv support till våra regionala säljare med målsättningen att öka tillväxten globalt. Resultat- och budgetansvar ingår naturligt i rollen. Dina kvalifikationerDu är civilingenjör eller högskoleingenjör med några års erfarenhet av industrin.Du har tidigare internationella goda erfarenhet inom sälj i en ansvarstagande alternativt ledande roll.God förståelse av svetsindustrin mot maskiner, processer och tillsatsmaterial är meriterande.Erfarenhet av produktionsteknik och ett ekonomiskt ansvar.Engelska och svenska i tal och skrift. Din profilDin personlighet präglas av en stark drivkraft och viljan att ta ditt arbete framåt. Du ser affärsmöjligheter och har förmåga att skapa goda relationer. Du är självgående och kan dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper för att utveckla gruppen. Som person är du resultatorienterad, strukturerad och kommunikativ. Kontakt För mer information om tjänsten kontakta Malou Magnusson 0707-58 87 45 eller Maria Ahlén 0708- 49 02 88 på Intenso Teknikrekrytering.Om ESABMed mer än 100 års ständig forskning, utveckling och försäljning, är ESAB världsledande inom svetsning och skärning men också en internationell leverantör av produkter, know-how och service som få kan matcha. Idag tillverkar företaget tillsatsmaterial och svetsutrustningar för så gott som alla svets- och skärprocesser och applikationer. ESAB har cirka 8 500 anställda med dotterbolag och distributörer över hela världen. Läs gärna mer på www.esab.seSökord: Sales manager, sales, försäljning, internationell försäljning, global sales, Director automation sales support. Visa mindre