Lediga jobb som Frontofficepersonal i Skövde

Se lediga jobb som Frontofficepersonal i Skövde. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skövde som finns hos arbetsgivaren.

Lindströms Bil i Skövde söker Leveransadministratör

Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 7 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköp... Visa mer
Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 7 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköping och Värnamo. I Skövde finns även auktoriserad serviceverkstad för Lexus.
Lindströms Bil vinner Ichiban 2024 – Best Retailer in Town
Välkommen att söka ett stimulerande arbete som leveransadministratör vid vårt huvudkontor i Skövde. Du ingår i ett team av flera leveransadministratörer som arbetar tätt tillsammans med säljare och ekonomiavdelningen, och hjälper till att få bilar levererade till slutkunden på ett professionellt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
Säkerställa leveranskedjan i alla steg, från att säljare lämnar in en affär tills att kunden hämtar sin bil
Registrera och ställa på bilar i Transportstyrelsens register
Daglig kontakt med våra generalagenter Toyota och Lexus, säljare, myndigheter, finans- och försäkringsbolag

Tillsammans med dina kollegor kommer ni sköta företagets växeltelefoni och ansvarar för administration och dokumentation i samband med försäljning av bilar.
Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning.Om du har flerårigerfarenhet från liknande roll inom fordonsbranschen, ser vi detta som en stor fördel.Du hanterat siffror, dokumentation och stora informationsflöden. Du kommer att arbeta mycket med dator och telefon vilket kräver att du är en van användare av dessa arbetsredskap.I rollen som leveransadministrator behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du behöver ha förmågan att kunna planera och prioritera dina arbetsuppgifter, har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att jobba i väldefinierade processer med höga krav på noggrannhet. Det är en självklarhet för dig att leverera hög servicegrad, både till kunder och kollegor, och du tycker om att skapa resultat tillsammans med andra människor.
Vi använder oss av IT-systemen Kobra, Bilvision och Palette så har du jobbat med dessa tidigare är det ett stort plus.
B-körkort och mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt, är ett krav.
Vid frågor om tjänsten kontakta Johan Gustafsson, Ekonomichef/vVD.
Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 30 september.
Vi erbjuder dig
En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan.
Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid.
Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt.
Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag.
Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig.
Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.
Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning.
Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande. Visa mindre

Servicerådgivare

Ansök    Jul 12    Holmgrens Bil AB    Frontofficepersonal
Team Holmgrens i Skövde söker nu en servicerådgivare som brinner för att möta kunder och för att ge dem bästa tänkbara service. Är det ???? vi söker? Välkommen med din ansökan! Om dig Vi söker dig som på ett naturligt sätt skapar goda relationer och som genom lyhördhet och nyfikenhet hittar rätt lösningar för kundens behov. Du är bra på problemlösning som skapar mervärde och har god insikt i att noggrannhet samt ordning och reda leder till kvalitet och ... Visa mer
Team Holmgrens i Skövde söker nu en servicerådgivare som brinner för att möta kunder och för att ge dem bästa tänkbara service. Är det ???? vi söker? Välkommen med din ansökan!

Om dig
Vi söker dig som på ett naturligt sätt skapar goda relationer och som genom lyhördhet och nyfikenhet hittar rätt lösningar för kundens behov.
Du är bra på problemlösning som skapar mervärde och har god insikt i att noggrannhet samt ordning och reda leder till kvalitet och effektivitet i flera led.
I mer intensiva stunder behåller du både ditt lugn, fokus och goda humör.
Du har lätt för att skapa arbetsglädje, är engagerad och har en vilja till att utmana och utveckla dig själv.

Vi ser gärna att du som söker tidigare har arbetat med service och/eller i en kundnära roll. Om du har erfarenhet från Fordonsdatas affärssystem Kobra eller annat verkstadssystem är det meriterande.

Om jobbet
Som servicerådgivare på Holmgrens Bil får du följa med på en resa där du med ditt driv, initiativförmåga och engagemang får möjlighet att hjälpa kunden till ett tryggare liv genom att lösa deras problem. Tillsammans med kollegorna i teamet skapar du en atmosfär i kundmottagningen som imponerar på våra kunder. I Skövde arbetar vi med fem av Holmgrens Bils sex nybilsmärken: BMW, Nissan, MG, Hyundai och MINI.

Arbetsuppgifter
? Sköta kundbokningar
? Verkstadsplanerar
? Skapa och lämna offerter
? Fakturering och hantering av försäkrings- och garantiärenden.
? Vid behov arbeta med reservdelshantering.

Omfattning: Heltid tillsvidare, inleds med sex månaders provanställning
Arbetstider: Måndag- Fredag. 07:00-16:00 och 08:00-17:00 (varannan vecka).
Placeringsort: Skövde
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vad Holmgrens Bil erbjuder
Holmgrens Bil erbjuder en spännande arbetsplats som bygger på sunda värderingar i en händelserik bransch. Vårt varumärkeslöfte Vi bryr oss och våra kärnvärden glädje, respekt, ansvar och sparsamhet genomsyrar allt vi gör och står för. Den riktar sig inte bara till våra kunder, utan i allra högsta grad även till alla våra medarbetare. Hos oss finns det möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling. Holmgrens Bil erbjuder dessutom en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal!

Lär känna oss bättre genom att besöka vår Instagram (https://www.instagram.com/holmgrensbil/) och karriärsida (https://holmgrensbil.teamtailor.com/).

Ansökan
Ansök senast 13 augusti 2023. På grund av semestertider så kan rekryteringen dra ut på tiden. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta servicechef Jörgen Pettersson på mejl [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan???? Visa mindre

Kursansvarig

Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Region Väst, med regionkontor i Göteborg, omfattar Västra Götaland och Halland och har över 45 verksamhetslokaler runt... Visa mer
Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.

Medborgarskolan Region Väst, med regionkontor i Göteborg, omfattar Västra Götaland och Halland och har över 45 verksamhetslokaler runtom i regionen. Vi är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver skolverksamhet, företagsutbildningar samt verksamhet inom arbetsmarknadsområdet. Medborgarskolan Region Väst omsätter ca 185 mkr och har ca 200 anställda.


Vi söker en driven och självständig kursutvecklare som älskar folkbildning!

Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Region Väst, med regionkontor i Göteborg, omfattar Västra Götaland och Halland och har över 45 verksamhetslokaler runtom i regionen. Vi är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver skolverksamhet, företagsutbildningar samt verksamhet inom arbetsmarknadsområdet. Medborgarskolan Region Väst omsätter ca 185 mkr och har ca 200 anställda.

 

Om tjänsten

Du kommer att arbeta självständigt med att utveckla vår kursverksamhet i Skaraborg. I tjänsten ingår även viss administration samt att representera Medborgarskolan i olika forum och nätverk. För att lyckas med uppgiften behöver du vara en person som fungerar väl i grupp och har förmåga att enkelt skapa nya kontakter.

Du ingår i ett arbetslag med 10 verksamhetsansvariga som alla är ansvariga för sina kurser i sina geografiska områden. I arbetslaget arbetar även 2 administratörer.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Utveckla befintliga kurser och skapa nya kurser

Rekrytera, introducera och ansvara för kontinuerlig kvalitetsutveckling av kursledare

 

Personliga egenskaper

Utåtriktad, självständig, serviceinriktad, en god teamarbetare

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Lösningsfokuserad

Innovativ

Förmåga att arbeta självständigt

Lätt för att bygga nätverk och relationer

 

Krav

Körkort B

Tillgång till bil

Placeringsort

Skaraborg

 

Varaktighet, arbetstid

Fast anställning, 75% med 6 månaders provanställning

 

Ersättning

Individuell lönesättning

 

Sista ansökningsdatum

Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 22-06-30

 

Jennifer Sverker

Verksamhetschef

Medborgarskolan Väst I Haga Östergata 12 I 413 01 Göteborg

Växel 031-755 14 00 I Direkt 031-755 14 88 I Mobil 0723-219459

[email protected] I www.medborgarskolan.se

När du skickar e-post till Medborgarskolan så innebär det att vi behandlar dina personuppgifter. Läs mer i vår personuppgiftspolicy. Visa mindre

Administratör sommarvikariat

Ansök    Apr 14    XR Bolagen AB    Frontofficepersonal
XR Logistik söker Administratör till ett sommarvikariat med start omgående XR koncernen befinner sig på en spännande tillväxtresa och är med drygt 1,3 miljarder i omsättning på årsbasis en av de största aktörerna i Skaraborg. Inom koncernen finns en stor bredd av verksamheter som kompletterar varandra och ger våra kunder ett slagkraftigt erbjudande - oavsett verksamhetsområde. XR Logistik är den omsättningsmässigt största delen inom XR koncernen. Tillsam... Visa mer
XR Logistik söker Administratör till ett sommarvikariat med start omgående

XR koncernen befinner sig på en spännande tillväxtresa och är med drygt 1,3 miljarder i omsättning på årsbasis en av de största aktörerna i Skaraborg. Inom koncernen finns en stor bredd av verksamheter som kompletterar varandra och ger våra kunder ett slagkraftigt erbjudande - oavsett verksamhetsområde.

XR Logistik är den omsättningsmässigt största delen inom XR koncernen. Tillsammans med dotterbolagen Olssons och RC Transport närmar man sig 1 miljard i omsättning och tillväxt står högt på agendan för framtiden.

Arbetsuppgifter

I rollen som Administratör hanterar du flera olika administrativa uppgifter kopplade till våra utförda uppdrag. Det handlar om att förstå helheten, arbeta snabbt men ändå ha ordning och reda samt kunna upptäcka avvikelser

Som Administratör hos XR Logistik kommer du att:

- Administrera ordrar och leverantörsfakturor

- Jobba tätt tillsammans med våra transportledare

- Ansvara för att våra anslutna transportörer och våra kunder får rätt betalt

- Bli specialist på vårt affärssystem

- Ingå i ett sammansvetsat team med rutinerade kollegor

- Vara XRs ansikte mot transportörer och vissa kunderna i den dagliga driften

Din profil

Vi söker dig som har ett utpräglat lösningsfokus och använder ditt logiska sinnelag för att hitta bästa möjliga lösning, oavsett uppdrag du tar dig an. Möjligen har du tidigare erfarenheter från från administrativa roller i transportbranschen, men för rätt person är detta inte ett krav. Du ska tycka att administrativt arbete är roligt.

Du letar kontinuerligt efter hur du kan förbättra ditt arbete och söker löpande utveckling på egen hand.

Datorvana är självklart och du är van att arbeta i flera olika IT-system.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i din lämplighet för rollen. Som person är du trygg i dig själv, engagerad, kommunikativ och har ett stort driv som du även sprider till dina kollegor.

Vi erbjuder

I rollen som Administratör har du en stor möjlighet att påverka din framtida utveckling. XR Logistik har höga ambitioner gällande tillväxt och med tillväxt kommer utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Tjänsten är på heltid med start omgående. Det är ett sommarvikariat som gäller fram till och med 2022-09-30. Placering blir på vårt huvudkontor i Skultorp.

Ansökningstid

Ansökningstiden går ut 2022-04-30, men vi gör löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag via våra karriärsidor på https://xrbolagenab.teamtailor.com/

För frågor kring tjänsten som Administratör på XR Logistik kontaktar du Chef administration och processutveckling Emma Lustig på telefon 076-1008347

Säljförfrågningar undanbedes. Visa mindre