Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Skövde

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Utvecklingsledare - samverkan, skola och arbetsliv

I rollen blir du en del av Sektor barn och utbildning. Hos oss står barnens och ungdomarnas utveckling i fokus. Vi arbetar med utbildning från förskola till gymnasieskola och vi strävar efter en pedagogisk helhetssyn från 1 till 20 år. Du ser digitala verktyg som en naturlig del i av din arbetsvardag. Vi är säkra på att du nyttjar digitaliseringen för att tillgängliggöra undervisningen och att du är nyfiken på hur detta kan gagna barns och elevers lärande.... Visa mer
I rollen blir du en del av Sektor barn och utbildning. Hos oss står barnens och ungdomarnas utveckling i fokus. Vi arbetar med utbildning från förskola till gymnasieskola och vi strävar efter en pedagogisk helhetssyn från 1 till 20 år. Du ser digitala verktyg som en naturlig del i av din arbetsvardag. Vi är säkra på att du nyttjar digitaliseringen för att tillgängliggöra undervisningen och att du är nyfiken på hur detta kan gagna barns och elevers lärande. Du har tillgång till digitala verktyg i undervisningen och har ett nära samarbete i ett kollegialt lärande.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen har du i uppdrag att strategiskt utveckla samverkan mellan skola och arbetsliv (SSA). Målet är att ge barn och unga bättre förståelse för arbetslivet, stärka deras valkompetens och bidra till ökad motivation och framtidstro. Genom meningsfulla möten med omvärlden skapas relevans i lärandet, vilket i sin tur främjar både hög måluppfyllelse samt trygghet och studiero.  En viktig del av uppdraget är att involvera barn och elever samt skapa förutsättningar för deras delaktighet i arbetet.

Du förväntas att aktivt utforma tjänsten utifrån uppdragets syfte och mål. I rollen ingår att initialt ta fram en långsiktig plan för hur arbetet ska bedrivas, prioritera innehåll och skapa strukturer som ger förutsättningar för ett hållbart och strategiskt SSA-arbete. Detta görs i nära samarbete med din chef, skolledningen och gruppen studie- och yrkesvägledare.

Du är en möjliggörare och inspiratör som får saker att hända tillsammans med skolor, arbetsgivare inom både offentlig och privat sektor samt andra samhällsaktörer.

I rollen kommer du att;

• Utveckla arbetet med SSA i hela utbildningskedjan, i nära samarbete med bland andra skolledare och studie- och yrkesvägledare.
• Bygga och underhålla nätverk med arbetsgivare inom offentlig och privat sektor samt andra samhällsaktörer.
• Stödja implementering och kvalitetssäkring av SSA i undervisning och verksamhet, inklusive uppföljning, analys och koppling till kommunens systematiska kvalitetsarbete.
• Kommunicera, visualisera och sprida SSA-arbetet på ett sätt som engagerar, inspirerar och skapar förståelse både internt och externt.
• Arbeta med handläggning samt administration.

KVALIFIKATIONER
Du har minst en treårig högskoleutbildning inom pedagogik, samhällsvetenskap, ledarskap, verksamhetsutveckling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har flerårig erfarenhet av arbete inom utbildning och/eller samverkan mellan skola och arbetsliv.

För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god förmåga att kommunicera, informera och paketera komplex information på ett tydligt och engagerande sätt både internt och externt. Vidare tror vi att du är; 

• drivande och engagerad 
• strukturerad och analytisk 
• lyhörd och samarbetsinriktad 
• självständig och initiativrik 

Tjänsten innebär arbete på olika platser i kommunen, vilket gör att B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att börja arbeta inom förskola, skola fritidshem och annan pedagogisk verksamhet, krävs att du visar ett utdrag ur belastningsregistret. Utdraget är giltigt i ett år och beställs hos Rikspolisstyrelsen www.polisen.se.

Den som inte visat utdrag ur belastningsregistret får inte anställas, anlitas eller tas emot i verksamheten enligt gällande lagkrav.

Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.

Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster Visa mindre

Huvudadministratör för praktikplatsen.se

Vill du vara med och göra skillnad inom skola och utbildning? Brinner du för att skapa möjligheter för elever och utveckla arbetslivsanknytning? Då kanske tjänsten som handläggare på praktikanskaffningen vid Skaraborgs Kommunalförbund är rätt för dig! Skaraborgs Kommunalförbund är en intresse- och samverkansorganisation för Skaraborgs 15 kommuner. Förbundets uppdrag är att stärka Skaraborg genom att samordna och effektivisera det regionala utvecklingsarbe... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad inom skola och utbildning? Brinner du för att skapa möjligheter för elever och utveckla arbetslivsanknytning? Då kanske tjänsten som handläggare på praktikanskaffningen vid Skaraborgs Kommunalförbund är rätt för dig!

Skaraborgs Kommunalförbund är en intresse- och samverkansorganisation för Skaraborgs 15 kommuner. Förbundets uppdrag är att stärka Skaraborg genom att samordna och effektivisera det regionala utvecklingsarbetet samt att ta tillvara medlemskommunernas intressen och främja samverkan mellan dem.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en lyhörd person med samhällsintresse, gärna med kunskap och erfarenhet av praktiksamordning. Arbetets art kräver att du är tillmötesgående och tycker om att initiera kontakt och prata med människor, att du ser möjligheter och att du är flexibel. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har god förmåga att hitta ett eget driv i dina uppgifter. Tjänsten är initialt ett vikariat på 10 månader, med möjlighet till förlängning.

Som handläggare på praktikanskaffningen har du en central roll att arbeta med drift, implementering och utveckling av praktikverktyget Praktikplatsen.se. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
• Underhåll och administration av praktikverktyget Praktikplatsen.se
• Support och utbildning för användare, samt vägledning och information till arbetsplatser
• Stöd till nya arbetsplatser för att integreras i praktikverktyget
• Delta i utvecklingsarbetet med praktikanskaffning tillsammans med dina kollegor
• Vidareutveckling av praktikverktyget och uppföljning av ärenden
• Statistikhantering
• Medverkan vid informationsmöten och marknadsföringsaktiviteter
• Dialog med näringslivet i Skaraborg för att utveckla praktikverksamheten.


KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning eller motsvarande. Du bör ha goda kommunikations- och nätverksfärdigheter, gärna med erfarenhet från kundservice, försäljning eller uppsökande verksamhet. Erfarenhet av systemadministration är nödvändigt. Kunskap och erfarenhet av praktiksamordning och praktikanskaffning är önskvärt, liksom kunskap om arbetsmiljöregler i samband med praktik.

Erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

På Skaraborgs kommunalförbund arbetar vi helhjärtat för Skaraborgs kommuner och dess invånares positiva utveckling. Du kommer att ingå som en del av en utvecklingsorganisation med ett brett uppdrag och många kompletterande kompetenser.

Skaraborgs Kommunalförbund erbjuder ett arbete i ett modernt aktivitetsbaserat kontor centralt i Skövde, med möjlighet till visst distansarbete.


ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vill du veta mer om vad Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Välkommen besöka livetiskaraborg.se Visa mindre

Supply Chain Analyst/Supply Chain Developer

Join us on our journey to net zero and make an impact on the mobility of tomorrow. Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence. As a Supply Chain Analyst/Supply Chain Developer within our supply chain team in Skövde you will optimize a... Visa mer
Join us on our journey to net zero and make an impact on the mobility of tomorrow.
Aurobay
has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence.

As a Supply Chain Analyst/Supply Chain Developer within our supply chain team in Skövde you will optimize and develop our external logistics and supply chain operations to align with our long-term business and sustainability plans.

What we offer

In addition to a competitive salary, a great location in Skövde, and a genuine work-life balance, we provide the following benefits:

- A yearly wellness contribution of SEK 5 000 for your physical and mental wellbeing.

- A personal and professional development scheme to support your growth.

- Want to drive a car? - Discount to buy a car, and a competitive leasing cost for a company car.

- Additional pension funding.

- Competitive additional and full coverage insurance.

Skills and Experience

- Bachelor’s degree in supply chain management, logistics management, business administration or a related field.

- Proven experience within supply chain and logistics.

- As a person you have comprehensive soft skills and communicates cross functionally with confidence.

- You are collaborative, self-driven, and eager to always learn and improve.

- Fluent in Swedish and English.

Your role at Aurobay

As a Supply Chain Analyst/Supply Chain Developer for Aurobay’s plant in Skövde you will:

- Analyze and continuously improve our external logistic and supply chain including third party-logistic providers and external warehouses.

- Work with inbound related cost and forecasting.

- Financial claims management within our supply chain.

- Develop and contribute to landed cost calculations.

- Coordinate and lead various supply chain assignments.

Inclusion statement

At Aurobay, we are committed to diversity and inclusion. We welcome applicants from all backgrounds and believe that different perspectives and experiences make for a stronger, more innovative company.

How to apply

Deadline to submit your application is 6th of December, but the selection process will be running continuously. Please note that due to GDPR, we do not accept applications via email.

We can’t wait to see what you can bring to our team!

Questions

If you have any additional questions regarding the position, you are welcome to contact recruiting manager Markus Hagelin, [email protected].

For questions regarding the recruitment process please contact Recruiter Felicia Eriksson, [email protected].

Questions concerning trade union:

Unionen: Ordf Joakim Dahlin, [email protected], tel +46734630172

Ledarna: Ordf Håkan Modigh, [email protected]
tel +46733333801

Akademikerna: Ordf. Fredrik Fantenberg, [email protected]
tel. 0728-889790

IF Metall: Ordf Marko Borg Peltonen, [email protected] Tel. +46 733 333 764 Visa mindre

Civil handläggare totalförsvarsplanering MR V J5

Västra Militärregionen Västra Militärregionen (MR V) är ett förband med ledning i Skövde. Staben består av kontinuerligt tjänstgörande officerare samt civil personal. Chefen för Västra Militärregionen, med stöd av regional stab, leder underställda förband, genomför försvars- och totalförsvarsplanering samt samverkar med regionala och lokala aktörer. J5 Planeringsavdelningen MR V Stab J5 Planeringsavdelningen (MR V J5) ansvarar för regional försvars- och t... Visa mer
Västra Militärregionen
Västra Militärregionen (MR V) är ett förband med ledning i Skövde. Staben består av kontinuerligt tjänstgörande officerare samt civil personal. Chefen för Västra Militärregionen, med stöd av regional stab, leder underställda förband, genomför försvars- och totalförsvarsplanering samt samverkar med regionala och lokala aktörer.

J5 Planeringsavdelningen
MR V Stab J5 Planeringsavdelningen (MR V J5) ansvarar för regional försvars- och totalförsvarsplanering. Planeringen genomförs i nära samarbete med Försvarsmaktens högkvarter, militära enheter i regionen samt lokala och regionala aktörer inom det civila försvaret.

Befattningen civil handläggare
Avdelningen kommer nu utökas med en kvalificerad civil handläggartjänst. Som handläggare vid MR V J5 kommer du arbete med att stödja planeringen inom regionen i nära samarbete med övriga medarbetare på avdelningen. Du kommer därmed bli en viktig del i uppbyggnaden av den regionala totalförsvarsförmågan. Som kvalificerad handläggare kommer du jobba med strategiska och långsiktiga frågor på den regionala ledningsnivån samtidigt som du, när situationen kräver det, skall kunna gå in i en mer operativ roll i ledningen av regionen. Tjänsten innebär att du kommer stödja medarbetare vid avdelningen och delta i olika planeringsgrupper med andra militära förband, staber och relevanta civila aktörer. 

Dina främsta arbetsuppgifter:
-Delta i planering inom ramen för den regionala försvars- och totalförsvarsplaneringen samt mobiliseringsplanering.
-Stödja vid planeringen av värdlandstöd.
-Stödja vid planering och koordinering av operationer.
-Stärka samarbetet mellan militära och civila aktörer.
-Andra arbetsuppgifter i rollen som allmän stabsmedlem.

Kvalifikationer
-Akademisk utbildning inom exempelvis statsvetenskap, förvaltningsrätt eller andra motsvarande utbildningar.
-Svenskt medborgarskap.
-B-körkort.

Önskvärda kvalifikationer/meriter
-Tidigare arbete med totalförsvarsfrågor inom offentlig verksamhet.
-Erfarenhet från ledning av operativ verksamhet inom myndighet.
-Kunskap om Försvarsmaktens verksamhet.
-Erfarenhet från civil-militär samverkan på regional/central nivå.
-Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
-Kunskap och erfarenhet av hantering och krav avseende uppgifter som omfattas av sekretess eller som är hemligt enligt Offentlighets- och Sekretesslagstiftningen (OSL).

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en god förmåga att kommunicera och samverka med andra aktörer inom totalförsvaret. Detta kräver att du har en god social förmåga och kan bygga relationer med olika grupper av människor. En del av tjänsten innebär genomföra utbildning varför det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet i urvalet till tjänsten.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Arbetsort: Skövde.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Sista ansökningsdag: 2024-03-08
Tillträda av tjänsten kan ske så snart som möjligt.
För upplysningar om tjänsten kontakta avdelningschef MR V J5 övlt Morgan Petersson, nås via växel 0500-465000.
Fackliga företrädare
OFR/O Göran Hjert
OFR/S Helena Astanius
SACO Charlotta Edman
SEKO Lola Ahlgren
samtliga nås via vxl 0500-465000

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Västra militärregionens område omfattar de fyra länen Halland, Västra Götaland, Värmland och Örebro. Vi utbildar krigsförband samt leder och samordnar territoriell verksamhet över hela hotskalan. Stabens och hemvärnsförbandens höga tillgänglighet samt vår totalförsvarssamverkan med det civila försvaret skapar förutsättningar för insatser med övriga Försvarsmakten, hög funktionalitet och säkerhet i regionen.
Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/mrv

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands.
Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

OFFICE MANAGER TILL SKÖVDE

TMC befinner sig i en stark tillväxtfas och för att fortsätta växa på marknaden söker vi nu en Office Manager till vårt kontor i Skövde. Vi ser att du som söker har erfarenhet av administration, medarbetarfrågor och trivs att arbeta i en organisk organisation. | VEM ÄR DU? Vi ser att du har en bakgrund inom service, administration och personalrelaterade frågor. Som Office Manager blir du en del av ett team och innehar en viktig roll för vår fortsatta tillv... Visa mer
TMC befinner sig i en stark tillväxtfas och för att fortsätta växa på marknaden söker vi nu en Office Manager till vårt kontor i Skövde. Vi ser att du som söker har erfarenhet av administration, medarbetarfrågor och trivs att arbeta i en organisk organisation.
| VEM ÄR DU?
Vi ser att du har en bakgrund inom service, administration och personalrelaterade frågor. Som Office Manager blir du en del av ett team och innehar en viktig roll för vår fortsatta tillväxtresa. Därför är du som söker prestigelös, social, kommunikativ och noggrann. För att trivas i rollen som Office Manager behöver du både kunna arbeta självständigt och i nära samarbete med andra. I och med vår snabba tillväxtfas behöver du som söker tycka om förändring och ha ett lösningsorienterat förhållningssätt.
Vi är intresserade av dig som har:
Erfarenhet av arbete med personalrelaterade frågor och administration.
God vana av att arbeta i MS Office-paketet, med fokus i Excel.
Tidigare erfarenhet av administrativa system.
Examen inom företagsekonomi, personalvetenskap, administration eller liknande.

Meriterande om du har:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke med god kommunikativ förmåga.
Goda språkkunskaper inom Svenska och Engelska.

| DINA ANSVARSOMRÅDEN
Jobbet som Office Manager innebär bland annat:
Skapa, utveckla och underhålla goda relationer inom organisationen.
Kundfakturering.
Personaladministration.
Upplägg av nyanställningar.
Utläggshantering.
Administrera underlag till löneadministratör
Resor till företagets andra kontor i Stockholm och Göteborg förekommer.

| VARFÖR TMC?
TMC är ett internationellt högteknologiskt konsultföretag som tillhandahåller expertis till sina kunder för att stödja dem med förverkligandet av sina teknologiska utmaningar. På så sätt fungerar TMC som ett expertcenter till förfogande för sina kunder och vi hjälper dem att vara mer konkurrenskraftiga i en alltmer global och snabbt föränderlig teknologisk värld. På TMC tror vi att människor är den drivande kraften bakom teknologisk innovation. Därför vill vi skapa de bästa möjliga förutsättningarna för tekniska talanger att blomstra.
Vi är alla en del av TMC. Utöver vår utmärkta tekniska expertis är glädje och engagemang meningsfulla delar av vår kultur. På TMC är medarbetaren i centrum för innovation. Vi erbjuder dig en stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du har chansen att växa i takt med bolaget. Urval kommer ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektledare

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förm... Visa mer
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Avdelning vuxenutbildning och arbetsmarknad (AVA) består av 7 enheter med avdelningschef och sex enhetschefer. Verksamheterna bedrivs på arbetsmarknadsenheten, kommunal vuxenutbildning och yrkeshögskola. Avdelningen finansieras, förutom med kommunala medel även med finansiering från projekt från bland annat Skolverket, ESF, VGR och Länsstyrelsen. Inom avdelningen arbetar cirka 130 medarbetare företrädesvis lärare inom vuxenutbildningen och arbetsmarknadskonsulenter/handledare inom arbetsmarknadsenheten.

Vi är öppna och lyhörda Vi tar ansvar för helheten Vi gör varandra bättre Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som projektledare är underställd avdelningschef och ingår tillsammans med övriga chefer och verksamhetsutvecklare i avdelningens ledningsgrupp.

I arbetet ingår:
- Omvärldsspaning.
- Ansökningsprocessen kring nya projekt som innebär kontakter med
myndigheter samt skrivning av attraktiva ansökningar.
- Leda flera pågående projekt genom att leda personal som du inte har
personalansvar för. Ibland är det personal från flera kommuner som ingår
i ett projekt.
- Leda analys- och planeringsfas.
- Aktivt driva och delta i projektarbetet under genomförandefas och lösa
problem som uppstår.
- Ansvara för redovisning av kostnader och tid.
- Informera om projekten och dess genomförande för alla
organisationsnivåer inom kommunen och hos projektens uppdragsgivare.
- Leda avslutningsfas där projekt sammanfattas och utvärderas.
- Vara delaktig i uppstart vid eventuell stadigvarande implementering av
projekt.


Du ska ha förmågan och gärna tidigare erfarenhet att kunna samarbeta med andra kommuner och andra samarbetspartners, så som exempelvis Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, VGR, Samordningsförbund och Kommunalförbund.


KVALIFIKATIONER
Du bör ha en utbildning från högskola eller motsvarighet inom ett område som arbetsgivaren bedömer som lämpligt, samt erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå i offentlig verksamhet. Rollen kräver att du har tidigare erfarenhet av att söka, planera, leda och rapportera projekt samt att vara drivande gällande verksamhetsutveckling.

I arbetet behöver du både kunna se helheten och delarna, oftast ha ett övergripande framåtsträvande perspektiv, men ibland kunna arbeta med detaljer.

Du behöver vara flexibel och kunna ta dig an arbetsuppgifter som inte ligger helt inom ditt område när behov uppstår. Du kommer att jobba med flera olika projekt samtidigt och du ska ha förmåga att kunna prioritera områden där extra arbetsinsats behövs. Du bör vara van vid myndighetskontakter och ha erfarenhet/kunskap om arbetsmarknadsinsatser och kompetensförsörjningsfrågor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att skapa goda relationer. Du bör ha förmåga att hantera snabba förändringar samt ha ett lösningsfokuserat förhållningsätt. Du trivs med att arbeta självständigt och i grupp samt driver ditt arbete framåt.
Du bör ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och vilja vara med och utveckla en verksamhet som ständigt förändras.

B-körkort krävs.


ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Hyreskoordinator/delprojektledare på fastighetsavdelningen

Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor service. Vårt fokus ligger på att sköta underhåll av olika slag och att leverera de tjänster som beställaren efterfrågar. Vi spelar en stor roll i olika grundläggande funktioner i samhället och människors vardag. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som... Visa mer
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor service. Vårt fokus ligger på att sköta underhåll av olika slag och att leverera de tjänster som beställaren efterfrågar. Vi spelar en stor roll i olika grundläggande funktioner i samhället och människors vardag.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda - Vi tar ansvar för helheten - Vi gör varandra bättre - Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!



ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en engagerad och kompetent hyreskoordinator/delprojektledare till fastighetsavdelningen. Avdelningen säkerställer driften av kommunens fastigheter för att möta invånarnas behov och skapa en hållbar miljö.
I rollen som hyreskoordinator/delprojektledare på fastighetsavdelningen blir du en viktig del av sektor service. Vår verksamhet präglas av ett decentraliserat arbetssätt där vi har stor tillit till våra medarbetare.
Du blir del av en positiv och engagerad arbetsgrupp bestående av fem kollegor i ledning av en Kvalitetskontroller. Som medarbetare har du stor möjlighet att styra och utveckla ditt eget arbete och med detta följer ett stort personligt ansvar.
I ditt arbete kommer du att aktivt jobba för att tillgodose kommunens lokalbehov både internt och externt, vilket innebär kontakter med interna hyresgäster samt med externa fastighetsägare.
Arbetet inkluderar bl.a. upprättande av hyresavtal i fastighetssystem samt administration av avdelningens fastighetsdeklarationer och kontering av fakturor avseende hyror.
I ansvarsområdet kommer det även att ingå att vara delaktig i implementering av ett nytt fastighetssystem som kommer införas inom kort. Med tiden kommer du även att bli systemansvarig för detta.
Du utgår från kontorsplats i Stadshuset men uppdraget innebär även kortare resor runt om i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom området eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Kunskap om hyreslagstiftning, erfarenhet av hyres-, fastighetsadministration och erfarenhet av införande av verksamhetssystem är meriterande.
Du har lätt för att samarbeta och bygga relationer med andra personer, oavsett om det gäller interna eller externa kontakter. Du har förmåga till helhetssyn, är strukturerad och driven i ditt arbetssätt samt har mod att fatta beslut och vara trygg i dessa.
Då tjänsten innebär många personliga kontakter krävs mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är av stor vikt när vi bedömer din lämplighet för tjänsten. För att fungera väl i denna roll behöver du vara trygg, självgående och bekväm i din roll, ha sinne för ordning och reda. Du behöver även vara engagerad och ansvarsfull samt ha en förmåga att arbeta med flera processer parallellt.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Operation Manager ????????

Är du vår nästa Operations Manager. Älskar du strategiskt tänkande, flöden och se människor utvecklas. Samtidigt som du driver effektivitet och lönsamhet? ROLLEN Som ansvarig kommer du att leda, motivera, utmana och följa upp driftsorganisationen i ditt affärsområde samt genom dess ledare driva och förvalta våra avdelningar. Detta innebär ett övergripande ansvar för personal, resultat och budget. Du kommer också att leda strategiskt affärsutvecklingsarbe... Visa mer
Är du vår nästa Operations Manager.

Älskar du strategiskt tänkande, flöden och se människor utvecklas. Samtidigt som du driver effektivitet och lönsamhet?

ROLLEN
Som ansvarig kommer du att leda, motivera, utmana och följa upp driftsorganisationen i ditt affärsområde samt genom dess ledare driva och förvalta våra avdelningar. Detta innebär ett övergripande ansvar för personal, resultat och budget. Du kommer också att leda strategiskt affärsutvecklingsarbete såväl som att vårda och utveckla befintliga kundrelationer. En viktig del i detta arbete är att säkerställa att din organisation bedrivs med högsta effektivitet, att vi når våra resultatmål samt att synergier mellan avdelningarna tar tillvaratas och främjas. Arbetet innebär också att leda din organisation i enighet med vår övergripande vision och värderingar. Vi värderar våra kund och gästrelationer högt, därför är det viktigt att du är delaktig i att utveckla dessa relationer.

DIN PROFIL
Arbetet som Operations Manager kräver en resultatfokuserad, trygg, prestigelös och tydlig ledare med sinne för affärer, människor och service. Du har en synnerligen god förmåga att uppnå resultat tillsammans med medarbetare, kunder och samarbetspartners. Du är affärsmässig och professionell och förstår vikten av att planera din tid effektivt. Likaså har du ett starkt ekonomiskt sinne och med god förståelse för vad som bygger vår affär. Som person är du kommunikativ, självgående och handlingskraftig.

ERFARENHET OCH BAKGRUND

Relevant utbildning

Dokumenterat goda resultat som ledare inom serviceintensiv tjänsteverksamhet inom Hospitality & FB. Bakgrund inom hotell & restaurang. Fördel fokuserat på drift och hotell.

Erfarenhet innefattande ansvar för kontrakt, ekonomiskt resultat och personalledning i flera led.

Relevanta ekonomikunskaper med erfarenhet av ekonomisk resultatuppföljning och rapportering.

Förhandlingsvan med med erfarenhet försäljning och långsiktiga kund- och partnerrelationer.

Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och affärsutveckling är meriterande

Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

DET HÄR FÅR DU
Vi erbjuder dig att bli en del av ett framgångsrikt team, där lagarbete och resultat står i fokus. Du blir del av vår ledningsgrupp med utmaningen att leda och påverka utvecklingen. Med stora möjligheter att styra din egen utveckling och karriär.

OM PROGRESSIO
Detta är en överlåtelserekrytering till ett av våra samarbeten. Progressio är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset är det viktigaste på en arbetsplats idag. Rätt förutsättningar kommer driva företag och människor framåt. Visa mindre

Beställningsplanerare i Skövde

Vill du vara med och bidra till Sveriges försvarsförmåga? Har du god kännedom om hur leverantörsmarknaden för personalrestauranger och lokalvård fungerar? Är du självgående, strukturerad samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar? Då kanske detta är en spännande utmaning för dig. Välkommen med din ansökan till Försvarsmaktens Logistikstödsavdelning, Beställning- och uppföljningssektion! Arbetsuppgifter I ditt arbete som beställningsplanerare arbe... Visa mer
Vill du vara med och bidra till Sveriges försvarsförmåga? Har du god kännedom om hur leverantörsmarknaden för personalrestauranger och lokalvård fungerar?
Är du självgående, strukturerad samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar?
Då kanske detta är en spännande utmaning för dig.
Välkommen med din ansökan till Försvarsmaktens Logistikstödsavdelning, Beställning- och uppföljningssektion!

Arbetsuppgifter
I ditt arbete som beställningsplanerare arbetar du med att kvalitetssäkra leveransen av lokalvård, förplägnad (restaurangverksamhet) och servicetjänster till Försvarsmakten med de verktyg som finns i verksamheten.
Du utgör lokalt gränssnitt mot både kund och leverantör samt agerar rådgivande till kund (Försvarsmaktens förband) vid beställningar eller förändringar i tjänsterna. Vidare säkerställer du att Försvarsmakten erhåller korrekta leveranser enligt lagda beställningar.

 Kvalifikationer


• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av tjänster inom Facility Management/Service Management eller restaurang -och lokalvårdsbranschen
• Mycket god förmåga att kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska
• Högskoleutbildning med inriktning ekonomi/logistik eller kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet
• Hög förmåga att självständigt driva dina frågor

Meriterande kvalifikationer


• Erfarenhet av att utgöra gränsyta mot kund och ha kundansvar
• Erfarenhet från restaurang -eller storköksverksamhet
• Tidigare arbetslivserfarenhet från myndighet
• God kännedom om Försvarsmaktens verksamhet
• Erfarenhet SAP

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är självgående, strukturerad och har lätt för att skapa kontakter. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter och är tydlig och kommunikativ. Du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning utan att bli stressad. Du är en självklar teamspelare som är van att samarbeta med andra och har en väl utvecklad kommunikativ förmåga.

Övrigt
B-körkort ett krav
Tillträde snarast enl. ök.  
Detta är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Befattningen är placerad i Skövde
Tjänsten innebär resor med övernattning

Förfrågningar om befattningen kan göras till chefen för beställnings -och uppföljningssektionen Zinita Uhrberg, 076-649 23 42 eller chefen för Logistikstödsavdelningen Jens Keller 070-209 34 71.

Fackliga representanter
OFR/O Arne Nilsson
OFR/S Pia Almström
SACO, Camilla Robertsson
SEKO Lise-Lotte Larsson
Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00.

Välkommen med din ansökan senast 2021-09-30. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning välfärdsteknik

Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som vä... Visa mer
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Tjänsten kommer att tillhöra sektor vård och omsorgs Utvecklingsenhet som har en stödjande och styrande funktion inom sektorns kvalitet- och utvecklingsarbete. På enheten finns bland annat kvalitetshandledare, verksamhetsutvecklare, MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) och SAS (socialt ansvarig samordnare).

Sektor vård och omsorg och sektor socialtjänst har ett gemensamt IT-team där både förvaltning av verksamhetssystem och digitaliseringsplanering sker. Du kommer att ingå i IT-teamet och arbeta mot båda sektorerna. Teamet består idag av två strategiska systemsamordnare, en systemadministratör samt en verksamhetsutvecklare med inriktning välfärdsteknik.

Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsutvecklaren stödjer chefer i att se digitaliseringens möjligheter i verksamhetsutvecklingen samt att våga låta tekniken styra utvecklingen. Arbetet sker nära verksamheten, tillsammans med chefer, medarbetare och brukare. Att öka brukarnas medbestämmande och självständighet är ett viktigt fokus.

Dina arbetsuppgifter är varierande och innebär täta kontakter med både interna och externa aktörer där samarbetet med kommunens IT-avdelning är särskilt i fokus.
Det ingår i ditt uppdrag att omvärldsbevaka samt att omsätta verksamhetens behov till digitala lösningar.

Du ska på olika sätt involvera sektorernas målgrupper i den digitala utvecklingen för en ökad självständighet, delaktighet och inflytande. Det ligger i rollen att hitta former för brukarmedverkan inom området. En viktig del av arbetet är att säkerställa att digitaliseringsfrågorna lyfts upp i det omfattande processarbete som pågår inom sektorn.

Som verksamhetsutvecklare arbetar du med ständiga förbättringar, kvalitetsfrågor och metoder så som PDSA. Du är även metodstöd i olika processer.

Det är i IT-teamet de båda sektorernas digitaliseringsplan och förvaltningsplan tas fram och följs upp ihop med verksamheterna och sektorernas ledningsgrupper. Som verksamhetsutvecklare med inriktning välfärdsteknik är digitaliseringsplanens upprättande, genomförande och rapportering ditt ansvar.

Det kan uppstå tillfälliga behov av till exempel projektledning eller samordning av någon fråga i verksamheterna. Några av de här uppgifterna kommer ibland hamna på den här tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Du har en examen från högskola eller universitet, goda IT-kunskaper samt ett stort intresse av att utveckla digitala lösningar och förändra arbetssätt. Rollen kräver även att du har tidigare erfarenhet av att planera och leda projekt samt vana att leda workshops eller liknande. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling i en drivande roll och vara duktig på att involvera medarbetare och kunder i utvecklingsarbetet. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och/eller vård och omsorg är meriterande.

I rollen ingår samarbete och kontakt med grupper och enskilda, båda externa kontakter, interna kontakter, chefer, medarbetare samt med brukare och kommuninvånare. Det ställer stora krav på din kommunikativa förmåga, att du kan vara tydlig och pedagogisk, skapa delaktighet och kunna driva på arbetet i olika frågor. Du arbetar mycket nära dina kollegor på Utvecklingsenheten och behöver samordna ditt arbete med det kvalitets- och utvecklingsarbete som sker i verksamheterna på två sektorer.

I arbetet behöver du både kunna se helheten och delarna, oftast ha ett övergripande framåtsträvande perspektiv, men ibland kunna arbeta med detaljer. Framförallt krävs att du har en förmåga att få delarna att passa ihop i helheten på ett enkelt och begripligt sätt. Att ha en serviceinriktad inställning, kunna ta plats i en grupp på ett respektfullt sätt samt att kunna driva projekt och arbete i mål är nödvändiga egenskaper för rollen.

Du behöver vara flexibel och kunna tillfälligt ta dig an arbetsuppgifter som inte ligger helt inom ditt område när behov uppstår.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning kompetens och utbildning inom sektor v

Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som vä... Visa mer
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Tjänsten kommer att tillhöra sektor vård och omsorgs Utvecklingsenhet som har en stödjande och styrande funktion inom sektorns kvalitet- och utvecklingsarbete. På enheten finns bland annat kvalitetshandledare, verksamhetsutvecklare, systemsamordnare, MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) och SAS (socialt ansvarig samordnare).

Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!



ARBETSUPPGIFTER
Kompetensförsörjning och kompetensutveckling är viktiga delar i vård- och omsorgsarbetet, både nu och i framtiden. För att skapa ett hållbart arbetssätt runt kompetensfrågan söker vi nu en verksamhetsutvecklare med inriktning kompetens och utbildning till sektor vård och omsorgs Utvecklingsenhet.

Som verksamhetsutvecklare med inriktning kompetens och utbildning ansvarar du för den strategiska planeringen runt kompetenspåbyggnad på samtliga befattningar inom sektorn, både för befintlig personal och för att möta framtida behov. Du har ett framtidsperspektiv i arbetet och matchar kundernas kommande behov med den kompetens verksamheterna behöver.

Frågor kring kompetensplaner, möjligheter till kompetensutveckling, förutsättningar för att kunna växa i sin roll som medarbetare i sektorn och ett nära samarbete med våra HR-parters och HR-avdelning ligger på tjänsten.
Det kan röra sig om utökad kompetens för till exempel sjuksköterskor, undersköterskor och stödassistenter, men även att på olika sätt att öka attraktiviteten i tjänsterna och se till att den kompetens vi har används på bästa sätt för att täcka de behov våra brukare har.

Uppgifter som rör kompetens och samordning av brandskyddsutbildning, utbildning i hot och våld, beredskapsarbetet (risk- och sårbarhetsanalyser) och liknande frågor ligger också på tjänsten.

Det ingår i rollen att inventera behov, ta fram planer för att möta dessa samt följa upp och analysera resultaten av olika satsningar, utbildningar med mera.

Som verksamhetsutvecklare arbetar du med ständiga förbättringar, kvalitetsfrågor och metoder så som PDSA. Sektorn har ett processinriktat arbetssätt och du kommer att ingå i och ha olika roller i processarbetet utifrån frågeställningar och behov.

Det kan uppstå tillfälliga behov av till exempel projektledning eller samordning av någon fråga i verksamheterna. Några av de här uppgifterna kommer ibland hamna på den här tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Du har en examen från högskola eller universitet inom ett område som arbetsgivaren bedömer som lämpligt, samt erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå i en organisation. Rollen kräver att du har tidigare erfarenhet av att planera och leda projekt samt att vara drivande i frågor.

Du behöver ha erfarenhet av kompetensfrågor och behov hos både brukare och medarbetare. Du bör ha eller kunna skaffa dig god kunskap om vård- och omsorgsarbete, yrkesgrupper och målgrupperna för verksamheten.

En viktig del av arbetet är att ha en överblick över de utbildningar och kompetenshöjande åtgärder som pågår och planera på ett klokt sätt för hela sektorns samlade kompetens. Det ställer stora krav på organisationsförmåga och helhetssyn.

I rollen förväntas du hålla samman den komplexa frågan runt kompetens, arbeta med HR-avdelningen och sektorns chefer. Du arbetar nära dina kollegor på Utvecklingsenheten och behöver samordna ditt arbete med det kvalitets- och utvecklingsarbete som sker i verksamheterna.

I arbetet behöver du både kunna se både helheten och delarna, oftast ha ett övergripande framåtsträvande perspektiv, men ibland kunna arbeta med detaljer. Det är viktigt att vi följer gällande lagstiftning och att vi samarbetar med skolor och andra samarbetspartners, så som exempelvis arbetsmarknadsavdelningen och vuxenutbildningen, i frågan.

Du behöver vara flexibel och kunna tillfälligt ta dig an arbetsuppgifter som inte ligger helt inom ditt område när behov uppstår.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Institutions- och ledningskoordinator

Institutionen för hälsovetenskaper är en av fem institutioner på Högskolan i Skövde med ca 100 medarbetare. Vi bedriver forskning och utbildning av hög kvalitet med fokus på hälsa i det digitala samhället. Ledningsgruppen består av prefekt och fem avdelningschefer. Vi söker nu en person som tillsammans med ledningsgruppen ansvarar för och vidareutvecklar institutionens verksamhetsstyrning. Som institutions- och ledningskoordinator blir du en viktig del i ... Visa mer
Institutionen för hälsovetenskaper är en av fem institutioner på Högskolan i Skövde med ca 100 medarbetare. Vi bedriver forskning och utbildning av hög kvalitet med fokus på hälsa i det digitala samhället. Ledningsgruppen består av prefekt och fem avdelningschefer. Vi söker nu en person som tillsammans med ledningsgruppen ansvarar för och vidareutvecklar institutionens verksamhetsstyrning.

Som institutions- och ledningskoordinator blir du en viktig del i ledningsarbetet som stöd till prefekt och avdelningschefer och en länk till övriga organisationen. Arbetet växlar mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter med en hög grad av självständighet. Du bistår ledningsgruppen med beredning, koordinering och dokumentation av arbetet med exempelvis verksamhetsplan, arbetsmiljö och remisser. I arbetsuppgifterna ingår också att ha en aktiv del i att driva och utveckla institutionens administrativa processer. Genom att omvärldsbevaka och söka information gör institutions- och ledningskoordinatorn ett viktigt utredningsarbete till underlag inför beslut. I arbetet ingår också att dels medverka i olika projekt och aktiviteter som ledningsgruppen arrangerar, dels vara institutionens kontakt för intern samverkan och ett stöd i externa kontakter.

Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i befattningen.

Vi söker dig som har:


• akademisk examen på lägst kandidatnivå eller motsvarande inom för anställningen relevant ämnesområde
• erfarenhet av självständigt och kvalificerat administrativt arbete såsom planering, utredning och uppföljning av verksamhet
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på såväl engelska som svenska
• mycket god datorvana med erfarenhet av skilda verktyg och digitala system
• dokumenterad god samarbetsförmåga.

Vi kommer också att värdera följande bedömningsgrunder vid anställningen:


• Erfarenhet av arbete med ledningsstöd från lärosäte, myndighet eller annan offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av att självständigt strukturera och utveckla administrativa processer.
• God förmåga att självständigt planera och organisera arbete, leverera resultat och nå uppsatta mål.
• Erfarenhet av projektledning.
• God analytisk förmåga.
• God förmåga att samverka, skapa relationer och nätverk.
• Förmåga att driva, vara lösningsfokuserad samt kunna ta initiativ.

Vid denna anställning kommer vi att lägga särskild vikt vid förmågan att driva, vara lösningsfokuserad samt kunna ta initiativ liksom god förmåga att samverka, skapa relationer och nätverk. Vi kommer också att lägga särskild vikt vid god förmåga att självständigt planera och organisera arbete, leverera resultat och nå uppsatta mål.

Högskolan i Skövde arbetar aktivt med ett förebyggande diskrimineringsarbete för att bibehålla och förbättra en inkluderande arbetsmiljö.

Anställningen är en tillsvidare anställning som omfattar 100 % med tillträde 1 september 2021 eller enligt överenskommelse. Högskolan tillämpar 6 månaders provanställning

Sista ansökningsdatum: 17 maj 2021

Kontaktuppgifter:
Upplysningar om anställningen lämnas av prefekt Susanne Källerwald och avdelningschef Carina Andersson. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00.

Ansökan
Du söker anställningen via vår hemsida, www.his.se/jobb genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. Till din ansökan ska följande dokument bifogas:


• Personligt brev
• CV med personuppgifter, examina, övriga utbildningar, tidigare anställningar och annan relevant erfarenhet
• Intyg/betyg och övriga dokument som styrker din ansökan

Enligt Riksarkivets föreskrifter är Högskolan skyldig att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att utgallras. Visa mindre